-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Грейдер (код за ДК 021:2015: 43220000-1 — Грейдери та планувальники)
Завершена
4 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 750.00 UAH
Номер:
82b3795dd73f46f9b3c11867b470b238
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-18-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2023 00:00
Період моніторингу:
18.07.2023 15:49 - 09.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.07.2023 № 38-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток
до наказу
від 18.07.2023 № 38-з
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу;
унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі.
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу.
3. UA-2023-03-24-002603-a; 24.03.2023
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Ірина Кондратюк.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, встановлено порушення вимог пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів та врахувати виявлені порушення та пункту 44 Особливостей під час складання тендерної документації.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Старосілецької сільської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 24.03.2023 №1, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "АК "ІНТЕР АВТО-ТРЕЙДИНГ", протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 04.04.2023 №2, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 04.04.2023, договір про закупівлю від 12.04.2023 №23-Т (далі – Договір), додаткова угода №1 від 30.05.2023 до договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 31.05.2023, пояснення від 27.07.2023, отримане від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082) щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступні позиції щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у пункті 5 річного плану закупівель, а саме:
43221000-8 Дорожні грейдери.
Згідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Моніторингом встановлено, що Замовником в підпункті 5.4 пункту 5 розділу III « Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» встановлені вимоги до переможця, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону», що не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей.
Крім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що підстави для відхилення тендерних пропозицій, зазначені Замовником у пункті 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, не відповідають вимогам пункту 41 Особливостей, а саме: не враховані зміни, внесені до пункту 41 Особливостей Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 в частині підстав для відхилення тендерної пропозиції з посиланням на відповідні пункти Особливостей.
Встановлено невідповідність вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, оскільки замовник в тендерній документації зазначив підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Період усунення порушень:
09.08.2023 10:28 - 24.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.08.2023 10:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 09.08.2023 р. у межах проведення моніторингу (ID моніторингу UA-M-2023-07-18-000068) процедури закупівлі Грейдер (код за ДК 021:2015: 43220000-1 — Грейдери та планувальники), за ідентифікатором закупівлі UA-2023-03-24-002603-a, Старосілецька сільська рада повідомляє, що уповноваженій особі наголошено у подальшому при підготовці тендерної документації враховувати усі зміни до Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів та дотримуватися Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Дата публікації звіту:
14.08.2023 12:16
Запити/Пояснення
Номер:
9574c2b39d0948b89580aed6de4a075b
Назва:
Про надання інформації (пояснень, документів)
Дата опублікування:
25.07.2023 17:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі "Грейдер (код за ДК 021:2015: 43220000-1 — Грейдери та планувальники)"(інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-24-002603-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
- Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3a6a0f17e17049ab95357b3c93f8c28b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.07.2023 12:08
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень від 25 липня 2023 року у межах проведення моніторингу (ID моніторингу UA-M-2023-07-18-000068) процедури закупівлі Грейдер (код за ДК 021:2015: 43220000-1 — Грейдери та планувальники), за ідентифікатором закупівлі UA-2023-03-24-002603-a, повідомляємо наступне.
Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Враховуючи технологічні особливості виконання роботи з грейдерування та вирівнювання ґрунтових дорожніх покриттів, утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів Старосілецької сільської територіальної громади у зимовий період, відповідно до Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54, експлуатація у найбільш складних умовах, а також з огляду на високі темпи зростання вартості послуг з поточного ремонту доріг, їх грейдерування та послуги утримання дорожньої мережі підрядниками, виникла необхідність придбати за бюджетні кошти техніку для виконання дорожних робіт. Крім того, у зв’язку з утворенням Старосілецької сільської територіальної громади та приєднанням до неї нових населених пунктів збільшився обсяг робіт з благоустрою території.
Також було враховано, що відповідно до п. 6¹ Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» придбання у 2023 році машин для земляних і землерийних робіт та їх частин за кошти бюджету, вартість яких перевищує 200 тис. грн., здійснюється виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 15%, а також цілком відповідає потребам Старосілецької сільської ради та особливостям виконуваних робіт.
Враховуючи технічні вимоги до предмету закупівлі, визначено його технічні, якісні та кількісні характеристики, що повністю відповідає потребам Старосілецької сільської ради, згідно яких було оголошено відповідну закупівлю.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до бюджетних призначень по КПКВК МБ 0116030 КЕКВ 3110 на 2023 рік, рішення Старосілецької сільської ради від 17.03.2023 № 828 «Про внесення змін до бюджету Старосілецької сільської ради на 2023 рік», згідно якого збільшено капітальні видатки по КПКВК МБ 0116030 КЕКВ 3110 (Придбання обладнання і предметів довгострокового користування) на придбання грейдера на суму 4750000,00 гривень.
Розрахунок очікуваної вартості закупівлі визначено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 року), шляхом порівняння ринкових цін, а саме: проведено моніторинг цін, шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну товару (інформація про ціни, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах з переліком товарів на сайтах виробників, імпортерів, офіційних представників та постачальників, комерційних пропозицій постачальників). Крім цього, був проведений аналіз закупівель аналогічних товарів через електронну систему закупівель «Prozorro».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) оприлюднено на офіційному вебсайті Старосілецької сільської громади за посиланням:
https://starosilecka-gromada.gov.ua/prozorro/