• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для викоростання як найпростішого укриття в будівлі Сумської початкової школи № 32 Сумської міської ради за адресою: м. Суми, вул. Холодногірська, 47

Завершена

5 933 139.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 331.39 UAH
Номер: 24525b3892a74a86ba0e6cb4cd8dbcd1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-18-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.03.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 18.03.2024 12:32 - 09.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.03.2024 № 12-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15, 16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 18.03.2024 №12-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2023-10-23-006173-a 23.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті установлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей в частині неоприлюднення переліку змін до тендерної документації. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пункту 3 та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого пункту 10 Особливостей. За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 10 Особливостей в частині оприлюднення. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумської початкової школи №32 Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.10.2023 (протокол №55) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.11.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» (далі – ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.11.2023 № 82, повідомлення про намір укласти договір від 09.11.2023, договір від 22.11.2023 №8, додаткові угоди від 04.12.2023 №1, від 26.12.2023 №2, від 28.12.2023 №2, від 18.03.2024 №3, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 22.03.2024, від 27.03.2024 та від 02.04.2024. Відповідно до інформації щодо розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеної на офіційному сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/diyalnist/yedynyi-reiestr-rozporiadnykiv-ta-oderzhuvachiv-biudzhetnykh-koshtiv), Сумська початкова школа №32 Сумської міської ради є розпорядником бюджетних коштів. Згідно з пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. При цьому, за результатами моніторингу установлено, що Замовник оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета на власному веб-сайті (https://vesnyanka.in.ua/) 22.03.2024 з порушенням строків, визначених пунктом 4-1 Постанови № 710, оскільки оголошення про проведення закупівлі оприлюднено 23.10.2023. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник вносив зміни до тендерної документації, а саме: 28.10.2023 виклав нову редакцію тендерної документації (файл «28.10 Зміни до тендерної документації.pdf»). При цьому, на порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей Замовник не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносились до тендерної документації. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає вид господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. Згідно додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовника клас наслідків (відповідальності) об’єкта – СС1. При цьому, на порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, Замовник у пункті 2.1 таблиці 2 додатку 1 до тендерної документації установив вимогу щодо надання учасниками копії ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на право здійснення будівельної діяльності відповідно до предмету закупівлі та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт. Також за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Технічного завдання (додаток 2 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено встановлення, зокрема обладнання «Дизельний генератор 10кВА 8кВт 0.4кВ ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО», «Синхронний генератор [компенсатор] напруга до 1 кВ потужність до 100 кВт», «Занурений насос 0.25 кВт з поплавковим вимикачем шланг для відводу води 50 м в комплекті (Устаткування, що не монтується)». Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За нормами пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2023 році - 15 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як: насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси; дизель-генераторні установки. Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. Окрім того, відповідно до пункту 6-1 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861). Відповідно до пункту 13-1 Порядку № 861 замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Крім того, відповідно до пункту 1 статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Отже, враховуючи вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 13-1 Порядку № 861 та на виконання абзацу першого частини третьої статті 22 Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, та вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн, то замовник у тендерній документації має вимагати подання учасником у складі тендерної пропозиції документів, передбачених пунктом 13-1 Порядку № 861. Крім того, слід зазначити, що вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель у разі якщо вартість предмета закупівлі (а не конкретної одиниці товару), вказаного у переліку (у тому числі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом), становить або перевищує 200 тис. гривень. Однак, Замовник в тендерній документації не визначив вимогу щодо підтвердження учасниками ступеня локалізації товару, який набувається ним у власність при виконанні робіт та щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пункту 3 та абзацу першого пункту 28 Особливостей, пункту 13-1 Порядку № 861. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що учасником ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ», якого визначено переможцем торгів, до локального кошторису №02-01-011 «Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю електрообладнання» включено «Дизельний генератор 10кВА 8кВт 0.4кВ ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» (пункт 16), до локального кошторису №02-01-03 «Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю обладнання для водопровіду та каналізації включено «Занурений насос 0.25 кВт з поплавковим вимикачем шланг для відводу води 50 м в комплекті (Устаткування, що не монтується)» (пункт 1), до локального кошторису №02-01-012 «Локальний кошторис на будівельні роботи на пусконалагоджувальні роботи електротехнічних рішень» включено «Синхронний генератор [компенсатор] напруга до 1 кВ потужність до 100 кВт» (пункт 1), як і вимагалося Технічним завданням (додаток №2 до тендерної документації). Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області не надав інформації щодо наявності вищезазначеного обладнання у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (15 і більше відсотків) на веб порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation)». Оскільки у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» відсутні документи, з яких можливо встановити модель дизельного генератора, а також документи виробників синхронного генератора та зануреного насосу, дослідити питання відповідності тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації не видається можливим. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у додатку 1 до тендерної документації установив вимогу щодо надання учасником додатково в складі тендерної пропозиції (завантажити в електронну систему закупівель) гарантійного листа (складений учасником в довільній формі) про те, що у разі перемоги в відкритих торгах, як учасник-переможець, надасть/завантажить замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених Особливостями та додатком 1 до тендерної документації в строки, передбачені Особливостями та тендерною документацією. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» відсутній вищезазначений гарантійний лист, що не відповідає вимогам додатку 1 до тендерної документації. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «вказаний лист міститься у файлі PDF «Гарантійний лист»». Проте вказаний гарантійний лист в зазначеному файлі відсутній. Також за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 3 розділу IV тендерної документації установив вимогу щодо надання учасником у складі пропозиції довідки, в довільній формі, яка засвідчує, що в ціну пропозиції учасника включені всі витрати учасника, включаючи вартість товару, ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ), транспортування, навантаження та розвантаження, а також всіх податків, зборів, мита та інше. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» відсутня вищезазначена довідка, що не відповідає вимогам пункту 3 розділу IV тендерної документації. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» чітко зазначено, що учасник визначає ціну на роботи, які він пропонує виконувати за договором з урахуванням ПДВ та, що ціни вказуються з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені». Проте у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУД РЕСУРС ПОСТАЧАННЯ» відсутня довідка у довільній формі, надання якої вимагалося пунктом 3 розділу IV тендерної документації. Також, Замовник у пункті 1.1 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації установив, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасники у складі тендерної пропозиції надають заповнену довідку у формі, викладену у таблиці 4 додатку 5 тендерної документації на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи, де учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання та інструменту (заповнюється учасником відповідно до предмету, що закуповується), в тому числі зазначається інформація про наявність транспорту, адресу офісу та складських, або виробничих приміщень учасника, контактні телефони офісу учасника. Також пунктом 1.2. таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації визначено, що для підтвердження наявності власних машин, механізмів та матеріально-технічної бази, що будуть використовуватися для виконання робіт, та які не мають свідоцтва про реєстрацію, необхідно надати копії бухгалтерських документів, що підтверджують облік основних засобів та малоцінних активів, за підписом уповноваженої особи учасника та/або бухгалтера. На виконання вищезазначених вимог, учасником ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 30.10.2023 №241 (файл «Довідка МТБ.pdf»), в якій зазначено про наявність 23-х одиниць власної техніки. На підтвердження обліку основних засобів та малоцінних активів учасником ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» на 4 одиниці обладнання, а саме: генератор зварювальний SAMSON SQ-190A, плиткоріз Einhell TE-TC 620 U, виброплита Hyundai HPC та компресор Metabo Mega 520-200 D надано акти приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів, які підтверджують облік основних засобів в учасника ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ». При цьому, на інші 19 одиниць обладнання, які вказані в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 30.10.2023 №241 (файл «Довідка МТБ.pdf») надано видаткові накладні, які не є підтвердженням обліку основних засобів та малоцінних активів учасника ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» з огляду на наступне. Відповідно до абзацу другого пункту 1.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, первинні документи - це документи, створені у паперовій або в електронній формі, які містять відомості про господарські операції. В свою чергу, видаткова накладна – це первинний документ, який видається постачальником та підтверджує передачу товарно-матеріальних цінностей покупцю. Вона містить усю необхідну інформацію для обліку операції, включаючи назву та кількість поставленого товару, ціну, місце постачання та дату операції. Пунктом 1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В той же час, пунктом 3 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов’язаних рахунках бухгалтерського обліку. Відповідно до абзацу третього пункту 1.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, регістри бухгалтерського обліку (облікові регістри) - це носії інформації, складені у паперовій або в електронній формі, призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації з первинних документів, що прийняті до обліку. Регістри бухгалтерського обліку (облікові регістри) можуть бути у вигляді відомостей, ордерів, книг, журналів тощо. Таким чином, видаткова накладна не є підтвердженням обліку, а лише підтверджує передачу товарно-матеріальних цінностей покупцю. Отже, учасником ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» на 19 одиниць обладнання, які зазначені в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 30.10.2023 №241 (файл «Довідка МТБ.pdf») не надано копії бухгалтерських документів, що підтверджують облік основних засобів та малоцінних активів, що не відповідає вимогам пункту 1.2. таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації. Також, Замовник у пункті 1.3 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» установив вимогу щодо надання учасником договору оренди офісу, та складських або виробничих приміщень, що вказаний в інформаційній довідці, терміном оренди не менше, ніж до 31.12.2023 р. (у разі якщо офіс не є власністю учасника). У складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» надано договір оренди від 02.01.2023 №01, укладений між ТОВ «Суми Грація» (орендодавець) та ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» (орендар), відповідно до пунктів 1.1 та 3.3 якого предметом договору є оренда нежитлових приміщень зі строком оренди п’ять років. Відповідно до частини другої статті 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню. Відповідно до частини третьої статті 640 Цивільного кодексу України договір, що підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення. Крім того, частиною першою статті 220 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним, а відповідно до частини другої статті 215 Цивільного кодексу України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). Таким чином, учасником торгів ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ» для підтвердження наявності офісу та складських приміщень надано договір оренди приміщення, який відповідно до частини першої статті 220 Цивільного кодексу України є нікчемним, чим не підтверджено належним чином відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Отже, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БУДРЕСУРСПОСТАЧАННЯ», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 22.11.2023 №8. Відповідно до абзацу другого пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення. При цьому, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник 24.11.2023 оприлюднив договір про закупівлю від 22.11.2023 №8 без додатків №1 «Зведений кошторис» та №3 «Локальний кошторис», чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого пункту 10 Особливостей. Відповідно до абзацу четвертого пункту 10 Особливостей повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 11 частини першої статті 10 Закону визначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник додатковою угодою №1 від 04.12.2023 вніс зміни до істотних умов договору про закупівлю на підставі підпункту 4 пункту 19 Особливостей та оприлюднив повідомлення про внесення змін до договору. При цьому, на порушення абзацу четвертого пункту 10 Особливостей, зміни до договору про закупівлю оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 27.12.2023 (на сімнадцятий робочий день з дня внесення змін), з порушенням строків, установлених пунктом 11 частини першої статті 10 Закону. Разом з цим, Замовником не оприлюднено додаток №1 «Договірна ціна», додаток №2 «Локальний кошторис», додаток №3 «Календарний графік виконання робіт», які відповідно до даної додаткової угоди є її невід’ємними частинами, чим порушено абзац четвертий пункту 10 Особливостей. Крім того, Замовник додатковою угодою від 18.03.2024 №3 вніс зміни до істотних умов договору про закупівлю на підставі підпункту 4 пункту 19 Особливостей. При цьому, на порушення абзацу четвертого пункту 10 Особливостей, повідомлення про внесення змін та зміни до договору про закупівлю оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 25.03.2024 (на п’ятий робочий день з дня внесення змін), з порушенням строків, установлених пунктом 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 03.04.2024 16:42 - 18.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.04.2024 16:42

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 18/0003/2024/пр
Дата відкриття провадження: 07.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 18/0003/2024/пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на виконання вимоги
Дата публікації звіту: 10.04.2024 12:37

Запити/Пояснення