• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дорожнього покриття частини вул. Степова (дорога до кладовища) в смт. Бродецьке Хмільницького району Вінницької області (код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.)

Завершена

4 831 907.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 48 319.08 UAH
Номер: 859e03a957934be4b7e28129a86e98fb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-20-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.01.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 20.01.2025 16:53 - 11.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.01.2025 №5-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 20.01.2025 №5-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-09-04-013074-a, 04.09.2023 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, 02sosliuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання щодо відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 8 пункту 20 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови № 1178, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Артур-Буд» та тендерної пропозиції ПП «АК-Інвестбуд», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень комісії АМКУ – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, відображення інформації в повідомленні про внесення змін до договору, виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління містобудування, архітектурної діяльності, комунальної власності, житлово-комунального господарства, благоустрою та земельних відносин Глуховецької селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами (далі – тендерна документація), рішення уповноваженої особи про внесення змін до тендерної документації від 07.09.2023, від 08.09.2023, від 25.09.2023, 27.09.2023 (протоколи № 50, № 51, № 54, № 56), звернення до Замовника за роз’ясненням щодо тендерної документації та відповідь Замовника, рішення комісії АМКУ від 20.09.2023 № 15066-р/пк-пз, від 08.11.2023 № 17951-р/пк-пз, від 05.12.2023 № 19575-р/пк-пз, від 04.01.2024 № 257-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Артур-Буд» (далі – ТОВ «Артур-Буд»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «Артур-Буд» до 14.10.2023, рішення уповноваженої особи від 06.10.2023 та від 19.10.2023 (протоколи № 57 та № 59), тендерну пропозицію приватного підприємства «АК-Інвестбуд» (далі – ПП «АК-Інвестбуд»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей ПП «АК-Інвестбуд» до 25.10.2023; до 16.11.2023; до 20.12.2023, рішення уповноваженої особи від 25.10.2023, від 21.11.2023, від 20.12.2023 (протоколи № 61, № 65, № 71), повідомлення про намір укласти договір, договір від 09.01.2024 №1 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 10.01.2024 № 1, від 01.08.2024 № 2, від 05.08.2024 № 3, від 10.09.2024 № 4, від 04.11.2024 № 5, рішення уповноваженої особи від 29.07.2024 (протокол № 3) про виправлення технічних помилок в додатковій угоді від 10.01.2024 № 1, звіт про виконання договору про закупівлю та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 04.02.2025 через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався. Пунктом 3 Постанови № 1178 визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови № 1178. Відповідно до вимог абзацу 10 пункту 19 Постанови № 1178 у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Постанови № 1178, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови № 1178. Згідно з пунктом 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Вимогами підпункту 8 пункту 20 Постанови № 1178 визначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити інформацію про випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до пункту 19 Постанови № 1178. На порушення вимог підпункту 8 пункту 20 Постанови № 1178 Замовником в повідомленнях про внесення змін до договору згідно з додатковими угодами від 01.08.2024 № 2, від 05.08.2024 № 3, від 10.09.2024 № 4 підставами для внесення змін до істотних умов Договору зазначено «покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю», тоді як вказаними додатковими угодами до Договору внесені зміни щодо продовження строку виконання зобов’язань за Договором та його строку дії. Згідно з поясненнями, наданими Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління), зазначена у повідомленнях підстава була технічною помилкою, оскільки така підстава автоматично вибирається в системі електронних закупівель Prozorro у випадках, коли зміни до договору не передбачають збільшення його вартості. Фактично ж підставою внесення змін було продовження строку дії Договору та виконання зобов’язань. Крім того установлено, що Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів за номером UA-2023-09-04-013074-a та тендерній документації (пункт 4.4. розділу 1.; пункт 2.1. розділу 2. Додатку 3 «Проект договору») визначив строк виконання робіт до 31.12.2023. Учасником ПП «АК-Інвестбуд», якого обрано переможцем, надано для участі у вищевказаній процедурі закупівлі тендерну пропозицію 28.09.2023, згідно із інформацією в якій він погодився з усіма умовами тендерної документації, в тому числі із проектом договору, та гарантував виконання договору до 31.12.2023 (файли «0.тендерна пропозиція.pdf», «25. Лист згода з проектом договору.pdf», «25.1. Проект договору та Календарний графік вул Степова.pdf»). Отже, учасник ПП «АК-Інвестбуд» подаючи свою пропозицію гарантував виконання робіт у строк, визначений Замовником, зокрема який не перевищує трьох місяців, а також усвідомлював, що роботи будуть виконуватись під час дії воєнного стану, який введений в країні з 25.02.2022, та з урахуванням можливих заходів та наслідків зазначеного стану. Умови укладеного із учасником ПП «АК-Інвестбуд» Договору відповідають змісту його пропозиції. Пунктом 12.14. розділу 12. Договору визначено перелік випадків за наявності яких можуть вноситись зміни до істотних умов Договору, зокрема продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в Договорі. Додатковими угодами від 10.01.2024 № 1, від 05.08.2024 № 3, від 10.09.2024 № 4 внесені зміни до істотних умов Договору, а саме виконання робіт визначено у строк до 31.08.2024, 30.04.2025 та 30.09.2024 відповідно. З огляду на вищевикладене Замовник погоджував із ПП «АК-Інвестбуд» виконання робіт за умовами Договору у строки протягом 8 місяців, 16 місяців та остаточно 9 місяців, тоді як тендерною документацією виконання робіт передбачено у строк, що не перевищував трьох місяців. Згідно з поясненнями Замовника, наданими на запит Управління, продовження строку виконання робіт за Договором було здійснене відповідно до його умов, а також з урахуванням продовження воєнного стану, що напряму вплинуло на логістичні процеси, строки постачання матеріалів, а також ускладнило умови ведення господарської діяльності. Продовження строку дії Договору зумовлено об’єктивними обставинами, які документально підтверджені та відповідають нормам чинного законодавства України. Для забезпечення належного виконання Договору між сторонами було укладено ряд додаткових угод, відповідно до яких строк виконання робіт продовжено в період 2024 року. Дані рішення ухвалені з метою забезпечення якісного та належного виконання зобов’язань за договором, що відповідає інтересам як Замовника, так і виконавця. Продовження строку виконання робіт відповідає пунктам 83 та 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, згідно із якими зміни до строків виконання робіт допускаються, якщо це необхідно для належного виконання договору, за умови, що зміни не впливають на загальну вартість робіт та джерела їх фінансування. Продовження строків виконання робіт за договором відбулося на законних підставах і відповідно до чинного законодавства України. Враховуючи продовження воєнного стану, затримки в постачанні матеріалів, Замовник мав об’єктивні та документально підтверджені причини для внесення змін до строків виконання договору. Відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Постанови № 1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Отже, в своєму поясненні Замовник документально не підтвердив виникнення об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків виконання робіт за умовами Договору, та яких не існувало на час його укладання. Зважаючи на зазначене, додаткові угоди від 10.01.2024 № 1, від 05.08.2024 № 3, від 10.09.2024 № 4 до Договору укладені з порушенням вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови № 1178. При цьому, умовами підпункту 5.4.3. пункту 5.4. розділу 5. Договору визначено, що Замовник має право достроково розірвати Договір у разі невиконання зобов’язань підрядником (ПП «АК-Інвестбуд»). Згідно з вимогами пункту 12 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, зокрема звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. Умовами Договору із змінами до нього визначено строк його дії по 30.04.2025 (пункт 13.1. розділу 13.), а строк виконання робіт – до 30.09.2024 (пункт 2.1. розділу 2.). Відповідно до розміщеної в електронній системі закупівель інформації Замовником звіт про виконання Договору оприлюднений 21.01.2025. На запит Управління Замовник у своєму поясненні зазначив, що ним звіт про виконання Договору оприлюднено 21.01.2025 року після завершення всіх фінансових операцій, оскільки у процесі виконання договору виникли об’єктивні причини, що вплинули на строки фінансування та завершення розрахунків. Водночас згідно із даними пошуково-аналітичної системи (https://spending.gov.ua/new/transactions) Замовником фінансові зобов’язання за умовами Договору виконано в повному обсязі 31.10.2024. При цьому, умовами пунктів 4.1. та 4.2. розділу 4. Договору передбачено, що розрахунки за виконані роботи здійснюються в безготівковій формі шляхом перерахування Замовником протягом 30-ти календарних днів на банківський поточний рахунок підрядника коштів, на підставі підписаних сторонами актів виконання будівельних робіт за формою КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3 або інших відповідних документів, передбачених чинним законодавством. З огляду на вищевказане Замовник не оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю в електронній системі закупівель у строк, визначений вимогами пункту 12 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 10.02.2025 17:21 - 25.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.02.2025 17:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо виконання висновку моніторингу: Замовником взято до уваги, що за результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом — порушень не встановлено. Замовником опрацьовано випадок, зазначений у моніторингу, що результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено порушення вимог відповідних пунктів. На підставі цього, Замовник керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснив заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому шляхом проведення роз’яснень та здійснено притягнення до службової (дисциплінарної) відповідальності працівників – уповноваженої особи, що задіяна у сфері проведення публічних закупівель. На підставі цього, замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування про відповідальність працівників, залучених до проведення публічних закупівель. Також були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб буде організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової (дисциплінарної) відповідальності уповноваженої особи за здійснення закупівель, документи додаються. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі. Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк. На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель. Службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, оскільки замовником були усунуті встановлені порушення відповідно до висновку.
Дата публікації звіту: 14.02.2025 14:02

Запити/Пояснення