• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

"Інші завершальні будівельні роботи"

Завершена

1 636 906.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 184.53 UAH
Номер: e00601dc17004d64bde0844907b09016
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-23-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.10.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 23.10.2023 11:22 - 13.11.2023 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 23.10.2023 №69-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 23.10.2023 №69-з Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2023-10-05-001097-a 05.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, baranvov@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Максим’юк А.В. встановлено порушення вимог абзаців другого та п'ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, абзацу третього пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень абзаців другого та п'ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей абзацу третього пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону шляхом припинення зобов’язань за договором про надання послуг від 30.10.2023 №30-10 (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України та заходи щодо недопущення в подальшому виявленого порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 03 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції від 19.09.2023) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 04.10.2023 б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Максим’юк Анастасія Віталіївна (далі – ФОП Максим’юк А.В.), протокольне рішення уповноваженої особи від 20.10.2023 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 20.10.2023 року, вимога учасника ТОВ «ЕЛЕРІТІ ЕКШЕНЗ» про усунення порушення від 20.10.2023 номер UA-2023-10-05-001097-a.b1, рішення Замовника щодо вимоги учасника ТОВ «ЕЛЕРІТІ ЕКШЕНЗ» від 23.10.2023 року, договір про надання послуг від 30.10.2023 №30-10, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 27.10.2023 року, від 01.11.2023 року та від 01.11.2023 року. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що згідно вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості як вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/ співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Однак, при здійсненні Замовником закупівлі послуг (з поточного ремонту приміщень загального користування адміністративної будівлі на вул. Василіянок, 62а в м. Івано-Франківську), на порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей, у ТД Замовника відсутня вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/ співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. У пункті 9 розділу 3 ТД Замовником зазначено, що інформація про субпідрядника/співвиконавця – «Не передбачено». В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Максим’юк А.В. та визначення її переможцем процедури закупівлі встановлено наступне. У Додатку 4 «Технічна специфікація Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовник зазначив, що: «У складі пропозиції Учасник має надати кошторисну документацію на виконання робіт (пропечатану та підписану Учасником з підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації) у складі: - Договірна ціна; - Зведений кошторисний розрахунок вартості робіт з пояснювальною запискою; - Локальні кошториси; - Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку. - Розрахунок кошторисного прибутку і адміністративних витрат. - Проектом календарного графіку виконання робіт.» Однак, у складі своєї тендерної пропозиції учасником ФОП Максим’юк А.В. не надано Розрахунок кошторисного прибутку в складі кошторисної документації на виконання робіт, як вимагалось у Додатку 4 до ТД. У пункті 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 ТД Замовник зазначив, що: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій підписаний уповноваженою особою учасника і засвідченій печаткою (за наявністю) Додаток №4, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, та повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)).» Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Максим’юк А.В. надано підписаний Додаток №4 тільки щодо переліку об’ємів та видів робіт, тобто не в повному обсязі, зокрема відсутня наступна інформація: «Пояснююча записка до дизайн проекту холу та сходової приміщення адміністративної будівлі по вул. Василіянок 62 в м. Івано-Франківськ Фінішні декоративно-опоряджувальні матеріали Стеля по поверхах: фарба акрилова, колір – білий. Стеля хол: колір – білий, гіпсокартонна конструкція, монтаж 6 світильників. Поверхня стіни та стелі оздоблюється у відповідності з ТЗ (технічне завдання). Стіни: фарба для вологого прибирання, в холі використовуються три кольори, по поверхах два (номера кольорів Замовник повідомить додатково). Частина стін в зоні ліфта та зоні комунікацій в холі зашивається ЛДСП 16 мм. (колір горіх) Двері та перила: реставруються та фарбуються в сірий колір. Підлога хол, кридори : улаштування керамогранітної плитки 600х600мм матова, колір сірий. Ціна тендерної пропозиції визначається виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових та матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення послуг з виконання робіт, що є предметом закупівлі з урахуванням поточних цін на них та розрахунку загально-виробничих та адміністративних витрат. Ціни на матеріально-технічні ресурси, що зазначаються в пропозиції учасника не повинні перевищувати середньо-ринкових, що встановилися на дату подання пропозиції. У складі пропозиції Учасник має надати кошторисну документацію на виконання робіт (пропечатану та підписану Учасником з підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації) у складі: - Договірна ціна; - Зведений кошторисний розрахунок вартості робіт з пояснювальною запискою; - Локальні кошториси; - Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку. - Розрахунок кошторисного прибутку і адміністративних витрат. - Проектом календарного графіку виконання робіт. По завершенні робіт, Учасник (Виконавець) зобовязаний вивезти будівельне сміття, прибрати об’єкт. Термін гарантійних робіт на проведені роботи встановлюється на 3 роки, на встановлене обладнання – протягом гарантійного періоду наданого виробником. Виконавець (Учасник) дотримується правил техніки безпеки, охорони праці і захисту навколишнього середовища. Несе повну відповідальність за надане йому в користування майно і об’єкт, несе відповідальність за працівників, які в його підпорядкування.» Слід відмітити, що Замовник у ТД чітко визначив перелік документів та спосіб їх надання учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності вимогам технічної специфікації, установленим у пункті 7 розділу 3 ТД та Додатку 4 до ТД. Таким чином, на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Максим’юк А.В. як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а визначив ФОП Максим’юк А.В. переможцем торгів та уклав з ним договір про надання послуг від 30.10.2023 №30-10 ціною 1 448 600,00 гривень з ПДВ. Також, у пункті 9 Додатку 6 до ТД Замовником встановлена вимога щодо надання учасниками форми письмової згоди на обробку наявних персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» (за зразком, що додається, на осіб що підписують документи пов’язані з тендером). Однак, у складі своєї тендерної пропозиції учасником ФОП Максим’юк А.В. не надано письмову згоду на обробку персональних даних на всіх осіб, що підписували документи пов’язані з тендером, зокрема на інженера-проектувальника Абрата А.В., який підписував кошторисну документацію. Слід зазначити, що Замовник самостійно встановив вищевказану вимогу в ТД. Таким чином, на порушення вимог абзацу п'ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей та абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Максим’юк А.В. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 03.11.2023 14:57 - 18.11.2023 00:00
Дата публікації висновку: 03.11.2023 14:57

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомляємо про неможливість вжиття заходів щодо усунення порушення з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та в зв’язку з тим що договір про закупівлю було укладено 30.10.2023 року і оприлюднено 31.10.2023 року о 10:37 годині, так як це призведе до зриву виконання робіт, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів громадян. Станом на 10.11.2023 року Виконавцем робіт вже здійснено значний обсяг із запланованих ремонтних робіт - очищено внутрішні поверхні стель та стін від вапна та фарби, демонтовано та розібрано покриття підлоги з лінолеуму та іншого покриття, демонтовано керамічні плінтуси, та інше. Зупинення подальших робіт в результаті розірвання договору призведе до значного погіршення експлуатаційних характеристик приміщень що здаються в оренду, що може призвести до отримання претензій від орендарів, та можливих розірвань договорів оренди. Це, в свою чергу призведе до значних економічних втрат КП з експлуатації майна, та громади. Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору в повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Звертаємо увагу на Рішення Конституційного Суду України від 25.01.2012 р. № 3 - рп/2012 (справа № 1-11/2012) де зазначено, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який, серед іншого, означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України). Норми Закону не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю.
Дата публікації звіту: 10.11.2023 15:09

Запити/Пояснення