-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 945 днів назад
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Номер:
89a7bed2b4f94f9d9fb6f7eaf7a8658a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-15-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.08.2023 00:00
Період моніторингу:
15.08.2023 15:20 - 06.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.08.2023 №64-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 03 серпня 2023 року №003100-18/8714-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 15.08.2023 №64-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3.UA-2023-02-08-006688-a 08.02.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28, пункту 19 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції .
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 08 лютого 2023 року №24) із внесеними змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, рішення Колегії АМКУ від 01 березня 2023 року №2449 - р/пк-пз (далі – колегія АМКУ), тендерну пропозицію ПП «Велес+», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 лютого 2023 року б/н, повідомлення про намір укласти договір та пояснення від 18 серпня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель. та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 15 серпня 2023 року через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 а саме: у підпункті 4.1 пункту 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначено відомості про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, чим не дотримано вимог абзацу 1 пункту 28 Постанови №1178 та пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким визначено, що в тендерній документації зазначаються відомості про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Крім того, у пункті 12.2 розділу 12. «Інші умови» проєкту договору, який є Додатком №1 до тендерної документації зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені статтею 41 Закону, зокрема у разі: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії, чим не дотримано вимог пункту 19 Постанови №1178.
Поряд з цим предметом даної закупівлі є послуги, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів. Однак, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари згідно із підпунктом 2 пункту 19 Постанови №1178.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 15 серпня 2023 року про надання пояснень, зокрема, щодо виконання рішення колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01 березня 2023 року №2449-р/пк-пз, Замовник зазначив, що направлено позов до Київського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування даного рішення.
Період усунення порушень:
05.09.2023 15:13 - 20.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.09.2023 15:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Відповідь департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради в м. Вінниця на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» № оголошення UA-2023-02-08-006688-a.
Відповідно до наказу від 15.08.2023 № 64-з Держаудистлужби у Вінницькій області «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)», № оголошення UA-2023-02-08-006688-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-M-2023-08-15-000008 від 05.09.2023. Керуючись вимогами абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає відповідь до висновку про результати моніторингу Держаудистлужби у Вінницькій області.
У констатуючій частині оприлюдненого висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зазначено: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28, пункту 19 Постанови №1178. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З метою виконання зобов’язань щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу № UA-M-2023-08-15-000008 від 05.09.2023 по процедурі закупівлі «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)», № оголошення UA-2023-02-08-006688-a. Замовник буде враховувати зауваження Держаудитслужби у Вінницькій області в подальшому щодо недопущення виявлених порушень.
Додатково зазначаємо що жодним нормативним актом не визначено ані переліку, ані рекомендацій, ані вимог щодо виконання заходів зазначених у висновку Держаудитслужби, а також переліку та документів, що підтверджують їх виконання. У висновку від 05.09.2023, у якому вказано порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28, пункту 19 Постанови №1178 не призводить до жодних негативних наслідків, містить опис похибок, які насправді не суперечать жодній нормі чинного законодавства. Недоліки тендерної документації не вплинули на проведення процедури торгів в цілому та не призвели до негативних наслідків.
За таких обставин, Департамент комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради вважає, що підстав для притягнення до відповідальності службових осіб Департаменту не вбачається.
Дата публікації звіту:
07.09.2023 12:59
Запити/Пояснення
Номер:
15425a91dd174d14b52b9c90b5f4cd87
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
15.08.2023 17:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-08-006688-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному веб-сайті, якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду.
3. Просимо надати інформацію щодо причин невиконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01 березня 2023 року №2449-р/пк-пз?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
70d9d1c3448740cd9736ce4e1372219e
Назва:
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2023-08-15-000008
Дата опублікування:
18.08.2023 15:21
Опис:
Начальнику управління
Північного офісу
Держаудитслужби
у Вінницькій області
ВАХНОВСЬКІЙ Олені
Відповідь на запит на пояснення по моніторингу № UA-M-2023-08-15-000008 із закупівлі «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» від 15.08.2023 року.
Відповідно до наказу від 15.08.2023 № 64-з Держаудистлужби у Вінницькій області «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі за предметом «Послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)», № оголошення UA-2023-02-08-006688-a.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено запит на пояснення від 15.08.2023: «У межах проведення моніторингу закупівлі послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-02-08-006688-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному веб-сайті, якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду.
3. Просимо надати інформацію щодо причин невиконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01 березня 2023 року №2449-р/пк-пз?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність».
Керуючись вимогами частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» департамент комунального господарства та благоустрою міської ради м. Вінниці надає пояснення на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області.
Щодо питання першого.
Щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення Департаментом не обґрунтовувався, так як Замовник є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, зокрема:
1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо;
2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників;
3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін. При визначені очікуваної вартості закупівлі, також враховується інформація, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, у тому числі в електронній системі Prozorro.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відбувається виходячи з вимог законодавства України щодо якості аналогічних товарів, робіт або подібних послуг.
Щодо питання другого.
Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі зауважуємо наступне.
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі має оприлюднюватись замовником відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Дана постанова прийнята з метою забезпечення ефективного використання державних коштів, про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови, і ніяким чином не стосується дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно ч. 5 ст. 8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Так як приписи постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Однак, з метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, де розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості предмета закупівлі: https://www.vmr.gov.ua/departament-komunalnoho-hospodarstva-ta-blahoustroiu#parentHorizontalTab6.
Розробниками та відповідальними за роботу вищезазначеного сайту є Департамент інформаційних технологій міської ради м. Вінниця, тому будь які зауваження щодо роботи даного сайту та відображення інформації в період війни адресувати саме відповідальному Департаменту. Департамент комунального господарства та благоустрою не несе відповідальності за координацію діяльності та висвітлення інформації на веб-сайті міської ради м. Вінниця та його технічного супроводження.
Щодо питання третього.
Відповідно до пункту 23 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Департаментом комунального господарства та благоустрою 29.03.2023 направлено позов до Київського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 21.02.2023 № 1960-р/пк-пз.