• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво споруди цивільного захисту для Спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 м. Хмельницького на вул. Довженка, 6 м. Хмельницький» (Код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель)

Завершена

39 150 825.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 391 508.26 UAH
Номер: 239ab32c359148d38e9e5bbdeaabda9f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-15-000154
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.01.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 15.01.2024 17:04 - 06.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.01.2024 № 6-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1.Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 15.01.2024 № 6-з Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 5 UA-2023-09-06-014830-a 06.09.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Лілія Бондар. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 265-73-60, lilichkabondar@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пункту 3 Особливостей, пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 3 Особливостей, пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону під час формування тендерної документації на закупівлю робіт, виконання яких передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 м. Хмельницького (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.09.2023 № 1-УО, звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру за номерами ID: UA-2023-09-06-014830-a.c1 від 08.09.2023 та UA-2023-09-06-014830-a.b2 від 10.09.2023, відповіді Замовника від 08.09.2023 та від 11.09.20023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.09.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Інженерно-будівельна компанія «Гайвей» (далі – ТОВ «ІБК «Гайвей»), протокол уповноваженої особи Замовника щодо розгляду тендерних пропозицій від 15.09.2023, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 15.09.2023, договір від 21.09.2023 № 21 (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 15.12.2023 № 1, від 28.12.2023 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 15.12.2023, від 29.12.2023, пояснення (інформацію, документи) від 24.01.2024 та від 29.01.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Згідно пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації (Технічна специфікація) обсяги робіт за предметом процедури закупівлі завантажено окремим файлом (додатком) до тендерної документації. Згідно з Додатком № 3 до тендерної документації, яким визначені обсяги робіт з нового будівництва споруди цивільного захисту для Спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 м. Хмельницького на вул. Довженка, 6 м. Хмельницький, при виконанні робіт передбачено, зокрема, виконання комплексу робіт з улаштування плити МПД-1 з огородженням під дизель-генератор (локальний кошторис на будівельні роботи № 04-01-01). Крім того, до розділу IV «Устаткування» обсягів робіт з нового будівництва споруди цивільного захисту для Спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 м. Хмельницького на вул. Довженка, 6 м. Хмельницький (Додаток № 3 до тендерної документації) включено, зокрема, Дизель-генератор 40кВт в погодозахисному кожусі DJ55NT. Учасником ТОВ «ІБК «Гайвей» у складі тендерної пропозиції надано локальний кошторис на будівельні роботи № 04-01-01, відповідно до якого при виконанні робіт за предметом закупівлі учасником будуть виконуватись роботи із монтажу устаткування, а саме дизель-генератора 40кВт в погодозахисному кожусі DJ55NT, а також відомість ресурсів до локального кошторису № 04-01-01, до розділу IV. Устаткування якої включено Дизель-генератор 40кВт в погодозахисному кожусі DJ55NT вартістю 950 152,60 грн. Абзацом третім пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Згідно з вимогами підпункту 1 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році - 15 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як дизель-генераторні установки. Одночасно, згідно підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. При цьому, пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 1 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Разом з тим Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Таким чином, для підтвердження відповідного ступеню локалізації згідно Закону замовник може встановити в тендерній документації вимогу про зазначення у тендерній пропозиції учасника інформації про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган, або встановити вимогу вказати безпосередньо посилання на відповідний товар тощо. Проте, моніторингом встановлено, що тендерна документація на закупівлю робіт з нового будівництва споруди цивільного захисту для Спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 м. Хмельницького на вул. Довженка, 6 м. Хмельницький, виконання яких передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не містить вищевказаних вимог, тобто складена без врахування вимог пункту 3 Особливостей, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Окрім того, моніторингом встановлено, що згідно пункту 7.3 розділу 7 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також відповідній технічній специфікації (у разі потреби планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмету закупівлі, установленим замовником згідно з Додатком № 3 до цієї Тендерної документації. Додатком № 3 до тендерної документації визначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника до предмета закупівлі, учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, договірну ціну (динамічна) та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: пояснювальну записку; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); розрахунок заробітної плати; розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів); розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат; розрахунок прибутку; розрахунок інших витрат за статтями договірної ціни. На виконання вищевказаних вимог тендерної документації учасник процедури закупівлі ТОВ «ІБК «Гайвей» надав у складі тендерної пропозиції локальний кошторис № 02-01-01 на загальнобудівельні роботи, який передбачає виконання робіт, визначених Розділом 3 - Фундаменти, Розділом 4 -Монолітні стіни, Розділом 5 - Колона К-1, Розділом 6 - Фундамент під перегородки, Розділом 7- Стіни та перегородки. Водночас зазначені роботи (Розділ 3 - Фундаменти, Розділ 4 -Монолітні стіни, Розділ 5 - Колона К-1, Розділ 6 - Фундамент під перегородки, Розділ 7- Стіни та перегородки) відсутні в обсягах робіт з нового будівництво споруди цивільного захисту для Спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 м. Хмельницького на вул. Довженка, 6 м. Хмельницький, які передбачені в Додатку № 3 до тендерної документації, оприлюднененому Замовником для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу. При цьому, відповідно до підпункту 1.4. пункту 1 розділу ІІ тендерної документації до початку підготовки тендерної пропозиції кожен Учасник торгів може відвідати об’єкт виконання робіт та оцінити для себе весь обсяг робіт. Учасником у складі тендерної пропозиції надається акт обстеження (огляду) об’єкта, на якому планується виконання робіт, в довільній формі, який підписано представником Замовника і керівником Учасника закупівлі із зазначенням дати обстеження. Обстеження (огляд) об’єкта здійснюється до кінцевого строку звернення за роз’ясненнями. Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ІБК «Гайвей» міститься акт обстеження об'єкта від 07.09.2023, який підписано представником Замовника і керівником ТОВ «ІБК «Гайвей». Враховуючи викладене, Замовником під час здійснення закупівлі робіт з нового будівництва споруди цивільного захисту для Спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 м. Хмельницького на вул. Довженка, 6 м. Хмельницький не дотримано принципів здійснення закупівель, визначених пунктом 3 статті 5 Закону, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі.
Період усунення порушень: 05.02.2024 16:25 - 20.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 05.02.2024 16:25

Запити/Пояснення