-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області
Завершена
49 987 034.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 249 935.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 249 935.17 UAH
Номер:
954fd691016b469aa70186e4f51d8676
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-19-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.09.2023 00:00
Період моніторингу:
19.09.2023 14:14 - 11.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
19.09.2023 № 40-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України № 003100-18/8714-2023 від 03.08.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 19.09.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
19.09.2023 №40-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-31-010634-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178 та вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та її оприлюднення, внесення змін до договору, надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 в редакції на 20.05.2023 (далі – Особливості №1178); розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; внесення змін до договору; надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.05.2023; тендерну пропозицію КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва; вимога про усунення невідповідностей від 19.06.2023; повідомлення про намір укласти договір від 21.06.2023; рішення комісії АМКУ від 10.07.2023 №10233-р/пк-пз; договір про закупівлю від 19.07.2023 № 25-Б; додаткова угода №1 від 19.07.2023; пояснення Замовника від 22.09.2023, від 28.09.2023 надані на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
За наслідками проведеного моніторингу установлено, що в ході розгляду пропозиції КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва (далі – Учасник) Замовником встановлені невідповідності в інформації та документах, що подані учасником.
Так, згідно вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати довідку за встановленою формою, в якій має бути заповнена відповідна інформація, в тому числі про рік випуску техніки та інформацію з посиланням на документ, який підтверджує правовий статус використання зазначеної техніки (обладнання).
На виконання зазначених вимог Учасник у складі своєї пропозиції надав довідку від 12.06.2023 №146/23 яка містить перелік техніки та обладнання, проте у графі 3 не зазначено рік випуску техніки. У графі 6 зазначено посилання на документ, який не підтверджує правовий статус, а лише є бухгалтерською оборотно-сальдовою відомістю, яка містить відомості по рахункам бухгалтерського обліку залишки на початок та на кінець періоду та обороти за дебетом і кредитом за обраний період.
Таким чином, у Замовника були правові підстави надання вимоги до учасника щодо усунення вищезазначених невідповідностей в інформації та документах, що надані учасником.
Крім того, моніторингом установлено, що у рядку №13 довідки від 12.06.2023 №146/23 (файл 5. Лист техніка.PDF) та листом від 12.06.2023 №167/23 (файл 5.3. Лист-пояснення техніка.PDF) Учасник, у своїй тендерній пропозиції, підтвердив використання всесезонної машини з обладнанням МДК 11 Ford Cargo 1833.
На виконання вимоги про усунення невідповідностей від 19.06.2023 Учасником надана оновлена довідка про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), необхідних для надання послуг за предметом закупівлі від 20.06.2023 №169/23.
Проте, моніторингом установлено, що Учасником, на виконання вимоги про усунення невідповідностей, інформацію про рік випуску та про правовий статут використання всесезонної машини з обладнанням МДК 11 Ford Cargo 1833 в оновленій довідці не надано, у зв’язку із виключенням вказаної машини із оновленої довідки від 20.06.2023 №169/23, а отже Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Проте, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив пропозицію учасника КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва, як таку, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Крім того, моніторингом установлено, що згідно вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» в підтвердження інформації, зазначеної в довідці про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції на всю вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування) (крім техніки, яка не підлягає державній/відомчій реєстрації) надає свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (машини тощо) та/або інші реєстраційні документи, що свідчать про державну/відомчу реєстрацію машин та механізмів.
На виконання зазначених вимог Учасник у складі своєї пропозиції надав довідку від 12.06.2023 №146/23, у рядку №13 якої вказано всесезонну машину з обладнанням МДК 11 Ford Cargo 1833, проте Учасником у складі своєї пропозиції не надано свідоцтво про реєстрацію вказаного транспортного засобу, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва, у зв’язку з її невідповідністю кваліфікаційному критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, установленого статтею 16 цього Закону, визнав його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 19.07.2023 №25-Б з ціною 44 916 183,52 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
03.10.2023 12:15 - 18.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.10.2023 12:15
Оскарження висновку в суді
Опис:
На виконання вимог ч.10 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі", Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області інформує про оскарження висновку до суду шляхом подання 17.10.2023 року Адміністративного позову №1618/14-10 від 16.10.2023
Дата публікації:
18.10.2023 14:52
Дата відкриття провадження:
23.10.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
400/12882/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку Управління Південного офісу Державної аудиторської служби України в Херсонській області (далі – Держаудитслужба) про результати моніторингу процедури закупівлі за предметом 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області (UA-2023-05-31-010634-a).
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (далі – Служба, Замовник) вважає, що Висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-31-010634-a від 03 жовтня 2023 року (надалі Висновок) є необґрунтованим та таким, що порушує права й інтереси Служби з урахуванням наступного.
1. Відповідно до п.2 та враховуючи п.1 констатуючої частини Висновку, установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178 та вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме не відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника КП «Шляховоексплуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва (далі – Учасник) як такої, що не відповідає кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, установленого статтею 16 цього Закону та укладання договору з КП «Шляховоексплуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва.
Щодо порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Законодавством у сфері публічних закупівель визначено вичерпний перелік підстав для відхилення пропозиції учасника, поданої в конкурентній закупівлі. Так, пункт 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), визначає підстави для обов’язкового відхилення тендерної пропозиції учасника, поданої у відкритих торгах, що проводяться під час воєнного стану. Є також підстави для відхилення, які дають замовнику право на його розсуд відхилити пропозицію учасника. Такі підстави визначені пунктом 45 Особливостей. Ані пункт 44, ані пункт 45 Особливостей не містить підстави відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме невідповідності кваліфікаційному критерію, тому посилання на вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону є такими, що не передбачені на сьогодні законодавством з публічних закупівель.
Щодо порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178.
Згідно вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Учасником в складі тендерної пропозиції надається Довідка про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), необхідних для надання послуг за предметом закупівлі (далі - Довідка), за встановленою формою, в якій має бути заповнена відповідна інформація, в тому числі про рік випуску техніки та інформація з посиланням на документ, який підтверджує правовий статус використання зазначеної техніки (обладнання). В підтвердження інформації, зазначеній в довідці, учасник в складі тендерної пропозиції на всю вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування) (крім техніки, яка не підлягає державній/відомчій реєстрації) надає свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (машини тощо) та/або інші реєстраційні документи, що свідчать про державну/відомчу реєстрацію машин та механізмів.
На виконання зазначених вимог тендерної документації Учасник у складі своєї пропозиції надав Довідку від 12.06.2023 №146/23 (файл 5. Лист техніка.PDF), яка містить перелік техніки та обладнання а також свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (файл 5.1.Свідоцтва реєстрації на транспорта.pdf). В ході розгляду пропозиції Учасника Службою встановлені невідповідності в інформації та документах, що подані Учасником, а саме: у графі 3 Довідки не зазначено рік випуску техніки, у графі 6 зазначено посилання на документ, який не підтверджує правовий статус, а лише є звітом, який містить для кожного рахунку бухгалтерського обліку залишки на початок та на кінець періоду та обороти за дебетом і кредитом за обраний період.
Таким чином, у Замовника були правові підстави (пункт 43 Особливостей 1178) надання вимоги до Учасника щодо усунення вищезазначених невідповідностей в інформації та документах, що надані Учасником в складі тендерної пропозиції. Замовник не обмежував підрядника в способах та видах виправлення помилок та надання документального підтвердження. Учасник виправляв виявлені невідповідності та надавав документальне підтвердження на власний розсуд.
Учасник протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей завантажив через електронну систему закупівель, серед іншого, уточнену Довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (файл 5. Довідка транспорт_виправлена.PDF). Відповідно до абзацу другого частини дев’ятої статті 26 Закону Замовник розглянув подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасником виявлених невідповідностей. Всі виявлені невідповідності було виправлено, а саме: учасник зазначив у графі 3 Довідки рік випуску техніки, а в графі 6 зазначив номер та дату документу, що підтверджує правовий статус, як того вимагала тендерна документація, тому у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника КП «Шляховоексплуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» м. Києва.
2. В пункті 1 констатуючої частини Висновку зазначено «на виконання зазначених вимог Учасник у складі своєї пропозиції надав довідку від 12.06.2023 №146/23, у рядку №13 якої вказано всесезонну машину з обладнанням МДК 11 Ford Cargo 1833, проте Учасником у складі своєї пропозиції не надано свідоцтво про реєстрацію вказаного транспортного засобу, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації».
Служба категорично не погоджується з цим твердженням виходячи з наступного. Учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку від 12.06.2023 №146/23 (файл 5. Лист техніка.PDF), у рядку №13 якої вказано всесезонну машину з обладнанням МДК 11 Ford Cargo 1833. Після усунення невідповідностей Учасник завантажив через електронну систему закупівель, в тому числі, уточнену Довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (файл 5. Довідка транспорт_виправлена.PDF), в рядку №13 якої зазначив інформцію щодо всесезонної машини з обладнанням Вантажний спеціалізований цистрена ВКК СПЕЦМАШ, МКД-11-07.08, 2020 р. Документом, що підтверджує правовий статус у графі 6 зазначено свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХВ 464091, реєстрація - 20.01.21. При поданні тендерної пропозиції для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Учасником було завантажено файл «5.1.Свідоцтва реєстрації на транспорта.pdf» в складі якого на сторінці 13 міститься сканована копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Вантажний спеціалізований цистрена ВКК СПЕЦМАШ, МКД-11-07.08, 2020 р. випуску, серія та номер - СХВ 464091 реєстрація - 20.01.21. Тобто, можна зробити висновок, що Учасником під час формування первісної Довідки було допущено механічну помилку (описку) в зазначенні типу, марки, моделі всесезонної машини з обладнанням, інформація щодо якої зазначалась в рядку №13. Ця механічна описка була виправлена Учасником під час усунення невідповідностей, а наявність сканованої копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХВ 464091, яке з самого початку знаходилось в складі документів тендерної пропозиції є тому підтвердженням.
Слід зазначити, що відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації в учасника обов’язково мають бути включені до довідки про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) в тому числі, машина поливально-мийна та/або підмитально-прибиральна тощо, у кількості, не менше 1 одиниці. Оскільки Замовником на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вимагалась вищезазначена машина поливально-мийна та/або підмитально-прибиральна в кількості 1 одиниці, а Учасником в складі тендерної пропозиції надано більш ніж одна, а саме - 3 одиниці відповідної техніки з усіма підтверджуючими документами, Замовник вважає що Учасником виконано вимоги тенденої документації в частині підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» в повному обсязі.
Враховуючи наведену аргументацію, Замовник заперечує наявність порушень, визначених Держаудитслужбою у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області (UA-2023-05-31-010634-a).
Дата публікації звіту:
09.10.2023 17:02
Запити/Пояснення
Номер:
a55012694a5b4e13ac37046af66a8dd7
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.09.2023 14:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-31-010634-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості;
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Прошу надати інформацію про суми коштів, сплачених за договором, що був укладений за результатом проведеної закупівлі.
4. Поясніть чому послуги з відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення були визначені Замовником за кодом ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a344b515d2304103bb00941567a2c22b
Назва:
45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області
Дата опублікування:
22.09.2023 16:21
Опис:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (надалі – Замовник) надає пояснення по суті питань, викладених у запиті.
1) Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки є засобом організації дорожнього руху та передбачено ДСТУ 8747:2017 АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ.
Замовником відповідно до приписів Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженої Наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022р. №753, розроблено та затверджено наказом від 17.05.2023р. №60-о кошторисну документацію з «Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області», загальною кошторисною вартістю 54 040 343,00 грн.
Саме на підставі зазначеної кошторисної документації та нормативних документів у сфері дорожнього господарства, визначено очікувану вартість предмета закупівлі, його технічні та якісні характеристики (розрахунок додається).
Також зазначаємо, що розмір бюджетного призначення Замовником не обґрунтовувався, так як Замовник є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
2) Щодо розміщення інформації відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» прийнята з метою забезпечення ефективного використання державних коштів, про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови, і ніяким чином не стосується дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Відповідно п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ч.5 ст.8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Так як Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 стосується лише ефективності використання державних коштів і не є складовою законодавства у сфері публічних закупівель, то виконання приписів зазначеної постанови не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Стверджуємо, що інформація, передбачена пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» розміщена Замовником на власному веб-сайті.
3) Щодо надання інформації про суми коштів, сплачених за договором, що був укладений за результатом проведеної закупівлі.
Замовник звертає увагу, що відповідно до статті ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Відповідно п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Розділом VIII Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано основні вимоги до договору про закупівлю, внесення змін до нього, звітність про виконання договору та випадки нікчемності договору про закупівлю. Оплата робіт є умовою укладеного господарського договору і жодним нормативним актом в сфері публічних закупівель не регламентовано порядок проведення розрахунків між контрагентами по укладеному договору, документальне супроводження вказаних розрахунків.
Також звертаємо увагу, що відповідно до п.1 ч.4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013р. № 631, стан виконання умов договору, внесення змін до нього, в тому числі вимог щодо якості, кількості (обсягів) предмета закупівлі, ціни договору, віднесено до питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі. Ще раз підкреслюємо, що розрахунки між Замовником та підрядником є саме умовою договору.
Відповідно до приписів ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
4) Щодо визначення Замовником послуг з відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення за кодом ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Відповідно до пункту 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708).
Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку №708, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг та «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082), який визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини 22 статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону визначено, що послуги — це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проєктної документації. Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах є відноситься до експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування та є послугами в розумінні з Закону.
Відповідно до Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Єдиний закупівельний словник (далі – ЄЗС) складається з основного та додаткового словника. Для визначення кодів та назв продукції, робіт та послуг, що можуть бути предметом закупівель, використовується основний словник ЄЗС. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином: перші дві цифри визначають розділ, перші три цифри визначають групу, перші чотири цифри визначають клас, перші п’ять цифр визначають категорію. Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев’ята цифра — контрольна.
Відповдно до ЄЗС послугам з відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення максимально підходить код 45233221-4 Нанесення дорожньої розмітки, інших підходящих кодів ЄЗС не містить. Але ж вибрати для закупівлі код за показником восьмої цифри ЄЗС замовник не може, адже предмет закупівлі, відповідно до Порядку № 708, визначається за показником четвертої цифри. Тому, піднімаючись вверх по ієрархічний структурі ЄЗС від деталізованої категорії до класу (показник четвертої цифри), для такої послуги предмет закупівлі визначається за кодом: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Отже, щоб правильно визначити предмет закупівлі і так само правильно оприлюднити всю необхідну інформацію, замовник керується Законом, Порядком № 708 та Порядком № 1082.
Номер:
c25f6cd32f8e4b939f3f327a35fb0d22
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.09.2023 11:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-31-010634-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939).
Відповідно до ст.2 Закону № 2939 головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Пунктом 11 частини першої ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що моніторинг закупівлі - це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Поняття «законодавства» охоплює закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також постанови Верховної Ради України, укази Президента України, декрети і постанови Кабінету Міністрів України, прийняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституції України і законів України (рішення Конституційного Суду України від 09.07.1998 по справі № 12рп-98).
Таким чином Держаудитслужба зобов`язана аналізувати дотримання Замовником не лише Закону України «Про публічні закупівлі», а всього обсягу законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі, і постанови КМУ № 710.
Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Номер:
bad1d88280634e1284d85720b00b8b59
Назва:
45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Відновлення (нанесення) горизонтальної дорожньої розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного значення Миколаївської області
Дата опублікування:
29.09.2023 15:54
Опис:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області (надалі – Замовник) надає пояснення по суті питання, викладеного у запиті.
Замовником в поясненні на запит спеціаліста Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (далі – Держаудитслужба), розміщеного в електронній системі закупівель від 19.09.2023 року, детально та обґрунтовано надано інформацію по питанню оприлюднення інформації відповідно до п.41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 (Далі – ПКМУ №710).
У поточному запиті спеціаліст Держаудитслужби стверджує, що ПКМУ №710 є частиною законодавства про публічні закупівлі і тому приписи п.41 можуть бути досліджені при здійсненні моніторингу закупівлі. Знову звертаємо увагу, що ПКМУ № 710 ПРИЙНЯТА З МЕТОЮ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНИХ КОШТІВ, про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови, і все…. Також, п.41 ПКМУ №710 говорить про: «Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки З МЕТОЮ ПРОЗОРОГО, ЕФЕКТИВНОГО ТА РАЦІОНАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ забезпечити:….». Мета вищевказаної постанови чітко визначена, жодного відношення до законодавства про здійснення публічних закупівель вказана постанова не має, а безпосередньо регламентує дії та заходи для ефективного та раціонального використання державних коштів.
Відповідно п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), МОНІТОРИНГ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ - АНАЛІЗ ДОТРИМАННЯ ЗАМОВНИКОМ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії З МЕТОЮ ЗАПОБІГАННЯ ПОРУШЕННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Суть та мета моніторингу чітко визначення і не містить положень щодо дотримання законодавства про ефективне використання державних коштів, яке здійснюється в ході інших різновидів державного фінансового контролю, передбачених Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так як ПКМУ №710 стосується лише ефективності використання державних коштів і не є складовою законодавства у сфері публічних закупівель, то виконання приписів зазначеної постанови не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі», стаття 8 якого регламентує порядок здійснення моніторингу закупівель.
Одночасно, Замовник є юридичною особою, яка дотримується як законодавства про публічні закупівлі, так і законодавства про законне та ефективне використання державних коштів. З метою підтвердження останнього, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 ПКМУ №710 https://mk.restoration.gov.ua/diialnist/6758/55612/55617.html ».