Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області.
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад засвідчений уповноваженою особою учасника / або нотаріально / або іншим чином завірений. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).
Завершена
52 588 965.80UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 525 889.66 UAH
Період оскарження:05.09.2023 16:25 - 10.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:0510e844ee944d8295143d4f5c94bbee
Пов'язане скасування:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-09-05-012730-a.a1
Назва:СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу четвертого пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» (далі по тексту – ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» або Скаржник) є учасником відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області. ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-09-05-012730-a).
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій UA-2023-09-05-012730-a - ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» є єдиним учасником закупівлі, а пропозиція Товариства згідно пункту 36 Особливостей визначена електронною системою закупівель як найбільш економічно вигідна.
18.09.2023 р. ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» стало відомо про порушення його прав та законних інтересів в частині неправомірної відміни процедури закупівлі на підставі Протокольного рішення уповноваженої особи Тростянецької міської ради №97 від 18.09.2023 р. щодо відміни відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області. ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація».
Неправомірна відміна процедури закупівлі перешкоджає ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» стати потенційним переможцем даної процедури закупівлі.
Відповідно до Протокольного рішення №97 від 18.09.2023 р. (додається до скарги) уповноваженою особою Замовника було прийнято наступне рішення – «Відмінити відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2023-09-05-012730-a відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей», а саме: на думку Замовника було не вірно визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
Скаржник не погоджується з Протокольним рішенням №97 від 18.09.2023 р. та вважає його неправомірним та необґрунтованим.
Замовником жодним чином не аргументовано, яку норму чинного законодавства ним було порушено при проведенні відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2023-09-05-012730-a. Виходячи зі змісту протоколу №97 від 18.09.2023 р. на думку Замовника він помилився у визначені очікуваної вартості предмета закупівлі але аналізуючи інформацію, що міститься у вільному доступі, зокрема в електронній системі публічних закупівель очевидним є те, що дана інформація не відповідає дійсності. По суті скарги повідомляємо наступне.
Кошторисними нормами України «Настановою з визначення вартості проектних, науково проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» та «Настановою з визначення вартості будівництва» (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», далі — Настанова) передбачено, що для того щоб визначити очікувану вартість робіт з будівництва, замовником проводиться закупівля проектних робіт, тобто робіт пов’язаних зі створенням проектної документації, що складається з затверджених текстових та графічних матеріалів, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, а також з кошторисів об’єктів будівництва.
Для визначення очікуваної вартості відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області. ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-09-05-012730-a), Замовником було проведено:
- Закупівлю без використання електронної системи за предметом закупівлі:
ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування «Послуги з інженерного проектування (Послуги з виготовлення проектної документації: "Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул.Миру,32 м.Тростянець Сумська область")» (Оголошення № UA-2023-05-08-001167-a).
За результатами якої було укладено договір на виконання проектної документації №158 від 05.05.2023 р. (додається до скарги).
п.1.1 договору №158 від 05.05.2023р.:
- Закупівлю без використання електронної системи за предметом закупівлі за предметом закупівлі: ДК 021:2015 71310000-4 - Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (Роботи по проведенню експертизи проекту будівництва). (Оголошення № UA-2023-08-31-007681-a). За результатами якої було укладено договір на виконання експертизи проекту будівництва №01-2108-23/ЕП/КО від 28.08.2023 р. (додається до скарги).
П.1.2. договору №01-2108-23/ЕП/КО від 28.08.2023 р.:
Підсумовуючи вище викладене очікувана вартість закупівлі робіт з «Капітального ремонту (термомодернізації) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області. ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» визначена Замовником з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, а саме відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації (на підставі проектної документації, яка пройшла експертизу).
Звертаємо увагу Колегії, що на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266, відповідно до якої державні замовники повинні на власному сайті публікувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення та очікувану вартість предмета закупівлі - на сайті Замовника (https://osvita.trostyanets-miskrada.gov.ua) оприлюднено обґрунтування очікуваної вартості закупівлі, яке має назву «Обгрунтування-очікуваної-вартості-та-характеристики-предмета-закупівлі» (додається до скарги), що знаходиться за наступним посиланням:
https://osvita.trostyanets-miskrada.gov.ua/%d0%bf%d1%83%d0%b1%d0%bb%d1%96%d1%87%d0%bd%d1%96-%d0%b7%d0%b0%d0%ba%d1%83%d0%bf%d1%96%d0%b2%d0%bb%d1%96/
Аналізуючи зміст викладеного Замовником на власному сайті обґрунтування розуміємо, що очікувана вартість предмета закупівлі складає 52 588 965,80 грн. (П’ятдесят два мільйона п’ятсот вісімдесят вісім тисяч дев’ятсот шістдесят п’ять грн. 80 коп.) з ПДВ та відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі визначеним відповідно до проектно-кошторисної документації по об'єкту, яка пройшла експертизу (наявний позитивний експертний звіт товариство з обмеженою відповідальністю «Укрекспертиза груп» від 31.08.2023 № 01-2808-23/ЕП/КО) на підставі договору, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 №560.
Звертаємо увагу Колегії, що Змовником на тому ж сайті оприлюднено обґрунтування очікуваної вартості з назвою «Обґрунтування очікуваної вартості та характеристики предмета закупівлі 19.09.2023» відповідно до якого повторно оголошено відкриті торги з особливостями з номером оголошення UA-2023-09-19-010847-a. Очікувана вартість даної закупівлі складає 50 867 682,00 грн. Аналізуючи зміст Додатку 2 до тендерної документації повторно оголошеної закупівлі «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація» нами зроблено висновки, що очікувана вартість закупівлі була зменшена Замовником за рахунок зменшення обсягів закупівлі.
ТОВ "ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН" вбачає незрозумілою доцільність відміни тендеру Замовником, адже тендерна документація та Закон України «Про публічні закупівлі», Особливості передбачають можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Відповідно до п. 6 розділу 6 тендерної документації (затверджена рішенням уповноваженої особи № 95 від 05.09.2023 р.) Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі крім випадків визначених у пункті 19 Особливостей. Варто додатково звернути увагу на положення пп.1 пункту 19 Особливостей, яким визначено, що Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Аналогічні положення закріплені у Додатку №3 до тендерної документації, передбачає зокрема умову, що «Замовник зобов’язаний забезпечити безперервне і своєчасне фінансування робіт, доручених на виконання Генпідряднику, на підставі договірної ціни, згідно з п. 3.1 цього Договору, яка уточняється по фактичних витратах, та Календарного графіка виконання робіт (додаток 2), плану фінансування робіт (додаток 3) та виходячи з фактичного виділення коштів Замовнику з бюджету відповідного рівня. Бюджетні зобов’язання та інші зобов’язання замовника по даному договору виникають у разі наявності бюджетних призначень на відповідний рік, а бюджетні фінансові зобов’язання – в межах фактичних надходжень коштів на реєстраційний рахунок Замовника.» (п. 3.1 додатку №3 до тендерної документації).
Крім того пунктом 3.4 додатку №3 до тендерної документації передбачено, що Договірна ціна може коригуватися тільки за взаємною згодою Сторін. Договірна ціна робіт підлягає коригуванню у зв’язку із (може змінюватись, якщо):
а) змінами у проектно-кошторисній документації;
б) ухваленням нових нормативних і законодавчих актів, які впливають на вартість робіт;
в) іншими обставинами за згодою сторін;
г) зміна ціни відбувається в бік зменшення;
д) фактичними обсягами фінансування видатків на рік;
е) в інших випадках, передбачених Договором та діючим законодавством України.
3.5. Договірна ціна може бути зменшена за взаємною згодою Сторін.
Тому, оскільки у Замовника наявна подальша потреба у закупівлі робіт, що є предметом закупівлі за цими торгами, а сталося не вірне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (як це зазначає Замовник), то нічого не заважає йому закінчити цю процедуру закупівлі та укласти договір з учасником ТОВ «ДЕЛРЕЙ КОНСТРАКШН» та після укладання відповідного договору, укласти додаткову угоду до нього на коригування договірної ціни.
Скаржник, як Учасник процедури закупівлі, вважає що в даному випадку відсутні будь-які законодавчі перешкоди щодо продовження процедури закупівлі, а посилання Замовника на підпункт 2 пункту 50 Особливостей (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень), як на підставу для відміни відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул. Миру, 32, м. Тростянець, Сумської області. ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-09-05-012730-a) є необґрунтованим та таким, що суперечить статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» та положенням пункту 3 Особливостей.
Для підтвердження правомірності позиції Скаржника наводимо аналіз практики Антимонопольного комітету України з розгляду аналогічних скарг, зокрема:
- рішення № 20935 від 14.09.2021 (додається до скарги).
Колегією було встановлено наступне:
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
- рішення № 8710 від 14.06.2023 (додається до скарги).
Колегією було встановлено наступне:
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 47 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення Процедури закупівлі).»
- рішення №14553 -р/пк-пз від 12.09.2023 (додається до скарги).
Колегією було встановлено наступне:
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.».
За обставин зазначених у Скарзі вбачається безпідставність дій Замовника щодо відміни торгів.
Наданим протокольним рішенням про скасування відкритих торгів з особливостями через ел
Дата прийняття скарги до розгляду:22.09.2023 16:54
Дата розгляду скарги:05.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:26.09.2023 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:11.10.2023 21:20
Дата виконання рішення Замовником:13.10.2023 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:Скасовано рішення про відміну процедури закупівлі - "Капітальний ремонт (термомодернізація) закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів закладу дошкільної освіти №5 Тростянецької міської ради по вул.Миру, 32, м.Тростянець Сумської області.", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-09-05-012730-а.