-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пересувні котельні установки ПКУ-1.00 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 42160000-8 Котельні установки
Завершена
60 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 300 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 300 000.00 UAH
Номер:
53d49bf0afce415c898f886d8967a871
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-20-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.06.2023 00:00
Період моніторингу:
20.06.2023 15:44 - 12.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.06.2023 № 144
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 19.06.2023 року.
В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 19.06.2023 № 144
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2023-05-16-001088-a 16.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог підпунктів 2, 5 та 6 пункту 19 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності надання відповіді на запитання до процедури; своєчасності розгляду вимог про усунення порушення; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам Закону; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); своєчасності надання відповіді на запитання до процедури; своєчасності розгляду вимог про усунення порушення; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам Закону; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ізюмського комунального підприємства теплових мереж (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.05.2023 № 131 (зі змінами); тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «КОТЛОЗАВОД «КРІГЕР» (далі – ТОВ «КОТЛОЗАВОД «КРІГЕР»); запитання до процедури та відповіді Замовника; вимоги про усунення порушення та відповіді Замовника на них; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.05.2023 № 141-3; повідомлення про намір укласти договір від 29.05.2023 року; договір поставки від 06.06.2023 № 4216/П-182; додаткову угоду №1 від 12.06.2023 року; відповіді Замовника на пояснення від 26.06.2023 року.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що тендерна документація складена з порушенням вимог пункту 19 Постанови №1178.
Так, підпункт 12.8.2 проєкту договору (Додаток 4 до тендерної документації) містить наступну інформацію: «Збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання Договору».
Підпункт 12.8.5: «Погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку».
Підпункт 12.8.6: «Зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування».
При цьому, вимогами пункту 19 Постанови №1178 передбачені наступні підстави внесення змін до істотних умов договору:
підпункт 2: «Погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення»;
підпункт 5: «Погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг)»;
підпункт 6: «Зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування».
Таким чином, при складанні тендерної документації, а саме, проєкту договору (Додаток 4 до тендерної документації) Замовником порушено вимоги підпунктів 2, 5 та 6 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
29.06.2023 20:08 - 14.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.06.2023 20:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою усунення порушень здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку. Уповноваженим особам, відповідальним за проведення закупівель, суворо вказано, щодо недопущення установлених порушень у подальшому, та притягнуто до дисциплінарної відповідальності.
Дата публікації звіту:
12.07.2023 08:52
Запити/Пояснення
Номер:
59dc1c18b27b4f8183c0409ce8ed42a2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.06.2023 12:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Пересувні котельні установки ПКУ-1.00 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 42160000-8 Котельні установки» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-16-001088-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник має надати довідку за наданою формою, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів) на вибір учасника. Разом з тим, аналогічним вважається виконаний повністю договір укладений з державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету.
Яким чином під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "КОТЛОЗАВОД "КРІГЕР" Вами встановлено, що наданий аналогічний договір з Комунальним підприємством "Стрийтеплоенерго" було фінансовано саме за рахунок державного бюджету ? Просимо надати пояснення разом з підтверджуючими документами.
3. Відповідно до вимог пункту 12 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції технічні умови на предмет закупівлі ТУ У 25.2-35299597-011:2022.
Проте, згідно абзацу другого частини третьої статті 23 Закону встановлено, що у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Пункт 12 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації не містить виразу "або еквівалент".
4. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації предметом закупівлі є Пересувні котельні установки ПКУ-1.00 у кількості 10 шт.
Проте, аналогічний договір (договір поставки №05-11/17 від 18.10.2017 року) підтверджує поставку лише комплектуючих до водогрійного обладнання, а саме: шнек - 1шт., редуктор - 1 шт.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
0607f06ee7ec43808c8bccbf659a6ae0
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.06.2023 15:11
Опис:
1. Стосовно першого питання надаємо Вам обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та яким чином визначено його очікувану вартість (файл додається).
2. По суті другого та четвертого питань, з метою підготовки обгрунтованої відповіді, звернулися до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОТЛОЗАВОД «КРІГЕР» за роз’ясненнями щодо наданого ними в тендерній пропозиції аналогічного договору з Комунальним підприємством «Стрийтеплоенерго» та получили вичерпну відповідь, а саме: договір поставки №05-П/17 від 18 жовтня 2017 року було підписано в результаті проведення закупівлі без використання електронної системи «42160000-8 - Котельні установки (Шнек для подачі тріски; Редуктор)» (UA-2017-10-19-002124-a) за ДК 021:2015:42160000-8 Котельні установки.
Відповідно до Наказу від 15.04.2020 № 708 «ПОРЯДОК визначення предмета закупівлі» предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Предмет закупівлі «42160000-8 - Котельні установки (Шнек для подачі тріски; Редуктор)» за ДК 021:2015:42160000-8 Котельні установки відповідає предмету закупівлі «Придбання пересувної котельної установки ПКУ-1.00» за ДК 021:2015:42160000-8 Котельні установки. Надаємо Вам звіт про договір про закупівлю (файл додається).
Водночас нами було проведено аналіз інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель та встановлено що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОТЛОЗАВОД «КРІГЕР» має досвід співпраці з державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету відповідно до вимог пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації. Враховуючи що ця інформація є у вільному доступі, надаємо Вам договір про закупівлю за державні кошти від 03 жовтня 2017 року № 158/17 між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОТЛОЗАВОД «КРІГЕР» та Державним підприємством (файл додається). Разом з тим, відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі, оплата по договору виконана в повному обсязі і сума оплати відповідає сумі договору. За даними пошуково-аналітичної системи використання державних коштів (режим доступу 007.org.ua) оплата здійснена 05.10.2017 року. В свою чергу ми звернулися до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОТЛОЗАВОД «КРІГЕР» з проханням надати нам лист-відгук від Державного спеціалізованого підприємства «Центральне підприємство з поводження з радіоактивними відходами» (за браку часу лист відгук не надійшов в термін надання відповіді, та при находженні буде наданий додатково).
3. Відповідаючи на третє питання повідомляємо, що в пункті 6 розділу 3 тендерної документації зазначено що:
«У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід читати з виразом “або еквівалент”.
У разі якщо ця документація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, таке посилання слід читати з виразом "або еквівалент"».
Номер:
6765ff06b1bc403db438caa65b911b1c
Назва:
Додаток до відповіді на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.06.2023 16:59
Опис:
Надаємо вам лист відгук від Державного спеціалізованого підприємства «Центральне підприємство з поводження з радіоактивними відходами» про підтвердження повного виконання ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОТЛОЗАВОД «КРІГЕР» договору від 03 жовтня 2017 року № 158/17