-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція електричних мереж та монтаж сонячної електростанції на очисних спорудах каналізації в с. Чижівка Звягельського району Житомирської області
Завершена
5 667 439.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 56 674.39 UAH
мін. крок: 1% або 56 674.39 UAH
Номер:
0814123564364a2c9c9adbe279b5d5c9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-09-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.10.2023 00:00
Період моніторингу:
09.10.2023 15:53 - 30.10.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
09.10.2023
№ 60-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.10.2023 № 60-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2023-07-13-007303-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 4 статті 23 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна» установлено порушення, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна», що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону та пункті 3 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, виконання рішення Комісії, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 04.09.2023 року № 282, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Комісія), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель
Комунального підприємства Звягельської міської ради «ЗВЯГЕЛЬВОДОКАНАЛ» (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ», тендерна пропозиція переможця ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна», рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Комісія) від 11.08.2023 року № 12596-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2023, від 28.07.2023, від 24.08.2023, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 22.08.2023, повідомлення про намір укласти договір від 24.08.2023, договір про закупівлю від 04.09.2023 року № 282, додаткова угода від 08.09.2023 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 11.09.2023.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічне завдання Замовника в тендерній документації (Додаток № 3 до тендерної документації), містить посилання на конкретну торгову марку та виробника («Janitza», «Huawei», «JA Solar», «Техна-лайт», тощо) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Також, в підпункті 2 пункту 4 розділу VI тендерної документації встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
В той же час, предметом закупівлі є роботи, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями.
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна», не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 6 розділу III та пункту 1 частини 2 Додатку № 3 тендерної документації, встановлено, зокрема, імперативну умову, що ціна пропозиції учасника закупівлі (договірна ціна) встановлюється твердою та повинна бути розрахована і сформована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями та інших діючих нормативно-кошторисних документів, до якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів та, з наданням у складі тендерної пропозиції, зокрема: пояснювальної записки до договірної ціни; відомості ресурсів до договірної ціни; відомості ресурсів до локальних кошторисів; локальних кошторисів на будівельні роботи; розрахунків загальновиробничих витрат; розрахунків коштів на покриття інших витрат; розрахунків прибутку; розрахунків адміністративних витрат.
Слід відмітити, що відповідно пункту 5.1 розділу V Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 08.11.2021 № 281 (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Крім того, відповідно до пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, а також до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Однак, проведеним моніторингом установлено, що у ціні тендерної пропозиції (договірній ціні, файл «181_ДЦ_ДЦ.») учасником процедури закупівлі ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна» не враховано кошти на покриття ризиків пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктів 5.1, 5.31 та 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу III та пункту 1 частини 2 Додатку № 3 тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 тендерної документації встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до виконання умов договору, за формою згідно Додатку 2.
Разом з тим, пунктом 1 Додатку 2 тендерної документації також встановлено умову, що для виконання робіт, передбачених даною закупівлею учасники повинні залучати наступних працівників: не менше 1 - го. електромонтажника, не менше 2-х. майстрів з монтажу та обслуговування систем відновлювальної енергетики, не менше 1-го головного інженера.
Крім цього, пунктом 1 Додатку 2 тендерної документації також встановлено імперативну умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників, на підтвердження перевірки знань чинного законодавства актів і нормативних документів з правил охорони праці під час виконання робіт на висоті та правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроєм, копії протоколу або витягу з протоколу з перевірки знань з питань охорони праці на працівників учасника та скан-копій посвідчення про проходження навчання і перевірки знань законодавства видані на працівників учасника, зазначених у вищезазначеному протоколі.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасника надано довідку від 19.07.2023 № 2 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівель, а саме: електромонтажника силових мереж та устаткування Безпалюка О.Г., головного інженера Панасенка В.С., виконавця робіт Гудзяка А.В., майстрів з монтажу та обслуговування систем відновлювальної енергетики Клименка В.С. та Василенка О.В.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна» не надано копії протоколу або витягу з протоколу з перевірки знань з питань охорони праці та скан-копій посвідчення про проходження навчання і перевірки знань законодавства видані на майстрів з монтажу та обслуговування систем відновлювальної енергетики Клименка В.С. та Василенка О.В., які підтверджують перевірку знань чинного законодавства актів і нормативних документів з правил охорони праці під час виконання робіт на висоті та правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроєм, чим не дотримано вимоги пункту 1 Додатку 2 тендерної документації та відповідно не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та/або не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищевказане, в порушення вимог передбачених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна», як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник, на за наявності підстав відхилення визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» проте, за наявності підстав відхилення визначених у підпункті 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ Україна», що за результатами аукціону була дорожчою на 803 992,22 грн (4 247 238,90 - 5 051 231,12) за пропозицію відхиленого учасника ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною пропозицією, що не відповідає принципам публічних закупівель, що закріплені в статті 5 Закону та пункті 3 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
01.11.2023 17:13 - 16.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2023 17:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимоги здійснення заходів щодо усунення виявлених в результаті моніторингу порушень, викладених у Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 30.10.2023 року, Комунальне підприємство Звягельської міської ради «Звягельводоканал» повідомляє Вас про розірвання Договору підряду № 282 від 04.09.2023 р., укладеного між ТОВ «САН СПЄАС ДЖОІНТЛІ УКРАЇНА» та КП ЗМР «Звягельводоканал» (Додаткова угода № 2 від 07.11.2023 року про розірвання Договору підряду № 282 від 04.09.2023 р. додається).
Дата публікації звіту:
08.11.2023 15:27
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю
Дата публікації:
17.11.2023 16:55
Запити/Пояснення
Номер:
8b22f510ed6045b78b81ae2eceaa5ac2
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
26.10.2023 14:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.10.2023 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Реконструкція електричних мереж та монтаж сонячної електростанції на очисних спорудах каналізації в с. Чижівка Звягельського району Житомирської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-13-007303-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та п. 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7f5d4ec4e08f428486ac65b70441fc9e
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
31.10.2023 16:15
Опис:
1. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та його очікувана вартість визначена згідно проектно-кошторисної документації, щодо якої була проведена державна експертиза та отримано Експертний звіт (Позитивний) (Додається).
2. Щодо запиту: «Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі» пояснюємо наступне.
Так, дійсно пунктом 4 з приміткою 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами передбачено, що головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечується обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі з їх оприлюдненням на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Оскільки, комунальне підприємство Звягельської міської ради «Звягельводоканал» не є головним розпорядником бюджетних коштів, розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та суб'єктом господарювання державного сектору економіки, інформація щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами, на власному веб-сайті та/або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів не оприлюднювалась.