-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт даху, фасаду будівлі амбулаторії ЗПСМ №20 та благоустрій території по вул. Миру 15 у с.Вільховиця, Мукачівського району Закарпатської області» (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
1 762 505.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 812.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 812.53 UAH
Номер:
1274ae3ab13d46bc9558554b1419ae24
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-28-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.11.2023 00:00
Період моніторингу:
28.11.2023 09:47 - 20.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.11.2023 № 75-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 08 листопада 2023 року № 003100-18/12934-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 28.11.2023 № 75-З
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-09-05-010827-a, 05.09.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено порушення абзацу першого пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; виконання рішення АМКУ; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, привести договір у відповідність до вимог законодавства, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; виконання рішення Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ); дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Медичний центр Сім’я» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 05.09.2023 № 117; скаргу UA-2023-09-05-010827-a.b1 до процедури; рішення Колегії АМКУ від 09.10.2023 № 16079-р/пк-пз; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МЕЙКБУД», фізичних осіб-підприємців ТАЦЮНА І. В. та ОСТРОВКИ М.М. (далі – ФОП ОСТРОВКА М.М.); протокольні рішення уповноваженої особи від 20.09.2023 № 142, від 21.09.2023 № 148 та від 28.09.2023 № 162; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП ОСТРОВКОЮ М.М. у тендерній пропозиції; документи, подані учасником процедури закупівлі ФОП ОСТРОВКОЮ М.М. протягом 24 годин для виправлення невідповідностей в інформації та/або документах; пояснення Замовника, отримане 05.12.2023 в електронній системі закупівель; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів ФОП ОСТРОВКОЮ М.М. відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 12.10.2023 № 321; звіт про результати проведення закупівлі.
Моніторинг щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено, що між Замовником та ФОП ОСТРОВКОЮ М.М. укладено договір підряду на виконання робіт від 12.10.2023 № 321 на загальну суму 1 747 500,30 гривень. Згідно з пунктом 1.1 розділу 1 цього договору підрядник зобов’язується виконати роботи, зазначені у проектно-кошторисній документації. Проте, договір від 12.10.2023 № 321 та додатки до нього (договірна ціна та графік виконання робіт) не містять обсягів робіт.
Статтею 318 Господарського кодексу України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об’єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов’язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об’єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об’єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Договір підряду відповідно до частини другої статті 318 Господарського кодексу України укладається на будівництво, розширення, реконструкцію та перепрофілювання об'єктів; будівництво об'єктів з покладенням повністю або частково на підрядника виконання робіт з проектування, поставки обладнання, пусконалагоджувальних та інших робіт; виконання окремих комплексів будівельних, монтажних, спеціальних, проектно-конструкторських та інших робіт, пов'язаних з будівництвом об'єктів.
Згідно з інформацією, розміщеною Замовником у річному плані закупівель на 2023 рік, в оголошенні про проведення процедури закупівлі, в укладеному договорі підряду від 12.10.2023 № 321, предметом процедури закупівлі є капітальний ремонт даху, фасаду будівлі амбулаторії ЗПСМ № 20 та благоустрій території по вул. Миру, 15, у с. Вільховиця, Мукачівського району Закарпатської області.
Відповідно до пункту 7 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668, зі змінами (далі – Загальні умови), умови договору підряду, що укладається за результатами проведених торгів (тендеру), повинні відповідати тендерній документації замовника та акцептованій тендерній пропозиції підрядника. Відповідно до пункту 15 Загальних умов у договорі підряду сторони зобов’язані визначити найменування об’єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об’єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору.
Типовий договір підряду в капітальному будівництві, затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 27.10.2005 № 3 (далі – Типовий договір підряду), та відповідно до пункту 3 Типового договору підряду склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання підряднику, визначені проектною документацією, яка є невід'ємною частиною договору.
Частиною першою статті 844 Цивільного кодексу України визначено, якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Статтею 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї сторони має бути досягнуто згоди. Також, за нормою статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 10 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону та цих особливостей.
Враховуючи викладене вище, договір від 12.10.2023 № 321 укладений не у відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, зокрема не містить обсягів робіт, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
11.12.2023 11:01 - 26.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2023 11:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 11.12.2023р. здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема приведено договір у відповідність до вимог законодавства шляхом укладення додаткової угоди. Крім того, проаналізовано висновок та враховано усі зауваження, задля недопущення в подальшому таких порушень.
Дата публікації звіту:
15.12.2023 15:15
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір про закупівлю приведено у відповідність до вимог законодавства.
Дата публікації:
26.12.2023 11:09
Запити/Пояснення
Номер:
24990d7038d74623a71b9df88beb7f2e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.12.2023 12:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Капітальний ремонт даху, фасаду будівлі амбулаторії ЗПСМ № 20 та благоустрій території по вул. Миру, 15, у с. Вільховиця, Мукачівського району Закарпатської області», ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-05-010827-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість закупівлі?
- чому договір про закупівлю, укладений з переможцем відкритих торгів ФОП ОСТРОВКА М.М. від 12.10.2023 № 321 та додатки до нього не містять обсягів робіт, які визначені проектно-кошторисною документацією?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
76dfd8902f0c438f9e315567f728874a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
05.12.2023 16:50
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю.
Щодо першого питання:
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації (зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, локальних кошторисів) на об’єкт «Капітальний ремонт даху, фасаду будівлі амбулаторії ЗПСМ №20 та благоустрій території по вул. Миру 15 у с.Вільховиця, Мукачівського району Закарпатської області», що має позитивний експертний звіт виданий ТОВ «ЄВРОЕКСПЕРТИЗА» за номером №1353Є-07/23 від 20.07.2023 року.
Очікувану вартість закупівлі робіт з капітального ремонту визначено з урахуванням НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації (зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва) на об’єкт «Капітальний ремонт даху, фасаду будівлі амбулаторії ЗПСМ №20 та благоустрій території по вул. Миру 15 у с.Вільховиця, Мукачівського району Закарпатської області», що має позитивний експертний звіт виданий ТОВ «ЄВРОЕКСПЕРТИЗА» за номером №1353Є-07/23 від 20.07.2023 року.
Щодо другого питання:
Проєкт договору (Додаток 4 до ТД) містить два додатка, які є невід’ємними частинами договору – Додаток №1 «Договірна ціна» та Додаток №2 «Графік виконання робіт». Договір про закупівлю від 12.10.2023 №321 укладено з переможцем відкритих торгів ФОП ОСТРОВКА М.М. у відповідності до проєкту договору закупівлі «Капітальний ремонт даху, фасаду будівлі амбулаторії ЗПСМ №20 та благоустрій території по вул. Миру 15 у с.Вільховиця, Мукачівського району Закарпатської області» (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
В укладеному договорі зазначено назву робіт і місце знаходження об’єкта згідно проєктно-кошторисної документації, в якій, в свою чергу, зазначено техніко-економічні показники і види робіт, які є на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва.
В укладеному договорі міститься пункт 1.3., де визначено, що «1.3. Склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені договірною ціною та проєктно-кошторисною документацією. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у разі внесення змін до проєктної документації».
Разом з тим, відповідно до п.10.1. Договору від 12.10.2023 №321 «Замовник за актом передасть Підряднику проєктно-кошторисну документацію протягом 5 днів з дня підписання Договору, та всю дозвільну документацію протягом 5 днів з дня її отримання».
Отже, склад та обсяги робіт, що підлягають виконанню підрядником за Договором від 12.10.2023 №321, передбачені проєктно-кошторисною документацією на об’єкт «Капітальний ремонт даху, фасаду будівлі амбулаторії ЗПСМ №20 та благоустрій території по вул. Миру 15 у с.Вільховиця, Мукачівського району Закарпатської області», яка отримала позитивний експертний звіт виданий ТОВ «ЄВРОЕКСПЕРТИЗА» за номером №1353Є-07/23 від 20.07.2023 року та внесена на Портал державної електронної системи у сфері будівництва, яка в свою чергу не є додатком до Договору від 12.10.2023 №321.