-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Надання послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної форми власності Окнянській селищній раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється, розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області. Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ДК 021:2015 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Номер:
e55cf95c1cba4a3fa7f4caa135691223
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-23-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2023 00:00
Період моніторингу:
23.05.2023 14:40 - 14.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.05.2023 № 162
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.05.2023 № 162.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-02-20-009125-a, 20.02.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимоги пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні і оприлюдненні оголошень про проведення відкритих торгів та пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Відповідно до норм частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-02-20-003158-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та вимоги щодо усунення порушень при проведенні процедури закупівлі, а також відповіді Замовника на такі звернення та вимоги; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Консорціуму «ТГА АЛЬЯНС»; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції Консорціуму «ТГА АЛЬЯНС» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 10.03.2023 №11; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані Консорціумом «ТГА АЛЬЯНС» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 21.03.2023 №66; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі — Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Так, згідно з пунктом 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Слід зазначити, що відповідно до положень частини першої статті 25 Закону до умов надання забезпечення тендерної пропозиції віднесено, зокрема, застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
У пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник вимагає внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії на суму 10 000,00 грн строком дії, який повинен дорівнювати або перевищувати 123 дні із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
Також у пункті 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції.
Водночас, в опублікованому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів за ID: UA-2023-02-20-009125-a не зазначено умов надання забезпечення тендерних пропозицій в частині застережень щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, чим порушено вимогу пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Перелік підстав коли Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель наведений у пунктах 41, 42 та 44 Особливостей №1178.
Проведеним моніторингом встановлено, що у підпункті 1 та 3 пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено підстави для відхилення тендерних пропозицій з посиланням на абзац другий частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, частину чотирнадцяту статті 29 Закону та частину другу статті 28 Закону, тоді як такі підстави для відхилення у пункті 41 Особливостей №1178 визначені з посиланням на абзац другий пункту 39 Особливостей №1178, абзац п’ятий пункту 38 Особливостей №1178 та абзац другий пункту 36 Особливостей №1178.
Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано норм Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
06.06.2023 16:07 - 21.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.06.2023 16:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушення
За результатами проведення моніторингу закупівлі UA-2023-02-20-009125-a органом Державного фінансового контролю складно висновок від 06.06.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-02-20-009125-a (далі – Висновок) відповідно до якого виявлені порушення. На виконання приписів органу Державного фінансового контролю, викладених у Висновку, повідомляємо про здійснення Замовником заходів направлених на усунення та недопущення порушень надалі, а саме: проведено детальну роз’яснювальну роботу особам, відповідальним за проведення закупівель щодо недопущення в подальшому порушення вимоги пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні і оприлюдненні оголошень про проведення відкритих торгів та пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, також Замовником вжито заходів для внесення відповідних змін до форми тендерної документації для проведення закупівель у майбутньому. Крім того, осіб, що є відповідальними за проведення публічних закупівель буде направлено на підвищення кваліфікації/курси щодо здійснення закупівель відповідно до норм чинного законодавства України з метою покращення знань та кваліфікації таких осіб та недопущення порушень при проведенні закупівель.
Дата публікації звіту:
12.06.2023 13:22
Запити/Пояснення
Номер:
50ae9063288f4d4eb40366bd20a30e10
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Окнянській селищній раді Подільського району Одеської області
Дата опублікування:
24.05.2023 11:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.05.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-02-20-009125-a, яка проводилась Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 2 частини другої статті 41 Закону та тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
128721ca33ea481a9992b6daebb6bd05
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
26.05.2023 09:30
Опис:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик закупівлі послуг за предметом: «Розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної форми власності Окнянській селищній раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється, розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області. Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області»:
Відповідно до абз. 1 статті 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом. Проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки також можуть передбачати поділ, об’єднання земельних ділянок, які перебувають у власності однієї особи.
Згідно із абз. 2 статті 50 Закону України «Про землеустрій» проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати формування та/або зміну цільового призначення декількох земельних ділянок, за умови що розпорядником земельних ділянок буде один орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, або власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки включає: а) пояснювальну записку; б) матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); в) розрахунок розміру втрат лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); г) розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); ґ) перелік обмежень у використанні земельної ділянки; д) кадастровий план земельної ділянки.
Статтею 56 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок. Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок включає: а) пояснювальну записку; б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації; в) кадастрові плани земельних ділянок, які об’єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку; г) матеріали польових геодезичних робіт; ґ) відомості про встановлені межові знаки на межі поділу; д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути.
Очікувана вартість визначена відповідно до пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275.
Відповідно до проведених у листопаді 2022-січні 2023 року засідань комісії з питань аграрного комплексу і раціонального природокористування Окнянської селищної ради, було визначено, що з метою ефективного використання земельного фонду Окнянської селищної ради, створення прозорого механізму права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення комунальної власності, розвитку конкурентних засад на ринку земель селищної ради, збільшення надходжень та залучення додаткових коштів до місцевого бюджету, слід здійснити всі необхідні дії для успішного проведення земельних торгів з продажу права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення комунальної власності Окнянської територіальної громади відповідно до п. «а» ч.1 ст.12, ст. ст. 134-136 Земельного кодексу України, серед іншого – провести роботи із землеустрою щодо відведення земельних ділянок на загальну площу близько 800 га, зміни цільового призначення земельних ділянок на загальну площу близько 520 га, поділу земельних ділянок на загальну площу близько 500 га. Здійснення вказаних робіт із землеустрою передбачає визначення очікуваної вартості предмета закупівлі на етапі планування закупівлі, та наступне проведення закупівлі із визначенням виконавця – переможця закупівлі.
Відповідно до Листа Мінекономіки №3301-04/34980-06 від 20.08.2019 «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі», важливим етапом планування закупівель є визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відносини у сфері визначення очікуваної вартості предмета закупівлі регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» та Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (надалі – Примірна методика).
Відповідно до п. 1 Розділу I Примірної методики, вона застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до Розділу III Примірної методики, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін;
2. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель;
3. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів;
4. Розрахунок очікуваної вартості робіт.
Оскільки Предметом закупівлі є послуги, відносно яких не проводиться державне регулювання цін і тарифів, при цьому відносно Предмету закупівлі існувала можливість отримання достатньої кількості інформації щодо актуальних ринкових цін, Окнянською селищною радою обрано метод 1 – «Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін».
Відповідно до ч.1 Розділу III Примірної методики, метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі, зокрема: інформація про ціни послуг, що міститься в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій відповідним надавачам послуг.
Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін рекомендується:
1) привести всі ціни, отримані з вищезазначених джерел інформації, до єдиних умов, враховуючі валюту, умови поставки, умови оплати тощо;
2) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключити, за необхідності, ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни;
3) визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних;
4) визначити очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг.
Так, 30.01.2023 р. співробітниками Окнянської селищної ради відповідно до способу 1 методу порівняння ринкових цін Примірної методики було здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, в електронній системі закупівель «Prozorro», в результаті чого виявлено наступні приклади схожих закупівель:
1. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-19-008917-a Розроблення технічної документації по інвентаризації земельних ділянок, які знаходяться на території Мукачівської міської територіальної громади.
Очікувана вартість – 416 000,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 14 га, тобто вартість за 1 га становить 29 714,29 грн./га.
Вартість по укладеному договору – 254 020,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 14 га, тобто вартість за 1 га становить 18 144,29 грн./га.
2. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-03-005300-a Послуги землевпорядних робіт з оформлення/переоформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки (71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги). Очікувана вартість 5 959 449,44 грн. Площа, яку необхідно оформити 595,936 га, тобто вартість за 1 га становить 10 000,15 грн./га.
3. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-12-002470-c Розробка технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності на території Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області (код ДК 021:2015: 71340000-3 «Комплексні інженерні послуги»).
Очікувана вартість – 1 000 010,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 210,0000 га, тобто вартість за 1 га становить 4 761,95 грн./га.
Вартість по укладеному договору – 900 000,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 210,0000 га, тобто вартість за 1 га становить 4 285,71 грн./га.
4. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-11-16-012638-a Послуги землевпорядних робіт з оформлення/переоформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки. Очікувана вартість 385 000,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 11 га, тобто вартість за 1 га становить 35 000 грн./га.
Вартість по укладеному договору – 381 000,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 11 га, тобто вартість за 1 га становить 34 636,36 грн./га.
5. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-01-25-005734-a Розроблення проєктів землеустрою щодо відведення у постійне користування земельних ділянок для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд критичної інфраструктури, розташованих на території Івано-Франківської селищної ради Яворівського району Львівської області (7 об’єктів).
Очікувана вартість – 175 000,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 5,29 га, тобто вартість за 1 га становить 33 081,29 грн./га.
6. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-19-007541-a Комплексні інженерні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71340000-3) «розробка технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності.
ЛОТ 1. Очікувана вартість - 11 250 400,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 400,37 га, тобто вартість за 1 га становить 28 100,01 грн./га.
ЛОТ 2 - Очікувана вартість - 769 600,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 27,38 га, тобто вартість за 1 га становить 28 108,11 грн./га.
7. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-06-28-003281-a Розроблення технічної документації щодо поділу та об’єднання земельних ділянок, технічної документації щодо зміни конфігурації земельних ділянок та проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування для обслуговування свердловин водозабору в межах території Городоцької міської ради Львівського району Львівської області ( 6 земельних ділянок ).
Очікувана вартість – 270 000,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 3,8836 га, тобто вартість за 1 га становить 69 523,12 грн./га.
Вартість по укладеному договору – 270 000,00 грн. Площа, яку необхідно оформити 3,8836 га, тобто вартість за 1 га становить 69 523,12 грн./га.
Так, 30.01.2023 р. Окнянською селищною радою відповідно до способу 2 методу порівняння ринкових цін Примірної методики було розроблено та направлено землевпорядним організаціям (загальна кількість землевпорядних організацій-отримувачів запиту: 11 організацій з Одеської та інших областей) лист-запит від 30.01.2023 № 02-15/285 (Додаток №1) із проханням надати комерційну пропозицію щодо вартості землевпорядних послуг - робіт із землеустрою щодо відведення земельних ділянок на загальну площу близько 800 га, зміни цільового призначення земельних ділянок на загальну площу близько 520 га, поділу земельних ділянок на загальну площу близько 500 га. Слід звернути увагу на те, що у вартість робіт було включено формування геопросторових даних у вигляді електронних файлів у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS з можливістю імпорту до геосистеми, а також реєстрацію речових прав комунальної власності на земельні ділянки в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
За період з 31.01.2023 по 09.02.2023 Окнянською селищною радою отримано комерційні пропозиції щодо вартості землевпорядних послуг від вказаних 11 організацій (Додаток №2).
Відповідно до вказаних пропозицій, отримано наступні ціни:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЕНД.КОМ» (м. Київ) – 3 850 000,00 – 4 000 000,00 грн.
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОДІЛЬСЬКИЙ ЗЕМЕЛЬНИЙ ЦЕНТР» (м. Хмельницький) – 3 276 000,00 грн.
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БЛОМІНФО-ЮКРЕЙН» (м. Київ) - 3 450 000,00 – 3 550 000,00 грн.
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНАГРО ГРУПП» (Одеська обл., Лиманський р-н, селище міського типу Доброслав) - 3 670 000,00 грн.
5. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГОРИЗОНТ- ПРОЕКТ» (Харківська область, м. Лозова) - 3 240 000,00 грн.
6. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНСУЛЬТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР» (м. Полтава) - 3 360 000,00 грн.
7. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДЕР ПЛЮС» (м. Київ) – 3 500 000,00 – 3 700 000,00 грн.
8. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗЕМЛЯ» (Київська обл. м. Тетіїв) - 3 062 000,00 грн
9. КОНСОРЦІУМ ТГА АЛЬЯНС (м. Київ) – 2 800 000,00 грн.
10. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДЕСЬКА ПРОЕКТНА ЗЕМЛЕВПОРЯДНА ГРУПА» (Одеська обл., Лиманський р-н, селище міського типу Доброслав) - 3 333 400,00 грн
11. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ ГЕОНІКС» (Київська обл., Бучанський р-н, селище міського типу Клавдієво-Тарасове) - 3 304 000,00 грн.
06.02.2023 співробітниками Окнянської селищної ради було здійснено опрацювання зазначеного масиву даних та здійснено розрахунок очікуваної вартості закупівлі за методом порівняння ринкових цін у розмірі 3 000 000,00 грн. з ПДВ.
3 огляду на вказане, вважаємо дії Окнянської селищної ради стосовно розрахунку очікуваної вартості закупівлі за методом порівняння ринкових цін спрямованими на успішне проведення земельних торгів з продажу права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення комунальної власності Окнянської територіальної громади для збільшення надходжень та залучення додаткових коштів до місцевого бюджету Окнянської територіальної громади, та такими, що ґрунтуються на приписах чинного законодавства про публічні закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Згідно з Постановою КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
На виконання вказаних положень Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням: https://okny-otg.gov.ua/news/1677153209/
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 2 частини другої статті 41 Закону та тендерної документації Замовника.
Зауважимо, що відповідно до положень пункту 2 частини другої статті 41 Закону передбачено, шо копія ліцензії або документу дозвільного характеру надаються У РАЗІ ЇХ НАЯНОСТІ якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом («Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.»).
Тобто на учасника покладено обов’язок надати копії ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження певного виду господарської діяльності тільки у разі їх наявності якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
У той же час, Замовники не мають права відповідно до частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагати від учасників документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців.
Так, статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. передбачено перелік видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню. У вказаному переліку відсутні види господарської діяльності, які складають предмет закупівлі, отже отримання ліцензії для надання послуг за предметом закупівлі чинним законодавством не передбачено
Відповідно до преамбули Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», цей Закон визначає правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності. Відповідно до ст.1 Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом. Відповідно до Додатку до вказаного Закону – Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності – отримання документу дозвільного характеру для послуг відповідно до предмету закупівлі Переліком не передбачено.
Таким чином, у учасників закупівлі не було обов’язку подавати копію ліцензії або документу дозвільного характеру в складі тендерної пропозиції, оскільки відповідно до вимог тендерної документації такі документи подають лише в разі їх наявності.
Крім того, переможцем Консорціум «ТГА АЛЬЯНС» під час укладання Договору було надано Довідку № 169 від 16.03.2023 року, в яких зазначається про відсутність обов’язку щодо ліцензування діяльності або отримання спеціальних дозволів (Додаток №3).
Так, переможцем у довідці зазначено, що «Згідно частини 2 статті 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є: юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт».
Відповідно до чинного законодавства, засновники (учасники) Консорціуму «ТГА АЛЬЯНМ», ТОВ «Архізем» та ТОВ «Архізем Гео», мають за основним місцем роботи інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів, що мають кваліфікаційні сертифікати, які надаються у складі тендерної пропозиції. Вказане є законною підставою для надання послуг за предметом закупівлі та не потребує отримання ліцензій або дозволів на провадження виду діяльності, передбаченого предметом закупівлі.
Додатки:
1) Додаток №1 – Копія листа-запиту на надання комерційної пропозиції від 30.01.2023 № 02-15/285;
2) Додаток №2 – Копії комерційних пропозицій, отриманих від операторів ринку землевпорядних послуг;
3) Додаток №3 – Копія довідки №169 від 16.03.2023 року.