• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області.

Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).

Завершена

52 588 965.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 525 889.66 UAH
Номер: ee648fddcf434821b2c442fed21df432
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-10-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.11.2023 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 10.11.2023 16:18 - 02.12.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 10.11.2023 №50-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 10.11.2023 №50-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2023-09-05-012730-a 05.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 268-70-23, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу третього пункту 2 Постанови №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей та як наслідок порушення абзацу третього пункту 2 Постанови №1178 в частині укладення договору, який передбачає закупівлю товарів походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції 01.09.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Тростянецької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.09.2023 (протокол № 95), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 13.09.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» (далі – ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН»), вимогу про усунення невідповідностей до 17.10.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 18.09.2023 №97, від 13.10.2023 №106, від 17.10.2023 №109, від 07.11.2023 № 111, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 05.10.2023 № 15993-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 17.10.2023, договір від 07.11.2023 № 424, додаткову угоду від 08.11.2023 №1, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 17.11.2023. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до абзацу третього пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178) замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою. При цьому, за результатами моніторингу установлено, що додатком 2 «Технічна специфікація (вимоги)» до тендерної документації Замовника (таблиця «Відомість обсягів робіт», розділ ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти», розділ IV «Устаткування») передбачено придбання «Світлодіодних світильників OPTIMA.PRS ECO LED 595 5000K» (411 шт), «Світлодіодних світильників ARCTIC.OPL ECO LED 1500 ТН 5000К» (102 шт) та «Насосу дренажного ГНОМ 10-10» походженням з Російської федерації; «Маслодільника ручного РДМ-5», «Чаєроздавальника 211 502 HENDI», «М’ясорубки ТМ12», «Машини овочерізальної МПО-1-01», «Машини посудомийної ММУ–1000» походженням з Республіки Білорусь, що не відповідає вимогам абзацу третього пункту 2 Постанови №1178. У пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовником установлено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника). Відповідно до приміток в додатку 2 «Технічна специфікація (вимоги)» до тендерної документації посилання в технічних специфікаціях, відомостях робіт, відомостях ресурсів на конкретні торгівельні марки чи фірми, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника передбачає можливість включення учасником еквівалентів зазначених позицій. Також, відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, учасники повинні надати розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН», якого визначено переможцем торгів, міститься підсумкова відомість ресурсів (файл «12_7_ДЦ_ИВР.doc» в архіві «ТЕХНІЧНА ЧАСТИНА 11-21.zip»), у розділі ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти» якої, в позиціях 339-340, зазначені світильники походженням з Російської Федерації («Світлодіодні світильники OPTIMA.PRS ECO LED 595 5000K» та «Світлодіодний світильник ARCTIC.OPL ECO LED 1500 ТН 5000К»), а у розділі ІV «Устаткування» в позиціях 504-507 та 530 зазначено устаткування походженням з Республіки Білорусь («М’ясорубка ТМ12», «Маслодільник РДМ 5», «Машина овочерізальна МПО-1-01», «Машина посудомийна ММУ-1000», «Чаєроздавальник 211 502 HЕNDІ»). При цьому, слід зазначити, що «Насос дренажний ГНОМ 10-10», походженням з Російської Федерації був замінений учасником на еквівалент – «Насос Grundfos UNILIFT AP35B.50.08AIV». Відповідно до абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник процедури закупівлі пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності Постановою № 1178). Однак, на порушення вимог абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» через те, що учасник пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь та уклав з ним договір від 07.11.2023 № 424, який передбачає закупівлю товарів походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь, що є порушенням абзацу третього пункту 2 Постанови №1178.
Період усунення порушень: 22.11.2023 11:21 - 07.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.11.2023 11:21

Оскарження висновку в суді

Опис: 06.12.2023 року Відділ освіти Тростянецької міської ради звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2023-09-05-012730-а від 22.11.2023. Після надходження інформації про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження Замовник оприлюднить в електронній системі закупівель номер такого провадження.
Дата публікації: 06.12.2023 16:26
Дата відкриття провадження: 18.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 2-a/480/13060/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a Повідомляємо Вам, що Відділом освіти Тростянецької міської ради (далі Замовник) розглянуто Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a за предметом «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), яким Управління північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень). Відділ освіти Тростянецької міської ради користуючись своїм правом передбаченим частиною восьмою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон 922) надає аргументовані заперечення до висновку в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a. 1. В пункті першому частині другій «Констатуюча частина» висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a зазначено, що: «Відповідно до абзацу третього пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178) замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою. При цьому, за результатами моніторингу установлено, що додатком 2 «Технічна специфікація (вимоги)» до тендерної документації Замовника (таблиця «Відомість обсягів робіт», розділ ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти», розділ IV «Устаткування») передбачено придбання «Світлодіодних світильників OPTIMA.PRS ECO LED 595 5000K» (411 шт), «Світлодіодних світильників ARCTIC.OPL ECO LED 1500 ТН 5000К» (102 шт) та «Насосу дренажного ГНОМ 10-10» походженням з Російської федерації; «Маслодільника ручного РДМ-5», «Чаєроздавальника 211 502 HENDI», «М’ясорубки ТМ12», «Машини овочерізальної МПО-1-01», «Машини посудомийної ММУ–1000» походженням з Республіки Білорусь, що не відповідає вимогам абзацу третього пункту 2 Постанови №1178.» Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-09-05-012730-a, вид предмету закупівлі в даних торгах є роботи. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості 1178) встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом 922, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 Особливостей 1178). В Особливостях 1178 терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі 922 (пункт 2 Особливостей 1178). Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей 1178 з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом 922 (пункт 3 Особливостей 1178). Аналізуючи норми статті 1 Закону 922 зрозуміло, що законодавець чітко розділяє такі види закупівель, як – товари, послуги, роботи. Згідно пункту 27 частини першої статті 1 Закону №922 роботами є розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт; Згідно пункту 34 частини першої статті 1 Закону 922 товари – це продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Товарами в розумінні Закону 922 не є обладнання та устаткування яке закуповується замовником в рамках закупівлі робіт. Таким чином застосування норми абзацу третього пункту другого Особливостей 1178 (Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178) до закупівель робіт є не коректним. Лише під час закупівлі товарів, а не робіт предметом договору є товар який закуповується замовником в рамках договору укладеного за результатами процедури закупівлі. Частиною третьою статті 180 Господарського Кодексу України (далі – ГК) визначено, що при укладенні господарського договору сторони зобов’язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до частини четвертої статті 180 ГК, умови про предмет у договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їхньої якості. Виходячи з норм статті 180 ГК під час закупівлі товару, наприклад «Мясорубка ТМ12» в рамках відкритих торгів з особливостями вид предмету закупівлі в яких є товар – найменування «Мясорубка ТМ12» є істотною умовою договору і не може бути змінена під час виконання договору шляхом внесення змін, бо такі зміни не передбачені пунктом дев’ятнадцятим Особливостей 1178. Але, під час закупівлі робіт з Капітального ремонту (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області, предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту, а не товар який використовується чи встановлюється під час виконання робіт. Більше того, в тендерній документації до закупівлі визначено, що істотними умовами договору про закупівлю є (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не вважаються, а отже можуть змінюватись за згодою сторін під час виконання договору №424 від 07.11.2023. Визначення конкретної марки та моделі товарів у розділі ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти», розділі IV «Устаткування» у відомості обсягу робіт додатку 2 «Технічної специфікції (вимоги)» до тендерної документації Замовника не є констатацією факту закупівлі товарів походженням з Російської Федерації /Республіки Білорусь, так як мова йде про закупівлю робіт, а найменування товарів у підсумковій відомості ресурсів можуть змінюватись за згодою сторін договору, про що станом на 29.11.2023 року сторони договору ведуть трьохсторонні перемовини з залученням проектної організації яка є виконавцем Робочого проекту «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру,32 м.Тростянець, Сумська область» (№03-09/2023). Більше того Управління північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області констатує факт походження даних товарів посилаючись на інформацію з відкритих джерел та лист ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН». Наголошуємо, що ні інформація з інтернет магазинів ні лист ТОВ ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН не надають підтвердження походження товарів. Замовнику знадобився час, щоб розібратись в дійсному походженні даних товарів, інформація про країн походження товарів відсутня в Робочому проекті розробленому проектною організацією. Станом на дату надання заперечення до висновку ми так і не отримали документального підтвердження від ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» інформації про походження країни походження товарів. Аналізуючі дані з відкритих джерел, так само як це робить аудитор, ми приходимо до висновку, що зазначена інформація у висновку, щодо констатації факту походження товарів російської федерації та республіки білорусь є не достовірною та не обґрунтованою. Зокрема, Чаєроздавальники виробника HENDI мають країну походження Нідерланди, про що підтверджують наступні відкриті джерела: - https://primus-shop.com.ua/ua/oborudovanie-dlya-fast-fuda/elektrokipyatilniki-i-chaerazdatchikiii/chaerazdatchik-hendi-211304 - https://bt.rozetka.com.ua/ua/213296959/p213296959/ Встановити країну походження Маслодільника ручного РДМ-5 з відкритих джерел взагалі не вдалось. Пошукові запити в пошуковому сервісі не дають жодних результатів. Звернення за роз’ясненнями щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a до Управління північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області не надало теж жодного результату. Аудитор наполягає на визначені походження товару шляхом дослідження відкритих джерел, що є не конструктивним і не достовірним методом та посилається на лист ТОВ ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН в якому так само як і аудитором недостовірно визначено зокрема країну походження Чаєроздавальника виробника HENDI та Маслодільника ручного РДМ-5. Вважаємо, що висновок Управління північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області містить недостовірну інформацію яка не має документального підтвердження і не може лежати в основі встановлення порушень Замовника в рамках моніторингу даної закупівлі. 2. В пункті другому частині другій «Констатуюча частина» висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a виходячи з вище зазначених обставин аудитором зазначено, що: «За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу третього пункту 2 Постанови №1178» Звертаємо Вашу увагу, що Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (уповноважений орган з питань публічних закупівель, далі - Мінекономіки) від 13.04.2016 № 680, затверджено примірну тендерну документацію для процедур закупівель - відкриті торги. Цим же Наказом визначено, що примірна тендерна документація формується та подається в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та повинна містити обов'язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом. У графі "1" зазначається нумерація, у графі "2" - перелік складових тендерної документації, у графі "3" - вимоги щодо їх заповнення відповідно до Закону; інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель; додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником. Пунктом 37 Розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону 922 визначено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз (Особливості 1178). Пунктом 28 Особливостей 1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону 922 з урахуванням цих особливостей. Звертаємо Ваш увагу, що пункт 28 Особливостей 1178 своїми нормами конкретизує які саме зміни до статті 22 Закону 922 потрібно враховувати під час здійснення закупівель в період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Частина перша статті 22 Закону 922, в свою чергу встановлює для замовників правила оприлюднення тендерної документації. Частина друга статті 22 Закону 922 визначає відомості які Замовник зобов’язаний внести до складу тендерної документації. Пункт 28 Особливостей 1178 зобов’язує замовника зазначати інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Пункт 28 Особливостей 1178 зобов’язує замовника визначати відомості наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. Частина третя статті 22 Закону 922 регламентує зазначення іншої інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частина четверта статті 22 Закону 922 визначає вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимоги щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Частина п’ята статті 22 Закону 922 забороняє Замовникам вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Зважаючи на вище викладені норми Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, статті 22 Закону 922, пункту 28 Особливостей 1178 - тендерна документація до закупівлі «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) складена у відповідності до «Примірної тендерної документації» затвердженої Наказом Мінекономіки від 13.04.2016 №680, вимог статті 22 Закону 922 та пункту 28 Особливостей 1178. Тендерна документація повністю відповідає Робочому проекту «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру,32 м.Тростянець, Сумська область» (№03-09/2023), по якому отримано позитивний експертний звіт №01-2808-23/ЕП/КО. Звертаємо увагу, що частиною першою статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) передбачено, зокрема наступне порушення законодавства про закупівлі – «тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону», що тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Наголошуємо, що склад тендерної документації визначає стаття 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей 1178. Перелік особливостей які повинен враховувати замовник під час складання тендерної документації визначено п. 28 Особливостей 1178. Законодавцем не передбачено порушення яке встановлює аудитор у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a, а саме: «невідповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу третього пункту 2 Постанови №1178». Абзац третій пункт 2 Особливостей 1178 (аудитор зазначає, як Постанова № 1178) не регламентує закупівлю робіт та жодним чином не визначає склад тендерної документації. Встановлення порушення передбаченого нормами частиною першою статті 16414 – «тендерна документація складена не у відповідності до закону» можливо лише при зазначені аудитором підстав передбачених статтею 22 Закону 922 та пунктом 28 Особливостей 1178 які визначають склад тендерної документації. Замовник вважає твердження Управління північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a: «невідповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу третього пункту 2 Постанови №1178» - необґрунтованим, безпідставним та таким, що не відповідає нормам чинного законодавства. 3. В пункті першому частині другій «Констатуюча частина» висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a зазначено, що: «Згідно з примітками у додатку 2 «Технічна специфікація (вимоги)» до тендерної документації, посилання в технічних специфікаціях, відомостях робіт та відомостях ресурсів на конкретні торгівельні марки чи фірми, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника передбачає можливість включення учасником еквівалентів зазначених позицій. Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, учасники повинні надати розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни згідно з вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021.» У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН», якого визначено переможцем торгів, міститься підсумкова відомість ресурсів (файл «12_7_ДЦ_ИВР.doc» в архіві «ТЕХНІЧНА ЧАСТИНА 11-21.zip») з конкретними зазначеннями товарів та їх походженням. Зазначимо, що «Насос дренажний ГНОМ 10-10», походженням з Російської Федерації, був замінений учасником на еквівалент – «Насос Grundfos UNILIFT AP35B.50.08AIV». Згідно з абзацом восьмим підпункту 1 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник пропонує товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності Постановою № 1178. На порушення вимог абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» через те, що учасник пропонує товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь та уклав з ним договір від 07.11.2023 № 424, що є порушенням абзацу третього пункту 2 Постанови №1178.» Аналізуючи вище викладене аудитор сам вказує на те, що включення еквівалентів товару під час підготовки пропозиції – це можливість учасника, а не його обов’язок. Встановлення будь яких додаткових вимог до учасників на етапі розгляду пропозиції, що призведуть до відхилення такої пропозиції є порушенням найголовніших принципів здійснення публічних закупівель, таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (стаття 5 Закону 922). Можливість надавати еквівалент товару не може бути застосована Замовником як обов’язок учасника? Визначення факту не використання учасником можливості надавати еквівалент товару, як підстави для відхилення пропозиції учасника призведе до порушенням принципів публічних закупівель, визначених в статті 5 Закону 922. Щодо Насосу дренажного ГНОМ 10-10, звертаємо Вашу увагу, що цей товар визначений пункті 61 Розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону 922 як товар, який потребує визначення ступеню локалізації виробництва. В даному випадку законодавець конкретизує та чітко визначає, що у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених п. 61 Розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону 922. Учасник в даному випадку не міг не скористатись своїм правом і замінити даний товар на еквівалент, в інакшому випадку учасник не зміг би підтвердити ступінь локалізації на товар Насос дренажний ГНОМ 10-10. Щодо відхилення пропозиції учасника ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» з підстав передбачених абзацом восьмим підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: «учасник пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь», - звертаємо Вашу увагу, що мова йде про закупівлю товарів, про що нами описано вище та законодавець наголошує на тому, що учасник повинен «пропонувати». Вважаємо, що «пропонувати» Мясорубку ТМ12, Маслодільник ручний РДМ-5, Чаєроздавальник 211 502 HENDI, Машину овочерізальна МПО-1-01, Машина посудомийна ММУ-1000, Світлодіодний світильник ОРTІMА.РRS ЕСО, LED 595 5000R, Світлодіодний світильник АRСTІС.ОРL ЕСО, LЕD 1500 ТН 5000К учасник може лише за умови того, що в умовах технічного завдання тендерної документації не були б вказані аналогічні марки і моделі товарів. В своїй пропозиції Учасник ТОВ ДЕРЛРЕЙ КОНСТРАКШН лише виконує вимоги технічного завдання тендерної документації до закупівлі. Відповідно до пункту 41 Особливостей 1178 розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Пункт 43 Особливостей 1178 передбачає підстави для оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей тендерної пропозиції учасника. Тендерна пропозиція Учасника ТОВ ДЕРЛРЕЙ КОНСТРАКШН відповідає вимогам тендерної документації Замовника, зокрема - вимогам Додатку 2 до тендерної документації, який був складений у повній відповідності з проектно-кошторисною документацією проекту «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру,32 м.Тростянець, Сумська область», до якого були включені товари походженням з російської федерації\республіки білорусь. Учасник ТОВ ДЕРЛРЕЙ КОНСТРАКШН не пропонує в своїй тендерній пропозиції товари походженням з російської федерації\республіки білорусь, а пропонує виконати роботи з Капітального ремонту (термомодернізації) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області відповідно до умов тендерної документації замовника та робочого проекту «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру,32 м.Тростянець, Сумська область» (№03-09/2023), по якому отримано позитивний експертний звіт №01-2808-23/ЕП/КО. Підсумовуючи вище викладене, наголошуємо, що виконання вимог тендерної документації та дублювання найменування товарів з технічного завдання тендерної документації в тендерну пропозицію, не може стати підставою для відхилення пропозиції учасника передбаченою абзацом восьмим підпунктом першим пункту 44 Особливостей 1178. 4. Щодо зобов’язання щодо усунення порушення, а саме: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень)». Доводимо до Вашого відома, що відповідно до пункту 6 статті 1 Закону №922 договір про закупівлю – це господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до пункту 17 Особливостей 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Саме тому можливі підстави для припинення зобов’язань такого договору слід шукати виключно у згаданих вище нормативно-правових актах. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Частиною першою статті 188 Господарського кодексу України встановлено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Крім того, статтею 202 згаданого вище Кодексу передбачено загальні умови припинення господарських зобов’язань. Зокрема, господарське зобов’язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов’язання; у разі поєднання управненої та зобов’язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Господарське зобов’язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. Враховуючи вищезазначене, господарський договір може бути розірвано лише за згодою сторін або у судовому порядку, але для цього мають бути наявні підстави для такого розірвання. Ця процедура повинна відбуватися з урахуванням усіх вимог цивільного та господарського законодавства, а також положень самого договору. При цьому, умовами Договору №424 від 07.11.2023 р., який укладений за результатами процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a, передбачено, що Зміна або розірвання Договору будуть здійснюватися із урахуванням положень Загальних умов (пункт 17.1 Договору). Замовник має право в односторонньому порядку розірвати Договір, надіславши повідомлення Генпідряднику, у разі: прийняття рішення про припинення будівництва, в тому числі шляхом консервації або ліквідації незавершеного будівництва; якщо Генпідрядник за своєї вини не розпочав виконання робіт протягом семи днів з дня, коли він повинен згідно з Договором розпочати їх виконання; якщо Генпідрядник не береться своєчасно за виконання Договору або виконує роботу настільки повільно, що закінчення її до строку стає явно неможливим; Генпідрядник виконав роботи з істотними недоліками і не забезпечив їх усунення у визначений Замовником строк; Генпідрядник допустив недоліки (дефекти), які виключають можливість використання об’єкта для вказаної в Договорі мети та не можуть бути усунені Генпідрядником (пункт 17.4 Договору). Отже, припинення зобов’язань за Договором через зазначення такої вимоги у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі є неправомірним. Крім того, жоден нормативно-правовий акт не наділяє Держаудитслужбу повноваженнями щодо встановлення такого способу усунення порушень. Тому, зобов’язавши припинити зобов’язання за Договором, контролюючий орган спонукає Замовника порушити Закон та договірні умови. Крім того, згідно з положеннями статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та Положення про Державну аудиторську службу України, остання має право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства зобов’язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. Враховуючи вищезазначене, господарський договір може бути розірвано лише за згодою сторін або у судовому порядку, але для цього мають бути наявні підстави для такого розірвання. Ця процедура повинна відбуватися з урахуванням усіх вимог цивільного та господарського законодавства, а також положень самого договору. Звертаємо також увагу, що вищевказана позиція Відділу освіти Тростянецької міської ради щодо неправомірності визначення такого способу усунення порушення, як припинення зобов’язань за договором, повністю узгоджується із правовою позицією суду. Так, згідно із рішення суду від 14.12.2020 р., справа №540/2485/20: «…визначення такого шляху вжиття заходів щодо усунення порушення «розірвання договору відповідно до законодавства» є певним крайнім заходом та перевищенням компетенції..., що призведе до порушення майнових прав господарюючих суб’єктів сторін договору». Рішення суду від 03.11.2020 р., справа № 580/2990/20: «...зобов’язуючи позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, відповідач вийшов за межі наданих йому повноважень, тому висновок про результати моніторингу закупівлі... в цій частині є протиправним та підлягає скасуванню». Шостий апеляційний адміністративний суд по вказаній справі погоджується з висновком суду першої інстанції в цій частині (рішення від 12.04.2021). Рішення суду від 04.01.2021 р., справа № 540/2722/20: «...при прийнятті оскарженого висновку в частині щодо зобов’язання… здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору, відповідач діяв поза межами повноважень, що визначені чинним законодавством, необґрунтовано та без дотримання критерію «пропорційності». У Рішенні від 25.01.2012 р. № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Конституційний Суд України визначає принцип пропорційності, в першу чергу, як процесуальну справедливість: «Обмеження конституційних прав повинно відповідати принципу пропорційності: інтереси забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та безпеки тощо можуть виправдати правові обмеження прав і свобод тільки в разі адекватності соціально обумовленим цілям». Пропорційність - один із загальних принципів права Європейського співтовариства. Спочатку він був визнаний Судом ЄС, а згодом закріплений як загальний принцип в Угодах про утворення ЄС (зокрема, в ст. 5 Договору про заснування Європейського співтовариства). У розгорнутому формулюванні він звучить так: для досягнення певної мети органи влади не можуть накладати на громадян зобов`язання, які перевищують установлені межі необхідності, що випливають з публічного інтересу. Принцип пропорційності є універсальним і незмінним гарантом захисту основних прав і свобод людини за допомогою збалансованого обмеження прав і свобод та забезпечення гармонії в суспільстві. Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності). Зобов’язання розірвати договір №424 від 07.11.2023 р. суперечить принципу пропорційності з причин перевищення установлених меж необхідності за умов можливості внесення змін до договору №424 від 07.11.2023 р. З огляду на вище викладене, слід підкреслити, що усунення виявлених під час проведення моніторингу порушень у запропонований органом державного фінансового контролю у Висновку спосіб (шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору) призведе до порушення прав та інтересів третьої особи (ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН») який станом на надання запиту на роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань відмовився від розірвання договору за згодою сторін. Натомість ТОВ ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН пропонує внести зміни до договору №424 від 07.11.2023 - після внесення змін до проектно-кошторисної документації та проходження експертизи проекту, яку ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» зобов’язується здійснити за власний рахунок. Станом на 29.11.2023 року сторони ведуть трьохсторонні перемовини між проектною організацією, замовником та переможцем закупівлі. Наголошуємо, що Управління північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області у своєму Висновку від 22.11.2023 про виявлені порушення під час моніторингу закупівлі – не зазначає заходів яких має вжити Замовник для досягнення розірвання укладеного в результаті торгів договору. Аудитор не зазначає які саме дії та на яких законних підставах (положень Закону) Замовник повинен здійснити для усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору №424 від 07.11.2023. Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. При цьому, що "на підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень: повинен бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України; зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним; "у межах повноважень" означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх; "у спосіб" означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби; "з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано", тобто використання наданих суб`єкту владних повноважень повинно відповідати меті та завданням діяльності суб`єкта, які визначені нормативним актом, на підставі якого він діє; "обґрунтовано", тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Рішення повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Отже, уважно ознайомившись з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a, Замовник вважає, що його зміст не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 КАС України. Будь-яких конкретних приписів для Замовника стосовно усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору вказаний висновок не містить. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід йому вжити для усунення виявлених порушень через розірвання договору, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Відділом освіти Тростянецької міської ради чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону, Управлінням північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області, в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Вважаємо, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a є необґрунтованим, неконкретизованим та таким, що не містить чітких законних вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Просимо Управлінням північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області ще раз проаналізувати проведену закупівлю по предмету «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32 м.Тростянець, Сумська область» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-05-012730-a) та скасувати або відкоригувати Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-05-012730-a та привести його у відповідність до вимог діючого законодавства, відповідно до обґрунтованих вище заперечень. У разі залишення Висновку без змін, Відділом освіти Тростянецької міської ради буде оскаржено даний Висновок у судовому порядку.
Дата публікації звіту: 29.11.2023 16:59

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 14.08.2024 09:10

Запити/Пояснення