-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт фасаду та даху 5 ДПРЗ Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на вул. Мазепи 237 м. Коломия (код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
8 063 502.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 317.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 317.51 UAH
Номер:
697747af3fba4cdb9d5dac3815c18aad
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-12-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.06.2023 00:00
Період моніторингу:
12.06.2023 10:25 - 04.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
12.06.2023 №35-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 12.06.2023 №35-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2023-05-17-004079-a 17.05.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178, розгляду та відхилення тендерних пропозицій ТОВ Планетабуд, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГЕН УКРАЇНА", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 шляхом припинення зобов’язань за договором від 09.06.2023 №90623 Р-1 (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 19 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель 5 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України в Івано-Франківській області (м. Коломия) (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), вимоги про усунення порушення, тендерні пропозиції ТОВ Планетабуд, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГЕН УКРАЇНА" та ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ", протокольне рішення від 29.05.2023 №44, протокольне рішення від 31.05.2023 №45, протокольне рішення від 02.06.2023 №46, договір про закупівлю робіт від 09.06.2023 №90623 Р-1 (далі – Договір), відповідь замовника на пояснення від 16.06.2023.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником у Додатку 1 ТД у переліку «Інших документів», які необхідно подати учасникам в складі пропозиції вимагалось для платників єдиного податку скановану з оригіналу копія свідоцтва про сплату єдиного податку або копію витягу з реєстру платників єдиного податку.
Учасником ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" у складі тендерної пропозиції надано витяг з реєстру платників єдиного податку із зазначенням ставки 2%, тоді як у наданих Розрахунках 13. Податки, збори, обов’язкові платежі (сума 387,206 тис. грн) та користувача №14-15Р із зазначенням єдиного податку за ставкою 5%.
Таким чином, учасником ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" не внесено зміни до вказаних розрахунків, що відповідно впливатиме на суму у розрахунках.
Також, для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасником надано Довідку від 21.05.2023 №05/05 із зазначенням 6 працівників, однак не надано трудовий договір/трудову угоду на вказаних працівників, що не відповідає вимозі Замовника у Додатку 1 ТД, а саме, надати: Довідку, що містить інформацію про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за формою) та Копії документів, що підтверджують те, що працівники працюють на підприємстві Учасника. (копія наказу та копії першої та сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування, трудовий договір/трудова угода). Відповідно до статті 21 КЗпП ФОП мають укладати трудові договори з найманими працівниками. Порядок укладення трудового договору з працівниками регулює стаття 24 КЗпП. Окрім укладання трудового договору, ФОП має повідомити територіальний орган ДПС України про прийняття працівника, перш ніж допустити його до роботи. Таким чином, наявність трудового договору в письмовій формі - обов'язкова умова для початку трудових відносин із ФОП. Слід при цьому наголосити, що Замовником не вимагалось у ТД або надання трудового договору/трудової угоди, а саме - трудовий договір/трудова угода.
Таким чином, на порушення підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до підпункту 2 пункту 47 Постанови №1178 Замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
19.06.2023 11:10 - 04.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.06.2023 11:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Замовник не погоджується з інформацією зазначено у висновку та надає аргументовані заперечення:
«На висновок Управління Зхідного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області повідомляємо наступне.
Оскільки учасником ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ відповідно до тендерної документації надано довідку від 21.05.2023 №05/05, що містить інформацію про наявність у Учасника 6 працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою встановленою в тендерній документації та надано копії документів, що підтверджують те, що працівники працюють на підприємстві Учасника. (копія наказу та копії першої та сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування, трудовій договір/трудова угода). Трудовий договір може бути укладено, як в усній так і письмовій формі, і як правило, оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу. В складі пропозиції ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" надано копії наказів про призначення, що є документом про укладення трудового договору в усній формі. Таким чином, вказаним учасником виконано вимогу тендерної документації.
Також, на період проведення тендеру ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" являвся платником єдиного податку 3 група 2% на період дії військового стану. Відповідно до законопроекту https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/41268 уряд має скасувати дію податкових пільг, то на період закриття актів виконаних робіт ФОП буде перебувати на системі оподаткування до періоду військового стану, тобто 3 група 5%. Крім того слід зазначити, що ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" має право змінити систему оподаткування в будь який момент та відповідно відобразити в актах виконаних робіт. Таким чином, Замовником прийнято рішення щодо несуттєвих, зазначених аудиторами, порушень, які не впливають на виконання договору.
Договір укладений відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів, відповідно умови договору дотримано та підстави для розірвання вказаного договору відсутні».
Дата публікації звіту:
26.06.2023 16:27
Запити/Пояснення
Номер:
7e50fd841bde4c2cad4a108e4c546c30
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
13.06.2023 13:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Капітальний ремонт фасаду та даху 5 ДПРЗ Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на вул. Мазепи 237 м. Коломия (код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-17-004079-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Замовником у частині 6 розділу 3 ТД вимагається підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281».
Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" те, що учасником не надано розрахунок вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, який зазначений у договірній ціні на вказану закупівлю?
3. Чи враховано Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" те, що ним надано Розрахунок 13. Податки, збори, обов’язкові платежі (сума 387,206 тис.грн) та Розрахунок користувача №14-15Р із зазначенням єдиного податку за ставкою 5%, тоді як у складі тендерної пропозиції учасника надано витяг з реєстру платників єдиного податку із зазначенням ставки 2%?
4. Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" те, що для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасником надано Довідку від 21.05.2023 №05/05 із зазначенням 6 працівників, однак не надано трудовий договір/трудову угоду на вказаних працівників, що не відповідає вимозі Замовника у Додатку 1 ТД, а саме, надати: Довідку, що містить інформацію про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за формою) та Копії документів, що підтверджують те, що працівники працюють на підприємстві Учасника. (копія наказу та копії першої та сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування, трудовій договір/трудова угода). Довідково: відповідно до статті 21 КЗпП ФОП мають укладати трудові договори з найманими працівниками. Порядок укладення трудового договору з працівниками регулює статті 24 КЗпП. Окрім укладання трудового договору, ФОП має повідомити територіальний орган ДПС України про прийняття працівника, перш ніж допустити його до роботи.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
0a4244f999b04b8d80f81a1a345d5673
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.06.2023 16:05
Опис:
Щодо першого питання:
Обсяги робiт за робочим проектом «Капітальний ремонт фасаду та даху 5 ДПРЗ Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на вул. Мазепи 237 м. Коломия (код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)», складено згiдно з вимогами «Настанова з визначення вартості будівництва». (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), що є обrрунтуванням технічних та якiсних характеристик предмета закупiвлi..
Згідно експертного звіту (позитивного) від 22 грудня 2022 року № ІФ/044-12-22/КШ загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах складає 8 300 634,00 грн.
Обґрунтуванням очікуваної вартості капітального ремонту фасаду та даху 5 ДПРЗ Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на вул. Мазепи 237 м. Коломия є витрати на будівництво без врахування коштів на утримання служби замовника та коштів на проєктно-вишукувальнi роботи та авторський нагляд. Таким чином, очікувана вартість капітального ремонту фасаду та даху 5 ДПРЗ Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на вул. Мазепи 237 м. Коломия складає 8 063 502,00 грн.
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://if.dsns.gov.ua/derzhavni-zakupivli/obruntuvannya-zakupivel/5dprzzakupivli.
Щодо другого питання:
Умовами тендерної документації передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником. Документальне підтвердження відповідності робіт (послуг) тендерної документації* включає в себе:
- договірну ціну;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до Технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); *
- підсумкову відомість ресурсів;
- підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281;
- проєкт графіку виконання робіт, складеного в розрізі розділів локальних кошторисів. Під час укладання договору графік може бути відкоригований щодо проміжних робіт.
На підтвердження даної вимоги учасником ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" в складі пропозиції надані наступні документи:
- Договірна ціна;
- Локальний кошторис
- Підсумкова відомість ресурсів
- Пояснювальна записка до договірної ціни
- Розрахунок .Кошти на покриття ризиків.
- Розрахунок .Податки збори обовязкові платежі.
- Розрахунок загальновиробничих витрат
- Розрахунок прибуток
- Розрахунок.Кошти на покриття додаткових витрат ,повязаних з інфляційними процесами.
В наданій договірній ціні учасником ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" не враховано вартість експлуатації будівельних машин та механізмів відповідно в складі пропозиції не надано розрахунок вартості експлуатації будівельних машин та механізмів.
Крім того слід зазначити, що тендерна документація не містить конкретної вимоги про необхідність надання в складі пропозиції розрахунку вартості експлуатації будівельних машин та механізмі навіть, якщо вони не включені в договірній ціні.
Щодо третього питання:
На період проведення тендеру ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" являвся платником єдиного податку 3 група 2% на період дії військового стану. Відповідно до законопроекту https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/41268 уряд має скасувати дію податкових пільг, то на період закриття актів виконаних робіт ФОП буде перебувати на системі оподаткування до періоду військового стану, тобто 3 група 5%. Крім того слід зазначити, що ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" має право змінити систему оподаткування в будь який момент.
Щодо четвертого питання
Умовами тендерної документації передбачено, що учасники в складі пропозиції повинні надати довідку, що містить інформацію про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою встановленою в тендерній документації. Також учасники в складі пропозиції повинні надати копії документів, що підтверджують те, що працівники працюють на підприємстві Учасника. (копія наказу та копії першої та сторінки трудової книги з інформацією про працевлаштування, трудовій договір/трудова угода).
На виконання даної вимоги даної вимоги учасником ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" в складі пропозиції надано Довідку від 21.05.2023 №05/05 із зазначенням 6 працівників, копії трудових книжок та копії наказів про призначення, чим виконано вимогу тендерної документації.
Конституція України гарантує право кожного громадянина на працю, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується, гарантує рівні можливості у виборі роду трудової діяльності та захист від незаконного звільнення.
Засобом реалізації права на працю, що гарантовано Конституцією України є трудовий договір, який укладається між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник або уповноважений ним орган, фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Трудовий договір може бути укладено, як в усній так і письмовій формі, і як правило, оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу.
Також слід зазначити, що обов’язкові підстави для укладення трудового договору у письмовій формі визначено в статті 24 Кодексу законів про працю України, а саме Додержання письмової форми є обов'язковим:
1) при організованому наборі працівників;
2) при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я;
3) при укладенні контракту;
4) у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі;
5) при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу);
6) при укладенні трудового договору з фізичною особою;
6-1) при укладенні трудового договору про дистанційну роботу або про надомну роботу;
6-2) при укладенні трудового договору з нефіксованим робочим часом;
7) в інших випадках, передбачених законодавством України.
Стаття 24 Кодексу законів про працю України містить вичерпний перелік підстав для обов’язкового укладення трудового договору в письмовій формі.
Також стаття 24 Кодексу законів про працю України містить вимогу про те, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
В складі пропозиції ФОП "ТУПИЧАК ВОЛОДИМИР АНДРІЙОВИЧ" надано копії наказів про призначення, що є документом про укладення трудового договору в усній формі.
Що стосується ненадання в складі пропозиції повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу хочемо зауважити, що вимоги про надання такого документу в складі пропозиції не було.