-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Надання послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної форми власності Окнянській селищній раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється, розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області. Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ДК 021:2015 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
20.02.2023 14:42 - 04.03.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
дискриміфнація учасника, завищення вартості закупівлі
Номер:
b2c460997561431eb23f3467f29c9fd1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-20-009125-a.b4
Назва:
дискриміфнація учасника, завищення вартості закупівлі
Вимога:
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей відповідно до п.51 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Під час розгляду тендерної документації (в новій редакції від 21.02.2023 року) за предметом закупівлі «Надання послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної форми власності Окнянській селищній раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється, розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області. Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ДК 021:2015 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)», ідентифікатор закупівлі- UA-2023-02-20-009125-a, виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:
Предметом закупівлі є розроблення документації із землеустрою (проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок). Відповідно до п.3.2 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі вимагається надати : «Договори зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування (не менше ніж 1 договір за 2020-2021 роки)», які не являються аналогічними предмету закупівлі (навіть за змістом). Класифікація таких послуг за ДК 021:2015 - 72250000-2 Послуги, пов’язані із системами та підтримкою.
Відповідно до п.4.4 розділу 1 тендерної документації, строк надання послуг - з дня підписання договору до 31.12.2023 р., що суперечить вимогам ст.28 ЗУ «Про землеустрій», згідно якої Максимальний строк складання документації із землеустрою, крім документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.
Відповідно до п.3.2 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вимагається наявність в учасника: не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем); три сертифіковані інженери-землевпорядники; два сертифіковані інженери-геодезисти. Предметом закупівлі є розроблення документації із землеустрою (проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок). Відповідно до ст. 26 ЗУ «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Відповідно до ст. 5-1 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою).
Законом України «Про землеустрій» при здійсненні землеустрою, не передбачено участь інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем), документація із землеустрою розробляється виключно інженером-землевпорядником.
Таким чином, всупереч вимогам чинного законодавства обмежується коло учасників закупівлі.
Розроблення документації із землеустрою за предметом закупівлі здійснюється відповідно до вимог ст.50 та ст.56 ЗУ «Про землеустрій», якими встановлено вичерпний склад документації із землеустрою, у складі якої графічними матеріалами є – «ПЛАН» (кадастровий план). Відповідно до п.1.1 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, вимагається наявність: «ArcGis або інше програмне забезпечення (аналог), придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb (надати довідку від ліцензіара з підтвердженням такої можливості) -5 робочих місць з наданням відповідної ліцензії». ArcGis – програмне забезпечення для створення графічного матеріалу «КАРТА», а створити геопросторові дані у форматі *.gdb можливо також за допомогою програмного забезпечення Digitals, наявність якого теж вимагається тендерною документацією. Таким чином, необґрунтовано обмежується коло учасників закупівлі.
Вартість послуг за предметом закупівлі - 3`000`000 (три мільйона) гривень є необґрунтовано завищеною.
Розрахункова вартість таких послуг складає, в залежності від виду документації та площі земельної ділянки, складає від 7 до 10 тисяч гривень за одну документацію.
Ринкова вартість таких послуг на території Одеської області наприклад складає:
Розробка проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування на території Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровський району (UA-2023-01-31-011132-a) – 6542,00 грн.;
Виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0140 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, за адресою: Одеська область, м. Ананьїв, вул. Пушкіна, 49б, та технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки орієнтовною площею 0,0944 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови за адресою: Одеська область, Подільський район, м. Ананьїв, вул. Дворянська 19 " (UA-2022-12-28-015860-a) – 12000 за дві документації.
Отже вартість закупівлі завищена майже в 10 разів! Таким чином, порушуються принципи максимальної економії та запобігання корупційним діям і зловживанням при здійснення публічних закупівель, що в умовах воєнного стану є аморальним (краще кошти, заплановані на оплату послуг учаснику-переможцю з необґрунтовано-завищеними кваліфікаційними критеріями, направити на допомогу Збройним Силам України).
З огляду на вище зазначене, вважаємо, що кваліфікаційні критерії встановлені замовником є такими, що всупереч вимогам чинного законодавства обмежують коло учасників закупівлі. Вартість закупівлі необґрунтовано завищеною.
ВИМАГАЄМО! Усунути вище вказані порушення.
У разі не усунення порушень, залишаємо за собою право застосування інших інструментів для усунення порушень.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.02.2023 21:46
Вирішення:
Шановний учаснику!
У відповідь на вашу Вимогу, повідомляємо, що Замовник публічної закупівлі, із Вимогою не погоджується та вважає її безпідставною, необґрунтованою та незаконною, так як тендерна документація сформована відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», є об'єктивною відповідно до статті 5 цього Закону, вимоги тендерної документації, на які висунута вимога, є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях, зокрема у сфері землеустрою.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Положеннями ч. ч. 1-3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено обов'язковість оприлюднення тендерної документації безоплатно на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу, а також регламентовано вимоги до тендерної документації.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг), а також Замовник встановлює вимоги та кваліфікаційні критерії для забезпечення належного виконання робіт чи надання необхідних послуг, що у даному випадку стосується надання послуг у сфері землеустрою.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
1. Щодо залучення працівників
Відповідно до ст. 26 ЗУ «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Відповідно до ст. 5-1 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою).
Замовник наголошує увагу, що вказані норми визначають основні положення щодо суб’єктів землевпорядної, топографо-геодезичної і картографічної діяльності та мають диспозитивний характер та в цілому не забороняють суб’єктам топографо-геодезичної і картографічної діяльності мати більшу кількість визначених обов’язкових фахівців за основним місцем роботи
Замовник наголошує, за відсутності заборон з боку законодавства, замовник наділений правом самостійно визначати предмет закупівлі чи частину предмета закупівлі (лот), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, вимоги щодо якого визначаються в тендерній документації замовником, в тому числі наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, їх кількості та наявного досвіду/стажу, враховуючи обсяги та специфіку технічного завдання даної закупівлі.
У відповідності до ч. 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено перелік відомостей, які мають бути зазначені у тендерній документації, і Замовником цей перелік дотримано. Враховуючи ч.3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Детально вивчивши питання, замовник зичить за необхідне звернути вашу увагу на Рішення АМКУ №4474-р/пк-пз від 07.07.2017 та на Постанову Київського апеляційного адміністративного суду по справі 826/9149/17 від 05.06.2018, якими підтверджується позиція щодо правомірності встановлення в Тендерній документації вимог щодо наявності працівників відповідної кваліфікації.
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – зазначений критерій встановлюється з метою пересвідчитись, що послуги будуть виконуватись суб’єктом, який має достатньо висококваліфікованого персоналу.
Крім того, з метою внесення відомостей та подальшого розміщення матеріалів землевпорядних робіт у геоінформаційній системі Замовником вимагається надання за результатами послуг цифрові векторні набори геопросторових даних у вигляді електронних файлів у векторному поданні у файловій базі відповідно до Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», який визначає правові та організаційні засади створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних, спрямованої на забезпечення ефективного прийняття органами державної влади та органами місцевого самоврядування управлінських рішень, задоволення потреб суспільства в усіх видах географічної інформації, інтегрування у глобальну та європейську інфраструктури геопросторових даних. Для виконання вказаної роботи необхідні профільні спеціалісти, які мають відповідні знання та досвід, а саме інженери-геоінформатики/інженер з комп’ютерних систем. Таким чином, необхідність наявності у потенційного Виконавця робіт такого спеціаліста як інженер-геоінформатик/інженер з комп’ютерних систем прямо обумовлена технічним завданням.
Замовник вважає, що виконання послуг із залученням мінімальної кількості працівників, враховуючи об’єм послуг, може призвести до ускладнень через недостачу відповідних фахівців, труднощів у виконанні послуги за договором через виконання послуги мінімальною кількістю працівників, можливі ризики поспішної роботи, а як наслідок, не якісно виконаних тих чи інших етапів, а отже, порушення умов договору, що може призвести до ненадання послуг/неналежно наданих послуг за договором та/або розірвання договору про закупівлю.
З урахуванням вищевикладеного, замовник не вбачає елементів дискримінації у визначених вимогах наявності в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання послуг, що є предметом закупівлі, в тому числі наявність (за основним місцем роботи на відповідних посадах): : не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем); три сертифіковані інженери-землевпорядники; два сертифіковані інженери-геодезисти*; чотири працівники (інженери-земдевпорядники/інженери геодезисти) із землевпорядною або геодезичною вищою освітою (диплом спеціаліста або магістра); не менше одного юриста із вищою освітою.
Замовник не встановлює обмеження до учасників, які можуть виконати необхідний обсяг робіт із залученням більшої кількості працівників. Вимога замовника щодо кількісного складу працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, враховуючи обсяги закупівлі, є цілком обґрунтованими, а отже є прозорою в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Щодо залучення ArcGis або іншого програмного забезпечення (аналог), придатного подавати геопросторові дані у форматі *.gdb
Замовник повідомляє, що не обмежує учасників у можливості надати будь-який аналог програмного забезпечення ArcGis, придатного подавати геопросторові дані у форматі *.gdb. Вказане має підтверджуватися відповідною довідкою від ліцензіара.
3. Щодо очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо, що очікувана вартість визначена відповідно до пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275.
Таким чином, підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.03.2023 00:02
Скарга
Скасована
дискримінація учасника
Номер:
86a39007781f458796ff3cb7fec2fc3c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-20-009125-a.b3
Назва:
дискримінація учасника
Скарга:
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей відповідно до п.51 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Під час розгляду тендерної документації (в новій редакції від 21.02.2023 року) за предметом закупівлі «Надання послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної форми власності Окнянській селищній раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється, розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області. Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ДК 021:2015 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)», ідентифікатор закупівлі- UA-2023-02-20-009125-a, виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:
Предметом закупівлі є розроблення документації із землеустрою (проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок). Відповідно до п.3.2 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі вимагається надати : «Договори зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування (не менше ніж 1 договір за 2020-2021 роки)», які не являються аналогічними предмету закупівлі (навіть за змістом). Класифікація таких послуг за ДК 021:2015 - 72250000-2 Послуги, пов’язані із системами та підтримкою.
Відповідно до п.4.4 розділу 1 тендерної документації, строк надання послуг - з дня підписання договору до 31.12.2023 р., що суперечить вимогам ст.28 ЗУ «Про землеустрій», згідно якої Максимальний строк складання документації із землеустрою, крім документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.
Відповідно до п.3.2 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вимагається наявність в учасника: не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем); три сертифіковані інженери-землевпорядники; два сертифіковані інженери-геодезисти. Предметом закупівлі є розроблення документації із землеустрою (проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок). Відповідно до ст. 26 ЗУ «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Відповідно до ст. 5-1 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою).
Законом України «Про землеустрій» при здійсненні землеустрою, не передбачено участь інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем), документація із землеустрою розробляється виключно інженером-землевпорядником.
Таким чином, всупереч вимогам чинного законодавства обмежується коло учасників закупівлі.
Розроблення документації із землеустрою за предметом закупівлі здійснюється відповідно до вимог ст.50 та ст.56 ЗУ «Про землеустрій», якими встановлено вичерпний склад документації із землеустрою, у складі якої графічними матеріалами є – «ПЛАН» (кадастровий план). Відповідно до п.1.1 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, вимагається наявність: «ArcGis або інше програмне забезпечення (аналог), придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb (надати довідку від ліцензіара з підтвердженням такої можливості) -5 робочих місць з наданням відповідної ліцензії». ArcGis – програмне забезпечення для створення графічного матеріалу «КАРТА», а створити геопросторові дані у форматі *.gdb можливо також за допомогою програмного забезпечення Digitals, наявність якого теж вимагається тендерною документацією. Таким чином, необґрунтовано обмежується коло учасників закупівлі.
Вартість послуг за предметом закупівлі - 3`000`000 (три мільйона) гривень є необґрунтовано завищеною.
Розрахункова вартість таких послуг складає, в залежності від виду документації та площі земельної ділянки, складає від 7 до 10 тисяч гривень за одну документацію.
Ринкова вартість таких послуг на території Одеської області наприклад складає:
Розробка проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування на території Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровський району (UA-2023-01-31-011132-a) – 6542,00 грн.;
Виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0140 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, за адресою: Одеська область, м. Ананьїв, вул. Пушкіна, 49б, та технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки орієнтовною площею 0,0944 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови за адресою: Одеська область, Подільський район, м. Ананьїв, вул. Дворянська 19 " (UA-2022-12-28-015860-a) – 12000 за дві документації.
Отже вартість закупівлі завищена майже в 10 разів! Таким чином, порушуються принципи максимальної економії та запобігання корупційним діям і зловживанням при здійснення публічних закупівель, що в умовах воєнного стану є аморальним (краще кошти, заплановані на оплату послуг учаснику-переможцю з необґрунтовано-завищеними кваліфікаційними критеріями, направити на допомогу Збройним Силам України).
З огляду на вище зазначене, вважаємо, що кваліфікаційні критерії встановлені замовником є такими, що всупереч вимогам чинного законодавства обмежують коло учасників закупівлі. Вартість закупівлі необґрунтовано завищеною.
ВИМАГАЄМО! Усунути вище вказані порушення.
У разі не усунення порушень, залишаємо за собою право застосування інших інструментів для усунення порушень.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
24.02.2023 21:21
Вимога
Відкликано скаржником
дискримінація учасника та завищення вартості закупівлі
Номер:
a26b3f579b3f40e4bd88ca52b490faf7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-20-009125-a.b2
Назва:
дискримінація учасника та завищення вартості закупівлі
Вимога:
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей відповідно до п.51 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Під час розгляду тендерної документації (в новій редакції від 21.02.2023 року) за предметом закупівлі «Надання послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної форми власності Окнянській селищній раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється, розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області. Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ДК 021:2015 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)», ідентифікатор закупівлі- UA-2023-02-20-009125-a, виявлено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:
Предметом закупівлі є розроблення документації із землеустрою (проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок). Відповідно до п.3.2 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі вимагається надати : «Договори зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування (не менше ніж 1 договір за 2020-2021 роки)», які не являються аналогічними предмету закупівлі (навіть за змістом). Класифікація таких послуг за ДК 021:2015 - 72250000-2 Послуги, пов’язані із системами та підтримкою.
Відповідно до п.4.4 розділу 1 тендерної документації, строк надання послуг - з дня підписання договору до 31.12.2023 р., що суперечить вимогам ст.28 ЗУ «Про землеустрій», згідно якої Максимальний строк складання документації із землеустрою, крім документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.
Відповідно до п.3.2 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вимагається наявність в учасника: не менше одного інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем); три сертифіковані інженери-землевпорядники; два сертифіковані інженери-геодезисти. Предметом закупівлі є розроблення документації із землеустрою (проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок). Відповідно до ст. 26 ЗУ «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Відповідно до ст. 5-1 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою).
Законом України «Про землеустрій» при здійсненні землеустрою, не передбачено участь інженера-геоінформатика (інженера з комп’ютерних систем), документація із землеустрою розробляється виключно інженером-землевпорядником.
Таким чином, всупереч вимогам чинного законодавства обмежується коло учасників закупівлі.
Розроблення документації із землеустрою за предметом закупівлі здійснюється відповідно до вимог ст.50 та ст.56 ЗУ «Про землеустрій», якими встановлено вичерпний склад документації із землеустрою, у складі якої графічними матеріалами є – «ПЛАН» (кадастровий план). Відповідно до п.1.1 додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, вимагається наявність: «ArcGis або інше програмне забезпечення (аналог), придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb (надати довідку від ліцензіара з підтвердженням такої можливості) -5 робочих місць з наданням відповідної ліцензії». ArcGis – програмне забезпечення для створення графічного матеріалу «КАРТА», а створити геопросторові дані у форматі *.gdb можливо також за допомогою програмного забезпечення Digitals, наявність якого теж вимагається тендерною документацією. Таким чином, необґрунтовано обмежується коло учасників закупівлі.
Вартість послуг за предметом закупівлі - 3`000`000 (три мільйона) гривень є необґрунтовано завищеною.
Розрахункова вартість таких послуг складає, в залежності від виду документації та площі земельної ділянки, складає від 7 до 10 тисяч гривень за одну документацію.
Ринкова вартість таких послуг на території Одеської області наприклад складає:
Розробка проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування на території Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровський району (UA-2023-01-31-011132-a) – 6542,00 грн.;
Виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0140 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, за адресою: Одеська область, м. Ананьїв, вул. Пушкіна, 49б, та технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки орієнтовною площею 0,0944 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови за адресою: Одеська область, Подільський район, м. Ананьїв, вул. Дворянська 19 " (UA-2022-12-28-015860-a) – 12000 за дві документації.
Отже вартість закупівлі завищена майже в 10 разів! Таким чином, порушуються принципи максимальної економії та запобігання корупційним діям і зловживанням при здійснення публічних закупівель, що в умовах воєнного стану є аморальним (краще кошти, заплановані на оплату послуг учаснику-переможцю з необґрунтовано-завищеними кваліфікаційними критеріями, направити на допомогу Збройним Силам України).
З огляду на вище зазначене, вважаємо, що кваліфікаційні критерії встановлені замовником є такими, що всупереч вимогам чинного законодавства обмежують коло учасників закупівлі. Вартість закупівлі необґрунтовано завищеною.
ВИМАГАЄМО! Усунути вище вказані порушення.
У разі не усунення порушень, залишаємо за собою право застосування інших інструментів для усунення порушень.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.02.2023 21:12
Опис причини скасування:
не правильна подача
Дата скасування:
24.02.2023 21:15
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасників
Номер:
f5023751597e4aa2b92b8da15ca1f52c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-20-009125-a.c1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Вимагаю видалити з тендерної документації вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції оригіналу або належно завірену копію сертифікату у сфері інформаційної безпеки у відповідності до стандарту ISO 27001:2013. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, які зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. По-перше, ваша установа не банківська, по-друге, предмет вашої закупівлі: Надання послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної форми власності Окнянській селищній раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється, розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області. Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок розташованих в межах Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ДК 021:2015 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги), даний стандарт ISO немає ніякого відношення до оголошеної закупівлі, а ви потенційно зменшуєте коло учасників, яке не складно проаналізувати, та виявити змову, ваші дії містять ознаки дискримінації учасників, що тягне за собою відповідальність за порушення відповідних норм та Законів України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.02.2023 11:14
Вирішення:
Доброго дня!
У відповідь на вашу Вимогу, повідомляємо, що Замовник публічної закупівлі, із Вимогою не погоджується та вважає її безпідставною, необґрунтованою та незаконною, так як тендерна документація сформовано до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», є об'єктивною відповідно до статті 5 цього Закону, вимоги тендерної документації, які висунута вимога, є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях, зокрема у сфері землеустрою.
Відповідно до статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Положеннями ч. ч. 1-3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено обов'язковість оприлюднення тендерної документації безоплатно на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу, а також регламентовано вимоги до тендерної документації.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг), а також Замовник встановлює вимоги та кваліфікаційні критерії для забезпечення належного виконання робіт чи надання необхідних послуг, що у даному випадку стосується надання послуг у сфері землеустрою.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зазначені посилання у Вимозі, що документ не передбачений чинним законодавством — є не вірним. Замовник може визначати необхідний перелік документів для відповідної закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», можливості отримати зазначений сертифікат або аналогічний із цього питання в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу та підтвердити можливість надання послуг постачання у сфері землеустрою на належному рівні.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001, 27000.
Для підтвердження якості процесу надання послуг Виконавець може отримати сертифікат ISO 27001:2013, а саме для підтвердження того, що в процесі здійснення його діяльності Виконавець забезпечить безпеку на інформаційному рівні та захистить персональні дані Замовника, та іншу інформацію, що стане йому доступною в процесі виконання договору — на надання послуг за предметом закупівлі.
Учасники заздалегідь ознайомлені з умовами Документації та мають достатньо часу для виконання вимог Тендерної документації, в тому числі для отримання необхідних документів - складність у їх отриманні не виникає в інших аналогічних закупівлях у інших Замовників, тому твердження Вимоги є не об'єктивним та не обґрунтованими в частині складності отримання таких документів.
На підставі наведеного вище, відмовляємо по Вимозі, Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси особи, що звернулася із Вимогою.
Це рішення прийнятно відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а також практики АМКУ (Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021).
Статус вимоги:
Відхилено