-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо ( Вугілля буре марки Б, вугілля кам’яне марки ГЖ, або еквівалент)
Торги відмінено
200 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
2a7e4aa6499d4d65be73009603917509
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-27-000088
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.11.2023 00:00
Період моніторингу:
27.11.2023 17:07 - 19.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.11.2023 № 106-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
27.11.2023 № 106-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6. UA-2023-05-12-007659-a, 12.05.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання виконання замовником рішень Органу оскарження встановлено порушення абзацу 2 частини 22 статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 4 пункту 51 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання вимог Постанови № 710; внесення змін до тендерної документації – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); внесення змін до тендерної документації; виконання замовником рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дубівської гімназії №1 Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області (далі – замовник) UA-P-2023-05-12-003569-b на 2023 рік; вимогу про усунення порушення за UA-2023-05-12-007659-a.a1 від ПП «Енергозахід», оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 13.05.2023; відповідь замовника на вимогу про усунення порушення, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 16.05.2023; скаргу до процедури UA-2023-05-12-007659-a.a2 від 16.05.2023 Приватне підприємство «НАФТОАГРОСЕРВІС»; рішення Органу оскарження від 29.05.2023 № 7489-р/пк-пз; відповіді замовника від 05.12.2023 та 13.12.2023 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
Питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 не розглядалось, оскільки було предметом розгляду Органу оскарження.
Моніторингом питання виконання замовником рішень Органу оскарження встановлено порушення замовником чинного законодавства.
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що Приватне підприємство «НАФТОАГРОСЕРВІС» подав скаргу до процедури UA-2023-05-12-007659-a.a2 від 16.05.2023 до Органу оскарження. Згідно з рішенням Органу оскарження від 29.05.2023 № 7489-р/пк-пз Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Однак, станом на дату початку моніторингу рішення Органу оскарження не виконано.
Відповідно до абзацу 2 частини 22 статті 18 Закону, якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, що не забезпечено замовником.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 29.11.2023 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 05.12.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Зокрема у своїй відповіді замовник зазначив, що: «Так дійсно, тривалий час після рішення АМКУ ми не вносили зміни до тендерної документації, але це зумовлено тим, що існували певні труднощі, тобто ми не вносили зміни не через те, що просто нехтували рішенням Антимонопольного комітету України, а через те, що керівника нашої установи тривалий час не було на місці, саме через виникнення таких об’єктивних обставин, у нас не було можливості внести зміни вчасно. Потім після приїзду керівництва досить тривалий час були певні обговорення, стосовно внесення змін. Ще раз наголошуємо на тому, що ми дотримуємось принципів проведення публічних закупівель, а тому те, що тривалий час ми не вносили зміни обумовлене виникненням певних труднощів, про які ми зазначали вище».
В подальшому 05.12.2023 замовником виконано рішення Органу оскарження, шляхом внесення змін до тендерної документації, однак виконання даного рішення здійснено на 190 день з дня прийняття рішення Органу оскарження, а не в межах 30 днів, як передбачено нормами абзацу 2 частини 22 статті 18 Закону. Вказаним порушено вищезазначену норму.
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення замовником чинного законодавства, зокрема, частини п’ятої статті 8 Закону.
Згідно з нормами частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
В ході моніторингу 29.11.2023 органом державного фінансового контролю надано запит замовнику через електронну систему закупівель. Відповідь замовником надана 05.12.2023 з порушенням терміну, установленого частиною п’ятою статті 8 Закону.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства.
Так, замовником в порушення абзацу 4 пункту 51 Постанови № 1178 не оприлюднено перелік змін до тендерної документації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 05.12.2023 об 16:50. Згідно вищевказаної норми Постанови № 1178 «Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення».
Установлено, що замовником в електронній системі закупівель оприлюднено: тендерну документацію - 12 травня 2023 року об 13:38 та тендерну документацію (зі змінами) - 05 грудня 2023 року об 16:50, при цьому, встановлено факти внесення змін, а саме:
- пункт 4.3 тендерної документації змінено «Оригінал або належним чином завірену копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля, виданого (-их) ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ДП «УкрНДІвуглезбагачення» (в т.ч. його філіями, підрозділами) або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або Українським науково-дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або іншим уповноваженим органом на пропоновану марку вугілля та дійсного ( их) на дату розкриття тендерної пропозиції. Якщо сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик виданий не на ім’я учасника торгів, то учасник повинен надати у складі пропозиції лист-згоду на використання копії такого сертифікату від власника сертифікату учасником виданого на ім’я замовника даних торгів» на «Посвідчення якості на пропоновану марку вугілля (яке учасник планує поставити Замовнику) із зазначення технічних, якісних характеристики вугілля».
При цьому, замовник не оприлюднив перелік змін до тендерної документації окремим файлом в електронній системі закупівель, чим порушив абзац 4 пункту 51 Постанови № 1178.
Відомості веб-порталу уповноваженого органу свідчать, що зазначені у висновку порушення замовником усунуто в ході здійснення моніторингу шляхом відміни процедури закупівлі UA-2023-05-12-007659-a.
Період усунення порушень:
18.12.2023 17:49 - 02.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.12.2023 17:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Доброго дня! До тендерної документації були внесені всі необхідні зміни на виконання рішення АМКУ, окрім того нами було відмінено дану закупівлю, а отже станом на сьогодні порушення було усунуто.
Дата публікації звіту:
21.12.2023 08:58
Запити/Пояснення
Номер:
47174c2f829b453ab117d52f356763cd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.11.2023 17:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.12.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 200 000,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-12-007659-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та/або підтверджуючих документів з наступного питання:
- Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС" подало скаргу до процедури UA-2023-05-12-007659-a.a2 від 16.05.2023 до Комісії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження). Згідно з рішенням Органу оскарження від 29.05.2023 № 7489-р/пк-пз Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Станом на дату проведення моніторингу 29.11.2023 замовником не було виконано рішення Органу оскарження. Надайте пояснення щодо викладеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c309f534fabf43688a17cf7935cac08b
Назва:
Відповідь на питання аудиторсьої с по закупівлі UA-2023-05-12-007659-а
Дата опублікування:
05.12.2023 16:41
Опис:
Повідомляємо наступне. Так дійсно, тривалий час після рішення АМКУ ми не вносили зміни до тендерної документації, але це зумовлено тим, що існували певні труднощі, тобто ми не вносили зміни не через те, що просто нехтували рішенням Антимонопольного комітету України, а через те, що керівника нашої установи тривалий час не було на місці, саме через виникнення таких об’єктивних обставин, у нас не було можливості внести зміни вчасно. Потім після приїзду керівництва досить тривалий час були певні обговорення, стосовно внесення змін. Ще раз наголошуємо на тому, що ми дотримуємось принципів проведення публічних закупівель, а тому те, що тривалий час ми не вносили зміни обумовлене виникненням певних труднощів, про які ми зазначали вище.
Номер:
e66c8b77731d4283b6dcfd17dc4811eb
Назва:
ВІдповідь на питання аудиторської служби по закупівлі UA -2023-05-12-007659-a
Дата опублікування:
05.12.2023 16:45
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень від 2023-11-29 17:21:41 повідомляємо наступне. Так дійсно, тривалий час після рішення АМКУ ми не вносили зміни до тендерної документації, але це зумовлено тим, що існували певні труднощі, тобто ми не вносили зміни не через те, що просто нехтували рішенням Антимонопольного комітету України, а через те, що керівника нашої установи тривалий час не було на місці, саме через виникнення таких об’єктивних обставин, у нас не було можливості внести зміни вчасно. Потім після приїзду керівництва досить тривалий час були певні обговорення, стосовно внесення змін. Ще раз наголошуємо на тому, що ми дотримуємось принципів проведення публічних закупівель, а тому те, що тривалий час ми не вносили зміни обумовлене виникненням певних труднощів, про які ми зазначали вище.
Номер:
5de8e91c42924ac491603cc0eb7d9910
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.12.2023 16:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.12.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 200 000,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-12-007659-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c3371c39e0bb4bc4a12a71173e181d73
Назва:
Пояснення на запит Північно-Східного офісу Держаудитслужби (обл.) від 08.12.2023р.
Дата опублікування:
13.12.2023 18:22
Опис:
Доброго дня! Надаємо відповідь на запит Північно-Східного офісу Держаудитслужби (обл.) від 08.12.2023р. Нами було оприлюднено тендерну документацію із повним та неухильним додержанням і врахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ 1178 від 12.10.2022р. Після оскарження нами було повністю задоволено рішення АМКУ на предмет відповідності наших тендерних вимог вимогам Постанови. Самі ж по собі технічні та якісні характеристики були взяті з інших торгів в результаті аналізу системи Прозорро. Ціна була встановлена , як середня ринкова, за результатом аналізу подібних закупівель за період оголошення торгів.