• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Лист волокнистоцементний

Завершена

1 954 722.01 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 773.61 UAH
Номер: ec9163cd1289442b94ae61ee5974b3d4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-28-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.07.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 28.07.2023 16:24 - 19.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.07.2023 № 208 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2023-07-04-012610-a 04.07.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 548-46-23, dkfc1817@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом скасування рішення про визначення переможця торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) у редакції від 21.06.2023, розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.07.2023№ 413 (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «УКРБУДІНВЕСТ-ТОРГ» та ТОВ «БАСКО» (далі – Переможець), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 19.07.2023 № 485 та від 27.07.2023 № 520, протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 25.07.2023 б/н, вимоги про усунення невідповідностей від 17.07.2023 та 26.07.2023, повідомлення про намір укласти договір від 27.07.2023, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 04.08.2023. Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли наступні пропозиції ТОВ «УКРБУДІНВЕСТ-ТОРГ» з остаточною ціною пропозиції 1 888 389,50 грн з ПДВ та ТОВ «БАСКО» з остаточною ціною пропозиції 1 897 223,00 грн з ПДВ. Моніторингом встановлено, що тендерну пропозицію ТОВ «УКРБУДІНВЕСТ-ТОРГ» відхилено протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2023 № 485. Перевіркою підстав відхилення зазначених в протоколі від 19.07.2023 № 485, порушень не встановлено. Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію - ТОВ «БАСКО». За результатами здійсненого моніторингу встановлено наступне. Згідно з пунктом 2 Розділу 3 ТД тендерна пропозиція обов'язково повинна включати документ, що підтверджує надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у виді банківської гарантії в електронному форматі. Разом з банківською гарантією необхідно надати копію документу, що підтверджує повноваження особи, яка підписала банківську гарантію. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи, що видала такий документ (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). На виконання вищевказаної вимоги Переможець у складі своєї тендерної пропозиції надав банківську гарантію від 11.07.2023 № 2023/1/657/Т підписану начальником Управління документарних операцій Департаменту по роботі з бізнес-клієнтами АТ «ЮНЕКС БАНК» Денисенком В.А. На підтвердження повноважень Денисенка В.А. надано довіреність від 09.12.2022 № 96 підписано Головою Правління І. Світеком. Проте, перевіркою КЕП на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify накладеного цифрового підпису особи, що видала довіреність встановлено, що на неї накладено удосконалений електронний цифровий підпис Голови Правління АТ «ЮНЕКС БАНК» І. Світека (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 2 Розділу 3 ТД. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 що до роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися «кваліфікованим». Відмінність кваліфікованого електронного підпису від удосконаленого електронного підпису - зберігання на захищеному носії - токені чи у хмарі. Відповідно до абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922. Однак, в порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БАСКО» як таку, що не відповідає установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922, а уклав з ним договір на суму 1 897 223,00 гривень.
Період усунення порушень: 10.08.2023 17:28 - 25.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 10.08.2023 17:28

Оскарження висновку в суді

Опис: 24.08.2023 Замовником було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-04-012610-a.
Дата публікації: 24.08.2023 17:20
Дата відкриття провадження: 30.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 320/29374/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення Замовника до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-04-012610-a
Дата публікації звіту: 15.08.2023 18:58

Запити/Пояснення