-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
"Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області" (коригування 3)
У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Торги не відбулися
67 981 196.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 679 811.96 UAH
мін. крок: 1% або 679 811.96 UAH
Номер:
2d4928f0d61c4adfb1c6bb47b0cb2ec2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-17-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2023 00:00
Період моніторингу:
17.11.2023 15:16 - 09.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.11.2023 № 58-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2023-11-10-007210-a 10.11.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу восьмого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.11.2023 № 96, тендерну документацію, затверджену протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 10.11.2023 № 95 (далі – тендерна документація), вимога про усунення порушення від 12.11.2023 та рішення замовника від 15.11.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЕКС РЕАЛ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.11.2023 № 97, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 28.11.2023.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей.
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей: «У тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами».
В свою чергу, відповідно до вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Замовником в підпункті 5.6.1 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено документи, які повинен подати замовнику переможець процедури закупівлі, а саме: «Довідка, що містить відомості про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, НЕ було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією».
Слід зазначити, що Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з 04.09.2023 доступний за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ та перевіряється Замовником самостійно.
Крім того, доступ до онлайн сервісу з надання інформаційних довідок з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушень щодо відомостей про юридичну особу був відкритий через інтеграцію з НАЗК до ДП «Прозоро».
А отже, вимога на надання переможцем інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, встановлена Замовником в підпункті 5.6.1 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації суперечить вимогам абзацу восьмого пункту 28 Особливостей.
Згідно положень абзацу першого частини третьої статті 22 Закону «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Замовником в абзаці тридцять п’ятому пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено наступну інформацію: «У разі відсутності даної інформації або у разі ненакладення учасником КЕП\УЕП відповідно до умов тендерної документації, Замовник згідно пункту 43 Особливостей розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель».
Проте, дана інформація не відповідає вимогам законодавства з огляду на наступне.
Відповідно до положень частини третьої статті 12 Закону «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Замовником, абзацами з двадцять четвертого по двадцять дев’ятий пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації чітко визначено вимоги, яким має відповідати тендерна пропозиція учасника. Серед даних вимог зазначено, що «…тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП)…».
Враховуючи вищезазначене, накладання учасником електронного підпису на тендерну пропозицію та/або документи тендерної пропозиції є завершальним етапом факту подання тендерної пропозиції.
Також, слід зазначити, що відповідно до положень абзацу другого пункту 43 Особливостей «під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
Таким чином, факт не накладання учасником КЕП\УЕП на тендерну пропозицію та/або документи тендерної пропозиції не є в розумінні законодавства невідповідністю.
А отже, зазначена Замовником інформація в абзаці тридцять п’ятому пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідає вимогам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, в ході моніторингу, 28.11.2023 дану закупівлю відмінено.
Період усунення порушень:
29.11.2023 21:22 - 14.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.11.2023 21:22