-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений
Завершена
2 831 760.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 28 317.60 UAH
мін. крок: 1% або 28 317.60 UAH
Номер:
c1ba04f9ab1d4070bedfaf58d8779c11
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-14-000091
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.08.2023 00:00
Період моніторингу:
14.08.2023 21:29 - 05.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.08.2023 №181
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 14.08.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 14.08.2023 № 181
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 UA-2023-05-11-014794-a 11.05.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за
результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону та пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К»; своєчасності укладання договорів про закупівлю Замовниками-ініціаторами та їх оприлюднення; відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам Закону; наявності підстав для внесення змін до договорів; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договорів про закупівлю Замовниками-ініціаторами та їх оприлюднення; відповідності умов договорів умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам Закону; наявності підстав для внесення змін до договорів; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річні плани закупівель Замовників-ініціаторів:UA-P-2023-05-11-005360-a, UA-P-2023-05-11-002515-a, UA-P-2023-05-11-003319-a, UA-P-2023-05-10-003922-c; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 11.05.2023 протокол № 7/2; Вимога про усунення порушення від 23.05.2023; скарга ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» від 26.05.2023; Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – рішення комісії АМКУ) від 07.06.2023 №8266-р/пк-пз; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 19.05.2023 року; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К»; протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2023 № 9/4; договір від 16.06.2023 №1506, укладений Замовником-ініціатором КП «Салтівське трамвайне депо» з додатковими угодами від 11.07.2023 №1, від 12.07.2023 №2, від 02.08.2023 №3, від 11.08.2023 №4; договір від 16.06.2023 № 16/06/1, укладений Замовником-ініціатором КП «Тролейбусне депо №3»; договір від 16.06.2023 №16/23, укладений Замовником-ініціатором КП «Жовтневе трамвайне депо» з додатковими угодами від 11.07.2023 №1, від 12.07.2023 №2, від 02.08.2023 №3; договір від 16.06.2023 № 01-1606/23, укладений Замовником-ініціатором КП «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №2» з додатковими угодами від 12.07.2023 №1, від 12.07.2023 №2, від 02.08.2023 №3; пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель17.08.2023 року (далі – Пояснення).
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до норм пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 19 Особливостей, у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що до договору від 16.06.2023 №16/23 додатковою угодою від 12.07.2023 №2 внесено зміни в частині зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів, зміною системи оподаткування та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування.
Проте, на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору від 16.06.2023 №16/23, внесені додатковою угодою від 12.07.2023 №2 оприлюдненні 01.08.2023 року (тобто не протягом трьох робочих днів з дня внесення змін).
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 15.08.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно несвоєчасного оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та змін до договору від 16.06.2023 №16/23, внесених додатковою угодою від 12.07.2023 №2.
Пояснення Замовника містить інформацію зокрема наступного змісту: «… допущення пропуску строку публікації додаткової угоди № 1 від 11.07.2023 та додаткової угоди № 2 від 12.07.2023, укладених Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» сталося внаслідок ненадання Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» вказаних угод у встановлені Порядком взаємодії терміни до ЦЗО через електронну систему документообігу «ДокПроф», або хоча б в будь-який інший спосіб.
Про укладання Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» додаткової угоди № 1 від 11.07.2023 та додаткової угоди № 2 від 12.07.2023, ЦЗО та уповноважена особа, яка проводить дану закупівлю, дізналися лише 01.08.2023 року, коли ці угоди з супровідним листом № 432 від 01.08.2023 року надійшли до ЦЗО через систему електронного документообігу «ДокПроф» і були зареєстровані системою за № 614/0-958-23 від 01.08.2023 року (копії додаються).
Отже, Замовник-ініціатор КП "Жовтневе трамвайне депо» порушив встановлені Порядком взаємодії терміни надання до ЦЗО через електронну систему документообігу «ДокПроф» документів для публікації в електронній системі закупівель, що в свою чергу, призвело до порушення термінів публікації, встановлених законодавством про закупівлі.
Обов´язок своєчасно надавати до ЦЗО інформацію для опублікування в електронній системі закупівель покладений на Замовника-ініціатора.
Відповідно до п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 року № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій» ЦЗО розміщує в електронній системі закупівель інформацію у спосіб та в порядку, що передбачені Законом. Проте, обов’язком контролювати укладання та оформлення будь-яких змін до договору та відслідковувати строки, протягом яких замовники-ініціатори укладають додаткові угоди, ЦЗО не наділено…»
Однак, вищезазначене пояснення не спростовує факт порушення Замовником строків оприлюднення інформації про закупівлю.
Період усунення порушень:
28.08.2023 20:47 - 12.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2023 20:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заступнику начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб’євій О.М.
1 вересня 2023 р.
831/0/960-23
Інформація про прийняті заходи, які направлені на
недопущення порушень, встановлених моніторингом
№ UA-M-2023-08-14-000091 від 14.08.2023 року закупівлі
«Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений»
(оголошення № UA-2023-05-11-014794-a) в подальшому
Тип порушень:
Встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу.
Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про прийняті заходи, які направлені на недопущення порушень, встановлених моніторингом в подальшому:
Встановлено, що допущення пропуску строку публікації додаткової угоди № 1 від 11.07.2023 та додаткової угоди № 2 від 12.07.2023, укладених Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» сталося внаслідок ненадання Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» вказаних угод у встановлені Порядком взаємодії терміни до ЦЗО через електронну систему документообігу «ДокПроф», або хоча б в будь-який інший спосіб.
Згідно відповіді голови комісії КП «Жовтневе трамвайне депо» від 01.09.2023 року № 493 В.О. Приймака, КП «Жовтневе трамвайне депо» повідомляє, що додаткові угоди за договором № 16/23 від 16.06.2023 були несвоєчасно надані до Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» особою, відповідальною за взаємодію з організаційних питань та передачу інформації до Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради».
У зв’язку із тим, що особу, відповідальну за взаємодію з організаційних питань та передачу інформації до Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» було звільнено 02.08.2023 року, у КП «Жовтневе трамвайне депо» відсутня можливість притягнути останню до відповідальності.
Замовник – Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» врахував зауваження, викладені у висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 28.08.2023 року та надає інформацію про вжиті заходи.
Відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі за предметом: Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений, код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» є визначена уповноважена особа Стукалова Ірина Миколаївна.
Директором Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» прийнято рішення притягнути до матеріальної відповідальності шляхом зменшення розміру премії на 10% начальника відділу організації публічних закупівель Стукалову Ірину Миколаївну.
Оскільки наказ про депреміювання видається за фактично відпрацьований час, а висновок було оформлено 28.08.2023 року, копію витягу наказу про депреміювання Уповноваженої особи буде направлено додатково до Північно-східного офісу Держаудитслужби засобами електронного або поштового зв’язку.
Крім того повідомляємо, що з метою попередження порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» 28.08.2023 року направило лист-нагадування за № 803/0/960-23 замовникам-ініціаторам про бездоганне додержання термінів надання документів для публікації на веб-порталі Уповноваженого органу.
Додатки до відповіді:
1. Відповідь голови комісії КП «Жовтневе трамвайне депо» від 01.09.2023 року № 493.
2. Лист від 28.08.2023 року № 803/0/960-23.
Директор Світлана КАЛАЧОВА
Уповноважена особа –
начальник відділу організації публічних закупівель
Ірина СТУКАЛОВА
Дата публікації звіту:
01.09.2023 17:51
Запити/Пояснення
Номер:
0c6a36f6719a49b986c75a34ce91fceb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.08.2023 09:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-11-014794-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору від 16.06.2023 №16/23, внесені додатковою угодою від 12.07.2023 №2 оприлюдненні 01.08.2023 року (тобто не протягом трьох робочих днів з дня внесення змін)
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
873d799740ab41f09436d6df26dfb3a7
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
17.08.2023 20:28
Опис:
Питання 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідь. Відповідно до рішення 15 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 28.02.2023 № 350/23 «Про організацію діяльності комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі - Рішення) (доступне за посиланням в мережі:https://www.city.kharkiv.ua/ru/document/rishennya-15-sesii-kharkivskoi-miskoi-radi-8-sklikannya-vid-28022023-35023-pro-organizatsiyu-diyalnosti-komunalnogo-pidpriemstva-tsentralizovana-zakupivelna-organizatsiya-kharkivskoi-miskoi-radi-67791.html) Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (надалі по тексту - ЦЗО) здійснює закупівлю товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належить до комунальної власності Харківської міської територіальної громади.
Додатком 2 Рішення встановлено перелік товарів та послуг, (крім поточного ремонту), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою комунальними підприємствами, що надають послуги з перевезення пасажирів наземним транспортом та лініями метрополітену, обслуговування транспорту, а також збирання та перевезення (вивезення) твердих та рідких відходів споживання та виробництва, твердих побутових відходів, в тому числі код ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти.
ЦЗО в інтересах Замовників-ініціаторів проводить тендери, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 року № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій».
На період проведення процедур закупівель правовідносини між ЦЗО та Замовниками-ініціаторами регулюються Порядком взаємодії замовників з комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» з питань організації та проведення закупівель затверджений рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 15.03.2023 № 129 (далі - Порядок взаємодії).
Відповідно до Порядку взаємодії Замовник-ініціатор самостійно відповідно до законодавства про публічні закупівлі визначає потребу в закупівлі (-ях) товарів, послуг (крім поточного ремонту), та їх очікувану вартість, визначає предмет закупівлі у своєму річному плані закупівель, закупівлю яких планує здійснити через ЦЗО.
Замовник-ініціатор подає ЦЗО інформацію про потребу в закупівлі, разом із Заявкою, з зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі та розрахунком очікуваної вартості закупівлі згідно з Порядком взаємодії.
Питання між ЦЗО та замовником-ініціатором, що виникають у період опрацювання зазначеної інформації, вирішуються шляхом надсилання запитів через систему електронного документообігу «ДокПроф» тощо.
24.04.2023 року до ЦЗО через систему електронного документообігу «ДокПроф» надійшла заявка на проведення закупівлі за предметом: Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений, код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» від комунального підприємства "Тролейбусне депо №3», 27.04.2023 року від комунального підприємства «Тролейбусне депо № 2», 03.05.2023 року від комунального підприємства "Жовтневе трамвайне депо", 10.05.2023 року від комунального підприємства "Салтівське трамвайне депо», у зв’язку з чим було прийнято рішення про проведення агрегованої закупівлі (закупівля в інтересах кількох (2-ох і більше) замовників-ініціаторів без поділу на частини предмета закупівлі (лоти) однотипних (за 4-им знаком ДК 021:2015) товарів та послуг, за результатом якої учасник-переможець укладає договори з кожним замовником-ініціатором окремо на обсяги, визначені в оголошенні про проведення закупівлі, для кожного окремого замовника).
ЦЗО з метою проведення аналізу планованої закупівлі, здійснює попереднє опрацювання поданих документів кожного замовника-ініціатора, зокрема, щодо правильного визначення предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, коректного зазначення технічних характеристик предмета закупівлі та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема, щодо критеріїв оцінки, кількості, місця та строків постачання товарів, надання послуг (крім поточного ремонту), у тому числі умов договору про закупівлю, щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників тощо.
За наявними повними даними ЦЗО із залученням замовників-ініціаторів розробляє технічні специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), уніфікує технічні вимоги і специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), що закуповуються, уніфікує проєкти договорів про закупівлю тощо.
Отже, на підставі наданих заявок чотирьох Замовників-ініціаторів на закупівлю бензину автомобільного, палива дизельного, газу нафтового скрапленого ЦЗО опрацювало, узагальнило та уніфікувало надану ними інформацію та склало тендерну документацію на закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями) за предметом: Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», яка задовольняє потреби всіх замовників-ініціаторів.
Крім того, ЦЗО опрацювало та визначило єдину для чотирьох Замовників-ініціаторів очікувану вартість закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі була визначена на підставі Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі замовником (ЦЗО), затвердженої наказом Директора КП «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 03.04.2023 року № 6-п, розробленої на підставі та у відповідності з Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 року № 275. Був проведений аналіз очікуваної вартості, визначеної замовниками-ініціаторами самостійно, проаналізовано ринкові ціни, які містяться у відкритих джерелах, на спеціалізованих торгівельних майданчиках та в електронній системі закупівель «Prozorro».
Результати опрацьованої інформації надаються в Службовій записці начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 10 травня 2023 року № 5/2023-10-5 та в таблиці № 1 до даної відповіді.
Сума очікуваної вартості закупівлі склала - 2 831 760,00 грн в т.ч. ПДВ.
Після вищеописаних дій та остаточного погодження, 10.05.2023 та 11.05.2023 року Замовники-ініціатори опублікували в електронній системі закупівель плани на проведення закупівлі за предметом: Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений, код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»:
- для комунального підприємства "Салтівське трамвайне депо" планова сума закупівлі складає 825 480,00 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-05-10-003922-c);
- для комунального підприємства «Тролейбусне депо № 2» планова сума закупівлі складає 493 560,00 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-05-11-002515-a),
- для комунального підприємства "Жовтневе трамвайне депо" планова сума закупівлі складає 1 143 130,00 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-05-11-003319-a),
- для комунального підприємства "Тролейбусне депо №3» планова сума закупівлі складає 369 590,00 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-05-11-005360-a).
Зазначені плани були взяті в роботу та включені в план закупівель ЦЗО, та 11.05.2023 року оголошена агрегована закупівля за предметом: Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений, код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» на суму 2 831 760,00 грн в т.ч. ПДВ (оголошення № UA-2023-05-11-014794-a).
Переможцем відкритих торгів (з особливостями) визнано товариство з обмеженою відповідальністю "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К", яким надано найбільш економічно вигідну пропозицію, повідомлення про намір укласти договір було сформовано 23.05.23 року.
Питання 2. Чому на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору від 16.06.2023 №16/23, внесені додатковою угодою від 12.07.2023 №2 оприлюдненні 01.08.2023 року (тобто не протягом трьох робочих днів з дня внесення змін).
Відповідь. Відповідно до Порядку взаємодії Замовник-ініціатор самостійно укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, проведеної ЦЗО в його інтересах, відповідно до норм Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону, Особливостей та чинних нормативно-правових актів України в сфері публічних закупівель.
Згідно цього ж Порядку взаємодії, Замовник-ініціатор протягом 1 робочого дня з дня укладання договору повинен надіслати до ЦЗО через електронну систему документообігу «ДокПроф» сканований примірник укладеного договору про закупівлю з усіма невід’ємними додатками та супровідним листом.
ЦЗО розміщує в ЕСЗ договір про закупівлю або рамкову угоду, повідомлення про внесення змін до договору або рамкової угоди та звіт про виконання договору про закупівлю у встановлені законодавством строки.
З огляду на вищезазначене, у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Постанова, Особливості) та п.3. розділу VІ. тендерної документації, Замовники-ініціатори укладають договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Отже, чотири Замовника-ініціатора повинні були самостійно укласти договори на закупівлю бензину автомобільного, палива дизельного та газу нафтового скрапленого, відповідно до власних потреб, в термін з 23.05.2023 до 07.06.2023 року. Але, враховуючи подану іншим учасником закупівлі скаргу до АМКУ, терміни було змінено, дата оприлюднення рішення АМКУ за результатами скарги, та, відповідно, можливості укладати договір - 12.06.2023 року. Всі договори, укладені Замовниками – ініціаторами були укладені та опубліковані у встановлений Законом та Особливостями термін.
З наведеної нижче таблиці, видно, що дійсно, було допущено пропуск строку публікації по двох додаткових угодах, укладених Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо».
Найменування підприємства Договір Додаткова угода № 1 Додаткова угода № 2 Додаткова угода № 3 Додаткова угода № 4
Дата реєстрації Дата публікації Дата реєстрації Дата публікації Дата реєстрації Дата публікації Дата реєстрації Дата публікації Дата реєстрації Дата публікації
КП «Салтівське трамвайне депо» 16.06.
2023 16.06.
2023 11.07.
2023 12.07.
2023 12.07.
2023 13.07.
2023 02.08.
2023 03.08.
2023 11.08.
2023 14.08.
2023
КП «Тролейбусне депо № 2» 16.06.
2023 16.06.
2023 12.07.
2023 17.07.
2023 12.07.
2023 17.07.
2023 02.08.
2023 03.08.
2023 - -
КП «Жовтневе трамвайне депо» 16.06.
2023 16.06.
2023 11.07.
2023 01.08.
2023 12.07.
2023 01.08.
2023 02.08.
2023 03.08
2023 - -
КП «Тролейбусне депо №3» 16.06.
2023 16.06.
2023 - - - - - - - -
У п. 5.4. розділу 5 «Порядку укладання та виконання договору про закупівлю» Порядку взаємодії замовників з комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради встановлено, що у разі внесення змін до договору, укладеного за результатом проведеної ЦЗО в інтересах замовника-ініціатора процедури, замовник-ініціатор протягом 1 робочого дня внесення змін до договору, надсилає до ЦЗО через електронну систему документообігу, скановану додаткову угоду до договору з супровідним листом. Замовник-ініціатор, в інтересах якого ЦЗО проводило процедуру закупівлі, самостійно визначає підстави для внесення змін до договору про закупівлю та несе відповідальність за їх відповідність вимогам чинного законодавства України.
У встановлені Порядком взаємодії терміни від Замовника-ініціатора КП "Жовтневе трамвайне депо» скановані додаткові угоди №№ 1,2 до договору з супровідним листом не надходили, відповідно, про укладання додаткових угод Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» ЦЗО не знало та не могло передбачити, якщо Замовник-ініціатор документи не надіслав.
Отже, допущення пропуску строку публікації додаткової угоди № 1 від 11.07.2023 та додаткової угоди № 2 від 12.07.2023, укладених Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» сталося внаслідок ненадання Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» вказаних угод у встановлені Порядком взаємодії терміни до ЦЗО через електронну систему документообігу «ДокПроф», або хоча б в будь-який інший спосіб.
Про укладання Замовником-ініціатором КП "Жовтневе трамвайне депо» додаткової угоди № 1 від 11.07.2023 та додаткової угоди № 2 від 12.07.2023, ЦЗО та уповноважена особа, яка проводить дану закупівлю, дізналися лише 01.08.2023 року, коли ці угоди з супровідним листом № 432 від 01.08.2023 року надійшли до ЦЗО через систему електронного документообігу «ДокПроф» і були зареєстровані системою за № 614/0-958-23 від 01.08.2023 року (копії додаються).
Отже, Замовник-ініціатор КП "Жовтневе трамвайне депо» порушив встановлені Порядком взаємодії терміни надання до ЦЗО через електронну систему документообігу «ДокПроф» документів для публікації в електронній системі закупівель, що в свою чергу, призвело до порушення термінів публікації, встановлених законодавством про закупівлі.
Обов´язок своєчасно надавати до ЦЗО інформацію для опублікування в електронній системі закупівель покладений на Замовника-ініціатора.
Відповідно до п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 року № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій» ЦЗО розміщує в електронній системі закупівель інформацію у спосіб та в порядку, що передбачені Законом. Проте, обов’язком контролювати укладання та оформлення будь-яких змін до договору та відслідковувати строки, протягом яких замовники-ініціатори укладають додаткові угоди, ЦЗО не наділено. Ба більше, замовники-ініціатори самостійно обирають підстави для внесення змін до договору та самостійно вирішують чи підлягають внесені ними зміни публікації.
Отже, має місце колізія в законодавстві. Нажаль, ЦЗО навіть приклавши всі зусилля для недопущення пропуску строків опублікування змін до договору, залежне від Замовника-ініціатора і від його добросовісного дотримання законодавства та Порядку взаємодії.
ЦЗО, одразу, після отримання 01.08.2023 року додаткової угоди № 1 від 11.07.2023 та додаткової угоди № 2 від 12.07.2023, з метою уникнення більш негативних наслідків (неоприлюднення інформації взагалі), опублікувало надані додаткові угоди в електронній системі закупівель.
Принагідно зазначаємо, що з метою уникнення в подальшому подібних ситуацій, та недопущення встановлених порушень у майбутньому, ЦЗО направило інформаційний попереджувальний лист до Замовників-ініціаторів щодо безумовного дотримання строків надання до ЦЗО через електронну систему документообігу сканованого укладеного договору або змін до договору про закупівлю з усіма невід’ємними додатками та супровідним листом протягом 1 робочого дня з дня укладання або внесення змін.
Утім, хочемо наголосити, що невчасне опублікування додаткових угод зі сторони ЦЗО — це не пряме ігнорування вимог чинного законодавства, а відсутність можливостей для вчинення дій у відповідності до букви закону.
Додатки до відповіді:
1. Таблиця № 1.
2. Службова записка начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 10.05.2023 № 5/2023-10-05.
3. Витяг з електронної системи документообігу «ДокПроф» про надходження додаткових угод №№1,2 від КП "Жовтневе трамвайне депо» від 01.08.2014 року № № 614/0-958-23.