-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт з технічним переоснащенням будівлі котельні та системи опалення навчального корпусу Нижанковицького професійного ліцею по вул. Галицька, 59а в м.Добромиль Самбірського району Львівської області для тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб»
Завершена
9 171 842.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 859.21 UAH
мін. крок: 0.5% або 45 859.21 UAH
Номер:
c4645093868443f0bb985f4cbd6177b3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-22-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.11.2023 00:00
Період моніторингу:
22.11.2023 15:59 - 14.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.11.2023 № 294
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.11.2023 № 294.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-10-27-012592-a, 27.10.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» встановлено порушення вимог порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того встановлено недотримання норм пунктів 17, 83 та 84 Постанови КМУ №668 та, відповідно, порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону при укладенні договору про закупівлю.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону, а також пунктів 17, 83 та 84 Постанови КМУ №668 – привести у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, умови договору (щодо графіка виконання робіт та плану фінансування робіт) шляхом укладення додаткової угоди.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні інформації про закупівлі, вимог пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 – при складанні тендерної документації, а також пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 – при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 грудня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного професійно-технічного навчального закладу «Нижанковицький професійний ліцей» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-10-27-006583-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації Замовника та опубліковані Замовником відповіді на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» (далі – ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 07.11.2023 №3; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 14.11.2023 №61-2023, додаткові угоди від 14.11.2023 №1 та від 22.11.2023 №2, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані разом такими додатковими угодами; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на вебсайт, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-10-27-012592-a, Замовником повідомлено, що він не є розпорядником державних коштів, відтак положення пункту 4-1 Постанови КМУ №710 на нього не поширюється.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі є місцевий бюджет, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (джерело інформації – https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до представлених до моніторингу Замовником розпоряджень Львівської військової адміністрації проведення робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено Програмою реалізації пріоритетних інфраструктурних проєктів у Львівській області
Проведеним аналізом інформації на офіційному сайті Замовника (https://www.nyzhankovychi-licey.com.ua) та на сайті Департаменту освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації (https://osvita.loda.gov.ua) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-10-27-012592-a не виявлено.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-10-27-012592-a шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно з частиною першою статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
У пункті 3.7 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу 3 тендерної документації зазначено, що виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281).
Так, відповідно до норм пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
При цьому, у пункті 5.1 розділу V Настанови №281 визначено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Слід зазначити, що відповідно до вимог частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено, що у Додатку №2 (Технічне завдання) до тендерної документації Замовника міститься відомість обсягів робіт (у якій наведено найменування видів робіт та їх об’єми). Проте, відомість ресурсів до вказаної відомості обсягів робіт або затверджену проектну документацію Замовником не надано.
Таким чином, тендерна документація Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі не містить повної інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (опису усіх необхідних характеристик робіт, що закуповуються), чим порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації замовника за досліджуваною процедурою закупівлі тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема: з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації).
У пункті 3.6. розділу 3 тендерної документації зазначено, що визначені Замовником згідно з статтею 16 Закону кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Розділі 1 Додатку №1 до цієї тендерної документації.
Зокрема, за вимогами Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник повинен надати довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (за встановленою у Додатку №1 до тендерної документації формою Таблиці Г), а також для підтвердження зазначеної в довідці інформації – надати скановану копію аналогічного договору (не менше одного), який повністю виконаний, інформацію щодо якого вказано у довідці про виконання аналогічних договорів.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» у складі тендерної пропозиції надано Довідку №9069 від 30.10.2023 про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, у якій як аналогічний вказано договір, укладений з Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Новояричівської селищної ради за предметом «Капітальний ремонт котельні Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів та дошкільної освіти с. Пикуловичі Новояричівської селищної ради Львівського району Львівської області» вартістю 2 200 147,00 грн (стан виконання – 100%).
Також, учасником ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» надано скан-копію договору №28/09 від 28.09.2022, укладеного між учасником та Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Новояричівської селищної ради щодо виконання робіт з капітального ремонту котельні Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів та дошкільної освіти с. Пикуловичі Новояричівської селищної ради Львівського району Львівської області вартістю 2 200 147,00 грн, та додатки до вказаного договору (Договірна ціна та Графік виконання робіт).
У пункті 10.1 вищевказаного аналогічного договору вказано, що зміною договору слід розуміти зміну або доповнення його умов з ініціативи будь-якої сторони на підставі додаткової угоди, а також зазначено, що додаткова угода є невід’ємною частиною договору.
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» надано додаткові угоди №1 від 28.09.2022, №2 від 24.10.2022, №3 від 18.11.2022 та №4 від 18.11.2022 до договору №28/09 від 28.09.2022 з відповідними додатками до них.
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної в публічному доступі в електронній системі закупівель інформації щодо договору №28/09 від 28.09.2022 (закупівля за ID: UA-2022-09-05-008167-a) встановлено, що до вказаного договору укладалась також додаткова угода №5 від 30.11.2022 із зазначенням у ній (пункт 5), що ця додаткова угода є невід’ємною частиною договору №28/09 від 28.09.2022.
Проте, додаткова угода №5 від 30.11.2022, яка є невід’ємною частиною договору №28/09 від 28.09.2022, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» не надана.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Однак, на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, за відсутності у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКСПЕРТ СИСТЕМ» додаткової угоди №5 від 30.11.2022, яка є невід’ємною частиною аналогічного договору №28/09 від 28.09.2022, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено.
За нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Також, відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з пунктом 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об’єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення, невід’ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Моніторингом встановлено, що укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі договір від 14.11.2023 №61-2023 містить графік виконання робіт (Додаток №2 до договору), у якому визначено лише найменування предмета договору (Капітальний ремонт з технічним переоснащенням будівлі котельні та системи опалення навчального корпусу Нижанковицького професійного ліцею по вул. Галицька, 59а в м.Добромиль Самбірського району Львівської області для тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб) та дані щодо терміну виконання робіт за предметом договору (листопад-грудень 2023 року), однак який не містить інформації про строки початку та закінчення видів (етапів, комплексів) робіт за предметом договору, чим недотримано вимог пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Крім того, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об’єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Також, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, моніторингом встановлено, що договір від 14.11.2023 №61-2023 не містить плану фінансування, як невід’ємної частини договору, чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
11.12.2023 18:02 - 26.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2023 18:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт з технічним переоснащенням будівлі котельні та системи опалення навчального корпусу Нижанковицького професійного ліцею по вул. Галицька, 59а в м.Добромиль Самбірського району Львівської області для тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб» Замовник торгів повідомляє наступне:
1. Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті:
З метою усунення порушення замовником торгів оприлюднене дане обґрунтування за посиланням: https://www.nyzhankovychi-licey.com.ua/%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F/%D0%BE%D1%84%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0-%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F
2. Щодо технічної специфікації:
Варто зазначити, що дана процедура закупівлі оголошена 27 жовтня 2023 р., відтак, при складанні технічної специфікації Замовник торгів керувався Настановами з визначення вартості будівництві з урахуванням змін №3 від 22.09.2023 р., відповідно до яких Настанову було доповнено новим розділом VIІI такого змісту:
«8.3. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає:
відомість обсягів робіт.».
Так, Замовником торгів під час формування технічної специфікації в Додатку №2 до тендерної документації надано відомість обсягів робіт, чим дотримано вищезазначену вимогу Настанов.
3. Щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»:
Згідно абз. 4 п. 37 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості) оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
В абз. 7 та 8 цього ж пункту Особливостей зазначено, що Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Так, згідно ч. 9 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року (надалі – Закон) після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Таким чином, враховуючи зазначене, Замовник торгів здійснює розгляд тендерної пропозиції Учасника на відповідності її вимогам тендерної документації, та лише в межах наданих ним в складі тендерної пропозиції документів, та не зобов’язаний, зокрема, перевіряти інші закупівлі, в яких брав участь ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ СИСТЕМ".
Відтак, згідно п. 3.1 Розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Розділом 1 Додатком №1 до цієї тендерної документації).
Так, відповідно до Розділу 1 Додатку №1 тендерної документації наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) підтверджується шляхом надання довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (згідно Таблиці Г). Для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1.Для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1.1. Скановану з оригіналу копію аналогічного договору (не менше одного), який повністю виконаний, інформацію щодо якого вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічними договорами є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі, щодо виконання робіт, визначених відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з аналогічним характером робіт – капітальний ремонт котельні/реконструкція будівлі/будинку/споруди/приміщення.
*Замовниками згідно з договорами можуть бути суб’єкти будь-якої форми власності.
1.2. Скановані з оригіналу листи-відгуки про співпрацю за договором від замовника, що вказані в Таблиці «Г» (не менше одного). Відгук повинен мати посилання на договір, який виконувався та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
1.3. Документи, що засвідчують факт виконання робіт (довідки КБ-2в, та/або КБ-3).
Звертаємо увагу, що в тендерній документації відсутня вимога про те, що договір, який повинен бути поданий в якості аналогічного, надається разом з усіма підписаними до нього додатковими угодами. Єдиними вимогами до аналогічного договору є те, що він повинен бути повністю виконаний, з характером робіт – капітальний ремонт котельні/реконструкція будівлі/будинку/споруди/приміщення.
Отже, враховуючи зазначене, на підтвердження відповідності наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасником-переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПЕРТ СИСТЕМ" надано пакет документів, які вимагалися тендерною документацією, та які повністю відповідають вимогам Розділу 1 Додатку №1 розділу «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
4. Щодо плану виконання робіт та плану фінансування робіт:
З метою усунення виявленого порушення Замовником торгів буде укладено та розміщено відповідну додаткову угоду згідно вимог чинного законодавства України.
Принагідно повідомляємо, що уповноважена особа систематично проходить відповідні офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також керівником ДЕРЖАВНОГО ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "НИЖАНКОВИЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ" додатково здійснено роз’яснювальні роботи щодо не допущення у майбутньому різного роду порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
14.12.2023 15:33
Запити/Пояснення
Номер:
e8080438e84c49b68a885f917f88d36d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.11.2023 13:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.11.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD: UA-2023-10-27-012592-a, яка проведена Державним професійно-технічним навчальним закладом «Нижанковицький професійний ліцей» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f51cb7e2d7ca40bc9407a63632a2501d
Назва:
У відповідь на запит про надання пояснень від 24.11.2023 р. в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовник торгів повідомляє наступне:
Дата опублікування:
04.12.2023 14:55
Опис:
1. Щодо інформації та документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
Обґрунтування розміру витрат: Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розпорядження Львівської обласної військової адміністрації №957/0/5-23ВА від 12.10.2023 р. та №1036/0/5-23ВА від 31.10.2023 р.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником торгів на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту «Капітальний ремонт з технічним переоснащенням будівлі котельні та системи опалення навчального корпусу Нижанковицького професійного ліцею по вул. Галицька, 59а в м.Добромиль Самбірського району Львівської області для тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб» було розроблено проекту документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва за робочим проектом: №2821/23 від 26 жовтня 2023 р. В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству.
Обґрунтування очікуваної вартості: Згідно Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни. Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника та інжінірингові послуги (Глава 10 кошторису) та Главу 12 «Проектно, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд». Таким чином, при визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 та глави 12 з урахуванням ПДВ.
2. Щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Однак, ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "НИЖАНКОВИЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ" не є розпорядником державних коштів. Відтак положення, що передбачене п. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), не поширюється на ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "НИЖАНКОВИЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ".