-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Системи та пристрої нагляду та охорони
Завершена
8 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 88 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 88 000.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2023 21:12 - 18.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога, щодо обов'язковості внесення змін до тендерної документації, яка регламентується чинним законодавством України!!!
Номер:
28d251ee35a048e5b361bddf72989dc4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-13-012278-a.a1
Назва:
Вимога, щодо обов'язковості внесення змін до тендерної документації, яка регламентується чинним законодавством України!!!
Вимога:
Шановний Замовнику процедури закупівлі в додатку 1 тендерної документації "Перелік документів, що додаються учасником/переможцем" наявні вимоги, щодо надання наступних сертифікатів відповідності:
Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015);
Сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007);
Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015).
Доводимо до Вашого відома, що відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" статті 23 ч.6. абз.2 в якій чітко зазначено наступне: Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність "еквівалентним вимогам" та видані органами з оцінки відповідності, "компетентність" яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до ст.1 ч.1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності;
Відповідно до положення «Про Національне агентство з акредитації України», яке затверджено Наказом №1318 від 13.07.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України»
Національне агентство з акредитації України (НААУ) є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності. НААУ є державною організацією яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України», належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність.
Відповідно ст.5 ч.2 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
Акредитація здійснюється відповідно до вимог, установлених законодавством у сфері акредитації, національними стандартами з питань акредитації, гармонізованими з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, а також іншими документами з питань акредитації, прийнятими національним органом України з акредитації, міжнародними та європейськими організаціями з акредитації. Перелік назв і позначень таких актів та документів, тексти нормативно-правових актів з питань акредитації, а також тексти інших документів з питань акредитації, прийнятих національним органом України з акредитації, оприлюднюються на веб-сайті національного органу України з акредитації в Інтернеті.
Відповідно до ст.11 ч.3 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» в якій чітко зазначено наступне:
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є "компетентним" для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації.
У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається - "атестат про акредитацію" та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п'ять років. Опис та правила застосування національного знаку акредитації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.
Тобто наявність в органу з оцінки відповідності "атестата про акредитацію" є вимогою чинного законодавства України, а також є доказом та гарантією, щодо дотримання органом з оцінки відповідності, одного з Основних принципів діяльності з акредитації органів з оцінки відповідності, а саме: - професійної компетентності виконавців робіт!!!! Що є обов'язковою вимогою, яку повинен дотримуватися будь-який Замовник і ви не є виключенням, відповідно статті 23 ч.6. абз.2 Закону України "Про публічні закупівлі"!!!
Ви як Замовник процедури закупівлі, який представляє державну структуру і є розпорядником державних коштів, "ЗОБОВ'ЯЗАНІ" керуватися Законами України та вимагати надання Учасниками в своїх тендерних пропозиціях документів, а саме Сертифікатів відповідності серії ДСТУ ISO, які «обов’язково» повинні відповідати вимогам чинного законодавства України, а також не маєте ніякого права порушувати Закони України шляхом надання Учасниками сертифікатів відповідності виданих Органом(ами) з оцінки відповідності "компетентність" яких не підтверджена жодним документом.
Таким документом згідно чинного законодавства України є - "атестат про акредитацію" органу з оцінки відповідності, який виданий уповноваженим органом Національне агентство з акредитації України (НААУ).
Виходячи з вищезазначеної інформації наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації, шляхом долучення вимог до Учасників процедури закупівлі, які є беззаперечно "ОБОВ'ЯЗКОВИМИ" відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" та Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», щодо надання учасниками сертифікатів відповідності ДСТУ ISO, або аналогічних "еквівалентним вимогам", які видані органами з оцінки відповідності, "компетентність" яких підтверджена шляхом акредитації для підтвердження якої надати "атестат про акредитацію" органу з оцінки відповідності, який виданий уповноваженим на це органом - Національним агентство з акредитації України (НААУ).
Сподіваємось на здоровий глузд та дотримання Законодавства України!!!
Пов'язані документи:
Замовник
- Роз'яснення.pdf 20.03.2023 15:11
Дата подачі:
17.03.2023 19:17
Вирішення:
Добрий день, шановний замовник! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до надання сертифікатів ISO. Міжнародна організація зі стандартизації (ISO) нормативно врегулювала дію стандартів, зокрема таких як ISO 9001 і ISO 14001, але не займається їх сертифікацією і не видає сертифікатів. Це виконується зовнішніми органами щодо сертифікації, тому компанія чи організація не можуть бути сертифіковані ISO. CASCO – це міжнародний комітет ISO, відповідальний за оцінку відповідності в ISO. CASCO розробляє політику і публікує стандарти, пов'язані з оцінкою відповідності, але не здійснює діяльність за оцінкою відповідності. Міжнародний форум з акредитації ( IAF ) є всесвітньою асоціацією органів з акредитації за оцінкою відповідності та інших органів, зацікавлених у оцінці відповідності в області систем менеджменту, продуктів, послуг, персоналу тощо. В Міжнародний форум з акредитації ( IAF ) входить 167 членів серед яких 126 є передовими організаціями по стандартизації в своїх країнах, і в кожній країні є тільки один член. Також хочемо зазначити, що також існує така акредитація міжнародного рівня як – ILAC (International Laboratory Accreditation Cooperation). Вона призначена для лабораторій, які проводять оцінку відповідності продукції. Такі лабораторії, що акредитовані за ILAC, є у багатьох країнах світу.
ДП «УкрНДСК» представляє інтереси України у Міжнародній організації зі стандартизації (ІSО), Міжнародній електротехнічній комісії (ІЕС) як повноправний член та є партнером органу зі стандартизації Європейського комітету зі стандартизації (CEN) та Європейського комітету з електротехнічної стандартизації (CENELEC). Він також підписав (як NSO) меморандум про взаєморозуміння із Європейським інститутом телекомунікаційних стандартів (ETSI). Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1163 від. від 26.11.2014 «Про визначення державного підприємства як національного органу зі стандартизації» функції НСБ виконує Державне підприємство «Український науково-дослідний та навчальний центр з проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДЦ»).
У ДП «УкрНДЦ», відповідно до Закону «Про стандартизацію» до основних повноважень національного органу стандартизації не належить проводить акредитацію органів з оцінки відповідності міжнародних організацій.
Також хочемо зазначити, що відповідно до наданих роз’яснень 3432-06/40499-07 від 30.06.2020р. Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, в Мінекономіки відсутня інформація про інші способи підтвердження компетенції органів з оцінки відповідності, крім їх акредитації, Відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Саме тому в даних роз’ясненнях читаємо наступне: «Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи із специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотримання принципів, закріплених у статті 5 Закону.»
Відповідно до п.2 статті 5 Закону - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Таким чином "атестат про акредитацію" від ДП «УкрНДЦ» з національним знаком акредитації ми не вимагаємо.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до п.6 ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі» та по відношенню до вимог викладених в Додатку 3 до тендерної документації, замовник розглядає тендерну пропозицію учасника з урахуванням наступних положень законодавства: “Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.”
Статус вимоги:
Відхилено