-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція дамб мулових полів № 1 та № 2 Бортницької станції аерації
Завершена
256 279 672.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 281 398.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 281 398.36 UAH
Номер:
05538d58f8214f3f94dcb30255f9e840
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-22-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.06.2023 00:00
Період моніторингу:
22.06.2023 11:41 - 14.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.06.2023 № 168
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2023-05-05-006982-a 05.05.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення при розгляді тендерних пропозицій ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» та ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС», а саме підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 та пунктів 2, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 20.04.2023 (далі – Особливості), рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.05.2023 № 29, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 15.05.2023 року, протокол розкриття, тендерні пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» (далі – Переможець) та ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I», протоколи уповноваженої особи від 16.05.2023 № 31, від 16.05.2023 № 3 та від 06.06 2023 № 38, повідомлення про намір укласти договір від 06.06.2023, відповіді Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 27.06.2023 та від 05.07.2023, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.05.2023 № 7684-р/пк-пз, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 14.02.2023 та 23.02.2023.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Моніторингом установлено, що на участь у тендері подано пропозиції від двох учасників: ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» з ціною пропозиції - 254 998 144,31 грн та ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» з ціною пропозиції - 240 656 737,43 гривень.
Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» з ціною 254 998 144,31 гривень.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД.
Так, відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД учасник процедури закупівлі має надати сертифікат на систему екологічного управління, що підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ІSО 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, що підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ІSО 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» надано сертифікат на систему екологічного управління, що підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ІSО 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
При цьому, в сертифікаті «Системи екологічного управління» зазначено, що сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження:
2021 році – до 02.05.2021;
2022 році – до 02.05.2022.
Разом з тим, в складі тендерної пропозиції Переможця відсутнє щорічне підтвердження за 2021 та 2022 роки, чим не підтверджено відповідність вимогам ДСТУ ІSО 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та не виконано вимогу пункту 6 Розділу 3 ТД.
Крім того, відповідно до пункту 18 Додатку 6 «Технічна специфікація» до ТД учасник повинен надати до ціни пропозиції розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі – Настанова) з відповідними підтверджуючими документами, а саме: договірна ціна; пояснювальна записка до договірної ціни; зведений кошторисний розрахунок (до договірної ціни); локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
На виконання даної вимоги ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» надано договірну ціну до якої не включено кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначеними на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинених інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, що є невідповідністю пункту 18 Додатку 6 «Технічна специфікація» до ТД.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПРОМІН БУД СЕРВІС» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір про закупівлю на суму 254 998 144,31 гривень.
Крім того, за результатами аналізу документів, оприлюднених на веб порталі уповноваженого органу, встановлено, що згідно з протоколом
від 16.05.2023 № 31 Замовником було відхилено пропозицію учасника ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» у зв’язку з невідповідністю вимогам, встановленим пунктом 18 Додатку 6 до ТД «Технічна специфікація».
Відповідно до пункту 18 Додатку 6 «Технічна специфікація» до ТД учасник повинен надати до ціни пропозиції розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з відповідними підтверджуючими документами, а саме: договірна ціна; пояснювальна записка до договірної ціни; зведений кошторисний розрахунок (до договірної ціни); локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів.
Окремо учасник надає розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, який планується враховувати при визначені вартості будови об’єкта (за даними підрядника). Розмір середньомісячної заробітної плати врахувати на підставі розрахунків, виконаних відповідно «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Мінрегіону України від 20.10.2016 № 281 (у редакції наказу Мінрегіону від 27.07.2018 № 196).
На виконання вищевказаної вимоги ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» надано у складі тендерної пропозиції розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, файл «Розрахунок ЗП БМС», чим виконано вимогу пункту 18 Додатку 6 до ТД «Технічна специфікація».
Таким чином, Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I», яка на 14 341 406,88 гривень нижча від тендерної пропозиції Переможця, чим не дотримано підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178.
Зазначені вище дії призвели до недотримання принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені пунктами 2, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону № 922.
Період усунення порушень:
17.07.2023 17:54 - 01.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.07.2023 17:54
Оскарження висновку в суді
Опис:
Повідомлення про оскарження висновку до суду. Комунальне підприємство «Дирекція з капітального будівництва та реконструкції «Київбудреконструкція» повідомляє, що у зв’язку з незгодою з інформацією, викладеною у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-05-006982-a від 17 липня 2023 року, Замовником 31.07.2023 року подано позовну заяву до Київського окружного адміністративного суду. Інформація про зазначене міститься в документах, які підтверджують відправку позовної заяви до Київського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
01.08.2023 11:14
Дата відкриття провадження:
29.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
320/29115/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-05-006982-а. КП «Київбудреконструкція» надає аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-05-006982-а у листі що додається.
Дата публікації звіту:
24.07.2023 14:38
Запити/Пояснення
Номер:
1f7bf9b4f484442cb782b7ecfc62490a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.06.2023 10:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція дамб мулових полів № 1 та № 2 Бортницької станції аерації», за кодом ДК 021:2015:45454000-4 — Реконструкція (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-05-006982-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d654b7b279f44d929f32b3e9864379ae
Назва:
Надання пояснень (інформації, документів) у межах проведення моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
27.06.2023 11:17
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу процедури закупівлі з «Реконструкція дамб мулових полів № 1 та № 2 Бортницької станції аерації», за кодом ДК 021:2015:45454000-4 — Реконструкція (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-05-006982-a), очікуваною вартістю 256 279 672,00 гривень, щодо отримання пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість, Дирекція з капітального будівництва та реконструкції «Київбудреконструкція» повідомляє наступне. При проведенні процедури закупівлі на виконання вищевказаних робіт (номер UA-2023-05-05-006982-a) технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до вимог проектно-кошторисної документації на виконання робіт з будівництва. Очікувана вартість робіт з реконструкції дамб мулових полів № 1 та № 2 Бортницької станції аерації склала 256 279 672,00 грн., яка розрахована шляхом виключення із загальної кошторисної вартості зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва суми глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги». Розмір бюджетного призначення визначений відповідно до Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2021-2023 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 23.03.2023 № 6255/6296 «Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2021-2023 роки», розпорядження Київської міської військової адміністрації від 12.04.2023 № 187 «Про внесення змін до розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 13 січня 2023 року № 16». Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, Програма економічного і соціального розвитку м. Києва на 2021-2023 роки, затверджена рішенням Київської міської ради від 23.03.2023 № 6255/6296 «Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2021-2023 роки», розпорядження Київської міської військової адміністрації від 12.04.2023 № 187 «Про внесення змін до розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 13 січня 2023 року № 16» додаються.
Щодо вашого запиту надати посилання на сторінку власного веб-сайту повідомляємо, що КП «Київбудреконструкція» власного веб-сайту не має та розміщує обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення предмета закупівлі, очікувану вартість предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, а саме Департаменту житлово-комунальної інфраструктури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Посилання на веб-сайт додається https://dzki.kyivcity.gov.ua/content/obgruntuvannya-kbr124.html
Номер:
481a715cefdb4748b0bd2df5f845d812
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.07.2023 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.07.2023 00:00
Опис:
Для підтвердження визначення очікуваної вартості прошу надати експертний звіт щодо об’єкта: «Реконструкція дамб мулових полів № 1 та № 2 Бортницької станції аерації».
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1a9e385b7ad54b30825dab7757c4c345
Назва:
Надання пояснень (інформації, документів) у межах проведення моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
05.07.2023 12:08
Опис:
На ваш запит надаємо Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проєктної документації за проєктом : "Реконструкція дамб мулових полів № 1 та № 2 Бортницької станції аерації" № 138/е/23 від 24.04.2023.