-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія
Торги відмінено
37 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 185 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 185 000.00 UAH
Номер:
8f5296d2b6924fb19681940e1dca5d9d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-10-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.04.2023 00:00
Період моніторингу:
10.04.2023 16:00 - 02.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
10.04.2023 № 19-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 10.04.2023 № 19-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-03-24-010186-a, 24.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлені порушення пунктів 28 та 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пунктів 3, 40, підпунктів 1, 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї; відміни процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Відкриті торги з особливостями відмінені.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; відміни процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Квартирно-експлуатаційного відділу міста Черкаси (далі – Замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.03.2023 № 35; зміни до тендерної документації, затверджені протокольними рішеннями уповноваженої особи від 27.03.2023 № 12 та від 29.03.2023 № 13; нову редакцію тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 29.03.2023 № 36; надання пояснення на звернення до замовника з вимогою щодо тендерної документації; вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру за ID UA-2023-03-24-010186-a.c1, UA-2023-03-24-010186-a.a2 та відповіді на них; пояснення Замовника, отримане 14.04.2023 в електронній системі закупівель; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ СТРУМ» (далі – ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СТРУМ») та «СТЕЙБЛ ЕНЕРДЖІ» (далі – ТОВ «СТЕЙБЛ ЕНЕРДЖІ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СТРУМ» у тендерній пропозиції; протокольні рішення уповноваженої особи від 04.04.2023 №№ 16, 17 та від 17.04.2023 № 18; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «СТЕЙБЛ ЕНЕРДЖІ» відповідно до пункту 44 Особливостей та вимог тендерної документації; інформація про відміну відкритих торгів.
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями не містить інформацію щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати), чим порушено вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на порушення пункту 28 Особливостей тендерна документація складена без врахування Особливостей. Зокрема, у тендерній документації відсутня обов’язкова інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, чим порушено абзац 2 пункту 28 Особливостей.
Крім того, проведеним аналізом встановлено, що пункт 3 «Умови повернення або неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації складений без врахування Особливостей із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 25.02.2023. Зокрема у тендерній документації зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: «3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону», що не відповідає абзацу чотирнадцятому пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники подають тендерні пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 44 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Зокрема, тендерною документацією вимагалося надання:
1) інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації;
2) забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог визначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СТРУМ» відсутні вищезазначені документи. На порушення пункту 40 Особливостей Замовник надав учаснику 24 години на виправлення невідповідностей у відсутньому забезпеченні тендерної пропозиції, у відсутніх документах про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, та на порушення підпунктів 1, 2 пункту 41 не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СТРУМ», якщо учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції та його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На порушення пункту 3 Особливостей протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.04.2023 № 16 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ СТРУМ» складене без врахування пункту 41 Особливостей.
Проведеним аналізом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «СТЕЙБЛ ЕНЕРДЖІ» згідно з підпунктом 2 пункту 41 Особливостей підлягала відхиленню як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Зокрема, надана ТОВ «СТЕЙБЛ ЕНЕРДЖІ» довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) не відповідає формі, встановленій у пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Період усунення порушень:
25.04.2023 14:20 - 10.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
25.04.2023 14:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно підпункту 2, пункту 1, ст. 32 Закону "Про публічні закупівлі" - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, принято уповноваженною особою Квартирно-експлуатаційного відділу міста Черкаси протокольне рішення 17.04.2023 року № 18, відмінити торги про закупівлю "Електрична енергія" , 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015
Дата публікації звіту:
25.04.2023 17:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуті шляхом відміни відкритих торгів.
Дата публікації:
26.04.2023 20:10
Запити/Пояснення
Номер:
d45cf4fb8e664b27aa1a3b4e9e345705
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.04.2023 13:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-24-010186-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- з яких підстав у тендерній документації відсутня інформація щодо прийняття або неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмету закупівлі (пункт 28 Особливостей)?
- з яких підстав пункт 3 «Умови повернення або неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 25.02.2023, зокрема, зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: «3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону»?
- з яких підстав оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями не містить умови надання забезпечення тендерних пропозицій?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
3bba70aaff2447adb1087ff0f36728b7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.04.2023 16:07
Опис:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
У відповідь на дане питання зазначаємо, що згідно Наказу № 275 від 18.02.2020 року “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі ”, розділ 3, п. 3, «розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері, нами проводився моніторинг цінових пропозицій та обсягів споживання електроенергії за попередні періоди.
2. З яких підстав у тендерній документації відсутня інформація щодо прийняття або неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмету закупівлі (пункт 28 Особливостей)?
У відповідь на дане питання зазначаємо, що дана інформація не була відображена в тендерній документації у зв’язку з допущеною технічною помилкою. В подальшому зобов’язуємось враховувати дану інформацію.
3. З яких підстав пункт 3 «Умови повернення або неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 25.02.2023, зокрема, зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: «3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону»?
У відповідь зазначаємо, що пункт 3 розділу 3 тендерної документації містить підстави для неповернення забезпечення тендерної пропозиції, що викладені у відповідності з діючим Законом та затвердженою формою забезпечення пропозиції.
Зокрема, однією з підстав для неповернення забезпечення є: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Звертаємо увагу, що Особливості, затверджені Постановою 1178 не містять жодних уточнень та окремих вимог щодо підстав для неповернення забезпечення, та взагалі не містять окремих норм щодо надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій та жодним чином не змінюють змісту вимог Наказу 2628 яким затверджено форму забезпечення.
Тож, Замовником було дотримано норми Закону та Наказу 2628. Крім того, при встановленні даної вимоги, Замовником було враховано також практику АМКУ, зокрема, Рішення від 16.03.2023 №3298-р/пк-пз за процедурою закупівлі UA-2023-02-13-012119-a. Пунктом 2.2 зазначеного рішення встановлено, зокрема, що надана Переможцем банківська гарантія, що містила підставу для неповернення викладену з урахуванням Особливостей не відповідає Наказу № 2628. У зв’язку з наведеним, при встановленні вимог тендерної документації, Замовником було прийнято рішення про повне дотримання форми.
4. З яких підстав оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями не містить умови надання забезпечення тендерних пропозицій?
Згідно зі статтею 21 Закону Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію, зокрема, розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Оголошення про здійснення закупівлі містить, зокрема, наступну інформацію: Електронна гарантія; 200 000,00 UAH. Таким чином, замовником дотримано вимог Закону в цій частині.
На підставі вищезазначеного уповноваженою особою КЕВ міста Черкаси прийнято рішення щодо скасування даної закупівлі згідно п. 2 ст. 32 Закону «Про публічні закупівлі».
Номер:
e08d9f175b304491bc5d763f8069383e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.04.2023 16:06
Опис:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
У відповідь на дане питання зазначаємо, що згідно Наказу № 275 від 18.02.2020 року “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі ”, розділ 3, п. 3, «розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері, нами проводився моніторинг цінових пропозицій та обсягів споживання електроенергії за попередні періоди.
2. З яких підстав у тендерній документації відсутня інформація щодо прийняття або неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмету закупівлі (пункт 28 Особливостей)?
У відповідь на дане питання зазначаємо, що дана інформація не була відображена в тендерній документації у зв’язку з допущеною технічною помилкою. В подальшому зобов’язуємось враховувати дану інформацію.
3. З яких підстав пункт 3 «Умови повернення або неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 25.02.2023, зокрема, зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: «3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону»?
У відповідь зазначаємо, що пункт 3 розділу 3 тендерної документації містить підстави для неповернення забезпечення тендерної пропозиції, що викладені у відповідності з діючим Законом та затвердженою формою забезпечення пропозиції.
Зокрема, однією з підстав для неповернення забезпечення є: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Звертаємо увагу, що Особливості, затверджені Постановою 1178 не містять жодних уточнень та окремих вимог щодо підстав для неповернення забезпечення, та взагалі не містять окремих норм щодо надання учасниками забезпечення тендерних пропозицій та жодним чином не змінюють змісту вимог Наказу 2628 яким затверджено форму забезпечення.
Тож, Замовником було дотримано норми Закону та Наказу 2628. Крім того, при встановленні даної вимоги, Замовником було враховано також практику АМКУ, зокрема, Рішення від 16.03.2023 №3298-р/пк-пз за процедурою закупівлі UA-2023-02-13-012119-a. Пунктом 2.2 зазначеного рішення встановлено, зокрема, що надана Переможцем банківська гарантія, що містила підставу для неповернення викладену з урахуванням Особливостей не відповідає Наказу № 2628. У зв’язку з наведеним, при встановленні вимог тендерної документації, Замовником було прийнято рішення про повне дотримання форми.
4. З яких підстав оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями не містить умови надання забезпечення тендерних пропозицій?
Згідно зі статтею 21 Закону Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію, зокрема, розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Оголошення про здійснення закупівлі містить, зокрема, наступну інформацію: Електронна гарантія; 200 000,00 UAH. Таким чином, замовником дотримано вимог Закону в цій частині.
На підставі вищезазначеного уповноваженою особою КЕВ міста Черкаси прийнято рішення щодо скасування даної закупівлі згідно п. 2 ст. 32 Закону «Про публічні закупівлі».