• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розроблення містобудівної документації «Генеральний план с.Нижня Рожанка Львівська обл. Стрийський район Славська селищна рада»

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Номер: 8ff95c2f652549e09446ad39b4af5e24
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-05-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.09.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 05.09.2023 17:23 - 27.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.09.2023 № 241 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.09.2023 № 241. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-21-013621-a, 21.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Інститут територіального планування» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41, а також пункту 3 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; виконання замовником рішення Органу оскарження; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41, а також пункту 3 Особливостей №1178– шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Інститут територіального планування» щодо розірвання договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 14 вересня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; виконання замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Славської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-21-004161-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на вказані звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Інститут територіального планування»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Інститут територіального планування» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 17.03.2023 №48, від 21.03.2023 №52, від 24.03.2023 №56 та від 28.04.2023 №71; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ТОВ «Інститут територіального планування» порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Органом оскарження рішення від 10.04.2023 №4472-р/пк-пз за результатами розгляду скарги; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Інститут територіального планування» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 12.05.2023 №01/167-1, додаткову угоду від 30.05.2023 №1/222-1, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію на запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ТОВ «Інститут територіального планування» від 24.03.2023 №1 та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду (рішення від 10.04.2023 №4472-р/пк-пз), моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 24 Особливостей №1178 визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. За нормою пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 3.4.8 частини 3.4. розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника здійснено посилання на статтю 31 Закону, а саме вказано, що: «Пропозиції, що не супроводжуються документальним підтвердженням надання забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону», тоді як на час здійснення закупівлі за ID: UA-2023-02-21-013621-a закупівлі повинні були здійснюватися за Особливостями №1178, виключний перелік випадків, коли замовник має право відхилити тендерну пропозицію у яких, регламентовано у пунктах 41, 42 та 44 цих Особливостей. За нормою пункту 17 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178, з врахуванням внесених Замовником змін до тендерної документації від 06.03.2023) договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Проте, моніторингом встановлено, що у частинах 6.3. та 6.4. розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей». Отже, Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За нормою пункту 15 частини другої статті 28 Закону у тендерній документації зазначаються відомості щодо розміру та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). При цьому, у частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 44 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується. Так, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець роцедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Проведеним моніторингом встановлено, що тендерною документацією Замовника (частина 3.4. розділу 3) встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених частиною 3.5. цього ж розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, розмір забезпечення тендерної пропозиції – 45 000,00 грн (пункт 3.4.3 частини 3.4. розділу 3), строк дії банківської гарантії повинен бути не меншим ніж строк дії забезпечення тендерної пропозиції (відповідно до частини 3.6. розділу 3 строк дії забезпечення тендерної пропозиції – 90 календарних днів, починаючи з кінцевого строку подання тендерної пропозиції). При цьому, у частині 3.4. розділу 3 тендерної документації наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений пунктом 44 Особливостей №1178, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених цим пунктом. Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Інститут територіального планування» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №548/23-ТГ, видану 10.03.2023 АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», яка містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону». Отже, надання забезпечення тендерної пропозиції учасником ТОВ «Інститут територіального планування» здійснено без урахування чинних норм Особливостей №1178, вищевказана банківська гарантія містить умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам частини 3.4. розділу 3 тендерної документації Замовника, зазначений учасник не відповідав вимогам, установленим у тендерній документації Замовника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Відповідно до норм підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41, а також пункту 3 Особливостей №1178 не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Інститут територіального планування», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 12.05.2023 №01/167-1. Частиною п’ятою статті 8 Закону визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу (07.09.2023) Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, щодо надання пояснення, про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик та надання посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). При цьому, у запиті зазначено, що до пояснень необхідно обов’язково долучити їх документальне підтвердження. Замовником у наданій (опублікованій) на вищевказаний запит відповіді, зокрема, зазначено, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб у закупівлі з урахуванням відповідних законодавчих та інших нормативних документів сфері містобудування (Закони України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про землеустрій», постанова Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території»; ДБН Б.1.1-14:2021). Крім того, Замовником вказано, що розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі (затв. наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України) та в результаті проведення загального аналізу закупівель за аналогічним предметом закупівлі в системі PROZORRO. Однак, станом на час завершення моніторингу (14.09.2022) Замовником через електронну систему закупівель документальне підтвердження обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 14.09.2023 17:51 - 29.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 14.09.2023 17:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником 14.09.2023 року в електронній системі закупівель (електронний майданчик «Держзакупівлі.Онлайн») отримано повідомлення про оприлюднення результатів проведення органами фінансового контролю моніторингу закупівлі «Послуги з розроблення містобудівної документації «Генеральний план с.Нижня Рожанка Львівська обл. Стрийський район Славська селищна рада» (UA-2023-02-21-013621-a). Відтак, інформація та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень надається органом місцевого самоврядування з дотриманням строку, визначеному ч.8. статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі». На предмет зазначення у висновку про те, що «…у пункті 3.4.8 частини 3.4. розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника здійснено посилання на статтю 31 Закону, а саме вказано, що: «Пропозиції, що не супроводжуються документальним підтвердженням надання забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону», тоді як на час здійснення закупівлі за ID: UA-2023-02-21-013621-a закупівлі повинні були здійснюватися за Особливостями №1178, виключний перелік випадків, коли замовник має право відхилити тендерну пропозицію у яких, регламентовано у пунктах 41, 42 та 44 цих Особливостей, а також те, що у частинах 6.3. та 6.4. розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей». Отже, Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178» Замовник звертає увагу на наступне. Зазначення посилання на норми ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та неповне врахування чинних норм Особливостей у тендерній документації є виключно технічною помилкою, яка не вплинула на результати проведення процедури закупівлі, не була застосована Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника, не призвела до спотворення результатів торгів та порушення основних принципів публічних закупівель, а пов’язана виключно частими змінами до закупівельного законодавства, яких з моменту початку дії правового режиму воєнного стану в Україні до моменту оприлюднення висновку по даній закупівлі було прийнято вже 15 (п’ятнадцять)! В доповнення до зазначеного, керуючись положеннями ч.8.статті 8 Закону Замовник повідомляє, що на час проведення моніторингу та оприлюднення відповідного висновку процедура закупівлі вже завершена, а відтак, виправлення невідповідностей в цій частині шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації є неможливим з технічних причин. Щодо зазначення у висновку моніторингу про те, що учасником ТОВ «Інститут територіального планування» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №548/23-ТГ, видану 10.03.2023 АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ», яка містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону». Отже, надання забезпечення тендерної пропозиції учасником ТОВ «Інститут територіального планування» здійснено без урахування чинних норм Особливостей №1178, вищевказана банківська гарантія містить умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам частини 3.4. розділу 3 тендерної документації Замовника, зазначений учасник не відповідав вимогам, установленим у тендерній документації Замовника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Відповідно до норм підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41, а також пункту 3 Особливостей №1178 не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Інститут територіального планування», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 12.05.2023 №01/167-1, Замовник просить звернути увагу на наступне. Відповідно до пп. 3.4.1. п. 3.4. Розділу 3 до тендерної документації, Замовником вимагається надання учасником забезпечення цінової пропозиції у формі електронної банківської гарантії, із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3.2. пункту 3.5. цього ж розділу, відшкодувати кошти на рахунок СЛАВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА СТРИЙСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній у підпункті 3.4.3. пункту 3.4. цього розділу. За положеннями пп. 3.4.2. п. 3.4. Розділу 3 до тендерної документації банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та форма забезпечення пропозиції повинна відповідати Наказу «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ. Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою, в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку, або комерційною банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA» (у випадку відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody’s, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий) та її не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції. Подати у складі пропозиції підтверджуючі документи щодо рейтингу банку. Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника встановлено, що надана ТОВ «Інститут територіального планування» у складі тендерної пропозиції банківська гарантія №548/23-ТГ, видану 10.03.2023 АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ» повністю відповідає вимогам наказу 14.12.2020 № 2628 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, зокрема, щодо затвердженої форми (в редакції на момент оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, додається на 3 арк. ). Більше того, тендерна документація не містить (та не може містити) випадків відступу учасника (банківської установи) від даної форми, а відтак, відхилити тендерну пропозицію згаданого учасника на підставі пп. 2 п. 41, а також пункту 3 Особливостей №1178 у Замовника не було. Як наслідок, підстав для розірвання укладеного договору із зазначеним суб’єктом господарювання (передбачені умовами самого договору та нормами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України) в органу місцевого самоврядування на даний час не вбачається. З аналізу положень наказу статті 17 Закону та п.44. Особливостей (в редакції чинній на момент оголошення процедури закупівлі) встановлено, що за змістом вони практично аналогічні (за винятком інформації щодо наявності заборгованості зі сплати податків, зборів та інших платежів), а відтак не могли вплинути на результати розгляду тендерної пропозиції. Більше того, Замовник звертає увагу, що на момент проведення моніторингу процедури закупівлі та оприлюднення висновку (14.09.2023 року) термін дії банківської гарантії вже завершився, а відтак, вказаний документ не створює (та не створив на за період дії документа) жодних правових наслідків як для Замовника, так і для Учасника. Щодо порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, Замовник не може погодитися із висновками органу фінансового контролю з огляду на наступне. За положеннями ч.5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. 07.09.2023 в електронній системі закупівель органом фінансового контролю було надіслано запит про надання пояснень наступних питань: «1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик. 2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.». Однак, які саме документи потрібно долучити, у запиті деталізовано не було. 12.09.2023 року Замовником було опубліковано пояснення, а саме, повідомлено, що технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб у закупівлі з урахуванням відповідних законодавчих та інших нормативних документів сфері містобудування (Закони України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про землеустрій», постанова Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території»; ДБН Б.1.1-14:2021). Розмір бюджетного призначення на 2023 рік на послуги з розроблення містобудівної документації «Генеральний план с.Нижня Рожанка Львівська обл. Стрийський район Славська селищна рада» визначений виходячи з потреб територіальної громади та затверджений рішенням Славської селищної ради на 2023 рік в сумі 1 500 000.00 грн. (один мільйон п’ятсот тисяч гривень 00 коп.). Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі (затв. наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України) та в результаті проведення загального аналізу закупівель за аналогічним предметом закупівлі в системі PROZORRO та складає 1 500 000.00 грн. (один мільйон п’ятсот тисяч гривень 00 коп.), в тому числі ПДВ. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі опубліковано на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування (режим доступу - «https://gromada.org.ua/gromada/slavska/news/1694512152/»). Відтак, Замовником було надано всю, наявну в нього інформацію, яка була предметом запиту. При цьому, відсутність документального підтвердження вказаної інформації жодним чином не свідчить про порушення Замовником вимог ч.5 статті 8 Закону, оскільки положення даної норми насамперед передбачають «…можливість запитування у замовника пояснення (інформації, документи)…», а також «…Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель». За таких умов, факт опублікування замовником в електронній системі закупівель відповідних пояснень на запит виключає факт порушення замовником вимог ч.5 статті 8 Закону. Замовник додатково повідомляє, що враховуючи динаміку змін закупівельного законодавства, на даний час вирішується питання про направлення уповноваженої особи (осіб) на підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель (очна форма або дистанційна).
Дата публікації звіту: 21.09.2023 10:25

Запити/Пояснення