-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Капітальний ремонт дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Завершена
2 221 128.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 105.64 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 105.64 UAH
Номер:
137f80c703614a4b9ec3d81921721b48
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-04-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.04.2023 00:00
Період моніторингу:
04.04.2023 15:20 - 26.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04.04.2023 №28-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 04.04.2023 №28-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5.UA-2023-02-09-007058-a 09.02.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 08 лютого 2023 року №27), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Виробничо-комерційної фірми «Урарту» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення пропозиції від 17 лютого 2023 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 21 лютого 2023 року, вимоги про усунення порушень від 17 лютого 2023 року №UA-2023-02-09-007058-a.c1 та від 06 січня 2023 року та від 20 лютого 2023 року №UA-2023-02-09-007058-a.b2, рішення Замовника від 21 лютого 2023 року, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 01 березня 2023 року, договір від 01 березня 2023 року №94 (далі – Договір) та пояснення від 12 квітня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Постанови №1178.
Відповідно до пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Замовник у підпункті 4.1. пункту 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений. Однак у тендерній документації відсутня інформація щодо строку дії тендерної пропозиції, чим не
дотримано вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
25.04.2023 15:20 - 10.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
25.04.2023 15:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Відповідь департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради в м. Вінниця на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», № оголошення UA-2023-02-09-007058-a.
Відповідно до наказу від 04.04.2023 № 28-а Держаудистлужби у Вінницькій області «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Капітальний ремонт дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», № оголошення UA-2023-02-09-007058-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-M-2023-04-04-000065 від 25.04.2023. Керуючись вимогами абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає відповідь до висновку про результати моніторингу Держаудистлужби у Вінницькій області.
У констатуючій частині оприлюдненого висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зазначено: за результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону. З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З метою виконання зобов’язань щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу № UA-M-2023-04-04-000065 від 25.04.2023 по процедурі закупівлі «Капітальний ремонт дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», № оголошення UA-2023-02-09-007058-a. Замовник буде враховувати зауваження Держаудитслужби у Вінницькій області в подальшому щодо недопущення виявлених порушень.
Додатково зазначаємо що жодним нормативним актом не визначено ані переліку, ані рекомендацій, ані вимог щодо виконання заходів зазначених у висновку Держаудитслужби, а також переліку та документів, що підтверджують їх виконання.
У висновку від 25.04.2023, у якому вказано порушення вимог п.11 частини другої статті 22 Закону, абз.1 п.28 Постанови №1178, абз.5 п.44 Постанови №1178 не призводить до жодних негативних наслідків, містить опис похибок, які насправді не суперечать жодній нормі чинного законодавства. Недоліки тендерної документації не вплинули на проведення процедури торгів в цілому та не призвели до негативних наслідків.
За таких обставин, Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради вважає, що підстав для притягнення до відповідальності службових осіб Департаменту не вбачається.
Дата публікації звіту:
28.04.2023 10:03
Запити/Пояснення
Номер:
6a40491a9f1f468da1d6f3412cdfec67
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.04.2023 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-09-007058-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Чому тендерна документація, яка оприлюднена в електронній системі закупівель, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 у редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), а саме з недотриманням: абзацу 1 пункту 28 із врахуванням вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону?
3. Просимо надати інформацію та відповідні документи щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника виробничо-комерційної фірми «Урарту» відповідно до пункту 43 Постанови №1178, а саме підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Постанови №1178 та умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
4. Яким чином учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд», якого було обрано переможцем закупівлі, виконано вимоги замовника в частині надання у складі тендерної пропозиції письмової згоди, що замовник має право вимагати під час виконання робіт копії сертифікатів відповідності або копії іншого документального підтвердження якості та безпечності (у передбачених законодавством випадках) на основні матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі (додаток 2 «Технічне завдання» тендерної документації)?
5. Просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд» умов підпункту 6.1 пункту 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині надання банківської гарантії у розмірі 3% (три відсотки) від вартості договору про закупівлю на забезпечення виконання договору про закупівлю.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
23749c63281b44d48fb0af6533434729
Назва:
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2023-04-04-000065
Дата опублікування:
12.04.2023 10:08
Опис:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2023-04-04-000065 із закупівлі «Капітальний ремонт дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» від 07.04.2023 року.
Відповідно до наказу від 04.04.2023 № 28-з Держаудистлужби у Вінницькій області «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Капітальний ремонт дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (Класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», № оголошення UA-2023-02-09-007058-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено запит на пояснення від 07.04.2023: «У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці (класифікатор ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-09-007058-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Чому тендерна документація, яка оприлюднена в електронній системі закупівель, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 у редакції чинній до 25 лютого 2023 року (далі – Постанова №1178), а саме з недотриманням: абзацу 1 пункту 28 із врахуванням вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону?
3. Просимо надати інформацію та відповідні документи щодо підстав відхилення тендерної пропозиції учасника виробничо-комерційної фірми «Урарту» відповідно до пункту 43 Постанови №1178, а саме підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Постанови №1178 та умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
4. Яким чином учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд», якого було обрано переможцем закупівлі, виконано вимоги замовника в частині надання у складі тендерної пропозиції письмової згоди, що замовник має право вимагати під час виконання робіт копії сертифікатів відповідності або копії іншого документального підтвердження якості та безпечності (у передбачених законодавством випадках) на основні матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі (додаток 2 «Технічне завдання» тендерної документації)?
5. Просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд» умов підпункту 6.1 пункту 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині надання банківської гарантії у розмірі 3% (три відсотки) від вартості договору про закупівлю на забезпечення виконання договору про закупівлю.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту».
Керуючись вимогами частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає пояснення на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області.
Щодо питання першого.
Розмір бюджетного призначення (розміру витрат) Департаментом не обґрунтовувався, так як Замовник є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі робіт з капітального ремонту дороги дороги по вул. Петра Ніщинського (від вул. Бернарда Претвича до буд № 35 по вул. Петра Ніщинського) в м. Вінниці визначались відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації на даний об’єкт № PD01:2697-3173-8943-6014, яка згідно «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи» (постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560 із змінами), була перевірена експертною організацією з наданням позитивного експертного звіту ТОВ «Інженерно – будівельне бюро» від 03.02.2023 № 05-0042 (додається).
Очікувана вартість робіт з капітального ремонту визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847 та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Дана норма закріплена у наказі Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі». При визначені очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва.
Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі зауважуємо наступне.
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі має оприлюднюватись замовником відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Дана постанова прийнята з метою забезпечення ефективного використання державних коштів, про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови, і ніяким чином не стосується дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ч. 5 ст. 8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Так як приписи постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Однак, з метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, де розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості предмета закупівлі: https://www.vmr.gov.ua/departament-komunalnoho-hospodarstva-ta-blahoustroiu#parentHorizontalTab6.
Розробниками та відповідальними за роботу вищезазначеного сайту є Департамент інформаційних технологій міської ради м. Вінниця, тому будь які зауваження щодо роботи даного сайту та відображення інформації в період війни адресувати саме відповідальному Департаменту. Департамент комунального господарства та благоустрою не несе відповідальності за координацію діяльності та висвітлення інформації на веб-сайті міської ради м. Вінниця та його технічного супроводження.
Щодо питання другого.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Виконання вимог пункту 11 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в тендерній документації розміщено в пункті 4 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
Щодо питання третього.
Відповідно до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Відповідно до п. 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При розгляді опублікованої пропозиції було враховано зміст усіх наданих Вами довідок та документів. Документи відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації були оприлюднені з невідповідностями.
Разом із тим хочемо зазначити що відповідно до п. 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відображена в п. 6 Розділі Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме наступні документи: 6.1.1. Розрахунок договірної ціни (з урахуванням положень Настанови визначення вартості будівництва затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни: локальні кошториси; розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів, підсумкова відомості ресурсів)».
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва визначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріальнотехнічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
У складі Пропозиції ВКФ «Урарту» містяться, зокрема:
- договірна ціна (файли «8.imd» та «розрахунки дц в. Ніщинського» в складі файлу "12.Підтвердження розрахунків.rar"), де зазначено, зокрема: «Кошти на покриття ризиків - -», «Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами - -».
Враховуючи наведене та практику постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Пропозиція ВКФ «Урарту» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
За таких обставин, пропозиція Учасника ВКФ «Урарту» підлягає відхиленю про що зазначено в умовах тендерної документації з урахуванням Особливостей.
Щодо питання четвертого.
В додатку 2 до тендерної документації зазначено «Примітка. Усі посилання у даному Додатку на виробника, торговельну марку, патент щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо, вживаються у значенні «або еквівалент». Учасник може застосувати еквівалент, так як закупівлі робіт здійснюється відповідно до діючих стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проектним рішенням та затвердженій в установленому порядку проектній документації, то учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, інвентар, матеріали, тощо, які по технічним характеристикам дозволять учаснику виконати проектні рішення у повному комплексі згідно з діючими нормами в будівництві. Технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими. Замовник має право вимагати під час виконання робіт копії сертифікатів відповідності або копії іншого документального підтвердження якості та безпечності (у передбачених законодавством випадках) на основні матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, про що учасник надає відповідну письмову згоду. Для підтвердження виконання робіт згідно даного технічного завдання учасник надає технічне завдання та відповідний лист-згоду у складі своєї тендерної пропозиції».
На дану вимогу у складі пропозиції ТОВ «Агрошляхбуд» було оприлюднено: гарантійний лист №17/18 від 09.02.2023, гарантійний лист про технічні, якісні, та кількісні характеристики №17/20.4 від 09.02.2023, лист-згоду №17/22 від 09.02.2023, лист-згоду №17/24 від 09.02.2023.
Щодо питання п’ятого.
Умовами тендерної документації передбачено пунктом 6.1. Розділу Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації Учасник повинен внести не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії. Пункт 6.4. передбачає, що банківська гарантія надається в паперовій формі відповідно до статті 547 Цивільного кодексу України разом з копією ліцензії НБУ на право здійснення банківських операцій банком, що надає банківську гарантію Учаснику, а також копією документу, який підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, що завірені цим банком.
На виконання даних вимог Учасником ТОВ «Агрошляхбуд» було надано банківську гарантію №31405 від 24.02.2023 та інші супроводжуючі документи що додаються.