-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Системи та пристрої нагляду та охорони
Завершена
8 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 88 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 88 000.00 UAH
Номер:
b334351507dd46fea514e937c0d3803b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-26-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.06.2023 00:00
Період моніторингу:
26.06.2023 16:36 - 18.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.06.2023 № 32-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 26.06.2023 № 32-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
15. UA-2023-03-13-012278-a 13.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу п'ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує:
- врахувати виявлені порушення та дотримуватися вимог пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів та Наказу №680 під час завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації;
- щодо порушення вимог абзацу п'ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей - здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 липня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Управління поліції охорони в Київській області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника, вимогу про усунення порушення від 17.03.2023 UA-2023-03-13-012278-a.а1, рішення замовника від 20.03.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, вимога про усунення невідповідностей, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТА-ФОРТ» (далі – ТОВ «ОПТА-ФОРТ»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 27.03.2023 № 123-Н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.03.2023, договір від 06.04.2023 №149/23, пояснення від 30.06.2023, від 04.07.2023 отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082) щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
35123500-7 - Системи відеоідентифікації
35121300-1 – Охоронне приладдя
35125300-2 - Камери відеоспостереження для охоронних систем
Відповідно до абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей та вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Так, відповідно до пункту 7 розділу «Загальні положення» тендерної документації усі документи тендерної пропозиції, які готуються безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою.
У разі, якщо документ або інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою мовою, ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.
Натомість, учасником ТОВ «ОПТА-ФОРТ» у складі тендерної документації надано копії трудових книжок (файл КОПІЇ ТРУДОВИХ КНИЖОК.pdf) Коваленко К.М., Аппазов Т.Е., Янюк О.Ю., Майсак С.В., Полівода О.О., Токаєнко Ю.В., які складені іншою мовою (російська), однак учасником не надано документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.
Також учасником аналогічно у складі тендерної пропозиції (файл АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ.pdf) надано копію документу «расходная накладная №3057 от 31 октября 2019 г.».
Проте учасником надано документи, складені іншою мовою, ніж передбачено умовами тендерної документації, без їх перекладу українською мовою.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОПТА-ФОРТ» відповідно до абзацу п'ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Моніторингом встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 № 680 (далі – Наказ №680) щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1 - 5) до тендерної документації окремими файлами.
Період усунення порушень:
05.07.2023 17:35 - 20.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.07.2023 17:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до порушення вимог абзацу п'ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей - були здійснені заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України (Угода №1 про розірвання Договору про закупівлю №149/23 від 06.04.2023р)
Були враховані виявлені порушення та дотримуватися вимог пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів та Наказу №680 під час завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації.
Додатково повідомляємо, що Уповноважена особа яка здійснювала дану закупівлю ( UA-2023-03-13-012278-a), більше не працює в Управлінні поліції охорони в Київській області з травня 2023 року.
Дата публікації звіту:
12.07.2023 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
52e217e5ba7e42f09adf083466e6a0d8
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
27.06.2023 15:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-13-012278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Згідно з п. 31 статті 1 Закону тендерна документація — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна документація, яка оприлюднена Замовником 13.03.2023 о 21.17 (файл Тендерна документація системи охорони.docx) не містить відомостей щодо дати на № Рішення уповноваженої особи.
Враховуючи вищевикладене, надайте вищевказану інформацію (документи).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
3eda539803674c77be579b5e8d2c4528
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
30.06.2023 14:05
Опис:
Пояснення на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ від 26.06.2023 № 32-з до процедури закупівлі Ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-13-012278-a.
1. У відповідь на перше питання за запитом від Державної аудиторської служби України Західного офісу Держаудитслужби Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 26.06.2023 № 32-з повідомляємо, що 13.08.2023 було оголошено відкриті торги з особливостями (UA-2023-03-13-012278-a.) на підставі річного плану закупівель та службової записки від 09.11.2022р., Віталія КУЗЬМИКА, заступника начальника відділу технічної охорони УПО Київської області в якій містилася інформація щодо необхідності обладнання та матеріалів для потреб УПО у 2023 році із зазначенням необхідних якісних та кількісних характеристик, які були сформовані на основі фактичних потреб за для надійного та якісного надання охоронних послуг замовникам різних форм власності.
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі Управління поліції охорони в Київській області керувалося Методикою розрахунку очікуваної вартості предмету закупівлі (лист Національної поліції України від 28 лютого 2019 року №2387/09/31-2019), а саме проведення моніторингу цін шляхом отримання необхідної комерційної інформації від постачальників таких послуг.
Додатково повідомляємо, що УПО Київської області є структурним підрозділом Національної поліції України та проводить фінансування закупівель за рахунок власних, не бюджетних коштів (кошти, отримані від здійснення господарської діяльності підприємства), у зв’язку з цим не підпадає під дію Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 “Про ефективне використання державних коштів”, про що було зазначено в Додатку 3 до тендерної документації.
2. Відповідаємо на друге питання за запитом від Державної аудиторської служби України Західного офісу Держаудитслужби Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 26.06.2023 № 32-з повідомляємо: що УПО Київської області, як Замовник, під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Тендерна документація затверджена відповідно до Протоколу уповноваженої особи №100 від 13.03.2023р. у відповідності до 28 пункту Особливостей, а саме:
Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей.
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей.
Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком станом на дату розкриття тендерних пропозицій.
Додатки:
- 99-Н Протокол про зміни в РП;
- 100-Н Протокол про проведення закупівлі;
- Перша сторінка ТД від 13.03.2023;
- Плановий кошторис витрат на послуги охорони на 2023р
Номер:
8175e83989144e7aaaf302bc18342028
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
29.06.2023 14:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-13-012278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Відповідно до пункту 7 розділу «Загальні положення» тендерної документації усі документи тендерної пропозиції, які готуються безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою.
У разі, якщо документ або інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою мовою, ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.
Так, учасником товариством з обмеженою відповідальністю «ОПТА-ФОРТ» (далі – ТОВ «ОПТА-ФОРТ») у складі тендерної документації надано копії трудових книжок (файл КОПІЇ ТРУДОВИХ КНИЖОК.pdf) Коваленко К.М., Аппазов Т.Е., Янюк О.Ю., Майсак С.В., Полівода О.О., Токаєнко Ю.В., які складені іншою мовою (російська), однак учасником не надано документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.
Крім того, учасником аналогічно у скдалі тендерної пропозиції (файл АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ.pdf) надано копію документу расходная накладная №3057 от 31 октября 2019 г.
Відповідно до пункту 1.3. розділу 2 додатку 1 тендерної документації Учасник має підтвердити, що провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту, або інших дозвільних документів, у зв’язку з чим в складі тендерної пропозиції надає: завірену учасником копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичнох осіб-підприємців та громадських фомувань, видану у 2023 році.
Відповідно до даних Учасником надано копію витяг (файл ВИТЯГ З ЄДРПОУ.pdf) станом на 14.12.2022 13:48:00, що не відповідає вимогам пункту 1.3. розділу 2 додатку 1 тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, надайте пояснення (інформацію) чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОПТА-ФОРТ»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
f474b35ae23b419b979d7bff1d81fe1c
Назва:
Надання відповіді
Дата опублікування:
04.07.2023 11:39
Опис:
Акцентуємо Вашу увагу на тому, що Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін`юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93 №58, зареєстрованим в Мін`юсті 17.08.93 за №110 передбачає (п. 2.1, 4.1), що трудові книжки і вкладиші до них заповнюються у відповідних розділах українською та російською мовами одночасно і засвідчуються окремо обидва тексти.
Тож висновок такий, що чинний на сьогодні нормативно-правовий акт передбачає ведення трудової книжки одночасно двома мовами: російською та українською.
Водночас, зазначаємо, що решта наданих ТОВ "ОПТА-ФОРТ" трудових книжок, відповідала умовам тендерної документації, що заперечень не викликає.
Також, звертаємо Вашу увагу на те, що у Вас відсутні питання стосовно достовірності наданих відомостях у трудових книжках Коваленка К.М., Аппазова Т.Е., Янюка О.Ю., Майсак С.В., Поліводи О.О., Торкаєнко Ю.В.
Періоди роботи вказаних осіб, щодо яких маються поодинокі записи російською мовою, не стосуються предмету закупівель. Вимога надати переклад окремих записів у трудових книжках працівників з російської мови є надмірним формалізмом, що не відповідає меті й завданням Закону №922-VII. Із вказаних документів можливо встановити дійсний зміст інформації яка в них зазначена, вона є доступною для розуміння та сприйняття.
Відповідно до вимог чинного законодавства видаткова накладна є первинним документом, який створюється у письмовій або електронній формі, яка містить відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Мета складання первинних документів – зафіксувати факт господарської операції.
Видаткова накладна, як первинний документ, повинна мати такі обов’язкові реквізити:
1. найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ;
2. назва документа (форми);
3. дата складання;
4. зміст та обсяг господарської операції;
5. одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі);
6. посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
7. особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV; Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88; далі — Положення № 88).
Наявність усіх реквізитів на документі надає йому юридичної сили та доказовості. На цьому наголосив і Мінфін в листі від 15.01.2015 р. № 31-11410-08-10/871.
Видаткова накладна зазвичай складається українською мовою. Це основна мова первинних документів. Однак, складання накладної російською мовою не робить її недійсною, так як на територіях, де застосовується регіональна мова або мова національних меншин, первинні документи можуть складатись цими мовами (лист Мінфіну від 05.04.13 №31-08410-07-27/10841; лист ДФС від 25.12.15 №27700/6/99-05-42-03-15).
Зазначена видаткова накладна від 31.10.2019 №3057 складена та заповнена українською мовою, так, вона має декілька слів складених російською мовою, проте як первинний документ вона має всі необхідні реквізити та не має жодних підстав вважати її недійсною, так як юридично правильно фіксує факт господарської операції та виконання договору від 28.10.2019 року №КОФ3153, та підтверджує виконання кваліфікаційної вимоги щодо надання аналогічних договорів.
3. На виконання вимог тендерної документації щодо підтвердження того, що учасник провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту ТОВ «ОПТА-ФОРТ» надало електронний витяг від 14.12.2022, а також сканований оригінал Відомостей з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України від 24.02.23, який містить всі необхідні підтвердження того, що учасник провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту, що підтверджує виконання учасником даного критерію тендерної вимоги.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, наголошуємо, що хоча ТОВ «ОПТА-ФОРТ» має зауваження, однак вони мають суто формальний характер та не несуть жодного негативного впливу щодо результатів закупівель.
Додатки:
1. Наказ Мінсоцзахисту від 29.07.93 №58;
2. Закон України «Про публічні закупівлі»№922-VII;
3. Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV;
4. Наказ Мінфіну «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» від 24.05.1995 № 88;
5. Посилання на лист Мінфіну від 15.01.2015 р. № 31-11410-08-10/871 – https://avbash.wordpress.com/2020/02/07/%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82-%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%84%D1%96%D0%BD%D1%83-%D0%B2%D1%96%D0%B4-15-01-2015-%D1%80-%E2%84%96-31-11410-08-10-871-%D1%89%D0%BE%D0%B4%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%BD/;
6. Посилання на лист Мінфіну від 05.04.13 №31-08410-07-27/10841 – https://ibuh.info/rekviziti-pervinnix-dokumentiv; https://zakononline.com.ua/documents/show/10758___10758;
7. Посилання на лист ДФС від 25.12.15 №27700/6/99-05-42-03-15 – https://www.tax.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/65711.html