-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10
Завершена
7 430 200.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 74 302.01 UAH
мін. крок: 1% або 74 302.01 UAH
Період оскарження:
15.05.2023 12:37 - 20.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі (неправомірні дії Замовника)
Номер:
d786b447cf204e6ea03f0f4970cf36ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-15-006235-a.c4
Назва:
СКАРГА
на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі
(неправомірні дії Замовника)
Скарга:
Замовником оголошено та проводиться публічна закупівля - відкритих торгів по предмету: Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10.
У відкритих торгах прийняли участь чотири Учасники:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАНДОРФ" – цінова пропозиція 5 800 000,00 UAH, з ПДВ - суб’єкт оскарження;
ДП ПАТ "СУМБУД" БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЕБЕДИНПРОМБУД" - цінова пропозиція 6 287 272,20 UAH, з ПДВ;
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЄВРОБУДТОРГ" - цінова пропозиція 6 818 451,08UAH, з ПДВ.
ФОП "ЛУГОВА КАТЕРИНА ВЯЧЕСЛАВІВНА " - цінова пропозиція 7 299 600,00 UAH, з ПДВ.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2023 №1, Замовником відхилено пропозицію Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАНДОРФ".
В обґрунтуванні відхилення Замовник вже зазначав:
«У вихідному листі №05-22/2 від 22.05.2023р. «Календарний графік виконання робіт» що є Додатком №1 до Договору, обсяг робіт, передбачений до виконання в окремі періоди (кількість /кошторисна вартість), усього на 2023 рік вказана сума 6 300 000,00 що відрізняється від остаточної пропозиції учасника, вказаної у вихідному №05-19/2 від 19.05.2023р. наданої за Формою «Тендерна пропозиція», згідно Додатку 3 до тендерної документації. Дана розбіжність не підпадає до Переліку формальних помилок, затвердженого Мінекономіки наказом від 15.04.2020 р. № 710, що також описано в пункті 1 «Зміст пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».»
Учасник не погоджуючись з таким рішенням подає скаргу до Антимонопольного комітету України.
«Рішенням Антимонопольного комітету України № 8709-р/пк-пз від 14.06.2023, постановлено: «Зобов'язати Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПАНДОРФ" за процедурою закупівлі — "Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-15-006235-a.»
20.06.2023 року, Замовник, з порушеннями термінів опубліковує протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №2 від 20.06.2023 року, яким на виконання вищезазначеного рішення скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПАНДОРФ".
Але, 21.06.2023 року опубліковує протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №1, яким повторно вирішує: Відхилити Тендерну пропозицію ТОВ «ПАНДОРФ» подану з порушенням вимог пункту 1 «Зміст пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі (UA-2023-05-15-006235-a) «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла - садок) № 6 «Метелик» м. Суми Сумської області за адресою: м. Суми. вул. Харківська, 10», а також вимог Законів України «Про публічні закупівлі», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» як таку що не відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
Підставою для відхилення зазначає: 2Перевіркою встановлено, що Тендерна пропозиція ТОВ «ПАНДОРФ» в порушення вимог пункту 1 «Зміст пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі (UA-2023-05-15-006235-a) «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла — садок) № 6 «Метелик» м. Суми Сумської області за адресою: м. Суми. вул. Харківська, 10», а також вимог Законів України «Про публічні закупівлі», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» не завірена шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, а відтак тендерна пропозиція ТОВ «ПАНДОРФ» не відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
У випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов Документації, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.»
Учасник процедури закупівлі не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції та вважає за необхідне захистити свої законні права та інтереси шляхом подачі скарги згідно Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки вважає, що Замовник при оцінці тендерної пропозиції порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі» - вчинив неправомірні дії.
Обґрунтовуємо свою позицію наступним чином.
Категорично не погоджуємось з таким порушенням, оскільки ТОВ «Пандорф» завірив тендерну пропозицію, шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції).
А тому, виявлене порушення не відповідає дійсності!
Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації:
« Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Тендерна пропозиція має бути завірена шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції. Замовник перевіряє КЕП на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище, ім’я, по батькові особи, уповноваженої на підписання документа/пропозиції (власника ключа), посада (у разі якщо учасник – юридична особа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов Документації, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. У разі, якщо учасником є фізична особа-підприємець, то учасник може накласти КЕП такої фізичної особи, тобто під час перевірки КЕП може не відображатись інформація про те, що власником ключа є саме фізична особа-підприємець. Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису.. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Відповідальність за належне оформлення тендерної пропозиції несе учасник. Стаття 6 закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» «Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.» Усі сторінки (що містять текст) тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами). Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель). Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання).»
Учасник – ТОВ «Пандорф» при подачі тендерної пропозиції загрузив всі файли, та завірив шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції). Вказане підтверджується написом в графі «Підпис:» - підписано.
Окрім цього, у складі Пропозиції Скаржника містяться, перелік поданих документів та файл
sign.p7s
Інший
публічний
Експортовано:
22-05-2023, 17:27:52
За результатами перевірки файлу " sign.p7s " на веб-порталі Центрального засвідчувального органу, встановлено наступне:
За результатами перевірки 22.06.2023 року, вказаний файл було збережено і відкрито в текстовому форматі та виявлено, що зазначені файл містить перелік файлів, що надані у складі Пропозиції Скаржника.
Замовник безпідставно, незаконно, та необґрунтовано відхилив пропозицію Скаржника, з підстав, що нібито надані у складі Пропозиції Скаржника документи не містять накладеного КЕП.
Окрім цього, звертаємо увагу, що тендерною документацією не передбачено накладати КЕП на кожний файл, а лише загалом на тендерну пропозицію.
Враховуючи викладене, пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Тендерна пропозиція ТОВ «Пандорф» була завірена шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженї особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної̈ пропозиції.
Вважаємо дії Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» неправомірними, рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 від 21.06.2023 – незаконним.
На підставі викладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Встановити порушення Закону України «Про публічні закупівлі», допущені Замовником – Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області при проведенні публічної закупівлі з особливостями UA-2023-05-15-006235-a.
2. Зобов’язати Замовника - Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області скасувати рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 від 21.06.2023, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» при проведенні публічної закупівлі з особливостями UA-2023-05-15-006235-a.
3. Зобов’язати Замовника – Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області продовжити закупівлю UA-2023-05-15-006235-a згідно чинного законодавства, та визнати переможцем ТОВ «ПАНДОРФ».
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.pdf 22.06.2023 14:58
- скарга антимонопольний 2 (1).docx 22.06.2023 14:58
- sign (2)_Validation_Report.pdf 22.06.2023 14:59
- sign (2).p7s 22.06.2023 14:59
- sign (2).p7s.zip 22.06.2023 14:59
- sign (2) 22.06.2023 14:59
- рішення від 14.06.2023 №8709.pdf 22.06.2023 15:01
- платіж Прозорро.pdf 22.06.2023 15:41
- рішення від 26.06.2023 №9252.pdf 26.06.2023 20:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від № 10109.pdf 07.07.2023 17:14
- рішення від 06.07.2023 № 10109.pdf 11.07.2023 17:11
- Пояснення АМКУ.doc 27.06.2023 10:25
- Пояснення АМКУ.pdf 27.06.2023 10:25
- 17.07-1 17.07.2023 17:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.06.2023 15:31
Дата розгляду скарги:
06.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.06.2023 20:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.07.2023 17:12
Дата виконання рішення Замовником:
17.07.2023 17:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою, на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 06.07.2023 № 10109-р/пк-пз – Протоколом №1 від 17.07.2023 вирішено скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) №6 "Метелик" м. Суми. Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10» - Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАНДОРФ».
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
239b9cf096ec4c96abcec6a31795d1cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-15-006235-a.c3
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- тех., якісні х-ки довідка, належної якості.pdf 30.05.2023 15:05
- скарга антимонопольний.docx.asice.zip 30.05.2023 15:05
- скарга антімоноп.комітет.pdf 30.05.2023 15:05
- техн., якісні ха-ки довідка, яка подана у ТП.pdf 30.05.2023 15:05
- Рішення від 01.06.2023 № 7825.pdf 01.06.2023 18:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.06.2023 № 8489.pdf 13.06.2023 18:42
- Рішення від 12.06.2023 № 8489.pdf 15.06.2023 19:26
- Лист 02.06.2023 12:06
- лист.док 02.06.2023 12:06
- Протокол №1 20.06.2023 14:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.05.2023 16:03
Дата розгляду скарги:
12.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.06.2023 18:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.06.2023 19:26
Дата виконання рішення Замовником:
20.06.2023 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою, на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 12.06.2023 № 8489-р/пк-пз – Протоколом №1 від 20.06.2023 вирішено скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) №6 "Метелик" м. Суми. Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10» - Дочірнього підприємства акціонерного товариства «СУМБУД» Будівельно-монтажне підприємство «ЛЕБЕДИНПРОМБУД».
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі (неправомірні дії Замовника)
Номер:
0c44935810c2463fb2b6e0cd76458ce8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-15-006235-a.a2
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі
(неправомірні дії Замовника)
Скарга:
СКАРГА
на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі
(неправомірні дії Замовника)
Замовником оголошено та проводиться публічна закупівля - відкритих торгів по предмету: Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10.
У відкритих торгах прийняли участь чотири Учасники:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАНДОРФ" – цінова пропозиція 5 800 000,00 UAH, з ПДВ - суб’єкт оскарження;
ДП ПАТ "СУМБУД" БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЕБЕДИНПРОМБУД" - цінова пропозиція 6 287 272,20 UAH, з ПДВ;
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЄВРОБУДТОРГ" - цінова пропозиція 6 818 451,08UAH, з ПДВ.
ФОП "ЛУГОВА КАТЕРИНА ВЯЧЕСЛАВІВНА " - цінова пропозиція 7 299 600,00 UAH, з ПДВ.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2023 №1, Замовником відхилено пропозицію Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАНДОРФ".
В обґрунтуванні відхилення Замовник зазначає:
«У вихідному листі №05-22/2 від 22.05.2023р. «Календарний графік виконання робіт» що є Додатком №1 до Договору, обсяг робіт, передбачений до виконання в окремі періоди (кількість /кошторисна вартість), усього на 2023 рік вказана сума 6 300 000,00 що відрізняється від остаточної пропозиції учасника, вказаної у вихідному №05-19/2 від 19.05.2023р. наданої за Формою «Тендерна пропозиція», згідно Додатку 3 до тендерної документації. Дана розбіжність не підпадає до Переліку формальних помилок, затвердженого Мінекономіки наказом від 15.04.2020 р. № 710, що також описано в пункті 1 «Зміст пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».»
Учасник процедури закупівлі не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції та вважає за необхідне захистити свої законні права та інтереси шляхом подачі скарги згідно Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки вважає, що Замовник при оцінці тендерної пропозиції порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі» - вчинив неправомірні дії.
Обґрунтовуємо свою позицію наступним чином.
1. Замовник в оскаржуваному протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особою від 23.05.2023 року №1 зазначає взагалі не той номер тендеру та заходи, які має здійснити, а саме: «Керуючись вимогами статті 11 та 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (дані - Закон), Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням (Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 «Метелик» м. Суми, Сумської області) від 20.12.2022р. №44-аг, з метою відміни тендеру «UA-2023-04-19-004066-a» та вжиття у зв’язку з цим заходів, передбачених частиною 7 статті 31 Закону»
Насправді номер тендеру UA-2023-05-15-006235-a, а не як вказано в протоколі UA-2023-04-19-004066-a. А заходи, які вчиняє Замовник це відхилення тендерної пропозиції Учасника, а не як вказано в протоколі відмінна тендеру.
2. В описовій частині Замовник зазначає та описує вимоги, щодо накладання та перевірки електронного підпису (КЕП), а підставу для відхилення тендерної документація зовсім інша, а саме зазначення в календарному графіку суми 6 300 000,00 грн.
Отже, Замовник не законно вирішив відхилити тендерну документацію з посиланням на норми закону, щодо підписання та перевірки електронного підпису (КЕП), хоча Учасник не здійснив такого порушення.
3. Щодо самого нібито порушення, на яке звертає увагу Замовник, та як підстава для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Так насправді Учасником разом з тендерною пропозицією подано Форма Тендерної пропозиції вих №05-19/2 від 19.05.2023 року, згідно додатку №3 до тендерної документації, в якій зазначено вартість тендерної пропозиції 5 800 000,00 без ПДВ. Ця сума відповідає наданій договірній ціні. Також, Учасником подано календарний графік виконання робіт вих №05-22/2 від 22.05.2023 року, в якому також зазначає кошторисну вартість 5 800 000,00 грн., але в останній колонці «Усього на 2023 рік» робить описку / несуттєву помилку зазначивши суму 6 300 000,00 грн.
Саме це і стало підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «ПАНДОРФ».
Але, вважаємо, що така описка не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Якщо сумувати всі найменування (перелік видів робіт), які вказані в календарному графіку то також виходить сума тендерної пропозиції саме 5 800 000,00 грн.
Згідно пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації: Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
До формальних (несуттєвих) помилок Замовника відносяться:
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Згідно пункту 3 розділу V Тендерної документації: До формальних (несуттєвих) помилок замовником відносяться технічні, механічні та інші помилки допущені учасниками в документах, що подані ними в складі тендерної пропозиції та такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника:
-орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, цифрах, що зазначені в документах, що підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі пропозиції.
Отже, Учасник – ТОВ «ПАНДОРФ» насправді допустив несуттєву помилку (описку), а саме при копіюванні цифр місцями не змінив в останньому стовбці «Усього на 2023 рік» цифру - 6 300 000,00 на цифру – 5 800 000,00. Але, така несуттєва помилка, в табличці календарного графіку жодним чином не вплинула на ціну тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення, не призводить до нівелювання технічного потенціалу та конкурентоздатності Учасника.
Отже, допущена ТОВ «ПАНДОРФ» формальна, несуттєва помилка не призводить до відхилення тендерних пропозицій. Але, не зважаючи на це Замовник не законно відхилив таку пропозицію.
4. Замовник мав би надати Учаснику - ТОВ «ПАНДОРФ» 24 години для виправлення формальної, несуттєвої помилки, як невідповідність.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Отже, Замовник мав надати 24 години на усунення невідповідності (несуттєвої помилки), чого зроблено не було.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
5. В проколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2023 року №1 взагалі Замовник не зазначає, яку саме норму закону порушив Учасник, зазначивши в календарному графіку несуттєву помилку. Та не зазначає, яку саме норму закону порушив Учасник для відхилення тендерної пропозиції.
6. Згідно Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі»: Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Учасник заповнив вірно електронне поле, а саме: Остаточна пропозиція:5 800 000,00 UAH. А тому, автентичною вважається інформація розміщена шляхом заповнення електронних полів, що не було взято Замовником до уваги, при відхиленні тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «ПАНДОРФ».
Вважаємо дії Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» неправомірними, рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 від 23.05.2023 – незаконним.
На підставі викладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Встановити порушення Закону України «Про публічні закупівлі», допущені Замовником – Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області при проведенні публічної закупівлі з особливостями UA-2023-05-15-006235-a.
2. Зобов’язати Замовника - Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області скасувати рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 від 23.05.2023, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» при проведенні публічної закупівлі з особливостями UA-2023-05-15-006235-a.
3. Зобов’язати Замовника – Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області продовжити закупівлю UA-2023-05-15-006235-a згідно чинного законодавства.
Додатки:
1. Календарний графік виконання робіт.
2. Форма тендерна пропозиція.
3. Договірна ціна
Пов'язані документи:
Учасник
- 6. Календарний графік (2).pdf 26.05.2023 14:46
- скарга.pdf 26.05.2023 14:46
- 24. Тендерна пропозиція.pdf 26.05.2023 14:46
- 5. Кошторис 1 частина (1).pdf 26.05.2023 14:46
- 5. Кошторис 2 частина (1).pdf 26.05.2023 14:46
- скарга антимонопольний (Восстановлен) (1).docx 26.05.2023 14:46
- пл.прозоро.pdf 26.05.2023 15:21
- рішення від 30.05.2023 №7604.pdf 30.05.2023 16:36
- інформація про перенесення дати розгляду скарги від 08.06.2023 №710.pdf 08.06.2023 18:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.06.2023 №8709.pdf 15.06.2023 18:30
- рішення від 14.06.2023 №8709.pdf 19.06.2023 17:55
- Лист 01.06.2023 12:46
- пдф 01.06.2023 12:49
- Протокол №2 20.06.2023 14:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.05.2023 15:08
Дата розгляду скарги:
08.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.05.2023 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.06.2023 17:56
Дата виконання рішення Замовником:
20.06.2023 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою, на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 14.06.2023 № 8709-р/пк-пз – Протоколом №2 від 20.06.2023 вирішено скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) №6 "Метелик" м. Суми. Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10» - Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАНДОРФ».
Вимога
Є відповідь
СКАРГА на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі (неправомірні дії Замовника)
Номер:
ea6b29fb2d1f437faded8ca8b9ab6f99
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-15-006235-a.c1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі
(неправомірні дії Замовника)
Вимога:
СКАРГА
на порушення законодавства під час проведення публічної закупівлі
(неправомірні дії Замовника)
Замовником оголошено та проводиться публічна закупівля - відкритих торгів по предмету: Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 "Метелик" м. Суми, Сумської області за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 10.
У відкритих торгах прийняли участь чотири Учасники:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАНДОРФ" – цінова пропозиція 5 800 000,00 UAH, з ПДВ - суб’єкт оскарження;
ДП ПАТ "СУМБУД" БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЕБЕДИНПРОМБУД" - цінова пропозиція 6 287 272,20 UAH, з ПДВ;
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЄВРОБУДТОРГ" - цінова пропозиція 6 818 451,08UAH, з ПДВ.
ФОП "ЛУГОВА КАТЕРИНА ВЯЧЕСЛАВІВНА " - цінова пропозиція 7 299 600,00 UAH, з ПДВ.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2023 №1, Замовником відхилено пропозицію Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАНДОРФ".
В обґрунтуванні відхилення Замовник зазначає:
«У вихідному листі №05-22/2 від 22.05.2023р. «Календарний графік виконання робіт» що є Додатком №1 до Договору, обсяг робіт, передбачений до виконання в окремі періоди (кількість /кошторисна вартість), усього на 2023 рік вказана сума 6 300 000,00 що відрізняється від остаточної пропозиції учасника, вказаної у вихідному №05-19/2 від 19.05.2023р. наданої за Формою «Тендерна пропозиція», згідно Додатку 3 до тендерної документації. Дана розбіжність не підпадає до Переліку формальних помилок, затвердженого Мінекономіки наказом від 15.04.2020 р. № 710, що також описано в пункті 1 «Зміст пропозиції і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».»
Учасник процедури закупівлі не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції та вважає за необхідне захистити свої законні права та інтереси шляхом подачі скарги згідно Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки вважає, що Замовник при оцінці тендерної пропозиції порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі» - вчинив неправомірні дії.
Обґрунтовуємо свою позицію наступним чином.
1. Замовник в оскаржуваному протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особою від 23.05.2023 року №1 зазначає взагалі не той номер тендеру та заходи, які має здійснити, а саме: «Керуючись вимогами статті 11 та 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (дані - Закон), Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням (Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 «Метелик» м. Суми, Сумської області) від 20.12.2022р. №44-аг, з метою відміни тендеру «UA-2023-04-19-004066-a» та вжиття у зв’язку з цим заходів, передбачених частиною 7 статті 31 Закону»
Насправді номер тендеру UA-2023-05-15-006235-a, а не як вказано в протоколі UA-2023-04-19-004066-a. А заходи, які вчиняє Замовник це відхилення тендерної пропозиції Учасника, а не як вказано в протоколі відмінна тендеру.
2. В описовій частині Замовник зазначає та описує вимоги, щодо накладання та перевірки електронного підпису (КЕП), а підставу для відхилення тендерної документація зовсім інша, а саме зазначення в календарному графіку суми 6 300 000,00 грн.
Отже, Замовник не законно вирішив відхилити тендерну документацію з посиланням на норми закону, щодо підписання та перевірки електронного підпису (КЕП), хоча Учасник не здійснив такого порушення.
3. Щодо самого нібито порушення, на яке звертає увагу Замовник, та як підстава для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Так насправді Учасником разом з тендерною пропозицією подано Форма Тендерної пропозиції вих №05-19/2 від 19.05.2023 року, згідно додатку №3 до тендерної документації, в якій зазначено вартість тендерної пропозиції 5 800 000,00 без ПДВ. Ця сума відповідає наданій договірній ціні. Також, Учасником подано календарний графік виконання робіт вих №05-22/2 від 22.05.2023 року, в якому також зазначає кошторисну вартість 5 800 000,00 грн., але в останній колонці «Усього на 2023 рік» робить описку / несуттєву помилку зазначивши суму 6 300 000,00 грн.
Саме це і стало підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «ПАНДОРФ».
Але, вважаємо, що така описка не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Якщо сумувати всі найменування (перелік видів робіт), які вказані в календарному графіку то також виходить сума тендерної пропозиції саме 5 800 000,00 грн.
Згідно пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації: Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
До формальних (несуттєвих) помилок Замовника відносяться:
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Згідно пункту 3 розділу V Тендерної документації: До формальних (несуттєвих) помилок замовником відносяться технічні, механічні та інші помилки допущені учасниками в документах, що подані ними в складі тендерної пропозиції та такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника:
-орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, цифрах, що зазначені в документах, що підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі пропозиції.
Отже, Учасник – ТОВ «ПАНДОРФ» насправді допустив несуттєву помилку (описку), а саме при копіюванні цифр місцями не змінив в останньому стовбці «Усього на 2023 рік» цифру - 6 300 000,00 на цифру – 5 800 000,00. Але, така несуттєва помилка, в табличці календарного графіку жодним чином не вплинула на ціну тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення, не призводить до нівелювання технічного потенціалу та конкурентоздатності Учасника.
Отже, допущена ТОВ «ПАНДОРФ» формальна, несуттєва помилка не призводить до відхилення тендерних пропозицій. Але, не зважаючи на це Замовник не законно відхилив таку пропозицію.
4. Замовник мав би надати Учаснику - ТОВ «ПАНДОРФ» 24 години для виправлення формальної, несуттєвої помилки, як невідповідність.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Отже, Замовник мав надати 24 години на усунення невідповідності (несуттєвої помилки), чого зроблено не було.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
5. В проколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2023 року №1 взагалі Замовник не зазначає, яку саме норму закону порушив Учасник, зазначивши в календарному графіку несуттєву помилку. Та не зазначає, яку саме норму закону порушив Учасник для відхилення тендерної пропозиції.
6. Згідно Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі»: Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Учасник заповнив вірно електронне поле, а саме: Остаточна пропозиція:5 800 000,00 UAH. А тому, автентичною вважається інформація розміщена шляхом заповнення електронних полів, що не було взято Замовником до уваги, при відхиленні тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «ПАНДОРФ».
Вважаємо дії Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» неправомірними, рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 від 23.05.2023 – незаконним.
На підставі викладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Встановити порушення Закону України «Про публічні закупівлі», допущені Замовником – Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області при проведенні публічної закупівлі з особливостями UA-2023-05-15-006235-a.
2. Зобов’язати Замовника - Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області скасувати рішення, оформлене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 від 23.05.2023, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПАНДОРФ» при проведенні публічної закупівлі з особливостями UA-2023-05-15-006235-a.
3. Зобов’язати Замовника – Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 "Метелик" м.Суми Сумської області продовжити закупівлю UA-2023-05-15-006235-a згідно чинного законодавства.
Додатки:
1. Календарний графік виконання робіт.
2. Форма тендерна пропозиція.
3. Договірна ціна
Пов'язані документи:
Учасник
- 6. Календарний графік (2).pdf 26.05.2023 14:41
- 5. Кошторис 1 частина (1).pdf 26.05.2023 14:41
- 5. Кошторис 2 частина (1).pdf 26.05.2023 14:41
- 24. Тендерна пропозиція.pdf 26.05.2023 14:41
- скарга.pdf 26.05.2023 14:41
- скарга антимонопольний (Восстановлен) (1).docx 26.05.2023 14:41
Дата подачі:
26.05.2023 14:41
Вирішення:
Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Учасник процедури закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «Пандорф» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію відхилено на підставі абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Учасник процедури закупівлі, Товариство з обмеженою відповідальністю «Пандорф» при складанні тендерної пропозиції не дотрималося вимог вищезазначених Законів України, які окремо(додатково) прописані в Тендерній документації замовника, у відповідному розділі «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
Статус вимоги:
Не задоволено