-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
ЦЗВ-23Т_577_ВО: Трансформатори силові (Лот 1 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 2 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 3 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 4 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 5 - 31170000-8– Трансформатори) (Лот 1 - 4 908 135,00 грн без ПДВ; Лот 2 - 1 404 000,00 грн без ПДВ; Лот 3 - 1 102 106,67 грн без ПДВ; Лот 4 - 78 600 000,00 грн без ПДВ; Лот 5 - 620 000,00 грн без ПДВ)
Категорія замовника: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 03049, Україна, Київська область, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15.
Завершена
86 634 241.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 3 100.00 UAH
мін. крок: 0% або 3 100.00 UAH
Номер:
0c31acac253548989bc8cb18c003cbbc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-06-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.12.2023 00:00
Період моніторингу:
06.12.2023 15:26 - 28.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.12.2023 № 78
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116, доручення Державної аудиторської служби України від 04.12.2023 №003100-18/13979-2023.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Заступник начальника управління - начальник
відділу контролю у галузі промисловості,
енергетики, транспорту, фінансових послуг,
ЖКГ, інфраструктури та зв’язку Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 06.12.2023 № 78.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2023-10-12-014282-a 12.10.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення за лотом №4 норм пп. 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм п. 54 Особливостей та п.3 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору відповідно до законодавства, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливостей), дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2023-10-12-004812-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами з додатками до неї, запитання до процедури та роз’яснення до процедури, вимоги про усунення порушення та рішення замовника, тендерні пропозиції переможців торгів ТОВ "ЕЛІЗ" за лотами №2, №3, №5, ПАТ "ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР" за лотом №4 та відхилені пропозиції учасника ТОВ "Укрелектроапарат" за лотами №1, №3 на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації, реєстри отриманих тендерних пропозицій, протоколи розкриття тендерних пропозицій, вимога про усунення невідповідностей (лот №4), інформації про продовження строку розгляду тендерних пропозицій за лотами №1-№5, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 20.11.2023 (лоти №1, №3), від 22.11.2023 (лоти №2, 3, 5), від 24.11.2023 (лот №4), повідомлення про намір укласти договір, договір поставки №ЦЗВ-07-06323-01 від 07.12.2023 (лот №2), №ЦЗВ-07-06423-01 від 07.12.2023 (лот №3), №ЦЗВ-07-07123-01 від 19.12.2023 (лот №4), №ЦЗВ-07-06523-01 від 07.12.2023 (лот №5), пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 12.12.2023, 19.12.2023 та 21.12.2023 (з доданими документами щодо забезпечення договорів, продовження строку укладання договору по лоту №4).
За результатами аналізу питання відповідності тендерних пропозицій учасників торгів вимогам тендерної документації та визначення переможця торгів встановлено наступне.
Відповідно до вимог п.3.1 та п.3.6 розділу 3 тендерної документації учасники в складі пропозиції повинні надати інформацію та документи про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності відповідно до Додатку 1 до тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації визначено, що Учасник повинен надати дані у табличній формі, що зазначена у Таблиці 1 - Дані на товар (в даній таблиці кожна комірка повинна бути заповнена).
Учасником ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» (лот №4) в складі пропозиції 20.10.2023 надано файл «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 03.11.2023).
Відповідно до інструкції щодо заповнення Таблиці 1 - Дані на товар, зокрема у колонці 6 вказується позначення (номери та індекси) нормативної документації (стандарти, технічні умови, креслення, тощо), за якими виготовляється продукція. У колонці 7 вказуються найменування всіх супровідних документів, що підтверджують якість та відповідність продукції (виробника та інших органів). Перелічені документи повинні відповідати документам наданих на вимогу тендерної документації.
В колонці 7 таблиці наданої ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» у файлі «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантажений 20.10.2023), перелічено супровідні документи на товар: паспорт, сертифікат якості, декларація про відповідність.
Відповідно до пп. 2.4 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації на кожен вид продукції надаються скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо). Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». Документи з якості надаються ще раз учасником, якого визначено переможцем процедури закупівлі, з кожною партією продукції, що постачається.
При цьому, учасником ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» недотримані вимоги пп. 2.4 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, так як в складі пропозиції зразки документів виробника, що підтверджують якість продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо) не надано.
Пропозиція учасника не містить будь-яких пояснень причин (в т.ч. законодавчі підстави) не подання учасником в складі пропозиції вказаних вище документів, визначених тендерною документацією.
Згідно вимог замовника - пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації у колонці 9 Таблиці 1 - Дані на товар – вказується гарантійний строк експлуатації продукції, у колонці 10 – вказується гарантійний строк зберігання продукції. А саме:
У разі, якщо технічними вимогами не визначено гарантійних строків:
У колонці 9 – вказується гарантійний строк експлуатації продукції, який обчислюється від дня введення продукції в експлуатацію.
У колонці 10 – вказується гарантійний строк зберігання продукції, але не менше 1 року з дня отримання продукції кінцевим споживачем до моменту її введення в експлуатацію (ч. 3 ст. 269 Господарського кодексу України).
Гарантійні строки експлуатації та зберігання продукції не повинні бути менші, ніж передбачено стандартами, технічними умовами, іншою технічною документацією, за якою виготовляється продукція, або виробником.
У разі, якщо стандартами, технічними умовами, іншою технічною документацією, за якою виготовляється продукція, або виробником не передбачено гарантійних строків на продукцію, учасник повинен вказати:
У колонці 9 – гарантійний строк експлуатації продукції не менше 2 років від дня отримання продукції кінцевим споживачем (ч. 2 ст. 680 Цивільного кодексу України).
У колонці 10 – гарантійний строк зберігання не менше 1 року з дня отримання продукції кінцевим споживачем до моменту її введення в експлуатацію (ч. 3 ст. 269 Господарського кодексу України).
У разі, якщо технічними вимогами визначено гарантійні строки:
У колонці 9 – вказується гарантійний строк експлуатації продукції у відповідності до вимог цієї тендерної документації.
У колонці 10 – вказується гарантійний строк зберігання продукції у відповідності до вимог цієї тендерної документації.
Гарантійні строки експлуатації та зберігання не повинні бути менші, ніж передбачено стандартами, технічними умовами, іншою технічною документацією, за якою виготовляється продукція, або виробником.
Відповідно до вимог додатку А «Технічні вимоги» Додатку 1 до тендерної документації за лотом №4 (775170 Трансформатор силовий) гарантійний термін експлуатації повинен складати не менше 3 років з дня введення в експлуатацію, гарантійний термін зберігання відповідно до нормативного документу виробника.
Відповідно до наданого в складі пропозиції файлу «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантажений 20.10.2023) продукція, що пропонується до постачання виготовляється за ДСТУ EN 60076, ДСТУ 2104-92.
Учасником у файлі «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантажений 20.10.2023) вказано гарантійний строк експлуатації продукції 30 років. Водночас відповідно до зразка паспорту на трансформатор Гарантійний термін експлуатації трансформатора (автотрансформатора) 3 (три) роки з дати введення товару в експлуатацію, але не більше трьох років і шести місяців з дати поставки за умови присутності шеф-інженера ПрАТ «ЗТР» на монтажі трансформатора, термін служби – не менш 30 років.
У колонці 10 файлу «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантажений 20.10.2023) учасником вказано гарантійний строк зберігання «згідно експлуатаційної документації». У зразку паспорту наданому учасником вказано, що зберігання виробу у споживача повинне здійснюватися згідно вимог інструкції з експлуатації трансформатора (автотрансформатора), що входить до складу експлуатаційної документації. При цьому, експлуатаційна документація, яка б містила такі дані в складі пропозиції відсутня. Тобто учасником не вказано гарантійний термін зберігання продукції.
Відповідно до вимог пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації у колонці 11 вказуються умови щодо транспортування партій продукції (наприклад: кількість, тара, кріплення та інше). Відповідно до додатку А «Технічні вимоги» Додатку 1 до тендерної документації за лотом №4 (775170 Трансформатор силовий) умови зберігання пункт 5.2 ДСТУ 2104-92, умови транспортування пункт 5.1 ДСТУ 2104-92, умови пакування, маркування пункти 1.7, 1.8 ДСТУ 2104-92.
Водночас учасником у файлі «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантаженому 20.10.2023) у колонці 11 вказано «згідно експлуатаційної документації», тобто при заповненні даної колонки учасником не виконані вимоги тендерної документації (Додатку 1 до тендерної документації).
Водночас 30.11.2023 учасником завантажений файл «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» з внесеними змінами до даних викладених в колонках 9-11, тобто після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій (03.11.2023) та після визначення його переможцем торгів (24.11.2023). При цьому, розміщене в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у строк до 23.11.2023 за процедурою закупівлі не містить вимог щодо виправлення вказаних невідповідностей.
Тобто, учасником не виконані вимоги п. 4 Додатку 1 до тендерної документації та додатку А «Технічні вимоги» Додатку 1 до тендерної документації за лотом №4.
Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» вимогам тендерної документації не відносяться до формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції.
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» не відповідає вимогам тендерної документації (п.3.1 та п.3.6 розділу 3 тендерної документації, Додатку 1 до тендерної документації).
Як наслідок в порушення вимог пп. 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» та визнано переможцем торгів за лотом №4.
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель щодо внесених 17.10.2023 та 24.10.2023 змін до тендерної документації замовником вказано наступне «Додаток А Додатку 1 ТД викласти в новій редакції».
Замовником розміщено нові редакції тендерної документації з додатками.
Водночас переліки внесених змін 17.10.2023 та 24.10.2023 до Додатку А Додатку 1 до тендерної документації не оприлюднені в окремому документі, в той час як згідно з п. 54 Особливостей (в редакції на дату складання та внесення змін до тендерної документації), зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Таким чином Замовником не дотримано вимоги п. 54 Особливостей та п.3 частини першої статті 10 Закону.
Пояснення надані Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі щодо викладених у висновку порушень не спростовують виявлені порушення.
Період усунення порушень:
28.12.2023 10:32 - 12.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.12.2023 10:32
Оскарження висновку в суді
Опис:
11.01.2024 до Київського окружного адміністративного суду філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» подано позовну заяву до Управління Західного офісу Держаудит служби в Рівненській області як відокремленого структурного підрозділу Західного офісу Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку від 28.12.2023 про результати моніторингу закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-10-12-014282-а.
Дата публікації:
12.01.2024 13:37
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
UA-2023-10-12-014282-a
Дата публікації звіту:
05.01.2024 15:57
Запити/Пояснення
Номер:
a43660dacf284056b8f8767a3d2d7574
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
07.12.2023 17:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури ЦЗВ-23Т_577_ВО: Трансформатори силові (Лот 1 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 2 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 3 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 4 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 5 - 31170000-8– Трансформатори) (Лот 1 - 4 908 135,00 грн без ПДВ; Лот 2 - 1 404 000,00 грн без ПДВ; Лот 3 - 1 102 106,67 грн без ПДВ; Лот 4 - 78 600 000,00 грн без ПДВ; Лот 5 - 620 000,00 грн без ПДВ) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-12-014282-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Пунктом 6.7 Розділу 6 та Додатку 6 до тендерної документації передбачено надання переможцем торгів забезпечення виконання договору у вигляді оригіналу гарантії:
– гарантії виконання зобов’язань переможця процедури закупівлі по сплаті забезпечення виконання договору, гарантом за якою виступає банківська установа.
У зв’язку з чим надайте інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6.7 розділу 6 та Додатку 6 до тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю.
4. За лотом №4 Замовником оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» вимогам тендерної документації. Відповідно до вказаної вимоги «Перелік виявлених невідповідностей: 1. Учасник не надав скановані завірені копії ДСТУ EN – 60076 та ДСТУ 2104-92 відповідно до яких виготовляється продукція, чим не виконано вимоги п. 2.3. Додатку 1 тендерної документації».
Відповідно до пункту 2.3 розділу «Документальне підтвердження технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі» додатку №1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та їх документальне підтвердження» тендерної документації якщо продукція, яка пропонується учасником до постачання, виробляється згідно з вимогами стандарту (ГОСТ, ОСТ, РСТ, ДСТУ тощо), необхідно надати скановану завірену учасником копію такого документу.
У поданих в складі пропозиції учасника ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» документах вказано, що продукція, яка пропонується до постачання» виготовляється за ДСТУ EN 60076 та ДСТУ 2104-92. Проте у складі тендерної пропозиції учасника відсутні ДСТУ EN60076 та ДСТУ 2104-92, що не відповідає вимогам пункту 2.3 додатку 1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто, Особливостями не передбачено надавати учаснику можливість усунути невідповідності у випадку відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Водночас вимога тендерної документації про надання копії стандарту (зокрема, ДСТУ) стосується документального підтвердження технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Зважаючи на вищенаведене, надайте пояснення чому надано можливість учаснику ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» виправити невідповідності його пропозиції вимогам тендерної документації, що стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та не відхилено вказану пропозицію.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2cf9337603ec4358b21b500f9e74c964
Назва:
Відповідь на запит від 07.12.2023
Дата опублікування:
12.12.2023 15:23
Опис:
Філія «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» на запит до моніторингу закупівлі ЦБД № UA-2023-10-12-014282-a надає відповідь:
1. Очікувана вартість предмета визначена відповідно до примірної методики, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 р. № 275, методом порівняння ринкових цін (шляхом запиту цінових пропозицій. Запит цінових пропозицій здійснюється в електронному вигляді із застосуванням можливостей модулю комерційних торгів на майданчику smarttender.biz. Запити щодо надання комерційних пропозицій направлялися до вітчизняних виробників ТОВ «Еліз», ПрАТ «Запоріжтрансформатор» тощо.
Акцентуємо увагу, що закупівлю здійснюється за власні кошти товариства, а тому бюджетне призначення відсутнє.
Закупівля здійснюється на виконання інвестиційної програми овариства «Забезпечення господарства електропостачання електротехнічним обладнанням для відновлювальних робіт на тягових підстанціях» (протокол №Ц-85/52 Ком.т. від 21.08.2023).
Одночасно зазначаємо, що рішенням правління товариства у 2022 році затверджено Порядок здійснення закупівель товарів, робіт і по АТ «Укрзалізниця» в умовах воєнного стану (далі – Порядок) із встановленим регламентом взаємодії при здійсненні закупівель в умовах воєнного стану, відповідно до якого виробничі підрозділи Товариства визначають потребу та обсяги товарів, робіт та послуг. Філія «Центр забезпечення виробництва» (або філія ЦЗВ) є структурним підрозділом, до функцій якої належить організація централізованих закупівель для потреб АТ «Укрзалізниця». З огляду на зазначене філія ЦЗВ не визначає виробничі потреби Замовника та не має вищезазначених документів.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі повідомляємо наступне: відповідно до порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в АТ «Укрзалізниця» (далі – Товариство) в умовах воєнного стану, структурні підрозділи Товариства за функціональним напрямом формують технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі, що будуть в подальшому предметом договору про закупівлю. У випадку закупівлі товарів, технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі, а також перелік документів, що вимагається для підтвердження їх відповідності, повинні відповідати інформації, що міститься у інформаційній системі (ІС «Вимоги до продукції») з урахуванням Тимчасового положення про порядок допуску продукції залізничного призначення для її використання підрозділами АТ «Укрзалізниця» під час ремонту рухомого складу та об’єктів інфраструктури у період дії воєнного стану, що затверджений рішенням правління Товариства від 08.08.2022. У випадку закупівлі робіт та послуг, а також товарів, інформація щодо яких відсутня у ІС «Вимоги до продукції», технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі та перелік документів, що вимагається для їх підтвердження, надаються департаментами Товариства за функціональним напрямом або службою регіональної філії, для потреб якої здійснюється закупівля, та на яких покладено відповідальність щодо формуванням технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі. Під час оголошення вищезазначеної процедури закупівлі Замовник керувався нормами Порядку та при формуванні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі використовувались дані з інформаційної бази ІС «Вимоги до продукції», які були включені до Додатку А Додатку 1 Тендерної документації.
Одночасно акцентуємо увагу, що предметом закупівлі є продукція, технічні характеристики якої визначені державними стандартами України. Посилання на відповідні стандарти ДСТУ 2104-92, ДСТУ 2104-92, ДСТУ EN 60076-1:2016 міститься у Додатку А Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до Закону України «Про стандартизацію» стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
2. Відповідна інформація міститься за адресою https://www.uz.gov.ua/about/procurement/pub_zak/.
Для пошуку інформації по конкретному тендеру, необхідно ввести номер оголошення у пошукове поле.
3. Надаємо копії банківських гарантій.
4. На дату оголошення процедури закупівлі публічні закупівлі відбувалися в порядку, передбаченому Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі — Особливості). Порядок дій Замовника, якщо ним виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, визначений у пункті 43 Особливостей.
Відповідно до зазначеної норми, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Акцентуємо увагу Комісії на тому, що невідповідністю, яку не можна виправити, є:
- відсутність документів та/або інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі;
- виправлення невідповідності призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом. Відповідно до положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 20 серпня 2014 року, одним з основних завдань Мінекономіки є забезпечення та формування державної політики у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 35 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважений орган — це центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 12 цієї ж частини закону інформаційний ресурс Уповноваженого органу — це веб-сайт, наповнення якого здійснює Уповноважений орган та на якому надаються безоплатні консультації рекомендаційного характеру з питань публічних закупівель, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.
17 травня 2023 року на офіційному веб-порталі Мінекономіки було оприлюднено лист № 3323-04_22523-06, зокрема щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей. Вважаємо доречним долучити позицію Уповноваженого органу щодо оскаржуваного питання.
Уповноважений орган зазначає, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Акцентуємо увагу Держаудитслужби, що тендерна пропозиція учасника ПрАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» була визначена найбільш економічно вигідною. Також звертаємо увагу, що на даний момент 100% акцій ПрАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» передано Державі Україна (в особі суб’єкта управління державної власності Міністерства оборони України).
Мінекономіки наголошує, що «Особливостями встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення замовником пропозицій. Так, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) зокрема учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2) зокрема тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих Особливостей.
Таким чином, виходячи зі змісту Особливостей, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Наголошуємо на наступному:
- у тендерній пропозиції переможця ПрАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» присутня вся інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (копії паспортів на продукцію, декларації тощо);
- Замовник оголосив закупівлю та у вимогах тендерної документації передбачив, що предмет закупівлі має відповідати вимогам стандартів стандарти ДСТУ 2104-92, ДСТУ 2104-92, ДСТУ EN 60076-1:2016; тобто Замовник володіє інформацією щодо змісту зазначених нормативно-технічних документів;
- усунення виявленої невідповідності — надання копії стандартів — не призводить до зміни предмету закупівлі (його найменування, марки, моделі тощо).
При цьому Замовником дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників:
- максимальної економії (переможцем визнано учасника, який надав найбільш економічно вигідну пропозицію);
- ефективності (акції переможця належать державі);
- відкритості та прозорості на всіх етапах закупівлі;
- добросовісної конкуренції між учасниками тощо.
Номер:
18a5338aa9bf4f09857f7b6f1d0b6b24
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
15.12.2023 19:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури ЦЗВ-23Т_577_ВО: Трансформатори силові (Лот 1 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 2 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 3 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 4 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 5 - 31170000-8– Трансформатори) (Лот 1 - 4 908 135,00 грн без ПДВ; Лот 2 - 1 404 000,00 грн без ПДВ; Лот 3 - 1 102 106,67 грн без ПДВ; Лот 4 - 78 600 000,00 грн без ПДВ; Лот 5 - 620 000,00 грн без ПДВ) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-12-014282-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області завантажено копії гарантій, наданих переможцем торгів за лотами № 2, 3, 5.
Додатком 6 до тендерної документації передбачено надання переможцем торгів забезпечення виконання договору у вигляді оригіналу гарантії:
– гарантії виконання зобов’язань переможця процедури закупівлі по сплаті забезпечення виконання договору, гарантом за якою виступає банківська установа.
Також передбачено надання ліцензії банку-гаранта, документи на підтвердження повноваження особи, яка підписує банківську гарантію (установчі документи банку, протокол правління, довіреність тощо). Перелічені документи на запит не надані.
У зв’язку з чим надайте документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог Додатку 6 до тендерної документації, в частині надання ліцензії банку-гаранта, документи на підтвердження повноваження особи, яка підписує банківську гарантію.
2. Відповідно до вимог п.3.1 та п.3.6 розділу 3 тендерної документації учасники в складі пропозиції повинні надати інформацію та документи про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності відповідно до Додатку 1 до тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації визначено, що Учасник повинен надати дані у табличній формі, що зазначена у Таблиці 1 - Дані на товар (в даній таблиці кожна комірка повинна бути заповнена).
ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» в складі пропозиції 20.10.2023 надано файл «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 03.11.2023).
Відповідно до інструкції щодо заповнення цієї таблиці, зокрема у колонці 6 вказується позначення (номери та індекси) нормативної документації (стандарти, технічні умови, креслення, тощо), за якими виготовляється продукція. У колонці 7 вказуються найменування всіх супровідних документів, що підтверджують якість та відповідність продукції (виробника та інших органів). Перелічені документи повинні відповідати документам наданих на вимогу тендерної документації.
В колонці 7 таблиці наданої ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» у файлі «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантажена 20.10.2023), перелічено супровідні документи на товар: паспорт, сертифікат якості, декларація про відповідність.
Відповідно до пп. 2.4 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації на кожен вид продукції надаються скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо). Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». Документи з якості надаються ще раз учасником, якого визначено переможцем процедури закупівлі, з кожною партією продукції, що постачається.
При цьому, в складі пропозиції сертифікат якості не надано.
У колонці 5 згідно вимог замовника вказується точна дата виготовлення продукції або дата, не раніше якої виготовлена продукція, із зазначенням місяця та року, або період виготовлення продукції. У будь-якому випадку продукція повинна бути виготовлена не раніше року проведення цієї процедури закупівлі, а гарантійний строк зберігання продукції повинен бути дотриманий на момент її поставки.
У файлі «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» учасником вказано лише 2024 рік.
Згідно вимог замовника у колонці 9 – вказується гарантійний строк експлуатації продукції, у колонці 10 – вказується гарантійний строк зберігання продукції відповідно до вимог пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації.
Учасником у файлі «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантажена 20.10.2023) вказано гарантійний строк експлуатації продукції 30 років. Водночас відповідно до зразка паспорту на трансформатор Гарантійний термін експлуатації трансформатора (автотрансформатора) 3 (три) роки з дати введення товару в експлуатацію, але не більше трьох років і шести місяців з дати поставки за умови присутності шеф-інженера ПрАТ «ЗТР» на монтажі трансформатора, термін служби – не менш 30 років.
У колонці 10 учасником вказано гарантійний строк зберігання згідно експлуатаційної документації. У зразку паспорту наданому учасником вказано, що зберігання виробу у споживача повинне здійснюватися згідно вимог інструкції з експлуатації трансформатора (автотрансформатора), що входить до складу експлуатаційної документації. При цьому, експлуатаційна документація, яка б містила такі дані в складі пропозиції відсутня. Тобто учасником не вказано гарантійний термін зберігання продукції.
Згідно вимог замовника у колонці 11 вказуються умови щодо транспортування партій продукції (наприклад: кількість, тара, кріплення та інше). Водночас учасником у файлі «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» (завантаженому 20.10.2023) вказано «згідно експлуатаційної документації», тобто при заповненні колонки учасником не виконані вимоги тендерної документації.
Водночас 30.11.2023 учасником завантажений файл «Дані на товар (ЛОТ4).pdf» з внесеними змінами до даних викладених в колонках 9-11, тобто після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій (03.11.2023) та після визначення його переможцем торгів (24.11.2023). При цьому, розміщене в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у строк до 23.11.2023 за процедурою закупівлі не містить вимог щодо виправлення вказаних невідповідностей.
Поясніть яким чином Замовником при розгляді пропозиції підтверджено відповідність ПАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» вимогам додатку №1 до тендерної документації в частині викладених вище невідповідностей.
3. Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель щодо внесених змін до тендерної документації 17.10.2023 та 24.10.2023 замовником вказано «Додаток А Додатку 1 ТД викласти в новій редакції».
Замовником розміщено нові редакції тендерної документації з додатками.
Водночас перелік внесених змін до Додатку А відсутній, в той час як згідно з п. 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції на дату внесення змін до тендерної документації), зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться
Поясніть причини не оприлюднення в окремому документі переліку змін до тендерної документації, а саме до Додатку А Додатку 1 ТД.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
0df8a26a5e8047069c0be2b61dfe3dfa
Назва:
Відповідь на запит від 15.12.2023
Дата опублікування:
19.12.2023 16:30
Опис:
Філія «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» на запит до моніторингу закупівлі ЦБД № UA-2023-10-12-014282-a надає відповідь.
Номер:
0da7652668344e33a0ea4e7eed03f597
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
20.12.2023 18:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури ЦЗВ-23Т_577_ВО: Трансформатори силові (Лот 1 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 2 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 3 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 4 - 31170000-8– Трансформатори; Лот 5 - 31170000-8– Трансформатори) (Лот 1 - 4 908 135,00 грн без ПДВ; Лот 2 - 1 404 000,00 грн без ПДВ; Лот 3 - 1 102 106,67 грн без ПДВ; Лот 4 - 78 600 000,00 грн без ПДВ; Лот 5 - 620 000,00 грн без ПДВ) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-12-014282-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надайте документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог пункту 6.7 розділу 6 та Додатку 6 до тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю за лотом №4 та надання ліцензії банку-гаранта, документів на підтвердження повноваження особи, яка підписує банківську гарантію.
2. Оскільки договір з переможцем торгів за лотом №4 укладений Замовником пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, надайте обґрунтування необхідності продовження строку для укладення договору.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e2108c2265f948d5865de3633a7e3219
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.12.2023 15:57
Опис:
Філія «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» на запит до моніторингу закупівлі ЦБД № UA-2023-10-12-014282-a надає відповідь:
1. Надаємо копії відповідних документів.
2. Замовник повідомляє, що рішення про продовження терміну укладання договору до 60 днів було укладено на основі Службової записки від 11.12.2023 № ЦЗВ-05/4295. Копії відповідних документів додаємо.