-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Завершена
1 012 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 062.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 062.50 UAH
Номер:
2306412d3577442d9b454e1bf23f2b07
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-14-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.03.2024 00:00
Період моніторингу:
14.03.2024 12:49 - 05.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.03.2024 № 63
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2023-11-13-003981-a 13.11.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено порушення пункту 28 Особливостей № 1178, частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII в частині складання тендерної документації не у відповідності до вимог Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» встановлено недотримання підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 04.11.2023 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами) затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.12.2023 № 108 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 11.12.2023 року, протокол розкриття, тендерну пропозицію ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» (далі – Переможець), протоколи уповноваженої особи від 14.12.2023 № 111, від 18.12.2023 № 112 та від 03.01.2024 № 10, повідомлення про намір укласти договір від 03.01.2024, договір від 09.01.2024 № 11, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.11.2023 № 19026-р/пк-пз, та від 28.12.2023 № 21111-р/пк-пз, відповіді Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 21.03.2024, від 26.03.2024 та від 02.04.2024.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли наступні пропозиції ТОВ «Еко Захист-Україна» остаточною ціновою пропозицією 708 345,00 грн. з ПДВ, ТОВ «Еко Нова» з остаточною ціновою пропозицією 769 581,00 грн. з ПДВ та ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» з остаточною ціновою пропозицією 1 012 459,50 грн. з ПДВ.
Моніторингом встановлено, що тендерну пропозицію ТОВ «Еко Нова» відхилено Замовником (протокольне рішення уповноваженої особи від 18.12.2023 № 112) на підставі абзацу 5 підпункту 1 та абзаців 2 та 5 підпункту 2 пункту 44 Особливості № 1178, а саме: учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах.
Тендерну пропозицію ТОВ «Еко Захист-Україна» відхилено на підставі рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.12.2023 № 21111-р/пк-пз.
Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» з ціною 1 012 459,50 гривень з ПДВ.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII, зважаючи на ці Особливості № 1178.
Згідно із частиною третьою статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи що, на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» від 05.12.2023 № 1278, втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 № 446.
Відповідно до абзацу першого частини другої статті 8 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII у разі скасування ліцензування виду господарської діяльності орган ліцензування втрачає повноваження органу ліцензування, а ліцензії, видані на здійснення цього виду діяльності, вважаються недійсними.
З 09.07.2023 набув чинності Закон України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX, у пункті 4 Прикінцевих та перехідних положень якого передбачено, що суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Так, відповідно до пункту 5 Додатку 4 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження наступних видів небезпечних відходів:
- клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт.
Тобто, тендерна документація Замовника, щодо надання учасником ліцензії на проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, утилізації, знешкодження), зазначеними у переліку, складена з порушенням пункту 28 Особливостей № 1178 та частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII.
На підтвердження вказаної вимоги в складі пропозиції Переможця надано ліцензію від 10.12.2013 серія АЕ № 287089 «Операції у сфері поводження з небезпечними відходами» виданої Міністерством екології та природних ресурсів України, яка на дату проведення відкритих торгів втратила чинність відповідно до Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX.
Крім того, відповідно до пункту 14-1 статті 7 Закону України «Про ліцензування господарської діяльності» ліцензуванню підлягає у тому числі, такий вид господарської діяльності, як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством екології та природних ресурсів України на операції: збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження - втратили чинність, таким чином, учасником не підтверджено наявність діючої ліцензії на провадження вищезазначеного виду діяльності передбаченого чинним законодавством.
Також, станом на момент подання тендерної пропозиції, відповідно до «Реєстру ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами» який міститься у відкритому доступі на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/ відсутня інформація щодо наявності відповідної ліцензії у ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
Згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Однак, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, а уклав з ним договір на 1 012 459,50 гривень.
Крім того, відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей№ 1178, Замовник у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, повинен відмінити відкриті торги.
Період усунення порушень:
05.04.2024 16:54 - 20.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
05.04.2024 16:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно результатів проведення моніторингу UA-M-2024-03-14-000002 процедури закупівлі 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (закупівля UA-2023-11-13-003981-a) та з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язав КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №6» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором.
Уповноваженою особою було прийнято рішення розірвати Договір з ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» №11 від 09.01.2024 р. за предметом закупівлі відповідно до коду 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (закупівля UA-2023-11-13-003981-a) з «10» квітня 2024 року.
Дата публікації звіту:
10.04.2024 14:43
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
-
Дата публікації:
17.04.2024 11:35
Запити/Пояснення
Номер:
012f4de619cb4892bf8bf3c5718b4175
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.03.2024 15:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», за кодом ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-13-003981-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e8056077d8a347bd9091a50d56eedaed
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
21.03.2024 10:15
Опис:
На запитання у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», за кодом ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-13-003981-a) повідомляємо наступне.
На запитання - Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість?
Пояснюємо наступне.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника. «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», за кодом ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» необхідні для забезпечення дотримання правил санітарного благополуччя населення та інш. нормативних актів, що регулюють та забезпечують діяльність в даній сфері Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі встановлені відповідно до умов на об’єктах що підлягають обслуговуванню, кількості контейнерів та графіку вивезення сміття. Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення для закупівлі визначений в сумі 1`012`500.00 грн. (один мільйон дванадцять тисяч п’ятсот гривень 00 копiйок) з ПДВ відповідно фінансового плану підприємства на 2024 рік.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін керуючись «Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 (зі змінами).
Таким чином очікувана вартість закупівлі Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», за кодом ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за KEKВ 2240 становила 1`012`500.00 грн. (один мільйон дванадцять тисяч п’ятсот гривень 00 копiйок) з ПДВ.
На запитання - Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснюємо наступне.
Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
https://medgorodok.org.ua/wp-content/uploads/2023/11/%D0%92%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%85-%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%85%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%B2.pdf
Номер:
cc9be4a82fcb4f8d820bfd1c3406f11d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.03.2024 10:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.03.2024 00:00
Опис:
Прошу надати підтверджуючі документи, щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що свідчить про здійснений Замовником порівняння ринкових цін.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f7bb5e352a7141058bc7e7904b3ce2cc
Назва:
Підтверджуючі документи
Дата опублікування:
26.03.2024 09:47
Опис:
Надаємо Вам підтверджуючі документи щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом порівняння ринкових цін. Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена методом порівняння ринкових цін керуючись розділом ІІІ «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних та добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість послуг.
Номер:
7196b40633424ba78cbf535f2b3d1286
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.03.2024 15:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.04.2024 01:00
Опис:
Враховуючи що, на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» від 05.12.2023 № 1278, втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 № 446 та згідно з ч. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX суб'єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, постала потреба в отриманні пояснень/інформації/документів.
1. Чому Замовником, в супереч вимогам законодавства, пунктом 5 Додатку № 4 тендерної документації зазначено вимоги до учасників, які передбачають право на провадження діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами зазначеними у специфікації, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження небезпечних відходів.
2. Яким чином Замовником здійснено перевірку наявності діючої ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами у Переможця.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2b1ad9abebe44486bbb34a5f1bacab2e
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
02.04.2024 14:12
Опис:
На запитання у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Код ДК 021:2015: 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-13-003981-a повідомляємо наступне.
1. На запитання - Чому Замовником, в супереч вимогам законодавства, підпунктом 1 пункту 4 Додатку тендерної документації зазначено вимоги до учасників, які передбачають надання ліцензії на право провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами, та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, небезпечних відходів, які на момент Оголошення торгів, втратили чинність?
Пояснюємо наступне.
Тендерну документацію для проведення цієї процедури закупівлі було розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Постанова), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та затверджено Рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 30.10.2023 р. №100. Процедуру закупівлі було оголошено 13.11.2023 року.
Предметом цієї закупівлі Замовником визначено згідно класифікації за ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Наказ №708), визначається «Порядок визначення предмета закупівлі», згідно якого встановлені правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Пунктом 3 Наказу № 708, визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Також, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі – Наказ №1082) визначено процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 12 Наказу №1082, визначено, що під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо:
назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі - послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи);
коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Отже, у відповідності до норм чинного законодавства, Замовник правомірно встановив вимогу про надання потенційними учасниками копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження наступних видів небезпечних відходів, що в свою чергу відповідає предмету закупівлі, потребі Замовника та діючому законодавству.
Пунктом 5 Додатку 4 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації, Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами зазначеними у специфікації, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, утилізації, знешкодження наступних видів небезпечних відходів: - клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт;
Зауважуємо, що посилання у запиті на те, що на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» від 05.12.2023 № 1278, втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 № 446 є хибним, оскільки Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» прийнята 5 грудня 2023 р. № 1278 набрала чинності лише 12.12.2023 року, в той час як Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 № 446 втратила чинність 09.01.2024 року.
Отже, на період проведення цієї процедури закупівлі діяла Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 № 446, тому Замовник законно та правомірно визначив саме такі вимоги у тендерній документації у відповідності до чинного та діючого на той період законодавства.
2. На запитання - Яким чином Замовником здійснено перевірку наявності діючої ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами у Переможця?
Пояснюємо наступне.
Пунктом 5 Додатку 4 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації, Замовником було встановлено, що Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері саме поводження з небезпечними відходами зазначеними у специфікації.
У тендерній пропозиції учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» надано копію ліцензії серії АЕ №287089, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України на операції в сфері поводження з небезпечними відходами від 03.12.2013 №496 з терміном дії з 03.12.2013 по 03.12.2018 та лист роз’яснення в якому зазначено посилання на сайт, що в ліцензійному реєстрі поводження з небезпечними відходами міститься інформація стосовно того, що ліцензія ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" серії АЕ №287089 має необмежений термін дії, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Перевірка наявності діючої ліцензії на право провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами у переможця, яка вимагалася умовами тендерної документації, Замовником було перевірено на єдиному державному веб-порталі відкритих даних Міністерства цифрової трансформації України https://data.gov.ua/dataset/0ccdf4ca-4e78-4a12-9fa8-1953b45728e2.