-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Нафта і дистиляти
Завершена
8 940 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 44 700.00 UAH
Номер:
1d7ef562a80248e3982ef077808214d5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-03-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.06.2023 00:00
Період моніторингу:
03.07.2023 12:49 - 25.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.06.2023 № 28-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 30.06.2023 № 28-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-02-25-000025-a від 25.02.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам пунктів 14 та 18 частини 2, абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення абзацу другого частини1 статті 33 Закону та пункту 46 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, підстави для внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального виробничо - господарського підприємства (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.02.2023 (далі – тендерна документація); зміни до тендерної документації від 28.02.2023, від 01.03.2023 та від 04.03.2023; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ»; протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.03.2023; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.03.2023; повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2023; договір про закупівлю від 22.03.2023 №86 на суму 8 560 000,00 гривень (далі - Договір); додаткова угода №1 від 19.04.2023, додаткова угода №2 від 21.04.2023, додаткові угоди до Договору, а саме: №3 від 01.05.2023, №5 від 15.05.2023, №8 від 30.05.2023, №11 від 19.06.2023, №12 від 26.06.2023, №13 від 29.06.2023, №14 від 03.07.2023, №15 від 03.07.2023; відповідь Замовника від 06.07.2023 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній докумнтації зазначаються такі відомості, зокрема: кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Замовником у пункті 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається системою автоматично.
Отже, на порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, Замовником у тендерній документації не зазначено відомостей щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Крім того, в порушення вимог пункту 18 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, пункт 8 розділу 3 тендерної документації Замовника містить вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників інформації про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або надання інформації у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю), при тому, що предметом закупівлі є товари, а не роботи чи послуги.
За результатами аналізу оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено, що уповноваженою особою Замовника протоколом від 10.03.2023 (опубліковано в електронній системі закупівель 11.03.2023) вирішено визначити тендерну пропозицію учасника учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, в порушення абзацу другого частини1 статті 33 Закону та пункту 46 Особливостей Замовником 15.03.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, тобто на четвертий день.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
10.07.2023 17:15 - 25.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.07.2023 17:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виконання висновку маніторінгу
Дата публікації звіту:
18.07.2023 10:51
Запити/Пояснення
Номер:
aa369349aa684664aa764f350d81aaf6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.07.2023 15:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-25-000025-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3989fe30a815435ab7bad29c9df11e60
Назва:
Пояснення на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо моніторингу за номером UA-M-2023-07-03-000034
Дата опублікування:
06.07.2023 15:15
Опис:
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Комунальне виробничо - господарське підприємство (код за ЄДРПОУ – 03364889) (далі - Замовник) для визначення технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі Нафта і дистиляти (ДК 021:2015; 09130000-9) визначено відповідно до потреб замовника (Згідно Додатку № 3 до тендерної документації) і відповідає вимогам статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Придбання бензину та дизельного палива здійснювалось для безперебійної роботи транспортних засобів Замовника для виконання завдань та функцій, покладених на підприємство.
Якісні та технічні характеристики встановлені виходячи з вимог законодавства, а саме екологічним нормам ЄВРО–5, Державним стандартам України, технічним вимогам заводу виробника та вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро». Технічні умови» або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927).
Розмір очікуваної ціни закупівлі Товару: Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, з урахуванням інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів: ttps://index.minfin.com.ua/markets/fuel та ціни учасників в електронній системі закупівель “ProZorro“, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, дані офіційних статистичних видань та інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій.
Замовником було отримано інформацію про середньоринкові ціни на пальне в Україні в мережі АЗС, станом на 24.02.2023 року. З сайту Мінфін встановлено ціни на пальне за готівковий розрахунок на АЗС в розмірі: Бензин А-95 – 48,99 грн. за літр, Дизельне паливо – 52,00 грн. за літр, що в перерахуванні на об’єм потреби становило 8 259 800,00 грн з ПДВ очікуваної вартості закупівлі.
Відповідно до рекомендаційного Листа Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі.
Також Замовником було враховано середньоринкові ціни на пальне з сайту Мінфін, а також враховано ризик зростання (коливання) ціни в 2022 році, зокрема встановлено, що з початку до кінця 2022 року, з 04.01.2022 по 30.12.2022 року відбулись наступні коливання:
Бензин А-95 з 30,97 грн/л подорожчав до 53,00 грн/л, що в перерахунку становить 71% коливання.
Дизельне паливо з 30,16 грн/л подорожчало до 56,00 грн/л, що в перерахунку становить 85% коливання.
Отже, замовником враховане можливе коливання в 2023 році, спираючись на коливання, що відбулось в 2022 році та визначено, що – очікувана вартість предмету закупівлі становила – 8 940 000 грн з ПДВ (з урахуванням можливого коливання цін на товар в розмірі 8,23%).
2)Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами).
Відповідно до частини 4(1) Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 - Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
КВГП є отримувачем бюджетних коштів, тому у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
bfc5d0a98d5a44e4a0c33b8c1621e9ac
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.07.2023 17:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-02-25-000025-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
На підставі яких документів Замовником додатковою угодою від 03.07.2023 №14 до договору від 22.03.2023 №86 було збільшено ціну на дизельне пальне з 54,00 грн до 60,56 грн за 1 літр та ціну на бензин А-95 з 50,00 грн до 56,08 грн за 1 літр?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
29fb04efb7fc4778abcb18bd8653384e
Назва:
Пояснення на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо моніторингу за номером UA-M-2023-07-03-000034
Дата опублікування:
06.07.2023 15:17
Опис:
На підставі яких документів Замовником додатковою угодою від 03.07.2023 №14 до договору від 22.03.2023 №86 було збільшено ціну на дизельне пальне з 54,00 грн до 60,56 грн за 1 літр та ціну на бензин А-95 з 50,00 грн до 56,08 грн за 1 літр?
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо ставок акцизного податку на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану», яким було внесено зміни до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №№ 13-17, ст. 112), зокрема абзац перший пункту 82 підрозділу 2 викладено в такій редакції:
«Тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, але не довше ніж до 1 липня 2023 року, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України бензинів моторних, важких дистилятів, скрапленого газу, біодизелю, палива моторного альтернативного, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД, визначеними пунктом 41 підрозділу 5 цього розділу, яким встановлено ставки акцизного податку на такі товари, а також нафти або нафтопродуктів сирих, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2709 00 10 00 та 2709 00 90 00, оподатковуються за ставкою у розмірі 7 відсотків"».
Отже, з 01 липня 2023 року операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України бензинів моторних, важких дистилятів, скрапленого газу оподатковуються за ставкою у розмірі 20 відсотків.
Таким чином, для приведенны Договору у выдповыднысть до норм чинного законодавства - Сторони дійшли згоди, що у відповідності до пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) , істотні умови договору про закупівлю, мають бути змінені шляхом зміни ціни товару в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування та шляхом зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Відповідно до листа Мінекономіки вих.№ 3304-04/69987-06 від 24.11.2020 - збільшення суми договору про закупівлю після його підписання можливе у випадках, передбачених пунктом 6 частини п’ятої статті 41 Закону без зміни обсягу закупівлі. Однак, оскільки Замовник не погоджується збільшувати суму договору, - сторони також дійшли згоди зменшити обсяг закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Нова ставка податку нараховувалась на базу, тобто на ціну за одиницю товару без ПДВ.
Ціна за од. товару Бензин А95 складала 50,46 грн без ПДВ.
Сторонами було нараховано нову ставку податку шляхом вчинення наступних арифметичних дій: 50,47 грн без ПДВ + 20% ПДВ = 60,56 грн з ПДВ(20%) за 1 л Дизельного палива.
Ціна за од. товару Бензину А-95 складала 46,73 грн без ПДВ.
Сторонами було нараховано нову ставку податку шляхом вчинення наступних арифметичних дій: 46,73 грн без ПДВ + 20% ПДВ = 56,08 грн з ПДВ(20%) за 1 л Бензину А-95.