-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі (пральня)
Завершена
22 117 956.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 221 179.56 UAH
мін. крок: 1% або 221 179.56 UAH
Номер:
9fca2b55629a4c06b9bbe71f75998d60
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-13-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.11.2023 00:00
Період моніторингу:
13.11.2023 17:19 - 05.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.11.2023 Одеса № 278
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 13.11.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 13.11.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 13.11.2023 № 278
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
7 UA-2023-09-14-012580-a 14.09.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання відповіді на звернення учасника процедури закупівлі з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 04 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (в редакції, яка діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) (далі – Особливості), надання відповіді на звернення учасника процедури закупівлі з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського квартирно-експлуатаційного управління (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.09.2023 № 85, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРСЕРВІС ЮКРЕЙН» та виробничо-торгівельної фірми «ДУЕТ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ВТФ «ДУЕТ» ТОВ), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 22.09.2023 № 90 та від 25.09.2023 № 91, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 25.09.2023, звернення учасника процедури закупівлі з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 27.09.2023 та 30.09.2023, відповіді на звернення Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 28.09.2023 та 02.10.2023, договір про закупівлю від 03.10.2023 № 44КРБ, пояснення Замовника, отримане 23.11.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 2 до ТД Замовником визначено, що учасник процедури закупівлі на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності у нього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
довідку в довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання договору датована не раніше дати виходу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Обов’язкова наявність у учасника не менше ніж:
-1-го крану;
-1-го вантажного бортового автомобіля (або автомобіля, який виконує аналогічні функції);
На всі транспортні засоби, які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію технічних паспортів, завірених власником.
У разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) учасник зазначає про це у довідці та надає завірені копії документів на підставі яких учасник користується транспортними засобами. Дані документи повинні бути дійсними не менше ніж до 31.12.2023 року.
В даній довідці має бути обов’язково зазначено назву обладнання або тип об’єкта нерухомості, зазначено відомості про право володіння та право користування таким майном, відомості про технічний стан, наявну кількість, що дозволить виконати договірні умови.
Учасник ВТФ «ДУЕТ» ТОВ у складі тендерної пропозиції надав довідку від 21.09.2023 № 49 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, згідно з пунктами 20-24 якої учасник повідомляє про наявність у нього 5 (п’яти) орендованих на підставі договору оренди від 12.06.2023 № 5 транспортних засобів (техніки): Кран самохідний Komatsu LW100M-1 2001 року – 1 одиниця, Екскаватор-навантажувач JCB 3CX 2007 року – 1 одиниця, Загальний вантажний бортовий-тентовий ISUZU NQR71R 2008 року – 1 одиниця, Спеціалізований вантажний самоскид DAF CF75.310 2007 року – 1 одиниця, Автонавантажувач HELI CPCD20-WSO 2011 року – 1 одиниця.
Також учасник ВТФ «ДУЕТ» ТОВ у складі тендерної пропозиції надав оригінал договору оренди від 12.06.2023 № 5, укладений між ВТФ «ДУЕТ» ТОВ (Орендар) та фізичною особою-підприємцем Бакалов Петро Георгійович (Орендодавець) (далі – ФОП Бакалов П.Г.), та копії технічних паспортів (свідоцтв) на вказану у довідці техніку, завірені ФОП Бакалов П.Г.
Проте учасник ВТФ «ДУЕТ» ТОВ у складі тендерної пропозиції щодо крану самохідного Komatsu LW100M-1 2001 року, який вказано учасником у пункті 20 довідки від 21.09.2023 № 49 та орендується на підставі договору оренди від 12.06.2023 № 5, надав копію свідоцтва про реєстрацію машини серії АБ № 493699, завірену ФОП Бакалов П.Г., не в повному обсязі, а саме надано лише одну сторінку (лицьовий бік), та не надано іншу сторінку (зворотний бік) цього свідоцтва, на якій відображається інформація саме про власника цієї техніки.
Отже без наявності у складі тендерної пропозиції учасника ВТФ «ДУЕТ» ТОВ іншої сторінки (зворотного боку) копії свідоцтва про реєстрацію машини серії АБ № 493699 неможливо визначити власника цієї техніки та відповідність завіряння цієї копії ФОП Бакалов П.Г. вимогам підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 2 до ТД, оскільки ФОП Бакалов П.Г. може не бути власником цієї техніки.
Також учасник ВТФ «ДУЕТ» ТОВ у складі тендерної пропозиції щодо автонавантажувача HELI CPCD20-WSO 2011 року, який вказано учасником у пункті 24 довідки від 21.09.2023 № 49 та орендується на підставі договору оренди від 12.06.2023 № 5, надав копію свідоцтва про реєстрацію технологічного ТЗ серії АР № 004884, яка не завірена власником – товариством з обмеженою відповідальністю «ЗЕВС», що не відповідає вимогам підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 2 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 20.11.2023 про обґрунтування рішення Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ВТФ «ДУЕТ» ТОВ вимогам ТД Замовника та визначення його переможцем процедури закупівлі при наявності вищезазначених невідповідностей його тендерної пропозиції таким вимогам, Замовник 23.11.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що відповідно до вимог ТД Замовником вимагалася обов’язкова наявність у Учасника одного крану, одного вантажного бортового автомобіля (або автомобіля, який виконує аналогічні функції). У довідці наданій ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ зазначена наявність загального вантажного бортового-тентового ISUZU NQR 71R 2008 р., (пункт 22). У пункті 4 додатку №1 до Договору та пункті 4 акту-прийому передачі майна до Договору зазначений загальний вантажний бортовий-тентовий ISUZU NQR 71R (з краном) 2008 р., реєстр. номер ВН6432НС. Також у складі пропозиції надана копія технічного паспорту на цей транспортний засіб, завірена його власником. Таким чином наявність всієї інформації згідно вимог ТД про транспортний засіб, що є вантажним бортовим автомобілем та оснащений краном підтверджує відповідність ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ вимогам Замовника викладеним в п. 1.2 Додатку 2 ТД.
Також Замовник у поясненні зазначив, що Замовником у ТД не вимагалася наявність у Учасників автонавантажувача і відповідно від Учасників не вимагалося підтвердження наявності або права використання автонавантажувача у складі тендерної пропозиції. Наявність у складі тендерної пропозиції інформації, що не вимагалася Замовником не вважається невідповідністю в інформації та не є підставою для розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, надане Замовником пояснення не спростовує фактів виявлених невідповідностей тендерної пропозиції учасника ВТФ «ДУЕТ» ТОВ вимогам ТД Замовника, оскільки згідно з вимогами ТД Замовник не обмежував учасників у типах (видах) техніки та її граничній кількості, яку учасники вважають необхідною для виконання договору, та у підпункті 1.2 пункту 1 Додатка 2 до ТД зазначив, що на всі транспортні засоби, які зазначені у довідці (у тому числі орендовані) необхідно надати копію технічних паспортів, завірених власником. Водночас транспортні засоби (техніка) кран самохідний Komatsu LW100M-1 2001 року та автонавантажувач HELI CPCD20-WSO 2011 року зазначені учасником у довідці від 21.09.2023 № 49 та, відповідно, копії технічних паспортів (свідоцтв) на цю техніку повинні бути завірені власником відповідно до вимог ТД Замовника.
Отже, на порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ВТФ «ДУЕТ» ТОВ, тоді як його тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
05.12.2023 17:45 - 20.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.12.2023 17:45
Оскарження висновку в суді
Опис:
19.12.2023 до Одеського окружного адміністративного суду через систему Електронний суд було подано адміністративний позов про визнання протиправним та скасування висновку Південного офісу Держаудитслужби від 05.12.2023 про результати моніторингу публічної закупівлі UA-2023-09-14-012580-a. Станом на 20.12.2023 номер справи за вказаним адміністративним позовом невідомий.
Дата публікації:
20.12.2023 16:26
Дата відкриття провадження:
26.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
справа №420/35701/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу UA-M-2023-11-13-000037 Південний офіс Держаудитслужби зобов’язав Одеське КЕУ здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
08.12.2023 Замовник звернувся через електронну систему публічних закупівель «Прозоро» до Південного офісу Держаудитслужби за роз’ясненнями щодо прийнятого рішення, оскільки у Замовника відсутні правові та фактичні підстави для розірвання договору № 44 КРБ від 03.10.2023р. з ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ.
Між тим, на останній день терміну, встановленого Замовнику, для усунення виявленого порушення за результатами моніторингу, не було отримано роз’яснень яким саме законним та належним чином необхідно усунути такі порушення, адже у висновку Південного офісу Держаудитслужби від 05.12.2023р. зобов’язано Одеське КЕУ вжити заходи щодо усунення виявленого порушення способом, який не відповідає чинному законодавству.
Отже, Замовник вважає за необхідне викласти свої заперечення щодо висновку Південного офісу Держаудитслужби від 05.12.2023 за результатами моніторингу UA-M-2023-11-13-000037 та інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень визначеним органом державного фінансового контролю.
По-перше, на думку Замовника, під час проведення процедури закупівлі UA-2023-09-14-012580-a, взагалі не було допущено порушень, які б безпосередньо впливали на конкуренцію на тендері, ефективність витрачання бюджетних фінансових ресурсів та свідчили про корупційні ризики публічної закупівлі.
Так, фактично органом державного фінансового контролю виявлено 2 (два) недоліки у тендерній пропозиції ВТФ «ДУЕТ» ТОВ, які не відповідали вимогам підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 2 до ТД, а саме: відсутності копії зворотного боку свідоцтва серії АБ № 493699 про реєстрацію машини - крану самохідного Komatsu LW100M-1 2001 року та те, що копія свідоцтва серії АР № 004884 про реєстрацію технологічного ТЗ -автонавантажувача HELI CPCD20-WSO 2011 року не завірена власником – ТОВ «ЗЕВС».
Між тим, Замовник не погоджується із тим, що такі недоліки невідповідності тендерній документації є безумовною підставою для вжиття таких заходів як розірвання договору.
Під час проведення моніторингу даної закупівлі, Замовником було надано пояснення щодо вказаних недоліків та зазначено, що відповідно до вимог ТД вимагалося обов’язкова наявність у Учасника одного крану, одного вантажного бортового автомобіля(або автомобіля, який виконує аналогічні функції). У довідці наданій ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ зазначена наявність загального вантажного бортового-тентового ISUZU NQR 71R 2008 р., (пункт 22). У пункті 4 додатку №1 до Договору та пункті 4 акту-прийому передачі майна до Договору зазначений загальний вантажний бортовий-тентовий ISUZU NQR 71R(з краном) 2008 р., реєстр. номер ВН6432НС. Також у складі пропозиції надана копія технічного паспорту на цей транспортний засіб, завірена його власником. Таким чином наявність всієї інформації згідно вимог ТД про транспортний засіб, що є вантажним бортовим автомобілем та оснащений краном підтверджує відповідність ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ вимогам Замовника викладеним в п. 1.2 Додатку 2 ТД.
Отже, наявність у Учасника техніки, яка могла виконувати функції крану та вантажного бортового автомобіля для Замовника була достатнім підтвердженням відповідності кваліфікаційним вимогам.
Між тим, замовником у ТД не вимагалася наявність у Учасників автонавантажувача і відповідно від Учасників не вимагалося підтвердження наявності або права використання автонавантажувача у складі тендерної пропозиції. Наявність у складі тендерної пропозиції інформації, що не вимагалася Замовником не вважається невідповідністю інформації тендерній документації.
Більш того, відсутність копії зворотнього боку свідоцтва серії АБ № 493699 про реєстрацію машини - крану самохідного Komatsu LW100M-1 2001 року не може вважатися безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції, адже ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ належним чином підтвердило право користування такою технікою, надавши копію договору оренди № 5 від 12.06.2023, а доводи органу державного фінансового контролю, що з копії свідоцтва серії АБ № 493699 про реєстрацію машини - крану самохідного Komatsu LW100M-1 2001 року не вбачається інформація про власника не є обґрунтованими, оскільки Орендодавець за вказаним договором міг передати таку техніку в порядку суборенди.
Отже, Замовник вважає, що виявлені недоліки в результаті моніторингу не є суттєвими, а прийняте органом державного фінансового контролю рішення про зобов’язання Замовника розірвати договір підряду №44 КРБ від 03.10.2023 не відповідає принципу пропорційності між такими недоліками, визначеним заходам по їх усуненню та наслідкам вжиття таких заходів, які можуть завдати шкоди майновим інтересам сторін цього договору та вплинути на їх господарську діяльність.
По-друге, як вже було зазначено, у Замовника відсутні правові та фактичні підстави для розірвання договору № 44 КРБ від 03.10.2023 з ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ, оскільки чинним господарським та цивільним законодавством чітко передбачено порядок та підстави розірвання договорів, а саме:
Відповідно до ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Згідно ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Умовами договору № 44 КРБ від 03.10.2023, укладеного за результатами публічної закупівлі UA-2023-09-14-012580-a, між Одеським КЕУ та ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ(далі-Договір) передбачено право Замовника достроково розірватидоговір.
Відповідно до п.6.2.1. Договору, 6.2.1. Замовник має право достроково, без відшкодування збитків Генпідряднику, розірвати Договір в односторонньому порядку, письмово повідомивши Генпідрядника цінним листом із описом вкладенням, надісланого на юридичну адресу Генпідрядника, зазначену в розділі XIII Договору, за 10 (десять) календарних днів до дати розірвання, у разі якщо:
- Генпідрядник не розпочав капітальний ремонт об’єкта протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дати передачі Замовником будівельного майданчика та проектно-кошторисної документації, що підтверджується актом, складеним уповноваженими представниками Замовника;
- Генпідрядник більш ніж на 20 (двадцять) календарних днів порушив строк завершення виконання робіт будь-якого етапу, визначеного у п. 5.1.1. Договору;
- Генпідрядник порушив будівельні норми і правила, стандарти, вимоги проектно-кошторисної документації при виконанні робіт по ОБ’ЄКТУ та не усунув їх протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня їх виявлення Замовником.
- Генпідрядник суттєвого порушив умови Договору.
На теперішній час Генпідрядник належним чином виконує свої зобов’язання за вказаним Договором, отже у Замовника відсутні законні підстави для розірвання Договору, відповідно до його умов, а також положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Тим більше, що сам висновок органу державного фінансового контролю, який за своєю природою є індивідуальним актом суб’єкта владних повноважень, не є підставою для розірвання договорів між сторонами.
Отже, господарський договір, зокрема договір про закупівлю, може бути розірваний лише за згодою сторін або у судовому порядку. Водночас законодавством не встановлено повноваження органів фінансового контролю зобов’язувати суб`єктів господарювання саме до розірвання господарського договору.
Враховуючи викладене, Замовник вважає, що висновок від 05.12.2023 Південного офісу Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2023-11-13-000037 є необґрунтованим та безпідставним, таким що не відповідає чинному законодавству та принципу пропорційності. За таких обставин, вжити визначені органом фінансового контролю заходи щодо усунення виявлених недоліків не вбачається за можливе.
Також Одеське КЕУ повідомляє, що має намір оскаржити у судовому порядку висновок Південного офісу Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2023-11-13-000037 у встановлені законом строки.
Дата публікації звіту:
12.12.2023 19:32
Запити/Пояснення
Номер:
df4621bb2aee4da38446f9391ce8b7d8
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.11.2023 14:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника виробничо-торгівельної фірми «ДУЕТ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю умовам підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 2 до тендерної документації та визначення його переможцем процедури закупівлі, тоді як вказаним учасником на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності у нього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
2.1. щодо орендованих транспортних засобів та техніки, які вказані учасником у пунктах 20-24 довідки від 21.09.2023 № 49, надано оригінал договору оренди від 12.06.2023 № 5, згідно з умовами якого строк оренди складає 6 (шість) календарних місяців з дати прийняття майна, що орендується, за Актом приймання-передачі, тобто строк оренди техніки за цим договором складає до 12.12.2023 (акт прийму-передачі майна від 12.06.2023), а не до 31.12.2023 як вимагає Замовник?
2.2. щодо крану самохідного Komatsu LW100M-1, який вказано учасником у пункті 20 довідки від 21.09.2023 № 49 та орендується на підставі договору оренди від 12.06.2023 № 5, надано копію свідоцтва про реєстрацію машини серії АБ № 493699 не в повному обсязі, а саме надано лише одну сторінку (лицьовий бік), та, як наслідок, відсутня інформація про власника цієї техніки, яка відображається саме на іншій сторінці (зворотному боці) такого свідоцтва?
2.3. щодо автонавантажувача HELI CPCD20-WSO, який вказано учасником у пункті 24 довідки від 21.09.2023 № 49 та орендується на підставі договору оренди від 12.06.2023 № 5, надано копію свідоцтва про реєстрацію технологічного ТЗ серії АР № 004884, яка не завірена власником – товариством з обмеженою відповідальністю «ЗЕВС»?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
85acaee915f149268260957bae9d15cb
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
23.11.2023 15:24
Опис:
1. Запитувані в моніторингу показники до закупівлі були визначені та надані начальнику Одеського КЕУ листом відповідального працівника проектно-кошторисної групи разом із додатками у вигляді технічних, якісних та кількісних характеристик закупівлі, проектом договору, а також очікуваною вартістю та строками виконання вказаних у закупівлі робіт, який був в подальшому затверджений та переданий уповноваженій особі для включення до складу тендерної документації та публікації у закупівлі. Очікувана вартість проведення процедури було визначено згідно виділеним бюджетним асигнуванням по Замовнику – Одеському квартирно-експлуатаційному управлінню, відповідно до погодженого та затвердженого Плану будівництва, реконструкції та капітального ремонту об'єктів загальновійськового та спеціального призначення Збройних Сил України на 2023 рік. Очікувана вартість визначена згідно затвердженого наказом начальника Одеського КЕУ зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва: «Капітальний ремонт будівлі (пральня)», а затвердження проекту будівництва здійснювалось згідно отриманого позитивного експертного звіту (ПОСТАНОВА КМУ від 11 травня 2011 р. № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» пункт 5). Вартість проведення будівельних робіт отримана зі зведеного кошторисного розрахунку, без врахування витрат на технічний нагляд, авторський нагляд, вартості проектних робіт, експертизи проектної документації. Технічні та якісні характеристики відповідають кошторисній документації проекту будівництва за даним об'єктом.
Щодо розміщення вищезазначеної інформації на офіційному веб-сайті Замовника, то слід зазначити, що Одеське КЕУ відноситься до військових структур, які безпосередньо підпорядковуються Міністерству оборони України.Відповідно до Положення про Одеське Квартирно-експлуатаційне управління, Замовнику не надавався безпосередній дозвіл на реєстрацію власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет. Відсутність у Одеського КЕУ офіційного веб-сайту унеможливлює публікацію обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Щодо обґрунтування рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника виробничо-торгівельної фірми «ДУЕТ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю умовам підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 2 до тендерної документації (далі-ТД) та визначення його переможцем процедури закупівлі:
2.1 Відповідно до вимог ТД у разі використання залучених транспортних засобів (оренда, лізинг, спільне використання, надання послуг, тощо) Учасник зазначає про це у довідці та надає завірені копії документів на підставі яких Учасник користується транспортними засобами. Дані документи повинні бути дійсними не менше ніж до 31.12.2023 року. Документом, наданим ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ, що підтверджує право на користування транспортними засобами є договір оренди №5 від 12.06.2023 р.(далі- Договір). Відповідно до п.8.2 Договору його строк закінчується 31.12.2023р. Строк оренди та строк дії договору не є тотожними поняттями. Під строком оренди розуміють строк, протягом якого орендар має право користуватися майном і користується ним. Строк дії договору – це строк, протягом якого діє договір оренди. Він є поняттям ширшим, аніж строк оренди. Тому Договір відповідає вимогам Замовника зокрема в частині строку дії.
2.2 Відповідно до вимог ТД Замовником вимагалася обов’язкова наявність у Учасника одного крану, одного вантажного бортового автомобіля(або автомобіля, який виконує аналогічні функції). У довідці наданій ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ зазначена наявність загального вантажного бортового-тентового ISUZU NQR 71R 2008 р., (пункт 22). У пункті 4 додатку №1 до Договору та пункті 4 акту-прийому передачі майна до Договору зазначений загальний вантажний бортовий-тентовий ISUZU NQR 71R(з краном) 2008 р., реєстр. номер ВН6432НС. Також у складі пропозиції надана копія технічного паспорту на цей транспортний засіб, завірена його власником. Таким чином наявність всієї інформації згідно вимог ТД про транспортний засіб, що є вантажним бортовим автомобілем та оснащений краном підтверджує відповідність ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ вимогам Замовника викладеним в п. 1.2 Додатку 2 ТД.
2.3 Замовником у ТД не вимагалася наявність у Учасників автонавантажувача і відповідно від Учасників не вимагалося підтвердження наявності або права використання автонавантажувача у складі тендерної пропозиції. Наявність у складі тендерної пропозиції інформації, що не вимагалася Замовником не вважається невідповідністю в інформації та не є підставою для розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Номер:
f495f66c49f24733a7a2b533d272053b
Назва:
Звернення за роз'ясненням
Дата опублікування:
08.12.2023 19:09
Опис:
За результатами моніторингу UA-M-2023-11-13-000037Південний офіс Держаудитслужби зобов’язав Одеське КЕУ здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Згідно ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Умовами договору № 44 КРБ від 03.10.2023 року, укладеного за результатами публічної закупівлі UA-2023-09-14-012580-a, між Одеським КЕУ та ВТФ «Дует» у вигляді ТОВ(далі-Договір) передбачено право Замовника достроково розірвати договір.
Відповідно до п.6.2.1. Договору Замовник має право достроково, без відшкодування збитків Генпідряднику, розірвати Договір в односторонньому порядку, письмово повідомивши Генпідрядника цінним листом із описом вкладенням, надісланого на юридичну адресу Генпідрядника, зазначену в розділі XIII Договору, за 10 (десять) календарних днів до дати розірвання, у разі якщо:
-Генпідрядник не розпочав капітальний ремонт об’єкта протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дати передачі Замовником будівельного майданчика та проектно-кошторисної документації, що підтверджується актом, складеним уповноваженими представниками Замовника;
- Генпідрядник більш ніж на 20 (двадцять) календарних днів порушив строк завершення виконання робіт будь-якого етапу, визначеного у п. 5.1.1. Договору;
- Генпідрядник порушив будівельні норми і правила, стандарти, вимоги проектно-кошторисної документації при виконанні робіт по ОБ’ЄКТУ та не усунув їх протягом 20 (двадцяти) календарних днів з дня їх виявлення Замовником.
- Генпідрядник суттєвого порушив умови Договору.
На теперішній час Генпідрядник належним чином виконує свої зобов’язання за вказаним Договором, отже у Замовника відсутні законні підстави для розірвання Договору, відповідно до його умов, а також положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати роз’яснення яким саме чином Замовник повинен, не порушуючи чинне законодавство України та права контрагента, виконати Ваші вимоги щодо розірвання Договору та усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за результатами моніторингу UA-M-2023-11-13-000037
Номер:
b75e7a9284ea43a29a1750f289dcaf94
Назва:
Роз’яснення до висновку
Дата опублікування:
13.12.2023 12:27
Опис:
Південним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт будівлі (пральня) (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт), які проведено Одеським квартирно-експлуатаційним управлінням (далі – Замовник) (оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-14-012580-a), очікуваною вартістю 22 117 956,00 гривень.
Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 04.12.2023, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), не відхилив тендерну пропозицію учасника виробничо-торгівельної фірми «ДУЕТ» у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю, тоді як його тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Південним офісом Держаудитслужби зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до абзацу 1 частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Замовником 08.12.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненням щодо висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-14-012580-a від 04.12.2023 (далі – висновок).
За результатами розгляду звернення Південний офіс Держаудитслужби роз’яснює наступне.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженим наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 № 23, та статтею 113 Бюджетного кодексу України.
Так, відповідно до частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково зазначаються, зокрема, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі та зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
При цьому, форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок її заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241 (далі – Порядок № 552).
Розділом ІІІ Порядку № 552 визначено порядок заповнення констатуючої частини форми висновку, зокрема у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Отже, Південним офісом Держаудитслужби у відповідності до норм Закону та Порядку № 552 у пункті 1 висновку зазначено опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 заповнено висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у зв’язку з виявленням порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у пункті 3 констатуючої частини висновку зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень.
Водночас відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Отже, Замовник при здійсненні заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України повинен керуватись нормами Цивільного та Господарського кодексів України, бюджетного законодавства та умовами укладеного договору про закупівлю.
Загальні порядок та підстави зміни та розірвання договорів визначено статтею 188 Господарського кодексу України та статтею 651 Цивільного кодексу України, зокрема, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Отже, якщо умовами укладеного договору про закупівлю встановлено порядок та підстави для його зміни та/або розірвання, то Замовник керується умовами договору про закупівлю, а в іншому випадку вчиняє дії щодо його зміни та/або розірвання за згодою сторін або в судовому чи позасудовому порядку, чи у поєднанні таких.
Також інформуємо Замовника щодо правової позиції Верховного Суду із питання встановлення органами державного фінансового контролю у висновках про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язань здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема щодо постанов Верховного Суду по справах за №№ 160/4436/21, 420/693/21, 200/10092/20, 280/8475/20, 260/2993/21, 140/13717/21, 520/6848/21, 420/2133/23.
Водночас, виявлене порушення щодо невідхилення Замовником тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону, належить до адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною третьою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
При цьому, відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Отже, встановлення Південним офісом Держаудитслужби у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України направлено, в першу чергу, на можливість замовникам усунути виявлені порушення та уникнути притягнення до адміністративної відповідальності службової (посадової) особи замовника та/або уповноваженої особи замовника.