«Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул. Соборна (від буд.№279 до межі населеного пункту) в м. Немирів, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)».
«Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул. Соборна (від буд.№279 до межі населеного пункту) в м. Немирів, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)». Код за ДК 021:2015 (CPV) «Єдиний закупівельний словник» -ДК 021:2015: 45230000-8- Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.
Завершена
8 130 721.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 653.61 UAH
Період моніторингу:26.12.2023 17:13 - 17.01.2024 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.12.2023 №91-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 26.12.2023 №91-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
6.UA-2023-10-09-003149-a 09.10.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Постанови №1178 встановлено порушення вимоги частини третьої статті 22 Закону, пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 12 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Немирівкомунсервіс» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 09 жовтня 2023 року), запитання до процедури закупівлі від 13 жовтня 2023 року, відповідь Замовника 16 жовтня 2023 року, вимоги про усунення порушення від 12 жовтня 2023 року за номером UA-2023-10-09-003149-a.b1 та від 13 жовтня 2023 року за номером UA-2023-10-09-003149-a.a2, рішення Замовника від 13, 16 жовтня 2023 року, тендерну пропозицію ТОВ «ШЛЯХОВИК - МКІ», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27 жовтня 2023 року №53, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір від 03 листопада 2023 року №3-11-23 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 03 листопада 2023 року, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду 21 грудня 2023 року №1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 09 січня 2024 року через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Водночас, пунктом 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178.
Окрім того, частиною третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За результатами моніторингу установлено, що згідно з умовами пунктів 6.1 та 6.2 розділу 6 «Гарантійний строк» проєкту договору, що міститься у Додатку №4 до тендерної документації, підрядник гарантує, що виконані ним роботи за цим договором відповідають діючим будівельним нормам, правилам з охорони праці, а також гарантує якість закінчених робіт i змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійний строк на дані роботи становить 5 (п’ять) років.
Крім того у пункті 2.5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічне завдання» Додатку 3 визначено, що гарантія якості виконаних робіт в частині якості капітального ремонту становить 5 (п’ять) років з дати підписання актів виконаних робіт.
При цьому, положення пункту 6.2 «Гарантійний строк» проєкту договору були включені в укладений між сторонами Договір.
Відповідно до пункту 17 Постанови №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови №1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Постанови №1178.
Згідно з частиною другою статті 875 Цивільного кодексу України на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта, укладається договір будівельного підряду, порядок укладення та виконання якого визначений Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року №668 (далі - Постанова №668).
Так, частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України та пунктом 103 Постанови №668 визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Водночас, об’єктом будівництва, згідно з пунктом 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 червня 2011 року №651/19389 (далі - Порядок №45), є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
При цьому, капітальний ремонт об’єктів будівництва, згідно з пунктом 1 Порядку №45 та розділу 3 Державних будівельних норм України А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житловокомунального господарства України від 04 червня 2014 року №163 віднесено до будівництва.
Крім того, нормами пункту 5 Постанови №668 закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Виходячи із вищевикладеного, Замовником у тендерній документації визначено гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва менше десяти років від дня його прийняття Замовником, чим не дотримано вимоги частини першої статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668.
Отже, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Період усунення порушень:12.01.2024 16:06 - 27.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:12.01.2024 16:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:В системі електронних торгів Prozorro опубліковано висновок про результати моніторингу UA-M-2023-12-26-000036 ● ac0a7c50226847688dde4d8d9b099f68 від 12 січня 2024 року (надалі по тексту - Висновок), який складений Химич Ірина Іванівна.
Частиною 8 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
За Висновком встановлено:
Порушення: «За результатами моніторингу установлено, що згідно з умовами пунктів 6.1 та 6.2 розділу 6 «Гарантійний строк» проєкту договору, що міститься у Додатку №4 до тендерної документації, підрядник гарантує, що виконані ним роботи за цим договором відповідають діючим будівельним нормам, правилам з охорони праці, а також гарантує якість закінчених робіт i змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійний строк на дані роботи становить 5 (п’ять) років.
Крім того у пункті 2.5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічне завдання» Додатку 3 визначено, що гарантія якості виконаних робіт в частині якості капітального ремонту становить 5 (п’ять) років з дати підписання актів виконаних робіт.
При цьому, положення пункту 6.2 «Гарантійний строк» проєкту договору були включені в укладений між сторонами Договір. Відповідно до пункту 17 Постанови №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови №1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Постанови №1178. Згідно з частиною другою статті 875 Цивільного кодексу України на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта, укладається договір будівельного підряду, порядок укладення та виконання якого визначений Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року №668 (далі - Постанова №668).
Так, частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України та пунктом 103 Постанови №668 визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Водночас, об’єктом будівництва, згідно з пунктом 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 червня 2011 року №651/19389 (далі - Порядок №45), є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. При цьому, капітальний ремонт об’єктів будівництва, згідно з пунктом 1 Порядку №45 та розділу 3 Державних будівельних норм України А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житловокомунального господарства України від 04 червня 2014 року №163 віднесено до будівництва. Крім того, нормами пункту 5 Постанови №668 закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Виходячи із вищевикладеного, Замовником у тендерній документації визначено гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва менше десяти років від дня його прийняття Замовником, чим не дотримано вимоги частини першої статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 103 Постанови №668.
Отже, на порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності
якої не передбачені законодавством.».
Заперечення Замовника стосовно виявленого порушення за Порушення.
1. Замовник з описаних обставин не вбачає складу порушення, оскільки як нами відзначалося в поясненнях на запит, Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (надалі – ПКМУ №688) деталізує порядок укладання та виконання договорів підряду, що вказано згідно ч.1, ст.323 ГКУ. Пункт 103 ПКМУ №688 наголошуємо містить два поняття, а саме: «гарантійний строк якості», «гарантійний строк експлуатації». Разом з тим, слово «тотожність» академічним тлумачним словником української мови (1970—1980 р.р.) визначає, як цілковиту схожість чого-небудь, подібність одного до одного за своєю суттю й зовнішніми ознаками та виявом. Тому, перечитавши поняття «гарантійний строк якості» та «гарантійний строк експлуатації» Замовник не вбачає тотожності у їх визначеннях. В підтвердження цьому, згаданий пункт 5 ПКМУ №688 не містить підтвердження Висновку, адже його зміст відображає Істотними умовами договору підряду, до яких віднесено:
найменування та реквізити сторін;
місце і дата укладення договору підряду;
предмет договору підряду;
договірна ціна;
строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта);
права та обов'язки сторін;
порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором
підряду;
умови страхування ризиків випадкового знищення або
пошкодження об'єкта будівництва;
порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами
та послугами;
порядок залучення субпідрядників;
вимоги до організації робіт;
порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів;
умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт;
джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта);
порядок розрахунків за виконані роботи;
порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва);
гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків;
відповідальність сторін за порушення умов договору підряду;
порядок врегулювання спорів;
порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. У договорі підряду сторони можуть передбачати інші важливі для регулювання взаємовідносин умови.
Використання круглих дужок в українській мові не встановлює поняття тотожності одного терміну до іншого, напроти використання такого знаку пунктуації здебільшого використовується для виділення в тексті підзаголовків, пояснення маловідомих, зокрема іншомовних, слів, уточнення попереднього слова (слів), для наведення другої назви кого- або чого-небудь, прикладів до чого-небудь, варіантів (слова та ін.), для подання прізвища автора або іншого джерела після цитування; для виділення вставлених слів, сполучень слів і речень, що подаються як додаткові зауваження та пояснення до основного змісту речення, тощо.
Тому, як нами було зазначено гарантійний строк якості та гарантійний строк експлуатації, то розмежовані один від одного поняття. Замовник не встановлював такого строку ані в проекті договору, ані в погодженому з учасником-переможцем тендеру договорі про закупівлю, але відсутність визначення такого гарантійного строку експлуатації не може тлумачитися порушенням статті 884 Цивільного кодексу України, в силу того що закон чітко визначив, що гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Однак, розуміючи Вашу позицію за висновком Замовником буде вжито заходів по усуненню відповідно суперечливих текстових частин в положеннях тендерних документацій при реалізації процедур закупівель в майбутньому. Відтак, у зв’язку із не можливістю усунення виявлених порушень на даній стадії процедури закупівлі, виходячи з технічних можливостей електронної системи закупівель та власне і проходження самої процедури відкритих торгів, єдино можливим способом вжиттям належних та рівноцінних заходів щодо усуненням виявленого порушення, Замовник вважає достатнім надання особистого зобов’язання в подальшому не створювати подібних обставин. Отже, просимо прийняти дану інформацію, в якості особистого зобов’язання, що є достатньою підставою для застосування ч. 9 ст. 8 Закону.
Дата до якої повинна бути надана відповідь:10.01.2024 00:00
Автор:ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40479560
Контактна особа:
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) +38 (0 43) 266-11-51 humuchzakupivli@gmail.com
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту дорожнього та частини тротуарного покриття по вул. Соборна (від буд.№279 до межі населеного пункту) в м. Немирів, Вінницької області (Коригування) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-10-09-003149-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отримання пояснення (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином учасником ТОВ «Шляховик-МКІ», якого обрано переможцем, виконано вимоги тендерної документації (пункт 1.2 додатку 1 тендерної документації) щодо надання довідки з зазначенням інформації щодо найменування асфальтобетонного заводу та зазначенням відстані від місця виконання робіт (асфальтобетонний завод повинен знаходитись не дальше 50 км від місця проведення робіт), продукцію якого буде використовувати учасник? Оскільки в наданій довідці від 16 жовтня 2023 року №15/1 відстань, яка сформована за допомогою сервісу https//www.google.com/maps: становить 53 км.
3. Чому в проєкті договору та в укладеному договорі від 03 листопада 2023 року №3-11-23 гарантійний строк на дані роботи становить 5 років, тоді як згідно з частиною 1 статті 884 Цивільного Кодексу України гарантійний строк виконання робіт за договором будівельного підряду становить 10 років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлено договором або законом?
4. Чи виконано умови договору від 03 листопада 2023 року №3-11-23 укладеного з ТОВ «Шляховик-МКІ» щодо виконання робіт до 31 грудня 2023 року (надайте документальне підтвердження)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
89387
Номер:237068b76a324424af09d024247d8dd3
Назва:Пояснення на Запит №5 від 09.01.2024 року з додатками
Дата опублікування:09.01.2024 12:39
Автор:КП "Немирівкомунсервіс"
×
Код ЄДРПОУ:
41988156
Контактна особа:
Марущак Олександр Петрович +380969357051 kp.nemyriv@gmail.com
Адреса:
22800, Україна, Вінницька область, Немирів, вул. Соборна,23
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (надалі по тексту - Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2023-12-26-000036. За Запитом сформовано наступні питання:
«1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином учасником ТОВ «Шляховик-МКІ», якого обрано переможцем, виконано вимоги тендерної документації (пункт 1.2 додатку 1 тендерної документації) щодо надання довідки з зазначенням інформації щодо найменування асфальтобетонного заводу та зазначенням відстані від місця виконання робіт (асфальтобетонний завод повинен знаходитись не дальше 50 км від місця проведення робіт), продукцію якого буде використовувати учасник? Оскільки в наданій довідці від 16 жовтня 2023 року №15/1 відстань, яка сформована за допомогою сервісу https//www.google.com/maps: становить 53 км.
3. Чому в проєкті договору та в укладеному договорі від 03 листопада 2023 року №3-11-23 гарантійний строк на дані роботи становить 5 років, тоді як згідно з частиною 1 статті 884 Цивільного Кодексу України гарантійний строк виконання робіт за договором будівельного підряду становить 10 років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлено договором або законом?
4. Чи виконано умови договору від 03 листопада 2023 року №3-11-23 укладеного з ТОВ «Шляховик-МКІ» щодо виконання робіт до 31 грудня 2023 року (надайте документальне підтвердження)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.»
Комунальне підприємство "Немирівкомунсервіс" під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон): підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Комунальним підприємством "Немирівкомунсервіс" (далі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету «Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул. Соборна (від буд.№279 до межі населеного пункту) в м. Немирів, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)». Код за ДК 021:2015 (CPV) «Єдиний закупівельний словник» -ДК 021:2015: 45230000-8- Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (ідентифікатор закупівлі UA-2023-10-09-003149-a) за адресою www.prozorro.gov.ua.
Замовник надає пояснення на запит.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно ч. 4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, визначення предмета закупівлі робіт в тому числі здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва.
Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником. Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності (у разі її утворення) до переліку експертних організацій.
Згідно ч. 4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, визначення предмета закупівлі робіт в тому числі здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва.
Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником. Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності (у разі її утворення) до переліку експертних організацій.
Відповідно до позитивного експертного звіту №05-0700 від 21.09.2023 року щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул. Соборна (від буд.№279 до межі населеного пункту) в м. Немирів, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)», затверджено вартість будівництва у поточних цінах, що становить – 8283990,00 грн.
Отже, з урахуванням тих обставин, що для виконання робіт згідно об’єкту будівництва Замовником вжито заходів на розробку проектної-кошторисної документації по виконанню робіт за предметом закупівлі, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт, в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів, а так само у порядку державної експертизи проведено розгляд проектної документації, за результатами якого отримано позитивний експертний звіт. Відповідно очікувана вартість предмета закупівлі вирахувана на підставі позитивного експертного звіту без утримання служби замовника та інжинірингових послуги а також без проектних, вишукувальних робіт, експертизи та авторського нагляду (кошти на здійснення технічного нагляду (1,5 %); проектні роботи, експертиза та авторський нагляд (вартість експертизи проектної документації).
Відповідно очікувана вартість з наведеного обґрунтування становить : 8 130 721,00 грн. (вісім мільйонів сто тридцять тисяч сімсот двадцять одна гривня нуль копійок) з ПДВ.
Вихідними документами слугували кошторисні розрахунки (додаються у вигляді архівного файлу з ім’ям «Кошторисні розрахунки») та позитивний експертний звіт №05-0700 від 21.09.2023 року (додається до відповіді на запит).
2. Яким чином учасником ТОВ «Шляховик-МКІ», якого обрано переможцем, виконано вимоги тендерної документації (пункт 1.2 додатку 1 тендерної документації) щодо надання довідки з зазначенням інформації щодо найменування асфальтобетонного заводу та зазначенням відстані від місця виконання робіт (асфальтобетонний завод повинен знаходитись не дальше 50 км від місця проведення робіт), продукцію якого буде використовувати учасник? Оскільки в наданій довідці від 16 жовтня 2023 року №15/1 відстань, яка сформована за допомогою сервісу https//www.google.com/maps: становить 53 км.?
З усією повагою до Химич Ірини Іванівни (службова особа, котра підписала Запит), Замовник вимушений вказати на допущення прорахунку у відповідному твердженні. То і не дивно, адже враховуючи кількість файлів і тексту в поданих документах учасника, що потребують звірки, навіть і робот може допустити помилку, що вже казати про людину. Власне уповноважена особа Замовника під час розгляду документів тендерної пропозиції, також з початку сприйняв дещо не вірно вказану інформацію, але коли особисто здійснив перевірку відстані за допомогою сервісу google.maps, від місця розташування АБЗ учасника до місця виконання робіт встановила показник в розмірі 49,6 км., після чого повторно переглянувши на подану довідку про наявність асфальтобетонного заводу №15/1 від 16 жовтня 2023 року, зрозумів власну помилку, що за основу було взято одиниці виміру часу, що потрібен на подолання необхідної відстані – 53 хв., саме через забарвлення тексту в червоний колір людський розум мабуть сприймає дану інформацію в першу чергу, тим паче коли в думках тримається питання на кшталт: яка відстань?, то відповідь автоматично приходить, однак така відповідь є хибна. Насправді ж інформація щодо відстані знаходиться, дещо нижче від показника часового виміру та становить 49,6. км. Довідка про наявність асфальтобетонного заводу №15/1 від 16 жовтня 2023 року, з позначенням (зелений маркер) відстані від АБЗ учасника до місця виконання робіт додається до Запиту. Вважаємо даної інформації достатньо для врегулювання поставленого питання.
3. Чому в проєкті договору та в укладеному договорі від 03 листопада 2023 року №3-11-23 гарантійний строк на дані роботи становить 5 років, тоді як згідно з частиною 1 статті 884 Цивільного Кодексу України гарантійний строк виконання робіт за договором будівельного підряду становить 10 років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлено договором або законом?
Відповідно до частини 1 статті 41 Закону - Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частина друга статті 317 Господарського кодексу України визначає, що для здійснення робіт, можуть укладатися договори підряду: на капітальне будівництво (в тому числі субпідряду); на виконання проектних і досліджувальних робіт; на виконання геологічних, геодезичних та інших робіт, необхідних для капітального будівництва; інші договори. Загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Частина перша статті 323 Господарського кодексу України містить: Договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Таким чином положення згаданої статті 884 Цивільного кодексу України вважаємо в даному випадку не актуально застосовувати, оскільки Господарський кодекс чітко встановив «Загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом.», в свою чергу Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (надалі – ПКМУ №688) деталізує порядок укладання та виконання договорів підряду, що вказано згідно ч.1, ст.323 ГКУ.
Звернувшись до пункту 103 ПКМУ №688 маємо зафіксувати, що даний пункт містить декілька понять, а саме:
Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості).
Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
Таким чином, ПКМУ №688 розмежовує поняття «гарантійний строк якості» та «гарантійний строк експлуатації», при цьому не встановлюючи конкретно визначеного строку для першого поняття.
Переглянувши проект договору про закупівлю та укладений договір №3-11-23 від 03.11.2023 року зауважуємо, що пункти 6.1 та 6.2 мають наступний ідентичний зміст: «6.1. Підрядник гарантує, що виконані ним роботи за цим Договором відповідають діючим будівельним нормам, правилам з охорони праці. Підрядник гарантує якість закінчених робіт i змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку.
6.2. Гарантійний строк на дані роботи становить 5 (п’ять) років. Гарантійний строк на матеріали та обладнання відповідає гарантійному терміну виробника даної продукції. Перебіг гарантійного строку розпочинається з дати підписання сторонами кінцевого Акту приймання-передачі виконаних робіт.». Тобто, ані вказаними пунктами договору про закупівлю, ані будь якими іншими положеннями цікавлячого Вас правочину, не передбачено опису строку, такого як гарантійний строк експлуатації, що має становити десять років від дня прийняття замовником об’єкта будівництва. Натомість, перед початком проведення закупівлі на етапі планування та організації, дослідивши кошторисну документацію, що пройшла державну будівельну експертизу, Замовник встановив відсутність втручання (виконання робіт) до несучих/капітальних конструкцій, що потребувало би встановлення гарантійного строку якості понад той, що був визначений в додатку №2 до тендерної документації – 5 років. Більше того, на нашу думку менші гарантійні строки якості в договорі підряду створюють привабливість для процедур відбору підрядника, що в результаті має принести економічність для місцевого/державного/власного бюджету. Тобто, якби Замовник встановив гарантійний строк якості на рівні гарантійний строк експлуатації, то навряд чи хтось з учасників зайшов на дану закупівлю і відповідно економію в розмірі 828721,00 грн. не здобув би.
При цьому, Замовник усвідомлює про необхідність дотримання гарантійного строку експлуатації об’єкта після його здачі, про що власне підтверджує друга частина поняття згідно ПКМУ №688: «…якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом». Тобто, якщо договором на пряму не вказано гарантійний строк експлуатації, то такий строк слід вважати 10 років по замовчуванню.
Тому, якщо Ви вбачаєте суперечність строку визначеного в договір №3-11-23 від 03.11.2023 року щодо гарантійного строку якості, при цьому не зазначаючи строку на гарантію експлуатації об’єкта, то Замовник нажаль не в силах вплинути на такі договірні відносини, оскільки вони себе вичерпали по строку і по виконанню також. Власне гарантійний строк експлуатації для Замовника та і для підрядника за даним договором усвідомлено становить 10 років.
Відтак, хочемо ще раз підчеркнути, договір №3-11-23 від 03.11.2023 року не містить суперечностей в гарантійному строку експлуатації по відношенню до положення ПКМУ №668 та ЦКУ, вказаний строк попросту не відображено в проєкті договору та і в самому договорі про закупівлю, але він складає 10 років з моменту приймання об’єкта Замовником, оскільки такий строк є конклюдентним явищем, що закріплено в Цивільному та Господарському кодексах України та деталізовано згідно ПКМУ №688. Поряд з тим, строк описаний за пунктом 6.2. договору №3-11-23 від 03.11.2023 року - гарантійним строком якості закінчених робіт, що доречі не суперечить ПКМУ №688.
4. Чи виконано умови договору від 03 листопада 2023 року №3-11-23 укладеного з ТОВ «Шляховик-МКІ» щодо виконання робіт до 31 грудня 2023 року (надайте документальне підтвердження)?
Умови договору від 03 листопада 2023 року №3-11-23 укладеного з ТОВ «Шляховик-МКІ» - виконано, підтвердженням цьому слугують підписані акти приймання-передачі будівельних робіт, що додаються до відповіді на Запит у вигляді архіву з іменем «Акти». Стосовно можливого питання: - чому не опубліковано звіт про виконання договору, то забігаючи наперед маємо зауважити, згідно пункту 12, частини 1, статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено що звіт про виконання договору про закупівлю підлягає оприлюдненню протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. Тобто, час на публікацію відповідної інформації в Замовника ще не завершився, а відтак дане питання набуває дещо другорядної приорітетності в силу завершення та початку бюджетного періоду.
Отже сподіваємось, що надані пояснення є ґрунтовними та зрозумілими і разом з попередніми документами та інформацією підтвердять відсутність порушень в сфері публічних закупівель.
Додатки до відповіді:
1) Кошторисні розрахунки (акт обстеження; локальний кошторис; зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; Рішення виконкому Немирівської міської ради);
2) Позитивний експертний звіт №05-0700 від 21.09.2023 року;
3) Довідка про наявність асфальтобетонного заводу №15/1 від 16 жовтня 2023 року;
4) Акти приймання виконання будівельних робіт.