-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів Украероруху)
Завершена
6 842 160.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 60 000.00 UAH
мін. крок: 0.9% або 60 000.00 UAH
Номер:
a3b25f9c7829446f9f006e9f6e916c6a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-10-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2024 00:00
Період моніторингу:
10.04.2024 13:00 - 02.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.04.2024 № 75
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 22 березня 2024 року № 24-к «Про закордонне відрядження» Голови Державної аудиторської служби України Алли БАСАЛАЄВОЇ
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5 UA-2023-08-04-003144-a 04.08.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі"
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Національна охорона», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи № 7 від 22.09.2024; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 23.08.2023 № 13320-р/пк-пз, від 22.08.2023 № 13247-р/пк-пз, від 19.09.2023 № 14832-р/пк-пз; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «МЕГАЗАХИСТ ПЛЮС», ПП «ШЕРИФ-ЗАХИСТ», Дочірнього підприємства «ДЕЛТА СЕРВІС», ПП «АТЛАНТ», ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ОХОРОНА»; вимоги про усунення невідповідностей до учасників ТОВ «МЕГАЗАХИСТ ПЛЮС», ПП «ШЕРИФ-ЗАХИСТ», Дочірнього підприємства «ДЕЛТА СЕРВІС», ПП «АТЛАНТ», ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ОХОРОНА»; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 9 від 04.10.2023, № 10 від 10.10.2023, № 12 від 13.10.2023, № 14 від 18.10.2023; № 15 від 23.10.2023, № 17 від 10.11.2023; рішення Колегії АМКУ від 27.11.2023 № 19007-р/пк-пз; вимогу про усунення невідповідностей до учаснику ТОВ «НАЦІОНАЛЬНА ОХОРОНА»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 20 від 30.11.2023, повідомлення про намір укласти договір від 30.11.2023; укладений договір № 4-324/2023 від 14.12.2023 на суму 6 788 264,83 грн. з ПДВ, пояснення на запит Держаудитслужби, отримані 16.04.2024 та 23.04.2024 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Частиною другою статті 41 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
За результатами моніторингу установлено, що пунктом 6.3.4 «Надання документів про повноваження особи, що підписуватиме договір про закупівлю та копії ліцензії або документа дозвільного характеру» розділу 6 тендерної документації Замовник встановив вимогу, що «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Копії документів повинні бути засвідчені підписом уповноваженої особи учасника та відбитком печатки (у разі її використання)».
Однак, переможцем ТОВ «Національна охорона» наведені документи в електронну систему закупівель не завантажувалися.
На запит Держаудитслужби опублікований 18.04.2024 в електронній систему закупівель, стосовно підтвердження відповідності тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «Національна охорона» вимогам підпункту 6.3.4. пункту 6.3 розділу 6 тендерної документації в частині надання переможцем інформації та копій документів засвідчених підписом уповноваженої особи учасника та відбитком печатки, які підтверджують повноваження особи учасника права на підписання договору про закупівлю, Замовником 22.04.2024 надано відповідні документи.
Разом з тим, пунктом 6.3.5. «Умови надання документів» розділу 6 тендерної документації Замовник встановлює наступну вимогу, а саме «Доставка документів, що стосуються укладення договору, здійснюється за рахунок переможця. Документи надаються учасником-переможцем процедури закупівлі поштою або особисто (з 9:00 до 18:00 (пн.-чт.), з 9:00 до 16:45 (пт.) бажано із супровідним листом з поміткою «Уповноваженій особі Украероруху».
Таким чином, у тендерній документації Замовник установив вимогу щодо надання документів, визначених у підпункті 6.3.4 пункту 6 розділу VI тендерної документації у паперовому вигляді поштою або особисто, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі № 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема, обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель.
Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Період усунення порушень:
26.04.2024 10:49 - 11.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.04.2024 10:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З виявленим порушенням не можемо погодитись з урахуванням того що пункт 6.3.5. «Умови надання документів» розділу 6 тендерної документації є вимогою саме до учасника-переможця процедури закупівлі, а не до учасника процедури закупівлі . Згідно пунктів 18 та 37 частини 1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" це інші поняття та інший статус під час проведення торгів. Натомість Замовником врахована інформація вказана у Висновку під час проведення майбутніх торгів.
Дата публікації звіту:
03.05.2024 13:38
Запити/Пояснення
Номер:
a0dcf42720ba4b9987419a2785f8ba8c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.04.2024 16:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг «ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів Украероруху)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-04-003144-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
0c579d2f4ff84e8d8fbee5b671d4fcf2
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
16.04.2024 11:40
Опис:
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ (далі Замовник, Украерорух) розглянуто запит Державної аудиторська служби України по моніторингу закупівлі UA-2023-08-04-003144-a, який оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу щодо закупівлі згідно ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів Украероруху) і у межах наданого запиту надаємо наступне пояснення:
1. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проводився відповідно до Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі в Украерорусі, затвердженої наказом Украероруху.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовані необхідністю забезпечення цілодобового захисту об'єктів підприємства від актів незаконного втручання та їх руйнування чи розкрадання, відповідно до Програми авіаційної безпеки Державного підприємства обслуговування повітряного руху України, затвердженої наказом Украероруху.
2. Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://uksatse.ua/index.php?s=f9ebcd596c87a2b29d1e5b0f1fd3e75e&act=Part&CODE=345.
Номер:
4632bef96d30461eba2f1e34558d3c7a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.04.2024 09:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг «ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів Украероруху)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-04-003144-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів, а саме:
1. На підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «Національна охорона»:
а) вимогам підпункту 4 пункту 3.6 розділу 3 тендерної документації в частині надання завіреної Національною поліцією довідки на працівника Климника М.П., про те що відповідна особа пройшла курс вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з нею та застосування і здав відповідний залік, видану організацією, що має відповідний дозвіл на право проведення навчання.
б) вимогам пункту 2.10. додатку 1 до тендерної документації в частині наявності копії договору добровільного страхування від нещасних випадків на працівника Тимощука М.П.;
в) вимогам підпункту 6.3.4. пункту 6.3 розділу 6 тендерної документації в частині надання переможцем інформації та копій документів засвідчених підписом уповноваженої особи учасника та відбитком печатки, які підтверджують повноваження особи учасника права на підписання договору про закупівлю.
2. Стосовно включення сум ПДВ до суми договору від 14.12.2023 № 4-324/2023, в тому числі до додатку № 1 до договору «Перелік та ціна послуг з охорони об’єктів», враховуючи те що цінова пропозиція ТОВ «Національна охорона» як учасника від 25.09.2023 № 000002112-563 та переможця від 30.11.2023 № 000002112-500 розрахована та подана без ПДВ.
3. Щодо невідповідності інформації, викладеної в додатку № 1 до договору від 14.12.2023 № 4-324/2023, умовам технічного завдання в частині кількості годин послуг з охорони об’єктів для одного поста, а саме «Передавальний радіоцентр (ПРЦ) Склад РСП «Київцентраеро».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
6c60b04d674449e0b1562e29a45f3b56
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
22.04.2024 15:27
Опис:
У межах наданого запиту, надаємо наступні пояснення:
1. Відповідність тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «Національна охорона» підтверджено:
А) в складі пропозиції ТОВ «Національна охорона» надана відповідна довідка, яка у правому кутку довідки має підпис та печатку сектору контролю за обігом зброї Солом’янського Управління Поліції - файл «11 матеріали відповідальна особа»;
Б) В складі пропозиції ТОВ «Національна охорона» наданий відповідний договір – файл «32 Дог страхування» на сторінках 8, 9 наявний договір на працівника Тимощук М.П.;
В) Додаємо до пояснення документи, які підтверджують повноваження особи учасника права на підписання договору про закупівлю.
2. Відповідно до пункту 6.3.1. розділу 6 Тендерної документації учасник процедури закупівлі, що визнаний переможцем, повинен після оприлюднення рішення про намір укласти з ним договір оприлюднити в електронній системі закупівель цінову пропозицію згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації (загальна сума цінової пропозиції повинна бути не більшою за суму пропозиції, зазначену учасником в екранній формі електронної системи закупівель).
Відповідно до пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі- Особливості) тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)).
Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме:
1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
3) дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції.
Враховуючи наведене, цінова пропозиція згідно з Додатком 2 тендерної документації є фактично документом який вимагається для зручності заповнення специфікації до договору і не є складовою Пропозиції, а тому його відсутність та/або невідповідність умовам Документації не створює будь-які наслідки для учасника переможця, в тому числі підстави для відхилення Пропозиції учасника.
Додатково учасником надано пояснення – файл «пояснення оподаткування». Під час укладення договору, було враховано статус платника ПДВ та підписано договір з урахуванням статусу оподаткування учасника-переможця. Окрім того, наявність статусу платника ПДВ не змінило ціну закупівлі.
3. Додаток № 1 до договору від 14.12.2023 № 4-324/2023, повністю відповідає умовам технічного завдання в частині кількості годин послуг з охорони об’єктів для одного поста, а саме «Передавальний радіоцентр (ПРЦ) Склад РСП виходячи з наступного.
Так відповідно до пункту 14.1. проєкту договору Додаток №4 тендерної документації передбачено, що Додаток № 1 – Перелік та ціна послуг з охорони об’єктів (відповідає Ціновій пропозиції учасника, який визнаний переможцем торгів).
Цінова пропозиція згідно додатку №2 до тендерної документації зокрема графа «Кількість годин послуг з охорони об’єкта для одного поста» містила технічну помилку, яку було виявлено під час укладання договору про закупівлю. Тому під час підписання договору було враховано дану інформацію, та підписано договір з вірною кількістю годин яка б відповідала технічному завданню. А саме графи «Кількості годин послуг з охорони об’єктів для одного поста» та «Кількість потів охорони вказано правильно 17544 годин на 2 пости (тобто 17544 + 17544 = 35088 годин), що відповідає графі загальній «кількість годин охорони» таблиці 1 Технічного завдання згідно Додатку 3 тендерної документації.
Звернемо увагу, що в таблиці 2 додатку 2 Договору від 14.12.2023 № 4-324/2023 вказано кількість годи охорони: 35088, що в тому числі відповідає інформації вказаній у додатку 1 цього ж Договору 17544 *2 =35088 годин.
Як вказувалось вище, цінова пропозиція згідно з Додатком 2 тендерної документації є фактично документом який вимагається для зручності заповнення специфікації до договору і не є складовою Пропозиції, а тому її відсутність та/або невідповідність умовам Документації не створює будь-які наслідки для учасника переможця, в тому числі підстави для відхилення Пропозиції учасника.