Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції ФОП Одновол Т.С., своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень, із врахуванням пояснень Замовника, не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) встановленого порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 21 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею №2 Івано-Франківської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Одновол Тетяна Сергіївна (далі – ФОП Одновол Т.С.), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 23.02.2023, протокольне рішення уповноваженої особи від 23.02.2023 №15, повідомлення про намір укласти договір від 23.02.2023 року, договір про закупівлю послуг з організації гарячого харчування учнів за бюджетні кошти від 01.03.2023 №2, відповіді Замовника на запити про надання пояснень від 20.03.2023 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в ТД Замовника не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону для об’єднання учасників.
Період усунення порушень:
21.03.2023 10:06 - 05.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
21.03.2023 10:06
Опис звіту:
Інформація про усунення порушення згідно висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від «21»березня 2023 року до процедури закупівлі: UA-2023-02-14-014483-a
Відповідно до висновку моніторингуUA-2023-02-14-014483-a процедури закупівлі:ДК 021:2015: код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації гарячого харчування ДК 021:2015: код 55523100-3 «Послуги з організації шкільного харчування») Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області встановлено порушення абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в ТД Замовника не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону для об’єднання учасників.
Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень): «здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо)встановленого порушення вимог абзацу другого пункту 2частини другої статті 22 Закону та пункту 28 ПостановиNo1178 при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Щодо вказаного висновку надаємо наступну інформацію:
Так, 10.09.2022 набув чинності Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, який надав Кабінету Міністрів України право встановлювати особливості проведення публічних закупівель на час воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, яка вступила в дію з 19.10.2022, затверджені особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що визначають нові правила проведення закупівель на час воєнного стану.
Відповідно до пункту 2 Постанови 1178 у цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), постановах Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 “Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 22, ст. 855) та від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407).
Відповідно до пункту 44 Постанови 1178Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в абзаці першому цього пункту, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту.
Тобто, замовник не вимагає від учасників процедури закупівлі (в свою чергу від об’єднання учасників також) під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав визначених абзацом першим пунктом 44 Постанови 1178, що відповідно відображено у Додатку 2 до Тендерної документації замовника.
Крім цього відповідно до пункту 1 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації встановлено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх встановлення замовником відповідно до вимог Особливостей), наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження: інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до додатку 1 тендерної документації (якщо вимога про надання такої інформації та документів встановлена замовником); інформації щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначені Законом з урахуванням Особливостей у відповідності до вимог, викладених у додатку 2 тендерної документації; документ, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання документів тендерної пропозиції та/або договору за результатами торгів - протокол зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, наказ про призначення керівника або виписка (витяг) із зазначених документів (у разі підписання керівником організації-учасника), доручення (довіреність) керівника учасника та документальне підтвердження статусу та повноважень особи, яка видала доручення (довіреність), щодо видачі доручення (довіреності) - у разі підписання іншою особою; (один із таких документів за вибором учасника, повинен бути наданий у складі тендерної документації). Інших документів та інформації, що визначені тендерною документацією та додатками до неї .У разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, надається документ про створення такого об’єднання.
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, як територіальний орган Державної аудиторської служби України, був вправі спостерігати за кожним етапом закупівлі шляхом аналізу інформації про неї за допомогою електронної системи закупівель.
У цьому випадку, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасниками, а це унеможливило своєчасне реагування Замовника на відповідні зауваження у рамках проведення безпосередньо процедури закупівлі (у тому числі щодо внесення змін до тендерної документації), а не вже після укладання договору з переможцем закупівлі.
За таких обставин, відповідно до практики Верховного Суду, суд дійшов висновку про невідповідність оскаржуваного висновку територіального органу Державної аудиторської служби України, як акта індивідуальної дії критеріям обґрунтованості та вмотивованості, що є підставою для визнання його протиправним і скасування (Постанова Верховного Суду від 30 листопада 2021 року №160/8403/19).
Водночас, усвідомлюючи всю важливість функцій та завдань, які покладаються на органи фінансового контролю, Ліцеєм 2 Івано-Франківської міської ради здійснено заходи, а саме: проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення у подальшому помилок щодо дотримання вимог зокрема при складанні тендерної документації (пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови No1178) та прийнято рішення відправити уповноважену особу на економічні навчання.
Дата публікації звіту:
24.03.2023 09:47