• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10

Завершена

7 430 200.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 74 302.01 UAH
Номер: 9185b5e4c7e24ab7a21cfcce703de506
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-07-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.08.2023 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 07.08.2023 16:58 - 29.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 07.08.2023 №36-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 07.08.2023 №36-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8 UA-2023-05-15-006235-a 15.05.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 268-70-23, viktorpopovich112@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 20.04.2023) установлено порушення вимог абзацу восьмого пункту 28, підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.04.2023). За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзаців п’ятого та другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 20.04.2023 року). За результатами аналізу питання своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 20.04.2023 (далі – Особливості (в редакції від 20.04.2023)), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження, своєчасність та повнота надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 6 «Метелик» м. Суми Сумської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2023 (протокол № 1), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.05.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПАНДОРФ» (далі – ТОВ «ПАНДОРФ»), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 23.05.2023 № 1, від 26.05.2023 № 2, від 21.06.2023 № 1, № 2, № 3, від 19.07.2023 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 19.07.2023, договір від 31.07.2023 № 1, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 12.06.2023 № 8489-р/пк-пз, від 14.06.2023 № 8709-р/пк-пз, від 06.07.2023 № 10109-р/пк-пз, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 15.08.2023 року. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) тендерна документація Замовника містить посилання на статтю 17 Закону. Також, установлено, що Замовник у пунктах 3, 4 таблиці 3 додатку 1 до тендерної документації, установив вимогу щодо надання переможцем торгів для підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктами 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) документів стосовно службової (посадової) особи учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та яка підписала тендерну пропозицію, що не відповідає вимогам підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.04.2023), відповідно до яких документи повинні надаватися на керівника учасника процедури закупівлі. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 2 таблиці 2 «Інші документи, що вимагаються замовником» додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками копії ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на право здійснення будівельної діяльності відповідно до предмету закупівлі та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПАНДОРФ», якого визначено переможцем торгів, відсутня копія ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на право здійснення будівельної діяльності. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» міститься файл «9. Декларація про провадження господарської діяльності.pdf», в якому надана копія декларації про провадження господарської діяльності від 25.04.2023 №034015/23, поданої учасником на Порталі «Дія» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова №314). В наданій декларації, відповідно до пункту 4 додатку 1 до Постанови №314, зазначені дозвільні документи на заміну яких подана декларація – це ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками. Отже, подання декларації про провадження господарської діяльності підтверджує відсутність у учасника ТОВ «ПАНДОРФ» ліцензії на провадження господарської діяльності з правом здійснення будівельної діяльності, що не відповідає вимогам пункту 2 таблиці 2 «Інші документи, що вимагаються замовником» додатку 1 до тендерної документації Замовника. Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, зокрема, у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва у роздрукованому та відсканованому вигляді договірну ціну, зведений кошторис, локальний кошторис, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності), відомість ресурсів, календарний графік виконання робіт. Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва у вигляді договірної ціни. Слід зазначити, що відповідно до пункту 5.31 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» міститься договірна ціна (вид договірної ціни: тверда) (файли «5. Кошторис 1 частина.pdf», «5. Кошторис 2 частина.pdf»), в якій не враховані кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пунктам 5.31, 5.33 Настанови та вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог абзаців п’ятого та другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПАНДОРФ», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та через невідповідність його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 31.07.2023 № 1. Крім того, 15.08.2023 Замовник надав відповідь на письмовий запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 09.08.2023 щодо надання пояснень стосовно обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, з порушенням триденного терміну, визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону. 2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пункти нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення (порушень) законодавства. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 20.04.2023) установлено порушення вимог абзацу восьмого пункту 28, підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.04.2023). За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзаців п’ятого та другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 20.04.2023 року). За результатами аналізу питання своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Період усунення порушень: 23.08.2023 15:04 - 07.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.08.2023 15:04

Оскарження висновку в суді

Опис: Прошу визнати протиправним та скасувати висновок Управління північно-східного офісу державної аудиторської служби у Сумській області Державної аудиторської служби України про результати процедури закупівлі опублікований 23.08.2023 року, предмет закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-15-006235-a)».
Дата публікації: 05.09.2023 15:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: повідомляємо Вас про оскарження висновку та направлення позовної заяви до Сумського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасувати висновок Управління північно-східного офісу державної аудиторської служби у Сумській області Державної аудиторської служби України про результати процедури закупівлі опублікований 23.08.2023 року, предмет закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-15-006235-a)».
Дата публікації звіту: 05.09.2023 15:19

Запити/Пояснення