• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул. Соборна (від буд.№279 до межі населеного пункту) в м. Немирів, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)».

«Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул. Соборна (від буд.№279 до межі населеного пункту) в м. Немирів, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)». Код за ДК 021:2015 (CPV) «Єдиний закупівельний словник» -ДК 021:2015: 45230000-8- Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.

Завершена

8 130 721.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 653.61 UAH
Період оскарження: 09.10.2023 12:30 - 14.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 35b17d8cfb014358a3d0dc9fab55d566
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-09-003149-a.a2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Розділу І Додатку 2 тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій щодо максимальної відстані асфальтобетонного заводу від місця виконання робіт. Даним пунктом тендерної документації Замовником визначено, що асфальтобетонний завод, продукцію якого буде використовувати учасник повинен знаходитись на відстані не більше 50 км від місця виконання робіт. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В свою чергу, відповідно до частини 5 даної статті Закону Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Відповідно до вимог ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво» зі змінами, у тому числі п.20.8.2 ДБН, відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від моменту їх випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а ДБН В.2.3-4 (зі зміною 1), а саме: з капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь) – відстань транспортування не більше 150 км., а час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що дана кваліфікаційна вимога є дискримінаційною та такою, що унеможливлює участь в даній закупівлі учасників на рівних умовах та суперечить нормам ч.1 та ч.2 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому – вимагаємо вищезазначену кваліфікаційну вимогу виключити або привести у відповідність до вимог чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Пунктом 1.2. Додатку №2 до тендерної документації визначено, що Учасники торгів мають надати довідку з зазначенням інформації щодо найменування асфальтобетонного заводу та зазначенням відстані від місця виконання робіт (асфальтобетонний завод повинен знаходитись не дальше 50 км від місця проведення робіт), продукцію якого буде використовувати учасник, та копію документу щодо його атестації (допускається без додатків). Документальне підтвердження дійсності вказаного документу щодо атестації у вигляді щорічних внутрішніх аудитів/ технічного нагляду / тощо не є обов’язковим для подання, тобто відсутність таких документів не створює підставу для відхилення тендерної пропозиції учасника. При цьому, з метою підтвердження, що визначений учасником АБЗ провадить свою діяльність в межах діючого законодавства України, зокрема екологічного, керуючись частиною 3 статті 22 Закону, учасник має забезпечити подання діючого дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (допускається подання дозволу без додатків). У разі якщо учасник не має відповідної можливості отримувати асфальтобетонні суміші з підприємства, котре розташоване на визначеній за цим пунктом відстані, він додатково повинен надати у складі своєї пропозиції: а) довідку з зазначенням інформації щодо найменування асфальтобетонного заводу, продукцію якого буде використовувати учасник, а також в довідці зазначити про наявність або можливість залучення відповідної спеціалізованої техніки (не менше 2-х), котра забезпечить транспортування будівельних сумішей з дотриманням температурного режиму; б) документи на право власності або користування, або надання послуг на залучену спеціалізовану техніку. При цьому, пунктом 20.8.2 ДБН В 2.3-4-2015 "Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво" відповідно до Зміни №1 та Зміни №2 встановлено «Відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від місця їх випуску до місця укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а, при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин. При влаштуванні дорожнього покриття із асфальтобетонних сумішей на міжнародних автомобільних дорогах І категорії потрібно обов’язково застосовувати перевантажувач. Доцільність застосування перевантажувача на інших автомобільних дорогах визначається техніко-економічним обґрунтуванням. Перевантажувач має забезпечувати відсутність механічного контакту асфальтоукладача з автосамоскидом та примусове перемішування суміші перед подачею в асфальтоукладач.». Таблицею 20.2а встановлено максимальну відстань транспортування асфальтобетонних сумішей: - умови транспортування по автомобільним дорогам з капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь) - відстань транспортування, км, не більше 150; - умови транспортування по автомобільним дорогам з перехідним типом дорожнього одягу - відстань транспортування, км, не більше 110; - умови транспортування по автомобільним дорогам в межах населеного пункту - відстань транспортування, км, не більше 75. Відтак, маємо наголосити, що встановлена умова згідно пункту 1.2. Додатку №2 до тендерної документації не порушує жодну з умов транспортування АБС не зважаючи на тип автомобільної дороги та густоту населення, оскільки вказана Замовником відстань не перевищує визначенні ДБН В 2.3-4-2015 "Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво" межі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.10.2023 00:01
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 3a6517e36a3747b19cc64fb3e08ea0f5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-10-09-003149-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
ТД визначено вимогу щодо аналогічних договорів з 2020-2022 р. кожен календарний рік визначеного періоду. Чи вірно ми розуміємо, що треба подати три аналогічних договорів - один за 2020 рік, один за 2021 рік, один за 2022 рік? Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є дискримінаційною та неправомірною та обмежує коло учасників. Отже, передбачаючи таку вимогу, Ви автоматично залишаєте поза межами закупівлі учасників, які мають необхідне обладнання та працівників, але не мають таку кількість аналогічних договорів. Дане питання не одноразово розглядалося АМКУ та відповідно виносилися рішення щодо даного факту, як дискримінація учасників. Отже, враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити вимогу про 3 аналогічних договорів та внести відповідні зміни!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вітаємо! Щодо кваліфікаційного критерію – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – то маємо відзначити, що Вами вірно досліджено положення умов тендерної документації, зокрема пункту 3 додатку №2, де підпунктом 3.1. визначено необхідність подання довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних* за предметом закупівлі договорів за 2020-2022 рр,… При цьому приміткою до даного підпункту серед іншого описано, що договори слід надати за кожен календарний рік визначеного періоду. Стосовно висловлювання в бік наявності дискримінації та буцімто обмежень, слід зауважити спершу саме на понятті «дискримінації». Так, Закон України від 06.09.2012 № 5207-VI «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» встановлює визначення даному поняттю котре являє собою ситуацію, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Також, варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 69,70,72,76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Поряд з тим, згідно з офіційним державним вебпортал з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів, який входить до складу платформи відкритих даних у сфері публічних фінансів Є-data, Замовником встановлено, що ДП "Вінницький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" кожного календарного року з визначеного періоду за 2020-2022 рр, отримував оплату за виконанні роботи або наданні послуги згідно господарських договорів. Іншим джерелом підтвердження наявності договорів по вказаному періоду слугує ресурс: https://clarity-project.info/, за інформацією якого можливо встановити, що Вами підписано 50 договорів на суму 15.84 млрд. грн.. Відтак вважаємо, що Ваша позиція в частині твердження наявності нібито дискримінації згідно умов тендерної документації є такою, що не обґрунтована належним чином, а наведені вище джерела інформації з підтвердженням проведення господарської діяльності вказують на протилежне. Стаття 16 Закону №922-VIII Замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Законом, передбачена необхідність застосування принаймні одного з кваліфікаційних критеріїв. Тобто, замовник має право застосовувати будь-який (будь-які) з наведених кваліфікаційних критеріїв в залежності насамперед від предмета закупівлі, умов його поставки, тощо. Наприклад, якщо закуповується простий товар, який не носить специфічний чи спеціалізований характер, технічні вимоги до нього є стандартними, а оплата здійснюється після поставки - кількість критеріїв може бути мінімізована лише до одного. Водночас, якщо мова йде про закупівлю будівельних робіт за окремо розробленою проектно-кошторисною документацією, то бажано застосовувати максимальну кількість кваліфікаційних критеріїв, тобто всі 4 можливих. Такої позиції притримується Проект Європейського союзу “Підтримка реформи публічних закупівель в Україні” (далі – Проект ЄС), який разом з Міністерством економіки України та Представництвом ЄС в Україні як наглядовою інституцією Проекту ЄС підготовлено «Коментарі до законодавства України про публічні закупівлі». Відтак, слід розуміти, що Закон визначає кількість кваліфікаційних критеріїв, а власне сам організатор публічної закупівлі з врахуванням принципів здійснення публічних закупівель наповнює вимогами та умовами по обраним кваліфікаційним критеріям. Так ось, якщо говорити про критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), то слід відзначити, що сам законодавець заклав у вказану норму можливість вимагати не лише один аналогічний договір а декілька (два та більше). При цьому зауважимо, що аналогічний договір має бути виконаним, а не просто укладеним. Відтак, логічним та зрозумілим є право Замовника вимагати подання аналогічного договору за попередній календарний рік або за попередні календарні роки, що забезпечує простежуваність Замовнику надійності підрядної організації та його стабільності. До прикладу слід вказати на Закон України від 14 липня 2021 року № 1645-IX яким було ратифіковано Фінансову угоду між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» (надалі - ПВУ). Відповідно до ПВУ фінансовий донор в особі ЄІБ передбачив обов’язкову умову до майбутніх підрядників, шляхом зобов’язання організаторів по встановленню в умовах тендерних документацій кваліфікаційний критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), який полягає в досвіді роботи учасника не менше 4 років. При цьому слід надати на підтвердження відповідного досвіду роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років без урахування періоду дії військового стану із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. Отже, наші умови за тендерною документацією, щодо встановлення вимог по кваліфікаційному критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), не є дискримінаційними. Навпаки, згідно відповідних умов Замовник отримає гарантованого та якісного підрядника, що має належну підтверджену історію досвіду.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.10.2023 00:01