-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)
ДК 021:2015- 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
4 354 502.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 772.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 772.51 UAH
Номер:
5dd53a435e054da1aa06ceb5988b13f1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-15-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.01.2025 00:00
Період моніторингу:
15.01.2025 15:08 - 06.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.01.2025 № 5-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2023-12-01-004911-a 01.12.2023 Дані автоматичних індикаторів ризиків (sas24-3-4)
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), а також вжити заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Ладан-Послуга» Ладанської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.12.2023 № 3 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Енера Чернігів» (далі – ТОВ «Енера Чернігів»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.12.2023, рішення уповноваженої особи від 12.12.2023 № 4, договір про постачання електричної енергії споживачу від 21.12.2023 №2431555, укладений між Замовником та ТОВ «Енера Чернігів» (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 17.01.2024 № 1, від 16.02.2024 № 2, від 13.03.2024 №3, від 10.04.2024 № 4, від 09.05.2024 №№ 5, від 10.06.2024 № 6, від 09.07.2024 № 7, від 12.08.2024 № 8, від 10.09.2024 № 9, від 10.09.2024 № 10, від 09.10.2024 № 11, від 11.11.2024 № 12, від 12.11.2024 № 13, від 12.12.2024 № 14, від 16.12.2024 № 15, від 19.12.2024 № 16, від 07.01.2025 № 17, експертні висновки Харківської торгово-промислової палати від 02.02.2024 № 74/24, від 01.03.2024 № 151/24, від 01.04.2024 №277/24, від 01.05.2024 № 443/24, від 03.06.2024 № 635/24, від 01.07.2024 № 791/24, від 01.08.2024 № 959/24, від 02.09.2024 № 1104/24, від 01.10.2024 № 1256/24, від 30.10.2024 № 1405/24, від 29.11.2024 № 1546/24, протоколи уповноваженої особи з публічних закупівель б/н та б/д та від 12.11.2024 б/д, звіт про виконання договору про закупівлю, оприлюднений в електронній системі закупівель 29.01.2025, пояснення та документи, оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 30.01.2025 на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.
Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За нормою пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до норм вищевказаного пункту Особливостей у тендерній документації, зокрема, зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Окрім того, згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (пункт 1 частини другої статті 16), наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункт 2 частини другої статті 16), а також замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 3. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для Учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимоги про надання учасником, зокрема, наступних документів:
«1. Довідку про створення Учасником власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів….
… На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці (форма 1) учасник в складі тендерної пропозиції надає:
1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів), яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів);
1.2. Інформацію від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів), створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами).
2. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу або посадової особи з робочим місцем, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів….
… На підтвердження інформації зазначеної в Довідці (форма 2) учасник в складі тендерної пропозиції надає:
2.1. Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів;
2.2. Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів;
2.3. Наказ про призначення посадової особи учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці);
2.4. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити замовнику можливість комунікації, надання споживачу інформаційних послуг, шляхом прийняття та обробки його звернень через засоби телекомунікації.
Для підтвердження наявності можливості комунікації із замовником, учасник у складі пропозиції повинен надати:
3. Довідку про наявність в учасника кол-центру / контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., за формою…
… Для підтвердження інформації, вказаній у Довідці, визначеній у п. 3, учасник в складі тендерної пропозиції надає:
3.1. Інформацію щодо кількості прийнятих кол-центром/контакт-центром звернень за тематикою за формою згідно з додатком 1 до Мінімальних організаційно-технічних вимог до функціонування кол-центрів електропостачальників, встановлених Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 р. № 373, за 3 квартал 2023 року.
3.2. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов’язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов’язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов’язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи).
3.3. Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій…».
Таким чином, тендерна документація по процедурі закупівлі за ІD: UA UA-2023-12-01-004911-a складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії у Додатку 1 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для Учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» застосовано положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону, та неправомірно встановлено вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази та технологій, а також працівників відповідної кваліфікації.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей та пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п. 47 Особливостей» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 12.12.2023, проте документи переможця ТОВ «Енера Чернігів» в електронну систему закупівель не завантажено, чим недотримано вимоги абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей та пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п. 47 Особливостей» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Відповідно до положень абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Проте, тендерну пропозицію ТОВ «Енера Чернігів» Замовником не відхилено, чим порушено вимоги абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, натомість 21.12.2023 Замовником укладено з ТОВ «Енера Чернігів» Договір.
Згідно з даними електронної системи закупівель Замовником 29.01.2025 оприлюднено звіт про виконання договору.
Період усунення порушень:
06.02.2025 17:42 - 21.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2025 17:42
Оскарження висновку в суді
Опис:
20 лютого 2025 року до Чернігівського окружного адміністративного суду було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-12-01-004911-a, від 06 лютого 2025 року
Дата публікації:
21.02.2025 12:32
Дата відкриття провадження:
06.03.2025 22:00
Номер відкриття провадження:
620/2101/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
4cc818e5e7ce4e7cb362cb1e4e138bb7
Назва:
Запит щодо надання пояснень
Дата опублікування:
27.01.2025 16:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «ДК 021:2015- 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)», очікуваною вартістю 4 354 502,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-12-01-004911-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію та відповідні підтверджуючі документи, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю від 21.12.2023 №2431555, укладеного Замовником з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ»
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6372735a60084f318704e50d533872a5
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
30.01.2025 15:57
Опис:
Відповідь на Моніторинг до закупівлі за ДК 021:2025 09310000-5 «Електрична енергія»
Згідно наказу Північного офісу Державної аудиторської служби України від 15.01.2025 року № 5-3, прийнято рішення про проведення моніторингу на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Ризик, що спрацював sas 24-3-4 «Замовник змінив істотні умови договору про закупівлю в частині збільшення ціни та зміни строку дії договору».
Запит ДАСУ містить питання:
1. Надати документи, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання Договору про закупівлю № 2431555 від 21.12.2023 року, укладеного Замовником з ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ»
На виконання запиту Державної аудиторської служби України від 27 січня 2025 року, надаємо відповідь на питання №1 Запиту:
Очікувана вартість відповідно до планового розрахунку на 2024 рік становить 4 354 502,40 гривень до 31.12.2024 року.
Розрахунок очікуваної суми Договору: 640 368 кВт/год. х 6,80 грн. = 4 354 502, 40 грн.
Кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі – електричної енергії, визначаються національною стандартизацією, а саме: ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена згідно з наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», обрано метод розрахунку очікуваної вартості товару/послуг: розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін, шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках. Додатково здійснено аналіз коливання ціни електричної енергії на ринку «На добу наперед», опублікованої на веб-сайті ДП «Оператор Ринку».
Стосовно другої частини питання № 1 Запиту, інформуємо, що Комунальне підприємство «Ладан – Послуга» Ладанської селищної ради не має власного офіційного веб-сайту, натомість до відповіді на запит ДАСУ додається обґрунтування (документ на 2 аркушах).
Відповідь на питання № 2 Запиту:
Щодо фактичного стану виконання договору повідомляємо, що договір № 2431555 від 21.12.2023 року є виконаний.
Сума Договору 3 733 345, 44 грн., (з них ПДВ – 622 224,24 грн.)
Номер:
c11f021a48bb49ff926e0615394eefc2
Назва:
Заперечення до висновку
Дата опублікування:
13.02.2025 12:04
Опис:
01 грудня 2023 року на веб – порталі Уповноваженого органу Уповноваженою особою з публічних закупівель Комунального підприємства «Ладан-Послуга» Ладанської селищної ради (далі – Замовник) опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями : ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія), ідентифікатор публічної закупівлі: UA-2023-12-01-004911-a, згідно з Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Аукціон не проводився у зв’язку з поданням лише однієї тендерної пропозиції: від Учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Енера-Чернігів» (Код ЄДРПОУ: 41823846).
12 грудня 2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано рішення про визнання Учасника ТОВ «Енера –Чернігів» переможцем та повідомлення про намір укласти з ним договір.
21 грудня 2023 року між Комунальним підприємством «Ладан-Послуга» Ладанської селищної ради та ТОВ «Енера-Чернігів» укладено Договір № 2431555 про постачання електричної енергії споживачу.
Станом на 31 грудня 2024 року зазначений Договір виконано в повному обсязі згідно з актами поставки та виконані всі фінансові зобов’язання.
15 січня 2025 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області розпочато моніторинг зазначеної закупівлі. 06 лютого 2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-12-01-004911-a.
Ознайомившись із зазначеним Висновком, маємо наступні заперечення.
У Висновку зазначено, зокрема: Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (пункт 1 частини другої статті 16), наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункт 2 частини другої статті 16), а також замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 3. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для Учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осібпідприємців)» Додатку № 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимоги про надання учасником, зокрема, наступних документів: «1. Довідку про створення Учасником власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів…. … На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці (форма 1) учасник в складі тендерної пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів), яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів); 1.2. Інформацію від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів), створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами). 2. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу або посадової особи з робочим місцем, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів…. … На підтвердження інформації зазначеної в Довідці (форма 2) учасник в складі тендерної пропозиції надає: 2.1. Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; 2.2. Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/ претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; 2.3. Наказ про призначення посадової особи учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці); 2.4. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій. Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити замовнику можливість комунікації, надання споживачу інформаційних послуг, шляхом прийняття та обробки його звернень через засоби телекомунікації. Для підтвердження наявності можливості комунікації із замовником, учасник у складі пропозиції повинен надати: 3. Довідку про наявність в учасника кол-центру / контактцентру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., за формою… … Для підтвердження інформації, вказаній у Довідці, визначеній у п. 3, учасник в складі тендерної пропозиції надає: 3.1. Інформацію щодо кількості прийнятих кол-центром/ контакт-центром звернень за тематикою за формою згідно з додатком 1 до Мінімальних організаційно-технічних вимог до функціонування кол-центрів електропостачальників, встановлених Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 р. № 373, за 3 квартал 2023 року. 3.2. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов’язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов’язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов’язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). 3.3. Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій…». Таким чином, тендерна документація по процедурі закупівлі за ІD: UA UA-2023-12-01-004911-a складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії у Додатку 1 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для Учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» застосовано положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону, та неправомірно встановлено вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази та технологій, а також працівників відповідної кваліфікації.
Однак таке Твердження ДАСУ вважаємо безпідставним, оскільки згідно з умовами Тендерної документації (Додаток № 1), на виконання вимог пункту 29 Особливостей, Замовником вибрано лише один кваліфікаційний критерій, визначений у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» та визначено необхідний перелік документів, що підтверджують відповідність Учасника зазначеному кваліфікаційному критерію.
Встановлення замовниками під час проведення процедур закупівель інших кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема, про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, слід розуміти як вимогу учасника такої закупівлі довести (підтвердити) спроможність поставки товару, виконання робіт або надання послуг згідно з умовами тендерної документації та майбутнього договору, а замовників перевірити таку спроможність учасника. В даному випадку учасник зобов’язується подати інформацію та документи, що підтверджують наявність у нього достатньої кількості та рівень кваліфікації всіх тих працівників, які будуть задіяні в процесі виробництва та/або логістики (при постачанні необхідного товару) замовнику, а також інформацію та документи на підтвердження в учасника належних виробничих потужностей та/або транспорту, іншої матеріально-технічної бази, необхідної для організації відпуску (продажу) або постачання товару.
Водночас, умови Тендерної документації (Додаток № 1) що визначені в пункті 3 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для Учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб підприємців)», на які посилається Аудитор, стосуються організації виключно спрівпраці та забезпечення якісної комунікації між відповідальними працівниками Замовника та відповідного постачальника електричної енергії та не є такою, що вимагає наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
При цьому, зазначена вимога не є дискримінаційною та не спотворює конкуренцію на ринку, оскільки обов’язок здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів передбачений пунктами 8.3.6 та 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 14.03.2018 № 312.
З огляду на відповідні вимоги спеціального нормативного акту та враховуючи необхідність організації безперервного протягом дії договору постачання енергоустановок Замовника електричною енергією, вважаємо зазначені вимоги Тендерної документації обгрунтованими та законними.
Додатково слід зауважити, що умови Тендерної документації не містять вимог щодо надання Учасниками закупівлі в складі тендерної пропозиції інформації та документів щодо обладнання, програмного забезпечення, кількості працівників, їх кваліфікації, задіяних в організації постачання Замовнику електричної енергії (служб та працівників які беруть участь у торгах на ринку, які обліковують обсяг закупівлі та реалізації електричної енергії, які обслуговують технічне обладнання та програмне забезпечення тощо).
2.За результатами аналізу Відповідно до вимог абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей та пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п. 47 Особливостей» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 12.12.2023, проте документи переможця ТОВ «Енера Чернігів» в електронну систему закупівель не завантажено, чим недотримано вимоги абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей та пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п. 47 Особливостей» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Відповідно до положень абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей
Згідно з вимогами підпункту 5.5. пункту 5 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено вимогу щодо подання переможцем документів, а саме «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір під час укладення договору про закупівлю повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6, 7 і 12 пункту 47 Особливостей». Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено в електронній системі закупівель 12.12.2023, проте, протягом наступних чотирьох днів переможцем торгів ТОВ «Енера Чернігів» вищезазначені документи не оприлюднені в електронній системі закупівель, чим не дотримано вимогу тендерної документації Замовника. Відповідно до положень абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6, 7 і 12 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимоги абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Енера Чернігів», натомість, протоколом уповноваженої особи з публічних закупівель від 12.12.2023 №4 ТОВ «Енера Чернігів» визначено переможцем торгів та укладено з ним договір від 21.12.2023 № 2431555.
Однак таке Твердження ДАСУ є безпідставним оскільки Учасником-переможцем надано всі документи, які вимагались замовником.
Так відповідно до п. 5.5. Тендерної документації Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Такі довідки були надані у складі документів завантажених в систему 08.12.2023.
12.12.2023 року було додано довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушеннями.
Окремо слід зазначити, що відповідно до п. Особливостей Переможець закупівлі, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи,що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6, 7 і 12 пункту 47 Особливостей.
Отже Законодавець встановив виключно граничний строк до якого потрібно надати документи. Однак а ні Закон України «Про публічні закупівлі а ні Особливості не містять заборони щодо надання документів раніше визначених строків.
Замовником при цьому встановлено, що інформація має бути на дату, не раніше дня оприлюднення оголошення про закупівлю в електронній системі закупівель.
Оскільки учасник-переможець надав документи інформація за якими вкладається в часові рамки визначені особливостями та Тендерною документацією то такий учасник не підлягає відхиленню а договір укладено з дотриманням вимог Особливостей та Закону