-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо яловичини 1 категорії, м’якоть охолоджена задньотазової або лопаткової частин, чверть куряча 1 категорії заморожена, тушки курчі 1 категорії заморожені, філе куряче 1 категорії заморожене, стегенця курячі 1 категорії заморожені, філе індички охолоджене, свинина нежирна, м’якоть охолоджена задньотазової або лопаткової частин, код ДК 021:2015: код 15110000-2 – М'ясо
Завершена
667 463.39
UAH з ПДВ
Номер:
799dc5db3da44eb29731bb3547002a48
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-04-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.07.2023 00:00
Період моніторингу:
04.07.2023 22:34 - 26.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.07.2023 №158
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 04.07.2023 року.
В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 04.07.2023 № 158
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
2 UA-2023-05-17-008497-a 17.05.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; розгляду тендерної пропозиції Фізичної особи – підприємця Шевченко Олександра Федоровича; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанові 1178, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; внесення змін до тендерної документації, розгляд звернення до тендерної документації, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Постанові 1178, своєчасності їх розміщення та виконання учасником; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Відділу освіти Роганської селищної ради Харківського району Харківської області, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом Уповноваженої особи від 17.05.2023 зі змінами від 22.05.2023 року, тендерну пропозицію Фізична особа – підприємець Шевченко Олександр Федорович (далі – учасник – переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 29.05.2023, протокол розгляду тендерних пропозицій від 29.05.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.06.2023 року про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 23.06.2023 року, договір від 30.06.2023 року №27/2023В, пояснення Замовника оприлюднені в електронній системі закупівель 10.07.2023.
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено.
Відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/36299692/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 05.07.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Проте, відповідь Замовника, надана 10.07.2023 містить лише інформацію наступного змісту: «Відділ освіти Роганської селищної ради Харківського району Харківської області повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікувану вартість визначено відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі то зазначена норма передбачена п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», яка є рекомендацією для органів місцевого самоврядування.»
Однак, документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, Замовником не додано до пояснення та на завантажено в електронну систему закупівель.
Таким чином, не надавши на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби всі документи, які є предметом дослідження в рамках моніторингу, Замовник порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій .
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі по кожному товару ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 15111000-9 – «М’ясо великої рогатої худоби родини бикових», 15112000-6– «М’ясо свійської птиці», 15113000-3 – «Свинина».
Період усунення порушень:
12.07.2023 21:21 - 27.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
12.07.2023 21:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-17-008497-a
Відділ освіти Роганської селищної ради не згоден з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-17-008497-a, в якому вказано, що встановлені порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону та порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Постанови № 1178.
Щодо начебто порушення Замовником вимог частини п’ятої статті 8 Закону то по тексту висновку вказано, «під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 05.07.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.».
Однак, на сайті в тексті запиту про надання пояснень 2023-07-05 16:55:20 від Замовника вимагалось дати роз’яснення і не вимагалось надання документів до пояснення, що і зробив Замовник.
Керуючись ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником було розміщено запит про надання роз’яснення стосовно змісту висновку з цього питання, однак до теперішнього часу відповідь не отримано.
Щодо начебто порушення Замовником вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Постанови № 1178 по тексту моніторингу вказано «за результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.»
Відділ освіти Роганської селищної ради знаходиться в зоні можливих бойових дій, перепади напруги та в доступі до мережі Інтернет, замовником в електронних полях оголошення до даної процедури під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів було вказано код товару визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, як то передбачено п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893, однак 19 травня 2023 року при отриманні запитань до процедури було з’ясовано, що в електронних полях оголошення предмет закупівлі вказано по 4 знакам Єдиного закупівельного словника.
На теперішній час жодним нормативно – правовим документом з питань закупівель не передбачено право внесення Замовником виправлення до екранних форм оголошення про проведення відкритих торгів, крім внесення змін щодо строку для подання тендерних пропозиції, як то передбачено абзацем 3 п.54 Особливостей в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 №471 з зазначеного питання УО було складено протокол технічної помилки від 19.05.2023.
Керуючись ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником було розміщено запит про надання роз’яснення стосовно місту висновку з цього питання, однак до теперішнього часу відповідь не отримано.
Дата публікації звіту:
19.07.2023 15:38
Запити/Пояснення
Номер:
89e6488d17874b0c9b9083186a3c01bc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.07.2023 16:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.07.2023 00:00
Опис:
Директору
Відділу освіти Роганської селищної ради Харківського району Харківської області
Фатєєва Ольга Олександрівна
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «М'ясо яловичини 1 категорії, м’якоть охолоджена задньотазової або лопаткової частин, чверть куряча 1 категорії заморожена, тушки курчі 1 категорії заморожені, філе куряче 1 категорії заморожене, стегенця курячі 1 категорії заморожені, філе індички охолоджене, свинина нежирна, м’якоть охолоджена задньотазової або лопаткової частин, код ДК 021:2015: код 15110000-2 – М'ясо»), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-17-008497-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Головний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Олена КИРИЛЕНКО
Номер:
d413c10b3aee4798a0a9ea144f9f5d4d
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
10.07.2023 09:31
Опис:
Відділ освіти Роганської селищної ради Харківського району Харківської області повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікувану вартість визначено відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі то зазначена норма передбачена п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», яка є рекомендацією для органів місцевого самоврядування.
Номер:
4ef1e1f263b84eab9d8799e6d4daeb7b
Назва:
Запитання до Держаудитслужби України стосовно висновку
Дата опублікування:
17.07.2023 08:51
Опис:
Керуючись ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Відділ освіти Роганської селищної ради просить надати роз’ясненням змісту висновку.
Так, в констатуючій частині висновку вказано, що «Відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/ spending-agencies/36299692/profle) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету.». Враховуючи, що за даним посилання міститься посилання на Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (ЄДРПОУ 36299692), яким чином це вплинуло на результатами моніторингу Відділу освіти Роганської селищної ради (ЄДРПОУ 41285901), та що там повинен побачити Відділ освіти Роганської селищної ради?
Крім того, в констатуючій частині висновку вказано «Однак, документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, Замовником не додано до пояснення та на завантажено в електронну систему закупівель.».
Враховуючи, що на сайті міститься такий запит про надання пояснень 2023-07-05 16:55:20
«Директору
Відділу освіти Роганської селищної ради Харківського району Харківської області
Фатєєва Ольга Олександрівна
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «М'ясо яловичини 1 категорії, м’якоть охолоджена задньотазової або лопаткової частин, чверть куряча 1 категорії заморожена, тушки курчі 1 категорії заморожені, філе куряче 1 категорії заморожене, стегенця курячі 1 категорії заморожені, філе індички охолоджене, свинина нежирна, м’якоть охолоджена задньотазової або лопаткової частин, код ДК 021:2015: код 15110000-2 – М'ясо»), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-17-008497-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.».
Просимо надати роз’яснення де в тексті запиту про надання пояснень 2023-07-05 16:55:20 від Замовника окрім надання пояснень вимагалось додати до пояснення документи та завантажити їх в електронну систему закупівель?
Одночасно повідомляємо, що в реаліях теперішнього часу, а саме: наявності мережі Інтернет, введення в країні воєнного стану, знаходження Відділу освіти Роганської селищної ради в зоні можливих бойових дій Замовником для визначення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікувану вартість використовуються не документи, а інформація, що знаходиться у вільному доступі в мережі Інтернет, зазначене відображено в інформації, що розміщена на сайті Відділу освіти Роганської селищної ради, яке знаходиться за посиланням http://rogan-osvita.gov.ua/wp-content/uploads/2023/07/Obhruntuvannia-ochikuvanoi-vartosti-zakupivlia-Miasa-15110000-2-1.pdf.
Враховуючи, що Відділ освіти Роганської селищної ради знаходиться в зоні можливих бойових дій, перепади напруги та в доступі до мережі Інтернет, замовником в електронних полях оголошення до даної процедури під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів було вказано код товару визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, як то передбачено п.14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893, однак 19 травня 2023 року при отриманні запитань до процедури було з’ясовано, що в електронних полях оголошення предмет закупівлі вказано по 4 знакам Єдиного закупівельного словника.
На теперішній час жодним нормативно – правовим документом з питань закупівель не передбачено право внесення Замовником виправлення до екранних форм оголошення про проведення відкритих торгів, крім внесення змін щодо строку для подання тендерних пропозиції, як то передбачено абзацем 3 п.54 Особливостей в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 №471 з зазначеного питання уповноваженою особою було складено протокол технічної помилки від 19.05.2023 (додається). Враховуючи вищевикладене і те, що відповідно до вимог нормативно – правових документів з питань закупівель до оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель, додається тендерна документація, за наявності перелік змін до тендерної документації та тендерна документація в новій редакції. Зазначений перелік є вичерпним, що повинна була робити уповноважена особа з зазначеним протоколом технічної помилки?