-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пристрої охоронної та пожежної сигналізації
Завершена
5 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 50 000.00 UAH
Номер:
7dbae40559a24626a91590cb3955f3a6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-17-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.10.2023 00:00
Період моніторингу:
17.10.2023 15:30 - 07.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.10.2023 №45-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/11797-2023 від 13.10.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 17.10.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
17.10.2023 №45-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-07-14-005381-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та її оприлюднення, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 в редакції на 11.07.2023 (далі – Особливості №1178); розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління поліції охорони в Закарпатській області (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 14.07.2023; тендерну пропозицію ТОВ «ТСБ Світтем»; повідомлення про намір укласти договір від 28.07.2023; договір про закупівлю від 10.08.2023 №204-Гд; пояснення Замовника від 23.10.2023, від 24.10.2023 надані на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей №1178, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Так, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За наслідками проведеного моніторингу установлено, що відповідно до Додатку №2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання документів на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційному критерію наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом надання інформації в довільній формі про наявність у учасника не менше 6-х працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи за фахом не менше 2-х років, обов’язкова наявність у учасника комірника та/або завідуючого складом, головного бухгалтера та/або бухгалтера та інженерно-технічних працівників та Учасник повинен документально підтвердити наявність відносин з працівниками, шляхом надання копій наказів про прийняття на роботу працівників та/або копій цивільно-правових договорів та/або штатний розпис.
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ТСБ Світтем» у складі своєї пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «Довідка щодо персоналу.pdf»), в якій зазначена інформація про наявність працівників, їх освіту та стаж роботи: Пустовіт Ярослава Борисовича - директора, Литвинюк Ольги Богданівни – головного бухгалтера, Пустовіт Наталії Миколаївни – головного спеціаліста з розширення ринку збуту, Пустовіт Олексія Борисовича – комерційного директора, Карпова Олександра Васильовича – експедитора-водія, Бурикіна Бориса Вікторовича – заступника директора з технічних питань, Єременко Олександра Миколайовича – завідувача складу. Також, учасник ТОВ «ТСБ Світтем», в якості документального підтвердження наявність відносин з вищевказаними працівниками, у складі своєї пропозиції надав копії наказів про прийняття на роботу, які містять зразки їх особистого підпису.
Разом з цим, відповідно до вимог пункту 9 Додатку №2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання документів які має надати учасник в складі пропозиції на виконання інших вимог тендерної документації, а саме лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які складаються та підписуються безпосередньо особою (особами), персональні дані якої(-их) містить тендерна пропозиція учасника (форма листа-згоди наведена у Додатку 7 до тендерної документації).
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ТСБ Світтем» у складі своєї пропозиції надав лише лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних на директора ТОВ «ТСБ Світтем» Пустовіта Ярослава Борисовича (файл «Лист-згода на обробку даних.pdf»), чим не дотримано вимоги пункту 9 Додатку №2 до тендерної документації.
Відповідно до наданих пояснень Замовника від 24.10.2023, які отримані на запит Держаудитслужби від 19.10.2023, Замовник повідомив, що інформація, яка оприлюднена учасником щодо своїх працівників не може вважатися персональними даними, а отже на думку учасник не повинен був надавати листи-згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних працівників учасника крім керівника.
При цьому, відповідно до абзацу десятого статті 2 Закону України «Про захист персональних даних», персональні дані це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Також, відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України «Про захист персональних даних», первинними джерелами відомостей про фізичну особу є: видані на її ім'я документи; підписані нею документи; відомості, які особа надає про себе.
Крім того, відповідно до частини п'ятої статті 6 Закону України «Про захист персональних даних» обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.
Виходячи з вищевикладеного, наданими поясненнями Замовника не спростовано факт наявності у тендерній пропозиції персональних даних працівників ТОВ «ТСБ Світтем» Литвинюк Ольги Богданівни, Пустовіт Наталії Миколаївни, Пустовіт Олексія Борисовича, Карпова Олександра Васильовича, Бурикіна Бориса Вікторовича, Єременко Олександра Миколайовича та необхідності надання на вказаних працівників листів – згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних.
Отже, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей №1178, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «ТСБ Світтем», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а визнав переможцем ТОВ «ТСБ Світтем» та уклав з ним договір про закупівлю від 10.08.2023 №204-Гд ціною 4 858 941,0 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
25.10.2023 17:37 - 08.11.2023 23:00
Дата публікації висновку:
25.10.2023 17:37
Оскарження висновку в суді
Опис:
№260/9473/23 від 06.11.2023 року
Дата публікації:
09.11.2023 12:07
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління поліції охорони в Закарпатській області не погоджується з Висновком Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 25.10.2023 про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-07-14-005381- а, у зв'язку з чим, 31.10.2023 року зазначений Висновок оскаржений в судовому порядку.
Дата публікації звіту:
01.11.2023 10:51
Запити/Пояснення
Номер:
6d3ba0da0d1f453aa5ecfe18973a4d14
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.10.2023 14:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:31620000-8: Прилади звукової та візуальної сигналізації (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-14-005381-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Прошу надати інформацію про суми коштів, сплачених за договором, що був укладений за результатом проведеної закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b67a13a4b939473aa74a2f228689d17b
Назва:
На запит Південного офісу Держаудитслужби за ID: UA-2023-07-14-005381-a
Дата опублікування:
23.10.2023 11:16
Опис:
На запит Південного офісу Держаудитслужби за ID: UA-2023-07-14-005381-a, яка проведена Управлінням поліції охорони в Закарпатській області (далі – Замовник) код ДК 021:2015: 31620000-8 - Прилади звукової та візуальної сигналізації. Закупівля відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з очікуваною вартістю 5`000`000.00 Гривня (з ПДВ) повідомляємо про наступне:
1. Визначення предмета закупівлі здійснюється на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник на етапі планування закупівель, аналізує ринок для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, адже Замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 4 та 5 Закону та законодавства в цілому. Ураховуючи вимоги п. 31 частини першої ст. 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості, яка міститься в додатку 2 до тендерної документації, Замовником сформована керуючись Наказом Мінекономіки “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Законодавство не обмежує Замовника у виборі джерел цінової інформації, отже
Основними джерелами інформації для визначення ОВ є:
1. Прайс-листи виробників та постачальників відповідної продукції.
2. Комерційні пропозиції виробників та постачальників.
3. Спеціалізовані торгівельні майданчики – інтернет ресурси.
4. Світові, регіональні та галузеві біржи.
5. Статистичні дані офіційних служб статистики України та країнпоходження товару.
6. Дані власних угод і публічна інформація з ProZorro.
7. Ціни врегульовані державою (постанови, накази, тарифи).
8. Аналітичні та статистичні дані інформаційних видань (агенств).
Тому, Замовником було прийняте рішення щодо здійснення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі виходячи з потреб клієнтів на підставі Прайс-листів виробників та постачальників відповідної продукції, Комерційні пропозиції виробників та постачальників та публічна інформація з ProZorro, що дозволяє аналізувати не тільки власні угоди, а і реальні угоди купівлі-продажу інших Замовників.
2. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі. Відповідно до частини четвертої статті 10 Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
При цьому, положення статті 10 Закону не містять вимог публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію.
Також повідомляємо, що Управління поліції охорони в Закарпатській області немає власного веб-сайту.
Додатково повідомляємо, що територіальні підрозділи поліції охорони використовують єдиний корпоративний сайт www.securitypolice.com.ua, що знаходиться на балансі та адмініструється Центром систем безпеки поліції охорони, який є власником домену та має на нього виключні майнові права інтелектуальної власності.
Управління поліції охорони в Закарпатській області є структурним підрозділом Національної поліції України, який оперативно підпорядковується Департаменту поліції охорони, та проводить фінансування закупівель за рахунок власних коштів (кошти від господарської діяльності підприємства), у зв’язку з цим не підпадає під дію постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів».
3. Станом на 16.10.2023 року згідно Договору з ТОВ “ТСБ Світтем” №204-Гд від 10.08.2023 року, укладеного за результатом проведеної закупівлі ,сплачено коштів в сумі 1 563 551,86 грн. (один мільйон п’ятсот шістдесят три тисячі п’ятсот п’ятдесят одна гривня 86коп.).
Номер:
8b9806bd7021433da049a18880e2aa1b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.10.2023 11:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:31620000-8: Прилади звукової та візуальної сигналізації (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-14-005381-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Вимогами Додатку №2 тендерної документації Замовником визначено надання учасниками 3-х різних документів, що підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме: 1) довідки у довільній формі щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази 2) документів, що підтверджують наявність у учасника транспортного засобу 3) документальне підтвердження такого користування (копії документів, що підтверджують право власності/оренди або копія договору на послуги з перевезення. Встановлено, що згідно Довідки за №18/07/2023-20 учасником ТОВ ТСБ Світтем надано інформацію про наявність автомобіля Renault Logan та надано копію договору щодо його придбання в січні 2017 року. У зв"язку з чим просимо надати посилання на файл тендерної пропозиції ТОВ ТСБ Світтем в якому надано документ, що підтверджують наявність у учасника транспортного засобу на дату подання пропозиції.
2.Вимогами Додатку №2 тендерної документації Замовником визначено надання учасниками Листів – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, при цьому дані листи складаються та підписуються безпосередньо особами, персональні дані яких містить тендерна пропозиція учасника. Встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ ТСБ Світтем містить в собі персональні дані працівників учасника, а саме ПІБ, посада, відомості про освіту, стаж роботи, зразки підпису, накази на призначення.У зв"язку з чим просимо надати посилання на файл тендерної пропозиції ТОВ ТСБ Світтем в якому надано листи-згоди всіх працівників, що зазначені учасником у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації.
3. Просимо надати посилання на файл тендерної пропозиції ТОВ ТСБ Світтем в якому учасник надає лист-гарантію про погодження з тим, що Учасник самостійно несе усі витрати на підготовку та подання тендерної пропозиції і не претендує на відшкодування Замовником понесених ним витрат у разі відхилення тендерної пропозиції Учасника з підстав, що зазначені в Законі, Особливостях та умовах цієї тендерної документації / скасування процедури закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cd0f010ea17e472183f17bda9355cbc2
Назва:
На запит Південного офісу Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: 2023-07-14-005381-a
Дата опублікування:
24.10.2023 10:41
Опис:
На запит Південного офісу Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: 2023-07-14-005381-a, яка проведена Управлінням поліції охорони в Закарпатській області (далі – Замовник) код ДК 021:2015: 31620000-8 - Прилади звукової та візуальної сигналізації. Закупівля відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з очікуваною вартістю 5`000`000.00 Гривень (з ПДВ) повідомляє про наступне:
1. Вимогами Додатку №2 тендерної документації Замовником визначено надання учасниками 3-х різних документів, що підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а саме: 1) довідки у довільній формі щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази 2) документів, що підтверджують наявність у учасника транспортного засобу 3) документальне підтвердження такого користування (копії документів, що підтверджують право власності/оренди або копія договору на послуги з перевезення. Встановлено, що згідно Довідки за №18/07/2023-20 учасником ТОВ ТСБ Світтем надано інформацію про наявність автомобіля Renault Logan та надано копію договору щодо його придбання в січні 2017 року. У зв"язку з чим просимо надати посилання на файл тендерної пропозиції ТОВ ТСБ Світтем в якому надано документ, що підтверджують наявність у учасника транспортного засобу на дату подання пропозиції.
Наявність у учасника транспортного засобу підтверджує Довідка в довільній формі, яка надається у складі пропозиції, файл «Довідка мат тех база.pdf» №18/07/2023-20 від 18.07.2023р., яка свідчить про наявність у учасника власного транспортного засобу Renault Logan на 18.07.2023р. Власність автомобіля Renault Logan у учасника ТОВ «ТСБ Світтем» підтверджує Договір № 9810237073 від 06.01.2017р., Акт прийому-передачі та Видаткова накладна № АМРНА04761 від 17.01.17р., які також надані у складі тендерної документації файлом «ДоговірАвто_1_merged.pdf»
2.Вимогами Додатку №2 тендерної документації Замовником визначено надання учасниками Листів – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, при цьому дані листи складаються та підписуються безпосередньо особами, персональні дані яких містить тендерна пропозиція учасника. Встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ ТСБ Світтем містить в собі персональні дані працівників учасника, а саме ПІБ, посада, відомості про освіту, стаж роботи, зразки підпису, накази на призначення.У зв"язку з чим просимо надати посилання на файл тендерної пропозиції ТОВ ТСБ Світтем в якому надано листи-згоди всіх працівників, що зазначені учасником у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації.
Додатком 7 визначається форма листа-згоди (прізвище, ім’я, по-батькові працівника учасника, чиї персональні дані згадуються у Пропозиції учасника) на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, відповідно до якої.
У складі Пропозиції ТОВ "ТСБ Світтем" містяться, зокрема:
- файл "Лист-згода на обробку даних.pdf", що містить лист-згоду Пустовіта Ярослава Борисовича, директора ТОВ "ТСБ Світтем" на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України "Про публічні закупівлі".
- файл "3. Довідка щодо персоналу.pdf", що містить довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід., відповідно до якої ТОВ "ТСБ Світтем" має в наявності таких працівників, як: Пустовіт Ярослав Борисович - директор, Литвинюк Ольга Богданівна - головний бухгалтер, Пустовіт Наталія Миколаївна – головний спеціаліст з розширення ринку збуту, Пустовіт Олексій Борисович – комерційний директор, Карпов Олександр Васильович – експедитор-водій, Бурикін Борис Вікторович – заступник директора з технічних питань, Єременко Олександр Миколайович – завідувач складу.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про захист персональних даних" персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Встановлення особи підписувача здійснюється за його паспортом або іншим документом, який посвідчує особу, відповідно до законодавства України. Тому зазначена у довідці інформація не є персональними даними в розумінні Закону України "Про захист персональних даних" та, відповідно, необхідність надання зазначеними особами згоди на обробку персональних даних відсутня.
Крім того, вимоги Закону України “Про захист персональних даних” не застосовується в разі використання їх володільцем у сфері трудових правовідносин.
3. Просимо надати посилання на файл тендерної пропозиції ТОВ ТСБ Світтем в якому учасник надає лист-гарантію про погодження з тим, що Учасник самостійно несе усі витрати на підготовку та подання тендерної пропозиції і не претендує на відшкодування Замовником понесених ним витрат у разі відхилення тендерної пропозиції Учасника з підстав, що зазначені в Законі, Особливостях та умовах цієї тендерної документації / скасування процедури закупівлі. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У складі пропозиції ТОВ «ТСБ Світтем» надано файл «Лист щодо витрат.pdf» №18/07/2023-04 від 18.07.2023р., що свідчить про те, що учасник самостійно несе усі витрати на підготовку та подання тендерної пропозиції і не претендує на відшкодування Замовником понесених ним витрат у разі відхилення тендерної пропозиції Учасника з підстав, що зазначені в Законі, Особливостях та умовах цієї тендерної документації/ скасування процедури закупівлі.
Номер:
8888c822de074711ba5977b17ecc0baa
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
27.10.2023 14:03
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю:
Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Управління поліції охорони в Закарпатській області (далі – Замовник) категорично не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-07-14-005381-a, а тому надає аргументовані заперечення до висновку.
1. Відповідно до Висновку зазначено зокрема наступне: «Разом з цим, відповідно до вимог пункту 9 Додатку №2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання документів які має надати учасник в складі пропозиції на виконання інших вимог тендерної документації, а саме лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які складаються та підписуються безпосередньо особою (особами), персональні дані якої(-их) містить тендерна пропозиція учасника (форма листа-згоди наведена у Додатку 7 до тендерної документації). На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ТСБ Світтем» у складі своєї пропозиції надав лише лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних на директора ТОВ «ТСБ Світтем» Пустовіта Ярослава Борисовича (файл «Лист-згода на обробку даних.pdf»), чим не дотримано вимоги пункту 9 Додатку №2 до тендерної документації. Відповідно до наданих пояснень Замовника від 24.10.2023, які отримані на запит Держаудитслужби від 19.10.2023, Замовник повідомив, що інформація, яка оприлюднена учасником щодо своїх працівників не може вважатися персональними даними, а отже на думку учасник не повинен був надавати листи-згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних працівників учасника крім керівника. При цьому, відповідно до абзацу десятого статті 2 Закону України «Про захист персональних даних», персональні дані це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Також, відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України «Про захист персональних даних», первинними джерелами відомостей про фізичну особу є: видані на її ім'я документи; підписані нею документи; відомості, які особа надає про себе. Крім того, відповідно до частини п'ятої статті 6 Закону України «Про захист персональних даних» обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Виходячи з вищевикладеного, наданими поясненнями Замовника не спростовано факт наявності у тендерній пропозиції персональних даних працівників ТОВ «ТСБ Світтем» Литвинюк Ольги Богданівни, Пустовіт Наталії Миколаївни, Пустовіт Олексія Борисовича, Карпова Олександра Васильовича, Бурикіна Бориса Вікторовича, Єременко Олександра Миколайовича та необхідності надання на вказаних працівників листів – згоди на обробку, використання , поширення та доступ до персональних даних».
Замовник не може погодитися із такими висновками виходячи із наступного:
Відповідно до пункту 8 Додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлений перелік документів на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам тендерної документації, а саме: «Лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних. Складається та підписується безпосередньо особою (особами), персональні дані якої(-их) містить тендерна пропозиція учасника (форма листа-згоди наведена у Додатку 7 до тендерної документації)».
Зважаючи на те, що тендерна пропозиція ТОВ «ТСБ Світтем» містить персональні дані лише директора Пустовіта Ярослава Борисовича, відповідно до документу «Протокол №1 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСБ СВІТТЕМ», оскільки, такий документ містить інформацію про паспортні дані.
Проаналізувавши надані ТОВ «ТСБ Світтем» документи, було встановлено, що окрім персональних даних Пустовіта Ярослава Борисовича, тендера пропозиція ТОВ «ТСБ Світтем» не містить більше персональних даних на осіб, інформація про яких міститься у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТСБ Світтем», таким чином, надання додаткових згод на використання персональних даних є необов’язковою.
Визначення поняття персональні дані наводиться в абзаці восьмому статті 2 Закону Укриїни «Про захист персональних даних», відповідно до якого персональними даними є відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Але законодавством України не встановлено і не може бути встановлено чіткого переліку відомостей про фізичну особу, які є персональними даними, задля можливості застосування положень Закону до різноманітних ситуацій, в тому числі при обробці персональних даних в інформаційних (автоматизованих) базах та картотеках персональних даних, що можуть виникнути у майбутньому, у зв’язку зі зміною в технологічній, соціальній, економічній та інших сферах суспільного життя.
Відповідно до вимог ст. 2 закону України «Про захист персональних даних» володілець персональних даних - фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом; згода суб`єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. Обробка персональних даних - будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем; розпорядник персональних даних - фізична чи юридична особа, якій володільцем персональних даних або законом надано право обробляти ці дані від імені володільця.
Виходячи зі змісту наведених норм, ТОВ «ТСБ Світтем», яким надано копії наказів на прийняття про прийняття працівників на роботу, є володільцем персональних даних таких працівників. Саме ним встановлюється склад таких даних, мета та процедура обробки та використання та саме цим суб`єктом має бути отримано згоду фізичної особи на обробку її персональних даних. Тендерна документація замовника не містить вимог про надання такої згоди у складі тендерної пропозиції. Сам лише факт неподання такої згоди працівників не свідчить про її відсутність у володільця інформації та про порушення ним вимог Закону України «Про захист персональних даних».
Міністерство юстиції України, в своїх роз’ясненнях, які надало 21 грудня 2011 стосовно питання: що таке «персональні дані», констатує, що відомості, які містяться в паспорті або іншому документу, що посвідчує особу, трудовій книжці, документах про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інших документах є персональними даними.
Інформуємо, що тендерна пропозиція ТОВ «ТСБ Світтем» не містить наступних документів та інформації на працівників:
- відомості, які містяться в паспорті або іншому документу, що посвідчує особу,
- трудовій книжці,
- документах про освіту (спеціальність, кваліфікацію),
- про стан здоров’я.
Наголошуємо, що Замовником, відповідно до тендерної документації не встановлено, яка саме інформація входить до складу персональних даних.
На підтвердження правомірності дій Замовника, інформуємо про рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) № 5893-р/пк-пз від 03.05.2023, відповідно до якого Скаржник вважає, що відомості, які містяться в трудовій книжці, а саме – інформація про дату народження, освіту, професію та спеціальність, а також інформація шлюбного свідоцтва є персональними даними.
Натомість, Колегія зазначає наступне: «У складі Пропозиції Переможця містяться, зокрема: - трудова книжка (Науменко) Цимбал Світлани Григорівни (файл "15. Накази про призначення працівників.pdf"), де міститься інформація, зокрема, про дату народження, освіту, професію, спеціальність. Відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Скаржник не довів та документально не підтвердив наявність персональних даних у трудовій книжці. Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Враховуючи вищевикладене, Висновок Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-14-005381-a є таким, що не відповідає дійсності з підстав, що описані у пункті 1 даних Аргументованих заперечень.
Принагідно звертаємо увагу, що відповідно до пункту 21 Особливостей, Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5цих особливостей:
2) укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей;
3) укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та цих особливостей;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 46 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом
оскарження відповідно од статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей;
5) коли найменування предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Зважаючи на виключний перелік випадків щодо визначення договору нікчемним, у Замовника відсутні підстави для визначення Договору про закупівлю товарів про предмету: «Код ДК 021-2015: 31620000-8 - Прилади звукової та візуальної сигналізації» № 204-гд від 10.08.2023 року нікчемним.
Вважаємо за необхідне звернути увагу на наступне: Згідно з підпунктом 20 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, що затверджене Постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016 року, Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право: порушувати відповідними державними органами питання саме про визнання недійсними договорів, укладених з порушенням законодавства.
Натомість нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено повноваження органів фінансового контролю зобов’язувати до розірвання господарського договору.
Також згідно зст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Аналогічна норма ч. І ст. 188 ГК України теж стверджує, що зміна та розірвання господарських договорів у односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Отже, господарський договір, зокрема договір про закупівлю, може бути розірваний лише за згодою сторін або у судовому порядку. Водночас законодавством не визначено повноваження органів фінансового контролю зобов’язувати суб’єктів господарювання саме до розірвання господарського договору.
Таким чином, Замовник процедури відкритих торгів (з Особливостями) здійснює закупівлі згідно з нормами чинного законодавства, зокрема і у сфері публічних закупівель та не допускає порушень таких норм, а у своїй діяльності керуємось виключно Законами та іншими нормативно-правовими актами, сумлінно дотримуючись принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником не встановлено об’єктивних порушень при проведенні відкритих торгів (з Особливостями) на закупівлю по предмету «Код ДК 021-2015: 31620000-8 - Прилади звукової та візуальної сигналізації», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2023-07-14-005381-a.
Додатки:
1) Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5893-р/пк-пз від 03.05.2023 (11 сторінок).