• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Труби сталеві

Завершена

13 693 935.65 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 68 469.68 UAH
Номер: ea1001afbad542cbbef1fb6b2d023e41
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-20-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.11.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 20.11.2023 14:42 - 12.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 20.11.2023 №53-З Херсон Про початок моніторингів процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/12934-2023 від 08.11.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 20.11.2023. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області 20.11.2023 №53-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-04-28-004648-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Адреса: Ukraine, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 584-23-46, igor.vatag@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення абзацу першого пункту 28 Особливостей, абзацу першого частини третьої статті 22, абзацу другого частини третьої статті 23 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору про закупівлю, внесення до нього змін та його оприлюднення, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та внесення змін до нього; надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Житомиртеплокомуненерго» Житомирської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.04.2023; тендерні пропозиції ТОВ «Торговий дім «Трубоізолкоплект», ТОВ «Тайфу-Метеор», ТОВ «ЗСП»; протокол уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції від 16.05.2023; протокол уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції від 23.05.2023; повідомлення про намір укласти договір від 30.05.2023; договір про закупівлю від 13.06.2023 № 636-23; додаткова угода № 636-23/1 від 12.10.2023; додаткова угода № 636-23/2 від 31.10.2023; додаткова угода № 636-23/3 від 21.11.2023 пояснення Замовника від 23.11.2023 та від 06.12.2023 надані на запит органу державного фінансового контролю. За результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону та Особливостей. Так, Замовником у Додатку № 2 тендерній документації встановлена вимога щодо найменування продукції з посиланням на стандарти ГОСТ 3262-75 «Труби сталеві водогазопровідні. Технічні умови» (далі - ГОСТ 3262-75), ГОСТ 10704-91 «Труби сталеві електрозварні прямошовні. Сортамент» (далі - ГОСТ 10704-91), ГОСТ 10705-80 «Труби сталеві електрозварні. Технічні умови» (далі – ГОСТ 10705-80), ГОСТ «8732-78 Труби сталеві безшовні. Сортамент» (далі – ГОСТ - 8732-78), ГОСТ 8731-74 Труби сталеві безшовні гарячодеформовані. Технічні вимоги. (далі – ГОСТ 8731-74). Разом з цим, наказами Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (далі - ДП «УкрНДНЦ») від 14.12.2015 № 183 «Про скасування міждержавних стандартів в Україні, що розроблені до 1992 року», від 31.12.2020 № 526 «Про відновлення дії міждержавних стандартів» та від 28.12.2018 № 539 «Про відновлення дії національних та міждержавних стандартів», ГОСТ 3262-75, ГОСТ 10704-91, ГОСТ - 8732-78, ГОСТ 8731-74 скасовано з 01.07.2022 та ГОСТ 10705-80 скасовано з 01.01.2022. Таким чином, посилаючись у тендерній документації на нечинні стандарти Замовником недотримано вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у зв’язку з чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей. Крім того, частиною третьою статті 23 Закону визначено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Разом з тим, Додаток № 2 до тендерної документації Замовника містить посилання на конкретні ДСТУ, ГОСТ, ТУ без зазначення виразу «або еквівалент» та без обґрунтування необхідності такого посилання, що є не дотриманням вимог абзацу другого частини третьої статті 23 Закону та є порушенням абзацу першого пункту 28 Особливостей. Також, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 2 розділу 3 тендерної документації, Замовник встановив вимогу щодо надання учасниками фінансової звітності страховика (гаранта) за 2022 рік. При цьому, склад та елементи фінансової звітності визначені у пункті 1 розділу ІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 (далі - П(С)БО 1), зокрема фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності. Типова форма фінансової звітності № 5 «Примітки до річної фінансової звітності», затверджена наказом Міністерства фінансів України від 29.11.2000 № 302 «Про Примітки до річної фінансової звітності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11.12.2000 за № 904/5125. Разом з цим, на виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ЗСП» у складі своєї пропозиції надав фінансову звітність страховика (гаранта) за 2022 рік у складі баланс (звіт про фінансовий стан), звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід), звіт про рух грошових коштів та звіт про власний капітал (файл «9. Річна звітність 2022.pdf»), чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 3 тендерної документації. Згідно наданої Замовником на запит Держаудитслужби в електронній системі закупівель інформації від 05.12.2023, Замовником не спростовано факту відсутності у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ЗСП» приміток до фінансової звітності страховика (гаранта) за 2022 рік. Проте, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «ЗСП», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визнав його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 13.06.2023 № 636-23 ціною 13 008 036,00 гривень з ПДВ. Згідно наданої Замовником на запит Держаудитслужби в електронній системі закупівель інформації від 23.11.2023, розрахунки за Договором від 13.06.2023 № 636-23 станом на 23.11.2023 проведено на суму 9 866 609,04 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 07.12.2023 13:03 - 22.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 07.12.2023 13:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень у відповідності до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата публікації звіту: 14.12.2023 17:09

Запити/Пояснення