• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво складу метанолу на 200м3 Пролетарського виробничого управління підземного зберігання газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)

Завершена

45 856 109.17 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 458 561.09 UAH
Номер: c63b1952fb614bcd98fb3ace4b7970bf
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-02-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.10.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 02.10.2023 13:27 - 24.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 02.10.2023 № 290 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 12 UA-2023-07-31-005622-a 31.07.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.a.levytska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Техпромсервіс ЛТД», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель акціонерного товариства «Укртрансгаз» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 31.07.2023 № 23/ПО/105 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Техпромсервіс ЛТД» (далі – ТОВ «Техпромсервіс ЛТД»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей ТОВ «Техпромсервіс ЛТД» до 08.55 – 22.08.2023, протоколи уповноваженої особи Замовника від 12.09.2023 № 23/ПО/105-пр-д-1, від 17.08.2023 № 23/ПО/105-пр-1, від 28.08.2023 № 23/РО/105-н-1, повідомлення про намір укласти договір від 28.08.2023, договір про закупівлю від 19.09.2023 № 2309000051 (далі – договір), пояснення Замовника, надані 06.10.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. За результатами моніторингу установлено, що Замовник у тендерній документації установив вимогу щодо надання документів, визначених пунктом 3 додатку ІІІ до тендерної документації: «Не пізніше дати укладання договору переможець торгів повинен надати замовнику (одержувач: контактна особа, яка визначена у пп.3) п. 1 зведеної інформації про закупівлю) у паперовому вигляді та/або через електронну систему закупівель: Забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов’язання (інформацію зазначено в п. 13 зведеної інформації про закупівлю).», чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі. Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Період усунення порушень: 20.10.2023 15:29 - 03.11.2023 23:00
Дата публікації висновку: 20.10.2023 15:29

Оскарження висновку в суді

Опис: АТ «Укртрансгаз» не погоджується із Висновком Державної аудиторської служби за результатами проведеного моніторингу закупівлі – Нове будівництво складу метанолу на 200м3 Пролетарського виробничого управління підземного зберігання газу (Будівельні роботи та поточний ремонт), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2023-07-31-005622-a, оскільки вважає його незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню та керуючись статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» оскаржує його в судовому порядку.
Дата публікації: 03.11.2023 11:36
Дата відкриття провадження: 20.11.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 320/40867/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ АТ «Укртрансгаз» на висновок Державної аудиторської служби України від 20 жовтня 2023 року за результатами проведеного моніторингу (розпочатого відповідно до наказу від 02.10.2023 № 290) процедури закупівлі «ДК 021:2015: 45000000-7-«Нове будівництво складу метанолу на 200м3 Пролетарського виробничого управління підземного зберігання газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)», номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2023-07-31-005622-a» АТ «Укртрансгаз» (далі – Замовник, Товариство) в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі - Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) не погоджується із оприлюдненою інформацією, викладеною у Висновку Державної аудиторської служби України (далі – Держаудитслужба) за результатами проведеного моніторингу закупівлі – Нове будівництво складу метанолу на 200м3 Пролетарського виробничого управління підземного зберігання газу (Будівельні роботи та поточний ремонт), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2023-07-31-005622-a та надає свої заперечення, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону, з урахуванням наступного. У висновку за результатами моніторингу зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності повноти відображення інформації у формах документів в сфері публічних закупівель встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону. За висновком Держаудитслужби полягає в тому, що Замовник у тендерній документації установив вимогу щодо надання документів, визначених пунктом 3 додатку ІІІ до тендерної документації: «Не пізніше дати укладання договору переможець торгів повинен надати замовнику (одержувач: контактна особа, яка визначена у пп.3) п. 1 зведеної інформації про закупівлю) у паперовому вигляді та/або через електронну систему закупівель: Забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов’язання (інформацію зазначено в п. 13 зведеної інформації про закупівлю).» Дійшовши такого висновку, Держаудитслужба зобов’язала Товариство здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. АТ «Укртрансгаз» не погоджується ані з висновком Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі Нове будівництво складу метанолу на 200м3 Пролетарського виробничого управління підземного зберігання газу (Будівельні роботи та поточний ремонт), з ідентифікаційним номером UA-2023-07-31-005622-a, в частині встановлення порушення вимог частини 8 статті 12 Закону, ані з заходами, які орган моніторингу зобов’язав здійснити Товариство та зазначає наступне. Вимоги до надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем торгів у виді банківської гарантії викладені в Тендерній документації Замовника, зокрема з урахуванням Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (далі – Положення 639). Відповідно до пункту 13. Положення 639 документи, оформлення яких передбачено вимогами цього Положення для здійснення операцій за гарантіями/контргарантіями, створюються в електронному або паперовому вигляді та подаються в тому вигляді, у якому вони були створені та відповідно до пункту 25. Положення 639 Банк-гарант, перевіривши прийнятність умов договору про надання гарантії і правильність оформлення поданих документів та отримавши підтвердження принципала про згоду з умовами договору про надання гарантії, підписує гарантію і надсилає/передає гарантію згідно з інструкціями, зазначеними в заяві про надання гарантії, протягом строку, визначеного договором про надання гарантії. Оригінал гарантії в паперовому вигляді передається (через принципала або через авізуючий банк, або безпосередньо) бенефіціару, одна копія такої гарантії залишається в банку-гаранті, інша - передається принципалу. Банк-гарант надсилає примірник електронної гарантії бенефіціару або банку бенефіціара та/або принципалу для подальшого передавання бенефіціару. Банк-гарант надсилає один електронний примірник принципалу, інший - зберігає в електронному архіві банку-гаранта. Тобто, чинне законодавство передбачає, в тому числі, видачу та надання банківських гарантій в паперовому вигляді. Відповідно до частини 1 статті 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Відповідно до частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Дана норма містить загальні вимоги щодо обміну інформацією та документами під час подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки. Пунктом 18 частини 1 статті 1 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Додаток ІІІ «ВИМОГИ ДО ДОКУМЕНТІВ, ЩО НАДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ* ТОРГІВ, ПОРЯДКУ І СТРОКІВ ЇХ НАДАННЯ» до тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 31.07.2023 № 23/ПО/105, містить вимоги до документів переможця процедури закупівлі, тобто до учасника, який вже пройшов конкурентні етапи: подання тендерних пропозицій та їх оцінки. Зокрема, вимога про надання забезпечення виконання договору про закупівлю у виді банківської гарантії виконання зобов’язання встановлена виключно для переможця торгів, який змінює статус учасника процедури на переможця процедури закупівлі після прийняття Замовником в порядку, визначеному пунктом 41 Особливостей та статті 29 Закону, рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Замовник ставить вимогу до переможця закупівлі щодо надання певного переліку документів, при цьому, Замовник надає переможцю на власний розсуд обрати форму та спосіб надання таких документів – в паперовому вигляді та/або електронному вигляді та/або через електронну систему закупівель. Одночасно Замовник в Додатку ІІІ до тендерної документації зазначає примітку, що він не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Окрім того, відповідно до пункту 17 Особливостей Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Статтею 638 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Статтею 207 ЦК України встановлено, що правочин укладається у письмовій формі. Умовами тендерної документації також встановлені вимоги щодо істотних умов та форми договору, Замовником обрано паперовий вираз письмової форми договору, що відповідає чинному законодавству, тому і супутні документи до нього, зокрема банківську гарантію виконання зобов’язання доцільно отримати в паперовій формі. Разом тим, Замовник вимагає надання таких документів, але спосіб - паперовий чи електронний, залишає на розсуд переможця. Відтак, Замовник не порушив вимоги частини 8 статті 12 Закону щодо способу надання інформації та документів, оскільки під час проведення безпосередньо процедури закупівлі від учасників не вимагалося подання інформації та документів виключно у паперовому вигляді. Такий спосіб зазначений Замовником як альтернативний спосіб та розширення можливості надання документів переможця, враховуючи законодавчо встановлену можливість видачі та надання банківських гарантій в паперовому вигляді банківськими установами, а також задля гарантування всім заінтересованим у певній закупівлі особам неупередженості, недискримінаційності та рівних прав на всіх етапах проведення процедури закупівлі. Стосовно зобов’язання Держаудитслужби Замовнику здійснити заходи направлені на недопущення таких порушень в подальшому, варто зауважити, що таке зобов’язання є фактично оцінкою дій Замовника «на майбутнє» та не визначає конкретно яким чином Замовник має усунути виявлене порушення, що напряму суперечить вимогам Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». Товариство вважає необґрунтованим висновок Держаудитслужби за результатом моніторингу закупівлі «Нове будівництво складу метанолу на 200м3 Пролетарського виробничого управління підземного зберігання газу (Будівельні роботи та поточний ремонт)» з ідентифікаційним номером UA-2023-07-31-005622-a та неприйнятним в частині зобов’язання здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень. Окремо звертаємо увагу на те, що застосування Держаудитслужбою Постанови Верховного суду від 02.03.2023 року по справі №640/26603/21 (надалі – Справа) не є обґрунтованим, оскільки не було вивчено конкретні фактичні обставини даної Справи та відсутні достатні підстави для здійснення правозастосування. Обставини Справи, не є тотожними в розумінні діючого законодавства і не можуть бути застосовані за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі, так, як тендерна документація Служби автомобільних доріг у Київській області, містила вимогу щодо подання виключно у паперовій формі забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії. Також Держаудитслужбою не були дослідженні докази надані Службою автомобільних доріг у Київській області у судовому процесі, а таким чином, застосування Постанови Верховного суду від 02.03.2023 року по справі №640/26603/2 є помилковим. Враховуючи наведене, вважаємо висновок Держаудитслужби необґрунтованим, безпідставним та таким, що порушує права та інтереси Замовника, які полягають у здійсненні ним відповідних процедур закупівель товарів для забезпечення його стратегічних потреб.
Дата публікації звіту: 27.10.2023 09:33

Запити/Пояснення