-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт мосту через р.Ірпінь на км 1+200 автомобільної дороги загального користування місцевого значення С101419 Яблунівка -Перевіз (ДК 021:2015: 45221000-2 — Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)
Завершена
91 104 962.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 911 049.63 UAH
мін. крок: 1% або 911 049.63 UAH
Номер:
253235c47354455bab179848dd9c7c81
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-02-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.08.2023 00:00
Період моніторингу:
02.08.2023 14:30 - 24.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.08.2023 № 233
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
20 UA-2023-06-07-015772-a 07.06.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 49 та абзацу першого пункту 18 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112» та ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на момент проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 07.06.2023 № 4 (зі змінами від 09.06.2023 № 6), запитання до процедури від 08.06.2023, 09.06.2023 та від 10.06.2023, відповіді Замовника від 09.06.2023 та від 12.06.2023, тендерні пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»), товариства з обмеженою відповідальністю «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112» (далі – ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112») та товариства з обмеженою відповідальністю «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі – ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ», учасник-переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.06.2023, вимога про усунення невідповідностей, оприлюднена в електронній системі закупівель 21.06.2023, протокольні рішення уповноваженої особи від 21.06.2023 № 33 та від 22.06.2023 № 36, повідомлення про намір укласти договір від від 22.06.2023 № 36, договір від 04.07.2023 № 93-23 на суму 90 844 134,00 грн (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 26.07.2023 № 1, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 17.08.2023 та 22.08.2023.
За результатами моніторингу встановлено, що пунктом 21.1 Проекту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації встановлений перелік обов’язкових додатків, що будуть частиною договору підряду. Додатком 3-23 відповідно даного пункту Проекту договору є «Протокол погодження договірної ціни на 2023 рік».
За результатами проведеної закупівлі між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» був укладений Договір, з невід’ємною частиною, додатком 3-23 «Протокол погодження договірної ціни на 2023 рік». Відповідно до інформації, що міститься в даному додатку у загальну вартість Договору були включені кошти на покриття ризику у сумі 1 777 988,40 грн.
Розрахунок договірної ціни, який учасник закупівлі ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» надав в тендерній пропозиції, не містив в своєму складі статтю витрат на покриття ризику, що підтверджується загальним розрахунком договірної ціни та деталізованим постатейним розрахунком зазначеної категорії статті витрат.
Таким чином, під час укладання Договору в порушення норм абзацу четвертого пункту 49 та абзацу першого пункту 18 Особливостей Замовником були включені умови, що не відповідають (відрізняються) вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця закупівлі.
Окрім цього, слід зазначити що відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 21.06.2023 № 32 найбільш економічна вигідна тендерна пропозиція учасника закупівлі ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» була відхилена саме з причини включення даним учасником в розрахунок динамічної Договірної ціни коштів на покриття ризику в сумі 1 352 859, 05 грн, та як наслідок невідповідності тендерної пропозиції цього учасника пункту 5.31 «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова).
Також за результатами моніторингу встановлено, що відповідно до вимог частини шостої розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови та відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Відповідно до положень пункту 4.18 Настанови, у кошторисній вартості об’єкта будівництва враховуються кошти на зведення та розбирання тимчасових будівель і споруд, необхідних для виконання будівельних робіт, а також для обслуговування працівників будівництва в межах будівельного майданчика, з урахуванням можливості пристосування і використання для потреб будівництва існуючих та новозбудованих будівель і споруд сталого типу.
Пунктом 4.21 Настанови регламентовано, що розмір згаданих коштів визначається калькуляційним методом за даними проекту організації будівництва (далі – ПОБ) або за відсотковими показниками, наведеними у додатках 20 та 21 цієї Настанови.
На стадіях проектування, що затверджуються, — П, РП — кошти на зведення та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд визначаються калькуляційним методом за даними ПОБ з урахуванням можливості пристосування та використання для потреб будівництва існуючих та новозбудованих будівель і споруд сталого типу. Розмір коштів, який визначено на затверджувальній стадії не повинен перевищувати розміру коштів, врахованого за відсотковим показником додатка 20 цієї Настанови на попередній стадії проектування.
Згідно з положеннями пункту 4.23 Розмір коштів на зведення та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд, який визначено в інвесторській кошторисній документації, є лімітом на відшкодування цих витрат підряднику.
Відповідно до інформації, що міститься в Додатку 20 Настанови, максимальний ліміт коштів на титульні тимчасові будівлі та споруди в інвесторській кошторисній документації на будівництво (крім ремонтнобудівельних робіт) складає 9,1% загальної вартості.
Пунктом 5.16 Настанови визначено, що в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) кошти на спорудження та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд належать до витрат, що враховуються у вартості будівництва окремо.
Положеннями пункту 5.20 Настанови встановлено, що при формуванні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) кошти на покриття витрат підрядника на зведення та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд з урахуванням можливості пристосування та використання для цих цілей існуючих та новозбудованих будівель і споруд сталого типу визначаються калькуляційним методом за даними ПОБ.
Згідно з нормами пункту 6.6 Настанови при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт кошти на покриття витрат підрядника на зведення або пристосування тимчасових будівель і споруд визначаються: 1) при динамічній договірній ціні — за виконавчим кошторисом, складеним на підставі фактично збудованих (пристосованих) будівель і споруд згідно з рішеннями ПОБ, та погодженим із замовником;
Аналіз вказаних норм Настанови свідчить про те, що кошти на зведення або пристосування тимчасових будівель і споруд в розрахунку договірної ціни учасника закупівлі визначаються виключно за ПОБ, та не можуть бути більшими ніж встановлений максимальний ліміт коштів (у відсотковому значенні від вартості будівельних робіт за підсумком глав 1 — 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва) що складає 9,1%.
Відповідно до розрахунку договірної ціни в складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (файл «Договірна ціна з розрахунками.pdf») сума коштів на зведення або пристосування тимчасових будівель і споруд складає 13 779 840, 00 грн, що становить 26,03 % (13779,84000/52946,00300) від підсумку глав 1-7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, що значно перевищує максимальний ліміт в 9,1% встановлений в Додатку 20 Настанови.
Таким чином, розрахунок договірної ціни учасника ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ», що в остаточній редакції був включений в укладений Договір не відповідає вимогам частини шостої розділу «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації в частині невідповідності розрахунку договірної ціни вимогам Настанови.
Відповідно до частини третьої розділу «Оцінка тендерної пропозиції» замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до пункту 44 Особливостей із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Проте, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та уклав з ним Договір, на умовах що суперечать вимогам тендерної документації та нормативно-правовим актам в галузі будівництва.
Період усунення порушень:
24.08.2023 18:13 - 08.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
24.08.2023 18:13
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в суді
Дата публікації:
07.09.2023 09:16
Дата відкриття провадження:
16.02.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
П/320/1717/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
df53a7c974c246a2acb8c3ca1d9a3668
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.08.2023 16:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт мосту через р. Ірпінь на км 1+200 автомобільної дороги загального користування місцевого значення С101419 Яблунівка -Перевіз (ДК 021:2015: 45221000-2 — Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-07-015772-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати позитивний експертний звіт за результатами розгляду проектної документації на об’єкт будівництва та проектно-кошторисну документацію в частині розрахунку договірної ціни
3. Згідно протокольного рішення № 32 від 23.06.2023 пропозиція учасника закупівлі, що надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» була відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на момент проведення торгів) (далі – Особливості). З огляду на зазначене, надати пояснення щодо ненадання можливості зазначеному учаснику виправити встановлені невідповідності.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1365342b092c4ac5a3c997bcd685e311
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
17.08.2023 10:44
Опис:
Розмір бюджетного призначення визначено Відповідно до розпорядження Київської обласної військової адміністрації від 23 травня 2023 р. № 381 "Про внесення змін до переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2023 році» (додається).
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі акупівлі робіт з «Капітальний ремонт мосту через р. Ірпінь на км 1+200 автомобільної дороги загального користування місцевого значення С101419 Яблунівка -Перевіз (ДК 021:2015: 45221000-2 — Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)», відповідають проєктній документації на даний об’єкт, яка згідно «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи» (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 із змінами), Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Закону України "Про архітектурну діяльність", була перевірена експертною організацією з наданням позитивного експертного звіту ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» No 129-08-22/КП від 29 серпня 2022, реєстраційний номер EX01:7561-0220-0275-9608. (додається)
Відповідно до протокольного рішення № 32 від 23.06.2023 пропозиція учасника закупівлі, що надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» була відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на момент проведення торгів).
Відповідно до п.6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Учасником в складі тендерної пропозиції надано розрахунок Договірної ціни в якій враховані кошти на покриття ризику в розмірі 1352859,05 грн без ПДВ.
Однак, відповідно до п. 5.31 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» » ( зі змінами 1,2) кошти на покриття ризику за динамічною ціною не враховуються.
Якщо учасником ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» не було б враховано кошти на покриття ризику, це в свою чергу призвело б до зміни вартості робіт під час розрахунку договірної ціни на виконання робіт відповідно до предмету закупівлі, що в свою чергу не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та призвело б до зміни предмету закупівлі.
З огляду на вищевикладене Законом не передбачено надання можливості учаснику ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» виправити встановлені невідповідності.
Номер:
3199dd7a52b54d0f9b266a5ab13a3b80
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.08.2023 12:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт мосту через р. Ірпінь на км 1+200 автомобільної дороги загального користування місцевого значення С101419 Яблунівка -Перевіз (ДК 021:2015: 45221000-2 — Будівництво мостів і тунелів, шахт і метрополітенів)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-07-015772-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати проектно-кошторисну документацію в частині розрахунку договірної ціни.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.