-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Труби сталеві
Завершена
13 693 935.65
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 68 469.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 68 469.68 UAH
Період оскарження:
28.04.2023 12:21 - 06.05.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Інструкція від Житомиртеплокомуненерго «ЯК КУПИТИ У ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ ПРОДУКЦІЮ ГІРШОЇ ЯКОСТІ ЗА ЦІНАМИ БІЛЬШ НІЖ НА 30% ВИЩЕ РИНКОВИХ»
Номер:
9085a91e366a4a7a932aa2e4ccde213c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-004648-a.c6
Назва:
Інструкція від Житомиртеплокомуненерго «ЯК КУПИТИ У ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ ПРОДУКЦІЮ ГІРШОЇ ЯКОСТІ ЗА ЦІНАМИ БІЛЬШ НІЖ НА 30% ВИЩЕ РИНКОВИХ»
Вимога:
Інструкція від Житомиртеплокомуненерго «ЯК КУПИТИ У ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ ПРОДУКЦІЮ ГІРШОЇ ЯКОСТІ ЗА ЦІНАМИ БІЛЬШ НІЖ НА 30% ВИЩЕ РИНКОВИХ»:
1) Прописати в технічній частині Технічні умови одного конкретного виробника – Завод сталевих профілів (ТУ У 24.2-40903202-002:2021). Вимоги до якості в даних Технічних умовах суттєво гірші ніж в національних чи міждержавних стандартах, а отже цінова дискримінація присутня. Крім того, тільки один окремо взятий завод (Завод сталевих профілів) має право виробляти низькоякісні труби по цьому стандарту з меншою собівартістю. До речі, цифри 40903202 – це код ЄДРПОУ ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ. Можна було його вказати як обов’язкову вимогу до коду ЄДРПОУ постачальника (підказка на майбутнє).
2) Написати щось таке, чого немає у інших. Наприклад, СТРАХОВУ ГАРАНТІЮ (попередньо домовившись про її видачу). Не так важливо, що ніхто не користується цим інструментом, включаючи Житомиртеплокомуненерго, який це використав вперше. Страхова гарантія для тендеру – штучний продукт. Страхові компанії із ТОП-10 взагалі не надають послуг із її видачі. При цьому в жодному разі не можна надати альтернативу у вигляді надійного банківського забезпечення!
3) Прописати вимоги до страхової компанії, в обсязі більшому, ніж вимоги до предмету закупівлі: не менше 15 років на ринку, фінансова звітність страхової компанії із якимись незрозуміло як вигаданими коефіцієнтами фінансової звітності, рейтинги тощо. Цікаво, що страхове забезпечення ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ видане компанією із досвідом на ринку 15 років і 7 місяців. Риторичне запитання: якби конкретній страховій компанії було 20 років, так само 20 років було б вказано в тендерній документації? Власне кажучи, сутність забезпечення – гарантія підписання договору учасником… і все. Ніякого впливу на якість продукцію чи функцію забезпечення виконання договору страхове забезпечення не виконує. За це готові передплачувати понад 30% вартості.
Вимоги як такої немає. Тільки одне запитання: Камон, Житомиртеплокомуненерго, ви впевнені, що сьогодні в Україні так можна працювати?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.05.2023 16:56
Вирішення:
Ваша вимога розглянута. У подальшому Замовником будуть враховані Ваші доводи при здійсненні закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА Щодо внесення змін до тендерної документації Замовника (в порядку Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
b483d2067faa47e7bce9015beee6aa71
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-004648-a.a5
Назва:
СКАРГА
Щодо внесення змін до тендерної документації Замовника
(в порядку Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
СКАРГА
Щодо внесення змін до тендерної документації Замовника
(в порядку Закону України «Про публічні закупівлі»)
28.04.2023 року в системі публічних закупівель PROZORRO за адресою в мережі інтернет https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-28-004648-a вийшло оголошення про початок проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Відкриті торги проводяться на закувпілю товару за ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби.
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи КП «ЖТКЕ» Житомирської міської ради від 28.04.2023 року, ТОВ «ТД «ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ» (надалі – скаржник) вважає, що її умови порушують вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» та право нашої компанії на участь у вказаних торгах виходячі з наступного.
Відповідно до ч.4 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тож вважаємо, що дії замовника (в частині встановлення нижче умов у тендерній документації) порушують встановлені вимоги даної статті та один із найголовніших принципів здійснення державних закупівель визначених статтею 5 Закону – не дискримінація учасників.
1. У Тендерній документації (Додаток 2 – Технічні вимоги) Замовником у ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИКАХ прописані вимоги щодо конкретного товару та відсутня можливість надати аналоги такого товару, які за своїми характеристиками можуть бути покращеної якості. Натомість, технічні характеристики до товару, який планує закуповувати замовник повністю відповідають технічним вимогам товару конкретного виробника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ».
Відповідно до частини 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В даному випадку замовник порушивши вказану норму ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі» не надав можливості надати учаснику еквівалент товару. В супереч цьому, у своїй Тендерній документації (Додаток 2 – Технічні вимоги) замовник прописує умови, а саме, що продукція повинна бути новою, 2022-2023 років виготовлення:
- Труби сталеві повинні відповідати вимогам ГОСТ 3262-75, ГОСТ 10704-91/ГОСТ 10705-80, ГОСТ 8734-75/8733-74, ГОСТ 8732-78/ 8731-74, ТУ У 24.2- 40903202-002:2021, ДСТУ 8939:2019, ДСТУ 8943-2019, ДСТУ 8936-2019 або аналогічних європейських норм (EN),
- Труби за ГОСТом 10704-91/ГОСТ 10705-80 або ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 або ДСТУ 8943-2019 відповідні до І класу точності, торцовані та з фаскою.
- Зварні з'єднання труб за ГОСТом 10704-91/ГОСТ 10705-80 або ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 або ДСТУ 8943-2019 повинні відповідати наступним вимогам (про що учасник в складі пропозиції повинен надати гарантійний лист): перехід від шва до основного металу труб до металу шва повинен бути плавним (з кутом не більше 90 О) без підрізів, непроварів, утяжень, тріщин, пор, кратерів та інших дефектів формування шва; висота підсилення зовнішнього шва допускається виключно в межах 0,5 – 2,4мм; зварний шов має бути без ремонту зварних з’єднань зварюванням та зачищенням в процесі виготовлення по загальній довжині.
- Труби сталеві безшовні холоднодеформовані за ГОСТ 8734-75/8733-74 або ДСТУ 8939:2019 або гарячедеформовані за ГОСТ 8732-78/ 8731-74 або ДСТУ 8939:2019 повинні бути довжиною згідно ДСТУ 8939:2019 Пункт 5.3а.
Учасник повинен зазначити конкретний ГОСТ (ЕN) або ДСТУ або ТУ запропонованого ним товару, відповідно до зазначених вимог.
Наведене свідчить, що Замовник начебто надав певну альтернативу у поставці відповіного товару, а по факту це не відповідає дійності. Перш за все, на що треба звернути увагу, що ГОСТ 10704-91/ГОСТ 10705-80 закічнив свою дію ще у 2022 року, таким чином виготовлення товару, що відповідало б вказаним стандартам, не можливо. По - друге, наявність у учасника на складі нового товару за ГОСТ 10704-91/ГОСТ 10705-80 також не дає можливості його поставити замовнику, оскільки у Додатку 2 прописано перелік супровідної докумнрації, яку повинен надати учасник при поставці товару: сертифікати відповідності товару вимогам вищезазначених ГОСТ або ДСТУ або ТУ, видані компетентними органами з оцінки відповідності, визначеними законодавство. У разі закінчення строку дії сертифікату на момент подачі пропозиції або до моменту закінчення строку виконання договору, учасником додатково надається гарантійний лист щодо надання Замовнику копії діючого сертифіката відповідності при поставці запропонованого товару.
Однак, не можливо надати сертифікат на товар за ГОСТ, який вже закінчив термін дії. Тобто замовник фактично виставив вимоги до учасника, виконати які в силу обгрунтованих обставин не можливо. Вказані вимоги замовника є безалтернативними та такими, що порушують діюче законодавство.
Також, якщо провести порівняльний аналіз вимог замовника прописаних до товару відповідно до ДСТУ 8943:2019 та ТУ У 24.2-40903202-002, що прописані у тендерній документаціях, на можливість використання такого товару на теплових мережах, то такий порівняльний аналіз показав, що:
труби виготовлені згідно ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 за своїми якісними показниками поступаються вимогам заявленим в ДСТУ 8934:2019 а саме :
1. ДСТУ 8943:2019, пункт 5.1 труби виготовляють методом високочастотного зварювання, а ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 - методом дугового зварювання під флюсом.
2. ДСТУ 8943:2019, пункт 5.8 овальність та різностінність труб не повинні виводити розміри труб за граничні відхили за зовнішнім діаметром і товщиною стінки., а У ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 - відсутні вимоги до овальності по тілу труби, лише на кінцях труб, пункт 4.1.7.
3. ДСТУ 8943:2019, пункт 5.9 відхил від прямолінійності (кривизна) будь-якої ділянки труби на 1 м довжини не повинен перевищувати 3,0 мм, а ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 - не регламентує відхили від прямолінійності (кривизна) на 1 м довжини, регламентована лише загальна кривизна по всій довжині, пункт 4.1.8.
4. Згідно ДСТУ 8943:219, пункт 6.10 кінці труб має бути обрізано під прямим кутом, косина різу труб діаметром D не менше ніж 219 мм не повинна перевищувати 1,5 мм , а згідно ТУ У 24.2- 40903202-002:2021- п. 4.1.9 - 2,5 мм.
Враховуючи викладене, ввжаємо, що в даному випадку замовник прописуючи у Тендерній документації алтернативу товару, що може відповідати ТУ взагалі не думав про якість товару. Складається враження, що замовник прописав вимоги до товару за ТУ для конкретного учасника – ТОВ «ЗСП». Вказаний учасник виробляє труби саме за ТУ, а значить може запропонувати товар нижчої якості та за нижчою ціною. Подібна ситуація порушує норми законів про конкуренцію та ставить ТОВ «ЗСП» у нерівне положення з іншими можливими учасниками.
Тож метою усунення дискримінаційних вимог та розширення кола учасників у даній закупівлі, вважаємо доречним внести зміни до Додатку 2 та передбачити можливість запропонувати предмет закупівлі за еквівалентом. Для цього необхідно внести в таблицю з технічними характеристиками товару вислів "АБО ЕКВІВАЛЕНТ" та видалити ТУ У 24.2- 40903202-002:2021, як вимогу до якості товару. В даному випадку ТУ не може бути показником якості товару (про що свічдить вказана інформація у порівнянні ТУ та ГОСТ). Тільки товар виготовлений за державними стандартами, можуть гарантувати належну якість товару.
2. Ще одна умова, що є дискримінаційною, це умова щодо забезпечення тендерної пропозиції у формі страхової гарантії. Відповідно до розділу 3 п. 2 Тендерної документації замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі страхової гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого ЕЦП/КЕП (електронним цифровим підписом/кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на підписання страхової гарантії. Страхова гарантія оформлюється відповідно до вимог цивільного законодавства. Гарантія надається за формою, наведеною в Додатку 3 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Крім того, прописано ряд інших вимог: Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 400 000 (чотириста тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України.
Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції копію свідоцтва про присвоєння Рейтингу фінансової стійкості (надійності) страховика гаранта не нижче uaAA, чинного на дату проведення аукціону, яке підтверджує рейтинг фінансової стійкості (надійності) страховиків, присвоєного уповноваженим НКЦПФР рейтинговим агентством. Замовник має право для перевірки рейтингу страхових компаній скористатися офіційними сайтами.
Фінансові показники:
- довідка (інформація) в довільній формі, що станом на 31.12.2022 співвідношення суми основних засобів та грошових коштів страхової компанії до сформованих страхових резервів (за мінусом частки перестраховиків у страхових резервах) становить не менше 0,7 (із обов’язковим наданням розшифровки розрахованого показника).
- довідка у довільній формі на річну звітну дату (для 2022 року – річною звітною датою є 31.12.2022) відношення показника «Гроші та їх еквіваленти» та «Поточні фінансові інвестиції» (Ф1: рядок 1165 + рядок 1160) до суми довгострокових і поточних зобов’язань (Ф1: рядок 1595 + рядок 1695) має становити значення не менше 0,65
- довідка у довільній формі значення коефіцієнту фінансової незалежності (автономії) на річну звітну дату (для 2022 року – річною звітною датою є 31.12.2022) має бути не менше за 0,3 (коефіцієнт розраховується як відношення власного капіталу (Ф1: рядок 1495) до загального розміру пасивів (Ф1: рядок 1900));
- довідка у довільній формі значення коефіцієнту покриття всіх зобов’язань страхової компанії власним капіталом на річну звітну дату (для 2022 року – річною звітною датою є 31.12.2022) має бути не менше за 0,45 коефіцієнт розраховується як відношення власного капіталу (Ф1: рядок 1495) до довгострокових та поточних зобов’язань (Ф1: рядок 1595+рядок 1695))».
В Балансі (Звіт про фінансовий стан) на 31.12.2022р.:
- активи за балансом (код рядка 1300) не менше 750 000 тис. грн.,
- сформовані страхові резерви (код рядка 1530) не менше 500 000 тис. грн.
Надати фінансову звітність за 2022 рік
Діяльність Страховика (Гаранта) на ринку страхування України має бути не менше 15 років. Дата реєстрації підтверджується випискою та/або витягом з ЄДР.
На нашу думку подібні вимоги, обмежують можливості учасників, що є порушенням їх прав.
Як вбачається з тендерної документації Замовник прописав конкретні вимоги не тільки до способу забезпечення тендерної прпозиції – страхової гарантії, але й до фінансової звітності та рейтингу страхової компанії. В даному випадку не зрозуміло звідки замовник взяв показники фінансової звітності у цифрах, бо даний момент дає підстави вважати, що тільки конкретна страхова компанія може забезпечити такі фінансові показники. На даний момент крупні страхові компанії України , які працюють на ринку тривалий час та зарекомендували себе у позитивному сенсі (ARX, Арсенал, PZU, ТАС СГ) виконати виставлених замовником вимог до страхової компанії не можуть.
Наданий момент є різноманітні види забезпечення виконання зобов’язання, що є не менш дієвими та перевіреними. Відповідно до статті 546 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.
Дуже вузьке коло страхових компаній має Рейтинг фінансової стійкості (надійності) страховика гаранта не нижче uaAA, може надати відповідні довідки та строком діяльністі Страховика (Гаранта) на ринку страхування України має бути не менше 15 років, згідно вимог Замовника, тоді як знайти банківську установу, що відповідають вказаному рейтингу та видають банківську гарантію, значно простіше.
Вважаємо доречним внести відповідні зміни в частині виду забезпечення тендерної пропозиції, зокрема прибрати дискримінаційні вимоги до страховика гаранта , в частині надання довідок стосовно фінансової звітності, строку діяльністі на ринку страхування України та Рейтингу, які прописуються замовником у тендерній документації (розділ 3 п.2) та/або додати такий вид забезпечення, як банківська гарантія та прописати необхідні умови для банківської установи.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-28-004648-a
На підставі наведеного, просимо Вас керуючись положенням Закону України «Про публічні закупівлі,-
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (Додатку 2 технічні умови) та передбачити можливість запропонувати предмет закупівлі за еквівалентом, для чого необхідно внести в таблицю з технічними характеристиками товару вислів "АБО ЕКВІВАЛЕНТ" та видалити ТУ У 24.2- 40903202-002:2021, як вимогу до якості товару.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Розділу 3 п.2 Технічної документації та відповідні зміни у додатки до тендерної документації в частині виду забезпечення тендерної пропозиції. Зокрема прибрати показники фінансової звітності страхової компанії, строку діяльністі на ринку страхування України та Рейтинг фінансової стійкості (надійності) страховика гаранта, які прописуються замовником у тендерній документації (розділ 3 п.2) та/або додати такий вид забезпечення, як банківська гарантія та прописати необхідні умови для банківської установи.
З повагою, директор
В.М.Гордієнко
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга антімонопольний 05.05.23 ЖКТЕ.pdf 05.05.2023 16:41
- Порівняльна таблиця ТУ ЗСП з ДСТУ 8943.pdf 05.05.2023 16:41
- Скарга антімонопольний 05.05.23 ЖКТЕ.docx 05.05.2023 16:41
- Порівняльна таблиця ТУ ЗСП з ДСТУ 8943.docx 05.05.2023 16:41
- рішення від 09.05.2023 №6164.pdf 09.05.2023 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.05.2023 17:53
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.05.2023 16:54
Вимога
Відхилено
щодо усунення дискрименаційних вимог
Номер:
e6986c4a079f4709ac04f2590989d0c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-004648-a.b4
Назва:
щодо усунення дискрименаційних вимог
Вимога:
Дякуємо за відповідь, однак вказанням ТУ конкретного виробника та не зазначивши можливість запропонувати Вам еквівалент товару по ТУ інших виробників ви ставите в нерівні умови різних виробників та, відповідно, й учасників. Просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та:
1) або надати можливість запропонувати Вам еквівалентний товар не гіршої якості іншого, не конкретно зазначеного Вами, виробника,
2) або прибрати зазначене Вами ТУ з вимог до товару в тендерній документації, лишивши тільки стандарти ГОСТ та ДСТУ.
Цим Замовник дотримається вимог Закону та дасть можливість учасникам на рівних умовах приймати участь у даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.05.2023 14:25
Вирішення:
Замовник не вбачає в даній закупівлі дискримінаційних умов, що можуть обмежувати коло учасників
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Шодо внесення змін до технічних вимог
Номер:
060e602921b647feb37a32bcbc21cf2b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-004648-a.a3
Назва:
Шодо внесення змін до технічних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику,
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) закупівлі здійснюються за таким принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ч. 4 ст. 22 Законом, оголошення про проведення закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Додаток 2 до тендерної документації має дискримінаційні вимоги, так у таблиці (в колонці «ДСТУ, ГОСТ, ТУ» ) по деяким позиціям в технічних вимогах Вами було зазначене ТУ У 24.2-40903202-002:2021, що є технічними умовами щодо виготовлення продукції ОДНОГО КОНКРЕТНОГО виробника.
З метою усунення дискримінаційних вимог та розширення кола учасників у даній закупівлі, просимо внести зміни до Додатку 2 та передбачити можливість запропонувати предмет закупівлі за АНАЛОГІЧНИМИ ТУ інших виробників. Для цього просимо в таблицю з характеристиками після зазначеного Вами ТУ включити вислів "АБО ЕКВІВАЛЕНТ".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.05.2023 17:10
Вирішення:
Шановний потенційний учасник! Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації учасник закупівлі має змогу обрати один з зазначених нормативних документів: ГОСТ 10704-91/ГОСТ 10705-80, або ДСТУ 8943-2019, або ТУ У 24.2- 40903202-002:2021. Тобто немає жодних посилань на обов’язковість застосування лише ТУ У 24.2- 40903202-002:2021.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо внесення змін до технічних вимог предмету закупівлі
Номер:
22d21c61c26649168c2aacf2a640974e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-004648-a.a2
Назва:
Щодо внесення змін до технічних вимог предмету закупівлі
Вимога:
Шановний замовник.
У технічній документації до тендеру «Труби сталеві» за кодом ДК 021:2015 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, ID: UA-2023-04-28-004648-a, Вами у ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИКАХ ПРЯМО ЗАЗНАЧЕНИЙ КОНКРЕТНИЙ ВИРОБНИК ТА УТРИМУВАЧ ТУ 24.2-40903202-002:2021 - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ», що є прямим порушенням законодавства, а саме:
1. Порушення ст. 11 ЗУ "Про захист від недобросовісної конкуренції", відповідно до якої схиленням постачальника до дискримінації покупця (замовника) є спонукання постачальника конкурентом покупця (замовника), безпосередньо або через іншу особу, до застосування постачальником до покупця (замовника) невигідних умов у господарській діяльності порівняно з цим чи іншими конкурентами покупця (замовника).
2. Порушення ст. 5 ЗУ "Про захист економічної конкуренції", відповідно до якої узгодженими діями є укладення суб’єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об’єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб’єктів господарювання.
3. Відповідно до частини 4 ст 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
4. Порушення ч.1 ст 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" - добросовісна конкуренція серед учасників та ч. 4 ст.5 ЗУ "Про публічні закупівлі" недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
5. Порушення ч.4 ст 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тим більше поверхневий порівняльний аналіз ставить під сумнів тотожність вимог ДСТУ 8943:2019 та ТУ У 24.2-40903202-002:2021 , та якісні характеристики ТУ на можливість використання на теплових мережах.
Порівняльний аналіз вимог ДСТУ 8943:2019 та ТУ У 24.2-40903202-002:2021 показав, що:
Труби виготовлені згідно ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 за своїми якісними показниками поступаються вимогам заявленим в ДСТУ 8934:2019 а саме :
1. ДСТУ 8943:2019, пункт 5.1 Труби виготовляють методом високочастотного зварювання. ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 - методом дугового зварювання під флюсом.
2. ДСТУ 8943:2019, пункт 5.8 Овальність та різностінність труб не повинні виводити розміри труб за граничні відхили за зовнішнім діаметром і товщиною стінки.
У ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 відсутні вимоги до овальності по тілу труби, лише на кінцях труб, пункт 4.1.7.
3. ДСТУ 8943:2019, пункт 5.9 Відхил від прямолінійності (кривизна) будь-якої ділянки труби на 1 м довжини не повинен перевищувати 3,0 мм. ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 не регламентує відхили від прямолінійності (кривизна) на 1 м довжини, регламентована лише загальна кривизна по всій довжині, пункт 4.1.8.
4. Згідно ДСТУ 8943:219, пункт 6.10 Кінці труб має бути обрізано під прямим кутом, косина різу труб діаметром D не менше ніж 219 мм не повинна перевищувати 1,5 мм , а згідно ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 п. 4.1.9 - 2,5 мм.
Вказане ставить під сумнів репутацію самого Замовника та прозорість процедури закупівлі на предмет узгодженості дій між замовником та учасником, чиє ТУ прописане у технічній документації , що є порушенням ЗУ .
Вимагаємо внести зміни у ТД , та видалити сумнівні ТУ з ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ предмету закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.05.2023 10:00
Вирішення:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, для труби діаметрами 325, 426, 530, мають бути виготовлені відповідно до ГОСТ 10704-91/ГОСТ 10705-80, або ДСТУ 8943-2019, або ТУ У 24.2- 40903202-002:2021. Тобто немає жодних посилань на обов’язковість застосування лише ТУ У 24.2- 40903202-002:2021, а учасник закупівлі має змогу обрати один з зазначених нормативних документів. Щодо ТУ У 24.2- 40903202-002:2021 повідомляємо, що технічні фахівці нашого підприємства ознайомились із змістом зазначеного ТУ і воно повністю відповдає вимогам нашого підприємтсва в частині виготовлення труб для тепломереж, та, окрім того, зазначене ТУ є погодженим ДП "НДТІ".
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін до виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій
Номер:
711872d4012f4530b75cd4a5f323ef3c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-004648-a.a1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій
Вимога:
Добрий день,
Ми, як потенційний Учасник, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунень порушень та дискримінаційних вимог у закупівлі UA-2023-04-28-004648-a, які обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та звужують коло потенційних учасників закупівлі, а саме:
ВИД ТА УМОВИ НАДАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ:
Закон та Наказ Мінекономіки «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції» від 14.12.2020р. № 2628 (далі Наказ) визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, БАНКАМИ, ІНШИМИ ФІНАНСОВИМИ УСТАНОВАМИ та СТРАХОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ.
В оголошенні Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції лише у формі СТРАХОВОЇ гарантії, чим порушує норму Закону та Наказу, обмежуючи коло потенційних учасників, які співпрацюють з банківськими установами та готові надати відповідне забезпечення тендерної пропозиції у формі банківській гарантії. Крім того Замовник зазначає, що Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції перелік різних додаткових довідок щодо фінансових показників та додаткових документів фінансової звітності від Гаранта, в тому числі додатково наявна дискримінаційна вимога щодо діяльності Страховика (Гаранта) на ринку страхування України НЕ МЕНШЕ 15 РОКІВ. Наголошуємо, що документ, який вимагається Замовником у складі документації, який підтверджує рейтинг фінансової стійкості (надійності) страховиків, присвоєний уповноваженим НКЦПФР рейтинговим агентством, є достатнім показником щодо надійності Гаранта. Всі інші вимоги щодо надання різноманітних довідок, документів, а також наявність вимоги щодо строку діяльності гаранта (не менше 15 років) є штучними, необґрунтованими та дискримінаційними.
З метою усунення порушень щодо невідповідності та наявності дискримінаційних вимог, просимо внести відповідні зміни до виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, виключити зазначені вище довідки, документи та вимоги до Гаранта, привести вимоги та умови надання забезпечення, а також Додаток №3 "Форма забезпечення тендерної пропозиції" до норм Закону та Наказу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.05.2023 19:33
Вирішення:
Дякуємо за Ваше звернення. Дане питання Замовником вивчається. За необхідності, у разі прийняття уповноваженою особою відповідного рішення, у тендерну документацію будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Відхилено