-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуга з розроблення комплексного плану просторового розвитку території Южненської міської територіальної громади
Завершена
15 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 77 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 77 500.00 UAH
Номер:
72e76d479e3b42e0b44b3cd8e2646548
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-20-000058
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.11.2023 00:00
Період моніторингу:
20.11.2023 14:39 - 12.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.11.2023 Одеса № 281
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 20.11.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 20.11.2023 № 281
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
7 UA-2023-09-06-001601-a 06.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії, як органу оскарження, встановлено порушення вимог пункту 55 Особливостей та частини 22 статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, надання Замовником роз’яснень на звернення, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, надання Замовником роз’яснень на звернення, стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 07.08.2023 № 02, ТД (зі змінами), затверджені рішеннями уповноваженої особи протоколи від 12.09.2023 № 03 та від 02.10.2023 № 04, переліки змін до ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 13.09.2023 та 02.10.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.10.2023 № 06, тендерну пропозицію Консорціуму «Бюро землевпорядних послуг», вимогу про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції Консорціуму «Бюро землевпорядних послуг», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 12.10.2023 в електронній системі закупівель, договір від 23.10.2023 № 10/22 (далі - Договір), рішення Комісії як органу оскарження від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз, пояснення отримані 28.11.2023 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду органу оскарження, не здійснювався.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до пункту 3.2 розділу 3 ТД Замовник вимагає внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції, що складає: 465 000,00 грн. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі – банківська гарантія). Грошове покриття передбачає розміщення грошових коштів на рахунок покриття за банківською гарантією.
Також учасник має надати доказ фінансово-господарської операції з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію)).
У тендерній пропозиції міститься виписка акціонерного товариства «РВС БАНК» по особовому рахунку за призначенням «КОНСОРЦІУМ «БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ» Грошове забезпечення (покриття) згідно Договору про надання гарантії № Д-2596-23Г від 21 вересня 2023 року, без ПДВ», оборот за 04.10.2023 – 465 000,00 грн (без відмітки банківської установи про проведення банківської операції), що не є доказом фінансово-господарської операції саме з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію)).
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 23.11.2023 щодо ненадання у складі тендерної пропозиції учасника доказу фінансово-господарської операції з ініціювання переказу грошового забезпечення у формі встановленій вимогами ТД, Замовник 28.11.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що виписку акціонерного товариства «РВС БАНК» по особовому рахунку надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки, що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи банку та його печатки відповідно. Також Замовник пояснив, що вимагається надання у складі тендерної пропозиції доказу застосування платіжного інструменту, а не надання платіжної інструкції та навів визначення термінів платіжних інструментів відповідно до Закону України «Про платіжні послуги».
Слід зазначити, що Замовник у пункті 3.2 розділу 3 ТД вимагає надати доказ фінансово-господарської операції саме з ініціювання переказу грошового забезпечення у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію).
Відповідно до частини 1 статті 34 Закону України «Про платіжні послуги» до платіжних інструментів належать: прямий дебет; кредитовий трансфер; електронні платіжні засоби. Прямий дебет - платіжний інструмент, що використовується для ініціювання платіжної операції дебетового переказу; кредитовий трансфер - платіжний інструмент у вигляді сукупності процедур, передбачених нормативно-правовими актами Національного банку України, що використовується для ініціювання кредитового переказу; електронний платіжний засіб - платіжний інструмент, реалізований на будь-якому носії, що містить в електронній формі дані, необхідні для ініціювання платіжної операції та/або здійснення інших операцій, визначених договором з емітентом.
Відповідно до пункту 63 частини 1 статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» платіжний інструмент - персоналізований засіб, пристрій та/або набір процедур, що відповідають вимогам законодавства та погоджені користувачем і надавачем платіжних послуг для надання платіжної інструкції. Крім того, пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» передбачено, що ініціатор - особа, яка на законних підставах ініціює платіжну операцію шляхом формування та/або подання відповідної платіжної інструкції, у тому числі із застосуванням платіжного інструменту. До ініціаторів належать платник, отримувач, стягувач, обтяжувач.
Вимога щодо підтвердження доказу фінансово-господарської операції з ініціювання переказу грошового забезпечення стосується учасника процедури закупівлі, який надав у складі тендерної пропозиції банківську гарантію від 04.10.2023 № 2596-23Г, тобто учасник є надавачем банківської гарантії у складі тендерної пропозиції на виконання вимог ТД та саме учасник розміщує грошові кошти на рахунок покриття за банківською гарантією.
Проте учасник процедури закупівлі Консорціум «Бюро землевпорядних послуг» у складі тендерної пропозиції не надав доказ фінансово-господарської операції саме з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію)), чим не дотримав вимог пункту 3.2 розділу 3 ТД.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника Консорціуму «Бюро землевпорядних послуг» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії, як органу оскарження встановлено.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Комісією як органом оскарження прийнято рішення від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз, в якому зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації.
Замовник 02.10.2023 в електронній системі закупівель оприлюднив ТД (зі змінами), затверджену рішеннями уповноваженої особи протокол від 02.10.2023 № 04, та перелік змін до неї.
Так у ТД (зі змінами), затвердженій рішенням уповноваженої особи протокол від 12.09.2023 № 03 (попередня редакція), міститься вимога щодо надання учасником таких документів: «Договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, з використанням геоінформаційних систем та/або подальшим розміщенням/імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи/містобудівного кадастру. Площа інвентаризації земель за таким договором має складати не менше 2000,00 га.».
Після прийняття рішення Комісією від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз Замовник у ТД (зі змінами), затвердженій рішенням уповноваженої особи протокол від 02.10.2023 № 04, виклав вищезазначену вимогу у такій редакції: «Договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем та / або подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.».
Комісія у своєму рішенні від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз зазначила, що технічне завдання додатка 2 до ТД не містить вимог до розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, з використанням геоінформаційних систем та/або подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи/містобудівного кадастру, а також зобов’язала Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 23.11.2023 щодо залишення вимоги в тендерній документації в частині надання аналогічного договору за 2020-2023 роки з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем та / або подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру Замовник 28.11.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що у попередній версії тендерної документації потенційні учасники мали б надати договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а не документації із землеустрою – як визначено в новій редакції тендерної документації. Замовник зазначає, що використання «або» не зобов’язувало потенційних учасників надавати аналогічний договір саме з подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.
Надані пояснення не спростовують факту встановленого порушення, оскільки в рішенні Комісії від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз йдеться про те, що технічне завдання додатку 2 ТД не містить вимог до розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, з використанням геоінформаційних систем та/або подальшим розміщенням/імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Виходячи з наведеного, Комісія дійшла висновку, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, з використанням геоінформаційних систем та / або подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру, та площа інвентаризації земель за таким договором складає не менше 2000,00 га, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, скаржника.
Проте на порушення вимог пункту 55 Особливостей та частини 22 статті 18 Закону Замовником не виконано рішення Комісії від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз та не внесено відповідні зміни до ТД.
Період усунення порушень:
01.12.2023 16:33 - 16.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.12.2023 16:33
Оскарження висновку в суді
Опис:
Аргументовані заперечення до висновку, відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник вважає Висновок необґрунтованим, протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Замовником не було порушено норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель при проведені процедури Закупівлі, тому, відповідно до ч.10 ст.8 Закону Висновок Південного офісу Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-06-001601-a відповідно до вимог чинного законодавства буде оскаржено в суді про що Замовником буде додатково повідомлено в електронній системі закупівель у порядку встановленому Законом України «Про публічні закупівлі».
Реалізуючи надане Законом право на надання заперечення на Висновок, повідомляємо наступне.
1)За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції відповідно до Висновку Південним офісом Держаудитслужби вказано про встановлення порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Повідомляємо про незгоду із наявністю вказаного порушенням та надаємо наступні заперечення.
Відповідно до підпункту 9 пункту 3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 № 639 «гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії».
Учасником Консорціум «Бюро землевпорядних послуг» (далі – учасник) у складі тендерної пропозиції надано архівний файл «BG 2596», який містить документи, підтверджуючі надання банківської гарантії у складі тендерної пропозиції, зокрема електронну банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року із накладеним електронним підписом та печаткою банку» (далі – банківська гарантія).
Відповідно до пункту 1 банківської гарантії «Сума гарантії: 465 000,00грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), назва валюти–українська гривня, цифровий код валюти–980». Також у пункті 3 банківської гарантії передбачено, що за цією гарантією гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі-вимога)». Крім того, учасником у складі тендерної пропозиції також надано Довідку №1663/23 від 04.10.2023 року від АТ «РВС БАНК», якою банк підтверджує, що надав КОНСОРЦІУМУ «БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ» (далі іменований-Принципал) (ідентифікаційний код 45190515) банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року в розмірі 465000,00 грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти – 980 на умовах грошового забезпечення (покриття) (відкрито рахунок для внесення коштів грошового забезпечення для участі у відкритих торгах з особливостями на закупівлю. Крім того, у довідці зазначено, що Станом на 04.10.2023 року на рахунку залишок коштів становить 465000,00грн. (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти–980. Що стосується виписки від 04.10.2023 року, як підтвердження перерахування покриття повідомляємо наступне. Згідно змісту виписки Замовником встановлено, що: 04.10.2023 року Консорціумом «Бюро землевпорядних послуг», ЄДРПОУ 45190515 з рахунку № UA393390720000029322164853001, відкритого в АТ «РВС БАНК» здійснено перерахування коштів у сумі 465 000,00 грн. на рахунок №UA023390720000000000037397007, відкритого в АТ «РВС БАНК». Призначення платежу - КОНСОРЦІУМ "БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ" Грошове забезпечення (покриття) згідно Договору про надання гарантії № Д-2596-23Г від 21 вересня 2023 року, без ПДВ, № документу 13534.
Таким чином, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ містить
1) дату проведення операції;
2) номер проведення операції;
3) найменування платника та отримувача платежу;
4) код ЄДРПОУ платника та отримувача платежу;
5) номера рахунків платника та отримувача платежу;
6) інформацію про призначення платежу;
7) суму платежу.
Документ підписано, надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки, що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи банку та його печатки відповідно. Зауважимо, що Замовником вимагається надання у складі тендерної пропозиції доказу застосування платіжного інструменту, а не надання платіжної інструкції. Відповідно до частини 1 статті 34 Закону України «Про платіжні послуги» До платіжних інструментів належать: 1) прямий дебет; 2) кредитовий трансфер; 3) електронні платіжні засоби. Відповідно до пункту 76 статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» прямий дебет - платіжний інструмент, що використовується для ініціювання платіжної операції дебетового переказу. Таким чином, на підтвердження застосування платіжного інструменту учасником у складі тендерної пропозиції надано виписку від 04.10.2023 року, яка містить всі необхідні реквізити та інформацію, що підтверджує здійснення платежу з перерахування суми грошового покриття. Документ за операцією з використанням платіжних інструментів - документ, що підтверджує виконання операції з використанням платіжного інструменту (пункт 3 розділу І Положення про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 164 (зі змінами).
Отже на виконання умов Тендерної документації учасником було розміщено грошове покриття за банківською гарантією у сумі 465 000,00 грн., на підтвердження чого у складі тендерної пропозиції надано всі підтверджуючі документи.
2)За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції відповідно до Висновку Південним офісом Держаудитслужби вказано про встановлення порушення вимог пункту 55 Особливостей та частини 22 статті 18 Закону. Повідомляємо про незгоду із наявністю вказаного порушенням та надаємо наступні заперечення.
Зміни за рішенням комісії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз Замовником було внесено в повному обсязі відповідно до такого рішення.
В новій редакції Тендерної документації від 02.10.2023 року, Замовником визначено, що Учасник має право надати аналогічний договір з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем ТА/АБО подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.
У попередній версії тендерної документації від 12.09.2023 року потенційні учасники мали б надати договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а не документації із землеустрою – як визначено в новій редакції тендерної документації.
Таким чином, використання Замовником «або» у новій редакції тендерної документації від 02.10.2023 року не зобов’язувало потенційних учасників надавати аналогічний договір саме з подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.
Такі учасники мали повне право надати аналогічний договір із розроблення з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем БЕЗ подальшого розміщення /імпорту матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.
Зауважимо, у Рішенні АМКУ не визначено конкретної редакції положення тендерної документації, яке Замовник має відобразити в новій редакції Тендерної документації. Після внесення змін наведена вимога щодо аналогічного досвіду більше не оскаржувалась учасниками, зокрема Скаржником по Скарзі.
Отже, права та законні інтереси учасників не було порушено, оскільки надання у складі тендерної пропозиції інформації про здійснення інвентаризації земель НЕ обов’язкове та здійснюється лише за можливої наявності у потенційних учасників такого досвіду.
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Таким чином, Замовник не погоджується із Висновком та повідомляємо про те, що Висновок Південного офісу Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-06-001601-a буде оскаржено до суду в установленому законом порядку.
Дата публікації:
06.12.2023 15:01
Дата відкриття провадження:
14.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
П/420/36052/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
da179f4e4ce145a5b315c0e58a775d8a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
23.11.2023 17:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі Консорціуму «Бюро землевпорядних послуг» вимогам пункту 3.2 розділу 3 тендерної документації (далі – ТД), тоді як учасником у складі тендерної пропозиції не надано доказ фінансово-господарської операції саме з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію))?
При цьому, відповідно до пункту 3.2 розділу 3 ТД Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції, що складає: 465 000,00 (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) грн. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі – банківська гарантія). Грошове покриття передбачає розміщення грошових коштів на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах розміщення грошових коштів на депозитний рахунок та грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями.
Також учасник має надати доказ фінансово-господарської операції з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію)).
У тендерній пропозиції міститься виписка з акціонерного товариства «РВС БАНК» по особовому рахунку за призначенням – грошове покриття, оборот за 04.10.2023 – 465 000,00 грн, що не є доказом фінансово-господарської операції саме з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію)).
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати невиконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз та залишення вимоги в ТД в частині надання аналогічного договору за 2020-2023 роки щодо «розроблення документації із землеустрою щодо інвентаризації земель» такого змісту: «Для підтвердження наявності досвіду, Учасник зобов’язаний надати… Договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем та/або подальшим розміщенням/імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи/містобудівного кадастру.», тоді як у вказаному рішення зазначено, що технічне завдання додатку 2 до ТД не містить вимог до розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, з використанням геоінформаційних систем та/або подальшим розміщенням/імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи/містобудівного кадастру, а також зобов’язано Замовника усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині.
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9d2a6b7296d94e8ab461643ef3c6b6f8
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
28.11.2023 14:17
Опис:
За пунктом першим запиту про надання пояснень від 23.11.2023 року повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Згідно Листа Мінекономрозвитку № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 «замовник самостійно встановлює в тендерній документації умови надання забезпечення тендерної пропозиції. Поряд з цим частиною першою статті 560 Цивільного кодексу України встановлено, що виконання зобов’язання може забезпечуватися, зокрема гарантією. Водночас за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником».
Згідно із підпунктом 9 пункту 3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 № 639 «гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії».
Відповідно до пункту 3.2. розділу 3 Тендерної документації «Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції, що складає: 465 000,00 (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) грн. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі – банківська гарантія). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 (дев’яносто) днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено кваліфікований електронний підпис. При цьому зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав такий підпис. Забезпечення тендерної пропозиції повинно відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897, Постанові Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639, Закону, Постанові № 1178. Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель. У разі продовження строку дії тендерної пропозиції, строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути продовжений учасником на відповідний строк. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, учасником в складі тендерної пропозиції надається інформація (гарантійний лист, довідка тощо) від банку-гаранта про наявність повного грошового покриття. Грошове покриття передбачає розміщення грошових коштів на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах розміщення грошових коштів на депозитний рахунок та грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Також учасник має надати доказ фінансово-господарської операції з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію))».
Учасником Консорціум «Бюро землевпорядних послуг» (далі – учасник) у складі тендерної пропозиції надано архівний файл «BG 2596», який містить документи, підтверджуючі надання банківської гарантії у складі тендерної пропозиції, зокрема електронну банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року із накладеним електронним підписом та печаткою банку» (далі – банківська гарантія).
Відповідно до пункту 1 банківської гарантії «Сума гарантії: 465 000,00грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), назва валюти–українська гривня, цифровий код валюти–980». Також у пункті 3 банківської гарантії передбачено, що за цією гарантією гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі-вимога)».
Крім того, учасником у складі тендерної пропозиції також надано Довідку №1663/23 від 04.10.2023 року від АТ «РВС БАНК», якою банк підтверджує, що надав КОНСОРЦІУМУ «БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ» (далі іменований-Принципал) (ідентифікаційний код 45190515) банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року в розмірі 465000,00 грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти – 980 на умовах грошового забезпечення (покриття) (відкрито рахунок для внесення коштів грошового забезпечення для участі у відкритих торгах з особливостями на закупівлю. Крім того, у довідці зазначено, що Станом на 04.10.2023 року на рахунку залишок коштів становить 465000,00грн. (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти–980.
Що стосується виписки від 04.10.2023 року, як підтвердження перерахування покриття повідомляємо наступне. Згідно змісту виписки Замовником встановлено, що:
04.10.2023 року Консорціумом «Бюро землевпорядних послуг», ЄДРПОУ 45190515 з рахунку № UA393390720000029322164853001, відкритого в АТ «РВС БАНК» здійснено перерахування коштів у сумі 465 000,00 грн. на рахунок №UA023390720000000000037397007, відкритого в АТ «РВС БАНК». Призначення платежу - КОНСОРЦІУМ "БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ" Грошове забезпечення (покриття) згідно Договору про надання гарантії № Д-2596-23Г від 21 вересня 2023 року, без ПДВ, № документу 13534.
Таким чином, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ містить
1) дату проведення операції;
2) номер проведення операції;
3) найменування платника та отримувача платежу;
4) код ЄДРПОУ платника та отримувача платежу;
5) номера рахунків платника та отримувача платежу;
6) інформацію про призначення платежу;
7) суму платежу.
Документ підписано, надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки, що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи банку та його печатки відповідно.
Зауважимо, що Замовником вимагається надання у складі тендерної пропозиції доказу застосування платіжного інструменту, а не надання платіжної інструкції.
Відповідно до частини 1 статті 34 Закону України «Про платіжні послуги» До платіжних інструментів належать: 1) прямий дебет; 2) кредитовий трансфер; 3) електронні платіжні засоби. Відповідно до пункту 76 статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» прямий дебет - платіжний інструмент, що використовується для ініціювання платіжної операції дебетового переказу. Таким чином, на підтвердження застосування платіжного інструменту учасником у складі тендерної пропозиції надано виписку від 04.10.2023 року, яка містить всі необхідні реквізити та інформацію, що підтверджує здійснення платежу з перерахування суми грошового покриття.
Документ за операцією з використанням платіжних інструментів - документ, що підтверджує виконання операції з використанням платіжного інструменту (пункт 3 розділу І Положення про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 164 (зі змінами).
Отже на виконання умов Тендерної документації учасником було розміщено грошове покриття за банківською гарантією у сумі 465 000,00 грн., на підтвердження чого у складі тендерної пропозиції надано ряд підтверджувальних документів.
За пунктом другим запиту про надання пояснень від 23.11.2023 року повідомляємо наступне.
Зміни за рішенням комісії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз Замовником було внесено в повному обсязі відповідно до такого рішення. Для більш зрозумілого представлення змін додаємо порівняння попередньої редакції Тендерної документації від 12.09.2023 року та нової редакції тендерної документації зі змінами зі результатами рішення АМКУ від від 02.10.2023 року (Додаток 1).
Так, Замовником визначено, що Учасник має право надати аналогічний договір з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем ТА/АБО подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.
Водночас у попередній версії тендерної документації потенційні учасники мали б надати договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а не документації із землеустрою – як визначено в новій редакції тендерної документації.
Таким чином, використання Замовником «або» не зобов’язувало потенційних учасників надавати аналогічний договір саме з подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.
Такі учасники мали повне право надати аналогічний договір із розроблення з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем БЕЗ подальшого розміщення /імпорту матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру.
Отже, права та законні інтереси учасників, зокрема Скаржника, не було порушено, оскільки надання у складі тендерної пропозиції інформації про здійснення інвентаризації земель НЕ обов’язкове та здійснюється лише за можливої наявності у потенційних учасників такого досвіду.
Щодо відсутності у технічному завдання інформації про здійснення інвентаризації повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 11 ст. 16 11. Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Комплексний план також повинен містити відомості, передбачені статтею 45-1 Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до абз. 2 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій», комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, крім відомостей, передбачених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", включає:
а) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;
б) матеріали погодження відповідно до Земельного кодексу України;
в) експлікацію земельних угідь за власниками та користувачами земельних ділянок;
г) переліки обмежень у використанні земель та переліки земельних ділянок, щодо яких встановлено обмеження у використанні земель;
ґ) збірний план земельних ділянок, наданих у власність чи користування, та земельних ділянок, не наданих у власність чи користування;
д) план розподілу земель за категоріями, власниками і користувачами (форма власності, вид речового права), угіддями з відображенням наявних обмежень (обтяжень).
Крім того, відповідно до абз. 4 та абз. 5 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій» Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території може також передбачати:
а) формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, щодо території якої розроблена відповідна документація;
б) внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки всіх форм власності, сформованих до 2004 року, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі.
У разі формування земельної ділянки або внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території також включає:
а) відомості про обчислення площі земельної ділянки;
б) кадастровий план земельної ділянки;
в) матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість);
г) перелік обмежень у використанні земельних ділянок;
ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання;
д) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель (за наявності).
Відповідно до ст. 57 Закону України «Про землеустрій», технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає:
а) пояснювальну записку;
б) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;
в) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі;
г) робочий і зведений інвентаризаційні плани;
ґ) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, що посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини;
д) відомості про меліоративну мережу або її складову частину/частини, в тому числі надані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері гідротехнічної меліорації земель, для державної реєстрації меліоративної мережі або її складової частини/частин у Державному земельному кадастрі, а також про земельні ділянки, на яких вони розміщені;
е) відомості про земельні ділянки (частини земельних ділянок) та масиви земель сільськогосподарського призначення, включених до території обслуговування меліоративної мережі.
У разі формування земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає:
а) відомості про обчислення площі земельної ділянки;
б) кадастровий план земельної ділянки;
в) перелік обмежень у використанні земельних ділянок;
г) відомості про встановлені межові знаки.
Отже, здійснивши порівняння змісту землевпорядних документацій, можливо стверджувати, що землевпорядна частина комплексного плану просторового розвитку, розробляється змістом та у порядку, які тотожні змісту і порядку розроблення землевпорядної документації з інвентаризації земель. Крім того, технічним завданням передбачено формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані, а порядок такого формування в рамках комплексного плану просторового розвитку повністю збігається з порядком формування в рамках землевпорядної документації з інвентаризації земель.
Все вказане свідчить про тотожність даних документацій в контексті землевпорядних робіт. При цьому, слід зауважити, що розроблення такого виду робіт як комплексний план просторового розвитку громади фактично розпочалося з моменту прийняття Кабінетом Міністрів Постанови № 926 від 01 вересня 2021 р., тобто 2 роки тому. Оскільки дана документація за своїм змістом є дуже складною, і, відповідно, розроблення такої документації (за даними відповідей на запити про строки розроблення), триває 2 та більше років, вбачається цілком логічним, що кількість землевпорядних організацій, які мають повністю завершені договори на виконання саме комплексного плану просторового розвитку громади, невелика. Натомість, проведення інвентаризації земель землевпорядними організаціями відбувається більше 10 років (перша Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» N 513 була прийнята 23 травня 2012 р.), і кількість повністю завершених договорів з інвентаризації земель в сотні раз більша, що розширює коло землевпорядних організацій, які можуть прийняти участь в даній закупівлі.
Отже, наявність у потенційних учасників досвіду, пов’язаного із здійсненням інвентаризації безперечно позитивно вплине на процес надання послуг за закупівлі.
Водночас обов’язковості підтвердження досвіду розроблення документації із інвентаризації немає, згідно із Тендерною документацією та рішенням АМКУ, про що і було внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Таким чином, Замовником в повному обсязі виконано рішенням АМКУ.