-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Водонагрівачі (код ДК 021:2015 39710000-2 – Електричні побутові прилади)
Завершена
2 450 051.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 250.26 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 250.26 UAH
Номер:
db8796b31fc644029c7dc8566f49a320
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-20-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.03.2024 00:00
Період моніторингу:
20.03.2024 15:58 - 11.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.03.2024 № 30-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
19.03.2024 № 30-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11. UA-2023-12-01-012065-a, 01.12.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Миколаївської міської ради (далі – замовник) на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 01.12.2023 № 01-12-1-вс; запитання учасників до процедури закупівлі від 01.12.2023, 05.12.2023, 06.12.2023 та відповіді замовника від 04.12.2023, 05.12.2023, 06.12.2023; вимогу про усунення порушень від 06.12.2023 № UA-2023-12-01-012065-a.a1 та рішення замовника від 06.12.2023; вимогу про усунення порушень від 06.12.2023 № UA-2023-12-01-012065-a.a2 та рішення замовника від 06.12.2023; тендерну пропозицію учасника ТОВ «Епіцентр К»; вимогу про усунення невідповідностей до 14 грудня 2023; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.12.2023 № 15-12-3-вс визнати переможцем ТОВ «Епіцентр К»; повідомлення про намір укласти договір від 15.12.2023; Договір від 21.12.2023 № 21-12-2-вс; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену в електронній системі закупівель 25.03.2024; офіційний веб-сайт замовника https://osvita.mkrada.gov.ua/uo-mmr-informuye/46706/; звіт про виконання договору про закупівлю UA-2023-12-01-012065-a (сума оплати за договором 1693992,48 грн., з ПДВ) від 09.04.2024 о 10:45 год.
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме пункту 4-1 цієї постанови, в частині не оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Так, пунктом 4-1 Постанови № 710 передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів мають забезпечити, зокрема, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Разом з цим, встановлено, що замовником не оприлюднено зазначену вище інформацію, як головним розпорядником бюджетних коштів, на власному веб-сайті, як це передбачено чинним законодавством.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 20.03.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710.
Замовником 25.03.2024 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не свідчить про відсутність задокументованого порушення. Так, на підтвердження не оприлюднення інформації, передбаченої пунктом 4-1 Постанови № 710, замовником у поясненні вказано, що: «… управління освіти Миколаївської міської ради не зобов’язане виконувати пункт 4-1 Постанови №710, оскільки цей пункт стосується розпорядників бюджетних коштів, які фінансуються з державного бюджету… Тобто, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель управлінням освіти Миколаївської міської ради не здійснювалось, оскільки це не є обов’язком органів місцевого самоврядування відповідно до положень Постанови № 710».
На твердження замовника слід зазначити, що відповідно до пункту 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.
Згідно з відомостями Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/02145010/profile) Управління освіти Миколаївської міської ради є головним розпорядником коштів місцевого бюджету (ЄДРПОУ 02145010, КВК 06).
Пунктом 4-1 Постанови № 710 передбачено, що оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі здійснюється головними розпорядниками бюджетних коштів, ким і є замовник, про що вказано вище.
Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (зі змінами) органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Таким чином, на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 Замовник не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства, зокрема, абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником обрано код предмету закупівлі ДК 021:2015:39710000-2: Електричні побутові прилади, що відповідає Порядку визначення предмета закупівлі від 15.04.2020 № 708.
Разом з цим, замовник на порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами 2 - 4 пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-12-01-012065-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено три номенклатурні позиції «Водонагрівач, 80 літрів», «Водонагрівач, 30 літрів», «Водонагрівач, 100 літрів».
В графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» замовником вказано код «ДК 021:2015: 39710000-2 - Електричні побутові прилади».
В той же час, відповідно до Національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурних позицій предмету закупівлі: «Водонагрівач, 80 літрів», «Водонагрівач, 30 літрів», «Водонагрівач, 100 літрів» становить код «ДК 021:2015: 39715000-7 – Водонагрівачі та центральні системи опалення; санітарна техніка».
Враховуючи наведене, замовником порушено пункт 14 Порядку № 1082 в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-01-012065-a коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурних позицій предмета закупівлі.
За результатами проведеної закупівлі замовником укладено договір від 21.12.2023 № 21-12-2-вс з ТОВ «Епіцентр К» на суму 1693992,00 грн. (у т.ч.: ПДВ). Станом на 09.04.2024 в електронній системі закупівель замовником оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю UA-2023-12-01-012065-a (сума оплати за договором становить 1693992,48 грн. (з ПДВ).
Період усунення порушень:
11.04.2024 14:23 - 26.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2024 14:23
Запити/Пояснення
Номер:
0655c199b4c74bf591a222b4ffe27714
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
20.03.2024 16:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.03.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 2450051,80 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-01-012065-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель (п.4-1)?
Інформацію та документи з конкретним посиланням на розміщення обґрунтування необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7e54d725e0064940a9bc0323f753f02c
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
25.03.2024 16:25
Опис:
11.10.2016 Кабінетом Міністрів України затверджено постанову № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710). Відповідно до ст. 5 Бюджетного кодексу України бюджетна система України складається з державного бюджету та місцевих бюджетів. Таким чином, як ми можемо зрозуміти з назви постанови, вона стосується державних коштів, тобто, коштів державного бюджету. Згідно з підпунктом 1) пункту 4 Постанови № 710 з метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України постановляє рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Пунктом 4-1 Постанови № 710 передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів мають забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Отже, органів місцевого самоврядування, яким є управління освіти Миколаївської міської ради, стосується саме підпункт 1) пункту 4 Постанови № 710, яким рекомендовано забезпечити оприлюднення передбаченої цим підпунктом інформації. Відповідно, управління освіти Миколаївської міської ради не зобов’язане виконувати пункт 4-1 Постанови №710, оскільки цей пункт стосується розпорядників бюджетних коштів, які фінансуються з державного бюджету.
Тобто, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель управлінням освіти Миколаївської міської ради не здійснювалось, оскільки це не є обов’язком органів місцевого самоврядування відповідно до положень Постанови № 710.