-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція будівлі та впорядкування території закладу дошкільної освіти (центр розвитку дитини) «Чебурашка» Пришибської сільської ради по вул. Садовій 13А в с. Пришиб Кременчуцького району, Полтавської області
Закупівля здійснюється з урахуванням Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»
Завершена
3 809 719.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 048.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 048.60 UAH
Номер:
398a819898974c1e84541c9022c46003
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-12-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.09.2023 00:00
Період моніторингу:
12.09.2023 16:22 - 04.10.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
12.09.2023 № 80-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
12.09.2023 № 80-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2023-08-14-001900-a, 14.08.2023, інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Пришибської сільської ради (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію Відділу освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Пришибської сільської ради, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 14.08.2023; тендерні пропозиції учасників ПП «ФІРМА «ГУТА», Фізична особа-підприємець РЯХОВСЬКА ВАРВАРА ОЛЕКСІЇВНА, ТОВ «ОТЕКО»; протоколи про відхилення учасників ПП «ФІРМА «ГУТА», Фізична особа-підприємець РЯХОВСЬКА ВАРВАРА ОЛЕКСІЇВНА від 24.08.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.08.2023; повідомлення про намір укласти договір від 24.08.2023; договір № 90 від 01 вересня 2023 року, укладений з ТОВ «ОТЕКО» на суму 3400000,00 грн, з ПДВ; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю від 19.09.2023 та від 26.09.2023; офіційний веб-сайт Відділу освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Пришибської сільської ради (http://vokst.um.la/2023/08/14/oholoshnnia/).
За результатами проведеної закупівлі між замовником та учасником ТОВ «ОТЕКО» укладено договір № 90 від 01 вересня 2023 року на загальну суму 3400000,00 гривень.
Період усунення порушень:
03.10.2023 17:48 - 07.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.10.2023 17:48
Запити/Пояснення
Номер:
beb2f43110d1471badff32979c45bb1e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.09.2023 16:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.09.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Реконструкція будівлі та впорядкування території закладу дошкільної освіти (центр розвитку дитини) «Чебурашка» Пришибської сільської ради по вул. Садовій 13А в с. Пришиб Кременчуцького району, Полтавської області», очікуваною вартістю 3 809 719,20 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-14-001900-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із такого питання:
- відомості веб-порталу свідчать, що замовником в Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» в позиції 79 «Виключається декоративне штукатурення укосів, враховане нормою 15-78-3» в графі Одиниця виміру зазначено «100 м2», а у тендерній пропозиції переможця ТОВ «ОТЕКО» як і у Додатку 4 до договору №90 від 01.09.2023 «Локальний кошторис на будівельні робота №02-01-01» в вищезазначеній позиції в графі одиниця виміру зазначено «100 м». Отже Тендерна пропозиція учасника не відповідає тендерній документації та підлягала відхиленню, що не забезпечено замовником. Натомість замовник визначив ТОВ «ОТЕКО» переможцем та уклав з ним договір. Поясніть чому?
- документів (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, запити цінових пропозицій тощо) на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель (п.4-1)?
- Інформацію та документи з конкретним посиланням на розміщення обґрунтування необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b423368c9c784c4dbc5f5e66fecd21f5
Назва:
Відповідь Замовника на запит на пояснення
Дата опублікування:
19.09.2023 10:50
Опис:
З приводу Вашого запиту про надання інформації повідомляємо наступне:
1) Згідно Додатку 3. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій кошторисні розрахунки (у вигляді кошторисної документації, що повинна бути розроблена за допомогою ліцензованого програмного комплексу) вартості послуг передбачені чинним законодавством для виконання робіт, що визначені в Додатку 3 цієї тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком 3 до тендерної документації)
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"».
В Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (технічна специфікація) надано всі види та обсяги робіт, вартість яких повинна бути розрахована за допомогою ліцензованого програмного комплексу. Ліцензований комплекс передбачає використання діючих кошторисних норм України. Розроблені кошторисні норми України на будівельні роботи передбачають визначення вартості виконання видів робіт за певним технологічним процесом.
Законом «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (надалі - Закон) в Статті 1 «Визначення основних термінів» надано визначення терміну «технічна специфікація»: «33) технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги».
Учасник закупівлі ТОВ «ОТЕКО» надав кошторисну документацію, що враховує вартість виконання всіх видів та обсягів робіт, зазначених в Додатку 3 тендерної документації, в тому числі:
П.79 «Виключається декоративне штукатурення укосів, враховане нормою 15-78-3» 100м2 «-0,021» за Додатком 3.
Розрахунок вартості цієї позиції надано ТОВ «ОТЕКО» в «Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 на загальнобудівельні роботи»:
п.79 КБ15-41-1 «Виключається декоративне штукатурення укосів, враховане нормою 15-78-3» 100м укосів «-0,021».
На вимогу законодавтсва та Тендерної документації в вибраній позиції зберігається вид роботи, її обсяг та технологічний процес її виконання.
Окрім того ТОВ «ОТЕКО» в складі своєї тендерної пропозиції надав підписану «Тендерну пропозицію» згідно Додатку 1 «Тендерна пропозиція» Тендерної документації, де в примітці зазначено:
«Ціна пропозиції учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати повний комплекс робіт: ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція - Реконструкція будівлі та впорядкування території закладу дошкільної освіти (центр розвитку дитини) «Чебурашка» Пришибської сільської ради по вул. Садовій 13А в с. Пришиб Кременчуцького району, Полтавської області – 1 робота, згідно з технічною специфікацією на виконання робіт та матеріалами проекту, які додаються в електронному вигляді до тендерної документації.
Ціна пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів та обсягів робіт, передбачених умовами оголошення»
Необхідно звернути увагу, що норма 15-78-3, включає в себе декілька різних процесів, у зв’язку з чим одиниця виміру може бути визначена по-різному, при цьому обсяги робіт є незмінними. Умовами тендерної документації, Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості), наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» допускається пропонування учасниками еквівалентів, оскільки пропозиція переможця жодним чином не змінює обсяги робіт чи їх характеристики, а також не збільшує ціну запропонованих робіт, що підтверджується в тому числі розрахунками наданими у підсумковій відомості ресурсів. Отже така пропозиція повністю відповідає умовам тендерної документації та дозволяє Замовнику здійснити значну економію бюджетних коштів.
2) Повідомляємо, що очікувану вартість закупівлі розрахована шляхом виведення середньої вартості, відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на товари та роботи, що передбачалися предметом закупівлі. На підставі розробленої проектно-кошторисної документації із розрахунком очікуваної вартості Замовником було отримано експертний звіт №КБЗ-47/23П від 27 липня 2023р., яким підтверджено відповідність розрахунків здійснених Замовником.
3) Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розташоване за посиланням URL: http://vokst.um.la/ , а саме файл від 14.08.2023р. (посилання безпосередньо на файл: http://vokst.um.la/2023/08/14/oholoshnnia/)
Номер:
19835e98596d4790a0b9bfee915c829b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.09.2023 15:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Реконструкція будівлі та впорядкування території закладу дошкільної освіти (центр розвитку дитини) «Чебурашка» Пришибської сільської ради по вул. Садовій 13А в с. Пришиб Кременчуцького району, Полтавської області», очікуваною вартістю 3809719,20 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-14-001900-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із такого питання:
Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції вимогам Настанови № 281 в частині розрахунку ціни пропозиції учасника (пункт 5.31)?
Так, учасником ТОВ «ОТЕКО» (далі – Учасник) у складі тендерної пропозиції завантажено Кошторис, який містить договірну ціну (вид договірної ціни: тверда). У графі розрахунку № 11 «Кошти на покриття ризиків» договірної ціни Учасник вказав « - ».
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8c5a43a8de8745ecaa4e0f829598927e
Назва:
Відповідь Замовника на запит на пояснення
Дата опублікування:
26.09.2023 14:37
Опис:
У відповідь на звернення про надання пояснень повідомляємо наступне: тендерна документація не містить окремих вимог щодо включення коштів на покриття ризиків до кошторисних розрахунків.
Згідно ДБН А.3.1-5-2009. Організація будівельного виробництва такими розрахунками є проект виконання робіт (далі ПВР). ПВР – вид проектно-технологічної документації у складі проекту, яка розробляється на основі робочої документації та проекту організації будівництва і визначає та деталізує технологію, організацію та умови виконання будівельних робіт. Проект виконання робіт розробляється на основі техніко-економічних обгрунтувань, матеріалів досліджень, узгоджених з будівельниками схем постачання та способів організації робіт, відомостей про можливе забезпеченні робочими кадрами, даних про потужності передбачуваних будівельних організацій. Тобто, відповідні розрахунки здійснюються для робіт, термін яких є довшим, а об’єм робіт більшим, ніж послуги передбачені тендерною документацією.
У зв’язку з тим, що в тендерній документації не містилося окремих вимог щодо включення таких витрат до ціни, Замовник не може визнати на даній підставі невідповідність пропозиції Переможця вимогам документації.
Відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова) п. 4.40 Настанови визначає кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування:
1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат;
2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Зокрема Настановою визначено: «5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів …
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
5.32. Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок…
При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції.»
Учасникам закупівлі в складі Тендерної документації у Додатку 3 була надана «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», на підставі якої вони мали визначити можливість виникнення ризиків на об’єкті та врахувати у ціні пропозиції кошти на компенсацію втрат через ризики, усунути які немає можливості. Разом з тим, як згадувалося попередньо, в Тендерній документації не було висунуто вимогу щодо обов’язкового включення в розрахунок вартості виконання робіт коштів на покриття ризиків.
ТОВ «ОТЕКО» в наданому розрахунку в складі тендерної пропозиції не було враховано кошти на покриття ризиків.
При цьому в Настанові встановлено граничний максимальний розмір коштів на покриття ризиків для твердої договірної ціни: «до 1,5%», але нижня межа (мінімальний розмір) законодавством не регламентується (тобто це може бути й «0%»).
Водночас в ст. 844. «Кошторис» глави 61 «Підряд» Цивільного кодексу України встановлено: «3. Зміни до твердого кошторису можуть вноситися лише за погодженням сторін. У разі перевищення твердого кошторису усі пов'язані з цим витрати несе підрядник, якщо інше не встановлено законом.»
Виходячи з вищезазначеного відсутність коштів на покриття ризиків в твердій договірній ціні на виконання робіт не є порушенням норм чинного законодавства. В такому випадку ризик перевищення твердого кошторису та пов’язані з цим витрати ТОВ «ОТЕКО» несе самостійно.
Специфіка предмету закупівлю виключає можливість настання згаданих попередньо випадків ризиків, що в свою чергу означає відсутність обов’язку учасників включати до ціни кошти на покриття ризиків, як згадувалося раніше договірна ціна за договором є твердою та не може бути змінена та строки виконання робіт не передбачають необхідно включення таких витрат. Таким чином оскільки Замовником не було включено відповідні вимоги до умов тендерної документації Замовником не може бути визнано невідповідність тендерної документації з даної підстави. В даному випадку оплата ризиків повністю здійснюється за рахунок виконавця робіт, що сприяє значній економії бюджетних коштів у порівнянні із розрахунками вартості на основі яких Замовником було отримано експертний звіт.