-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Благоустрій населеного пункту Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, а саме прибудинкова територія амбулаторії за адресою: вул.Шкільна, 30А, с.Нестоїта Подільського району Одеської області (ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
544 738.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 723.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 723.69 UAH
Номер:
db8776a50d764da7b69968b7d4d8057f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-24-000113
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.04.2023 00:00
Період моніторингу:
24.04.2023 16:52 - 16.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.04.2023 Одеса № 112
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 24.04.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 24.04.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 24.04.2023 № 112
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п, оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі,
унікальний номер, дата оприлюднення
4 UA-2023-03-22-009018-a 22.03.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзацу 1, 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 40, підпункту 2 пункту 41 Особливостей та частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання відповіді на вимогу учасника процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 28 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі- ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на вимогу учасника процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.03.2023 № 8, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ» (далі – ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ») та учасника товариства з обмеженою відповідальністю «КОТОВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД» (далі – ТОВ «КОТОВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД»), рішення уповноваженої особи Замовника від 03.04.2023 № 15 та від 10.04.2023 № 18, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.04.2023, вимоги учасника ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ» оприлюднені в електронній системі закупівель від 06.04.2023 за номером: UA-2023-03-22-009018-a.b1 та від 10.04.2023 за номером: UA-2023-03-22-009018-a.c2, відповіді Замовника від 07.04.2023 та від 11.04.2023 щодо вимог учасника ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ», договір від 17.04.2023 № 11 (далі – Договір).
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з абзацом 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Проте Замовником у ТД не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах та інформацію про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення стосовно переможця процедури закупівлі, чим порушено вимоги абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
До участі у процедурі закупівлі подали свої тендерні пропозиції два учасники, а саме: ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ» з ціновою пропозицією 499 407,14 грн з ПДВ та ТОВ «КОТОВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД» з ціновою пропозицією 544 737,88 грн з ПДВ.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.04.2023 № 15 була відхилена тендерна пропозиція учасника ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ», яка електронною системою закупівель визначена найбільш економічно вигідною, відповідно до абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Згідно з інформацією наявною в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.04.2023 № 15 тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ» відхилено з таких підстав:
- у складі тендерної пропозиції учасником завантажено скановану інформацію у вигляді файлу PDF з назвою «паспорт ІПН». При цьому файл містить копію паспортних даних та копію картки фізичної особи-платника податків без власноручного засвідчення (підпису) уповноваженої особи, що суперечить абзацу 1 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД;
- відповідно до вимог абзацу 15 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасником не надано інформацію (довідку) щодо вартості чистих активів товариства станом на дату складання останньої затвердженої фінансової звітності, що передує даті оголошення закупівлі.
Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 40 Особливостей та пункту 7 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, на законодавчому рівні зобов’язано Замовника у разі виявлення ним невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, розміщувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а учасникам надана можливість усувати такі невідповідності в поданих ними тендерних пропозиціях у тому числі шляхом надання документів, подання яких передбачалось тендерною документацією.
Проте відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, які відображені у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.04.2023 № 15, стосовно учасника процедури закупівлі ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ».
Учасник ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ» 06.04.2023 звернувся до Замовника з вимогою, яка оприлюднена в електронній системі закупівель за номером: UA-2023-03-22-009018-a.b1, щодо не надання Замовником можливості усунення невідповідностей виявлених під час розгляду його тендерної пропозиції.
Замовником, 07.04.2023 через електронну систему закупівель надано відповідь, що у зв’язку з терміновою потребою у послугах, які є предметом цієї закупівлі, Замовник не повинен висувати вимоги до учасників щодо усунення невідповідностей виявлених ним під час розгляду тендерних пропозицій.
Слід зазначити, що, умовами ТД за цією закупівлею не передбачено надання учасниками процедури закупівлі копії паспорту та реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Крім того, відповідно до пункту 7 розділу І «Загальні положення» ТД Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.
Отже, на порушення абзацу 1 пункту 40 Особливостей Замовником не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформаціях та/або документах, що подані учасником ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей безпідставно відхилено тендерну пропозицію зазначеного учасника.
Також, оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТРОЙСЕРВИС «УЖЕ», остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 45 330,74 грн, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі ТОВ «КОТОВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
При цьому, відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до пункту 44 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Учасник ТОВ «КОТОВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД» подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений» та тип підпису «удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника електронного підпису, який не є кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Отже, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КОТОВСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД» у зв’язку із невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
01.05.2023 13:13 - 16.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.05.2023 13:13
Оскарження висновку в суді
Опис:
Ставимо Вас до відома, що Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області звернувся до Одеського окружного адміністративного суду. Номер справи № 420/10727/23 від 22 травня 2023 року.
Дата публікації:
22.05.2023 13:16
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Враховуючи право Замовника, передбачене частиною 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", Відділ житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою та розвитку інфраструктури Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області буде оскаржувати висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення. При цьому, Замовник зазначить в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Дата публікації звіту:
04.05.2023 15:58