• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція електричних мереж та монтаж сонячної електростанції на очисних спорудах каналізації в с. Чижівка Звягельського району Житомирської області

Завершена

5 667 439.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 56 674.39 UAH
Період оскарження: 13.07.2023 14:17 - 21.07.2023 00:00
Скарга
Відхилено

оскарження рішення замовника про дискваліфікацію учасника

Номер: d3d2e4ab41574a14bf7b30b0833f72cb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-13-007303-a.b2
Назва: оскарження рішення замовника про дискваліфікацію учасника
Скарга:
04210, м. Київ, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34892518 проспект Героїв Сталінграда, 12 Г, оф. 1 п/р UA263052990000026004016700478 в ПАТ КБ «ПриватБанк» тел/факс: +38 044 537 28 38 ІПН 348925126546 свідоцтво №100040919 №142 від 01.08.2023 р. Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» Код ЄДРПОУ 34892518 04210, м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, 12 Г, оф. 1 тел/факс: +38 044 537 28 38 е-мейл: Замовник торгів: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЗВЯГЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ЗВЯГЕЛЬВОДОКАНАЛ" Код ЄДРПОУ: 03343806 Адреса: Україна, 11700, Житомирська область, місто Звягель, вул. Сагайдачного Гетьмана, будинок 43 телефон: +380414135263 Ідентифікатор закупiвлi: UA-2023-07-13-007303-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 13 липня 2023 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЗВЯГЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ЗВЯГЕЛЬВОДОКАНАЛ" (далі - Замовник) було оголошено закупівлю по предмету: «Реконструкція електричних мереж та монтаж сонячної електростанції на очисних спорудах каналізації в с. Чижівка Звягельського району Житомирської області», очікувана вартість - 5 667 439,20 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2023-07-13-007303-a. За результатами аукціону, проведеного 24.07.2023р., найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" (далі за текстом - Скаржник) цінова пропозиція якого становить - 4 247 238,90 грн. В закупівлі взяли участь два учасника, Пропозиція наступного учасника становить - 5 051 231,12 грн. За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції Скаржника, яку було визначено найбільш економічно вигідною, 28 липня 2023 року Замовником було опубліковано Протокол № 53, відповідно до якого ТП Скаржника відхилено відповідно до пункту 2. підпункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від № 1178, 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Рішення Замовника, оформлене Протоколом №53 від 28.07.2023р., в частині відхилення пропозиції Скаржника прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), далі – Особливості, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи І. НЕЗАКОННЕ ВІДХИЛЕННЯ ТП ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» (Скаржник) Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене протоколом №53 від 28.07.2023р., прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178) (далі за текстом -Особливостей), всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне, з огляду на наступне. По-перше: Підставами відхилення відповідно до протоколу № 53 від 28.07.2023 року Замовника є: Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації. А саме: - П. 5 та п. 10 Локального кошторису на будівельні роботи не включені як роботи. Згідно проектної документації Конструкції металеві та Відбивач оптико(фото)-електричний нерухомий зазначені як роботи. - Замовник надав порівняльну таблицю в якій певні позиції вимог технічної специфікації Замовника (Додаток 3 ТД) відрізняються від позицій, що зазначені в кошторисі Скаржника. Відповідно до умов Тендерної документації, Учасник зобов’язаний надати: 1) Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Інформацію про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначеним у Додатку 3 до тендерної документації. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток № 3 до документації). На виконання даних вимог Скаржник надав Додаток 3 (файл під назвою ТЗ). Уся інформація, що зазначена в додатку 3 ТД та інформація на виконання даного додатку у файлі ТЗ Скаржника є ідентичною та не відповідає порівняльній таблиці Замовника. До прикладу надається певні скріни із позицій, що зазначені Замовником в Протоколі відхилення. Сам файл знаходиться в системі Прозорро та надається в додатках до скарги. Тобто, Скаржником дотримано вимоги, що встановлені в технічній специфікації (Додаток 3 ТД). Отже, Скаржником дотримано вимоги ТД в даній частині. По-друге. Підставами відхилення відповідно до протоколу № 53 від 28.07.2023 року Замовника є: Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації. А саме: - П. 5 та п. 10 Локального кошторису на будівельні роботи не включені як роботи. Згідно проектної документації Конструкції металеві та Відбивач оптико(фото)-електричний нерухомий зазначені як роботи. - Замовник надав порівняльну таблицю в якій певні позиції вимог технічної специфікації Замовника відрізняються від позицій, що зазначені в кошторисі Скаржника на виконання вимог технічної специфікації. Відмінність полягає в кількості тої чи іншої позиції. ТП Скаржника відхилено відповідно до пункту 2. підпункту 44 Особливостей, тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п. 43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі за текстом – Особливостей), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги; Тобто, Пропозицію Скаржника відхилили через невідповідність технічної специфікації, про що Замовник зазначив в Протоколі відхилення, без надання попереднього повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Отже, на думку Замовника, виправлення таких невідповідностей мали би призвести до зміни предмета закупівлі. Проте виправлення таких невідповідностей жодним чином не призвело б до зміни предмету закупівлі. Предметом закупівлі є: Реконструкція електричних мереж та монтаж сонячної електростанції на очисних спорудах каналізації в с. Чижівка Звягельського району Житомирської області. Вимог щодо локального кошторису (невідповідність якого і стало підставою для відхилення) відсутні в тендерній Документації. В тендерній документації Замовника є вимоги щодо технічної частини, які ідентичні з технічною частиною Скаржника (описано в пункті 1 скарги). Скаржник надав файл – Кошторис (вимоги до якого не були встановлені Замовником) в якому і зазначені позиції Локального кошторису, які і відрізняються від вимог встановлених в технічній специфікації. Тобто, учасником надано документ - Локальний кошторис (завантажений в систему, під назвою - КОШТОРИС) в якому і були допущенні помилки щодо кількості певних позицій). Що і стало підставою для відхилення. Усі недоліки, що зазначені Замовником в Протоколі стосуються технічної специфікації учасника. Виправлення таких недоліків не призведе до зміни предмету договору, договірної ціни чи інших умов Тендерної документації. Тобто, виявивши невідповідність щодо технічної специфікації Учасника, відповідно до п. 43 Особливостей Замовник мав би висунути вимогу Скаржнику щодо усунення таких невідповідностей, так як невідповідність стосується виключно технічної специфікації ТА жодним чином не впливає та не може впливати на зміну предмета закупівлі. Більше того, щодо першої невідповідності технічної специфікації, яка зазначена Замовником в Протоколі відхилення, а саме: П. 5 та п. 10 Локального кошторису на будівельні роботи не включені як роботи. Згідно проектної документації Конструкції металеві та Відбивач оптико(фото)-електричний нерухомий зазначені як роботи. Проте Замовником в жодному документі із тендерної документації не було вимог щодо зазначення Конструкцій металевих та Відбивач оптико(фото)-електричний як роботи. Саме тому, дана підстава для відхилення є незаконною. Замовником не надавалась проектна документація, а виключно були вимоги щодо технічної специфікації (Додаток 3). В даному додатку не було вимог щодо зазначення даних позицій, як робіт. В будь-якому випадку Замовник повинен був висунути вимогу щодо усунення невідповідностей відповідно до вимог п. 43 Особливостей. Також, Скаржником було надано гарантійний лист, що роботи повинні будуть виконанні у відповідності до цієї тендерної документації, проектної документації з дотриманням технології виробництва робіт, відповідати вимогам чинного законодавства України, діючих державних будівельних норм, правил, національних стандартів та інших документів встановлених для виконання таких робіт. По-третє. Замовник зазначив в Протоколі: крім того, виявлено, що початкова заявлена Учасником вартість на аукціон не відповідає вартості в поданій ним тендерній ціновій пропозиції, а саме: на аукціон заявлена сума становить 4 247 238, 90 грн. з ПДВ, а в поданій тендерній ціновій пропозиції – 5 096 686, 68 грн. з ПДВ. Проте: - Замовник не вказав в протоколі це, як підставу відхилення. Підставою для відхилення є невідповідність технічній специфікації згідно Протоколу. - Відповідно до Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції вказано Тендерної Документації вказано: З метою забезпечення рівних умов щодо оцінки для всіх учасників незалежно від їх форм оподаткування (в т.ч. платник/не платник ПДВ), учасник вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну його пропозиції без урахування ПДВ. Саме тому, Учасник дотримався вимог Тендерної Документації вказавши таку ціну. - В тому числі Замовник не висунув вимогу про усунення невідповідностей, якщо вважав, що Учасник не дотримався вимог ТД. Отже, Скаржником дотримано вимог Закону та умов ТД в даній частині. А у випадку, якщо Замовник, вважав що зазначення такої ціни недотримання вимог, останній зобов’язаний був висунути відповідну вимогу Скаржнику. Отже, судячи з вимог Особливостей єдиними підставами не висувати вимогу про усунення невідповідностей є відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або якщо виправлення невідповідностей призведе до зміни предмету закупівлі. Не виставивши вимогу про усунення невідповідностей, Замовник порушив вимоги пунктів 43, 44, 46 Особливостей, внаслідок чого рішення про відхилення ТП Скаржника, оформлене Протоколом №53 від 28.08.2023р., є незаконним та ухваленим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель. З огляду на порушення, допущені Замовником, незаконний Протокол №53 від 28.07.2023р. про відхилення ТП Скаржника підлягає скасуванню. Відповідно до положень ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Зважаючи, що одними з основних принципів проведення публічних закупівель є економія, ефективність та пропорційність, та враховуючи, що ТП Скаржника визначена найбільш економічно вигідною, законним, доречним та таким, що направлене на дотримання вимог законодавства і забезпечення принципів закупівель, є виставлення вимоги Скаржнику про усунення формальних невідповідностей, які не впливають на зміст ТП та не призводять до зміни предмету закупівлі, що дозволить Замовнику розглянути саме найбільш економічно вигідну пропозицію за результатами аукціону. Різниця в пропозиціях учасників становить майже один мільйон гривень. Відтак, рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника є незаконним, ухваленим з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушує права та законні інтереси Скаржника та підлягає скасуванню. Неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених вище підстав, Замовник порушив вимоги статей 5, 31 Закону та п. 43, 44, 46 Особливостей. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції Скаржника, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене Протоколом №53 від 28.07.2023р. Усі документи на які посилається Скаржник знаходяться в системі Прозорро за посиланням: ідентифікатор: UA-2023-07-13-007303-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-13-007303-a Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно. Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. У зв’язку з вищевикладеним, просимо: 1.Прийняти Скаргу до розгляду. 2.Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2023-07-13-007303-a. 3. Встановити незаконність рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника (ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» ) (Протокол №53 від 28.07.2023р.) та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 28.07.2023р. (Протокол №53 від 28.07.2023р.), про відхилення ТП Скаржника (ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ»). Засідання з розгляду скарги просимо провести із запрошенням сторін та за участі представника Скаржника. Директор ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» Євген СКОБЧЕНКО
Дата розгляду скарги: 11.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.08.2023 17:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.08.2023 19:43
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ", Скобченко Є.В. 380445372838 SAF-INMED@UKR.NET
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 7d4cc33b1c244e97bf347b3dc12ec2d1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-07-13-007303-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний замовнику, вказана Вами вимога, щодо надання учасниками у складі пропозиції: Діючий Сертифікат відповідності згідно ДСТУ EN IEC 61730-1:2018. є незаконною, та дискримінаційною. Крім того відсутня аргументація щодо надання такого сертифікату, та не зазначено який саме сертифікат повинні надавати учасники------на яки види робіт чи послуг? Чи на виготовлення обладнання- Замовником не зазначено жодних вимог щодо конкретно чого повинен був виданий цей сертифікат??? Щодо незаконності взагалі вимагати такий документ: - по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю для підтвердження вимогам Тендерної документації та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг чи робіт як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар., а в нашому випадку роботу. Для доведення відповідності ми можемо надати копії ліцензії ДАБІУ, Дозволів виданих органами Держпраці та інші документи- отримання яких законодавчо закріплено в Україні. Просимо внести зміни до ТД шляхом виключення вимоги щодо надання у складі пропозиції сертифікату ISO Щодо надання: Сертифікат Цифрограм 2.0 на уповноважену особу учасника з рівнем цифрової грамотності не нижче Високого; Яким нормативно-правовим актом зобов’язовуються учасники закупівель на отримання такого документу? Просимо надати аргументацію або виключити таку вимогу з тендерної документації
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Задовольнити вимогу учасника, що надійшла 17.07.2023 року о 23:47 год., щодо внесення змін до тендерної документації відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі - Закон) враховуючи п. 54 постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Постанова), Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Для забезпечення рівних умов участі в закупівлі всіх Учасників прийнято рішення внести зміни до тендерної документації Розділу 3 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», а саме: - виключити вимогу про надання Сертифікату Цифрограм 2.0 на уповноважену особу учасника з рівнем цифрової грамотності не нижче Високого; - виключити вимогу про надання Діючого Сертифікату відповідності згідно ДСТУ EN IEC 61730-1:2018 та замінити на правильну та більш коректну – «Технічні паспорти та сертифікати відповідності на наступне обладнання: 1) Фотоелектричні модулі PV модуль JA Solar JAM72S30-550/MR 550 Wp, Mono або еквівалент; 2) Мережевий інвертор Huawei-50K-M3» або еквівалент.
Статус вимоги: Задоволено