-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо (свинина охолоджена)
Завершена
2 416 932.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 084.66 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 084.66 UAH
Номер:
9765823fd7574ff5909b6dbdcb7898fe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-02-22-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.02.2023 00:00
Період моніторингу:
22.02.2023 16:22 - 16.03.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.02.2023 № 53
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 21.02.2023 № 53
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2023-02-06-004757-a 06.02.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону , що призвело до порушення пункту 3 частини 1 статті 5 Закону , підпункту 2 пункту 41 Особливостей , що призвело до порушення пункту 48 Особливостей .
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі Закон) з урахуванням Особливостей (далі – Особливості) здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.01.2023 № 6-П, тендерну пропозицію ФОП Чокой Олена Володимирівни (далі – Переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.02.2023 № 22/1, повідомлення про намір укласти договір від 16.02.2023, договір від 24.02.2023 № 24/23-Т, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 01.03.2023 та 06.03.2023.
Моніторингом встановлено невідповідність ТД вимогам Закону.
Відповідно до п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 28 вказаних Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, пунктом 16 Додатку 3 до ТД Замовником встановлено вимогу стосовно надання Учасником відкритих торгів в статусі «Оцінка» («Кваліфікація переможця») протягом 1-ї доби, після закінчення аукціону, Замовнику в паперовому вигляді: тендерну пропозицію за результатом аукціону; гарантійний лист, щодо відповідності якості та кількості товару згідно ДСТУ, документи, що засвідчують якість продукції згідно Додатку 3 до ТД, лист-згоду на перевірку наданого продукту на відповідність державного стандарту в акредитованих установах України за рахунок Учасника, документи на автомобілі з холодильною установкою з відповідною санітарною обробкою.
Однак, відповідно до частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Таким чином, встановлена в тендерній документації вимога щодо надання документів в паперовому вигляді суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та може свідчити про недотриманням принципів визначених пунктом 3 частини 1 статті 5 Закону , зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Крім того, моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ФОП Чокой Олена Володимирівни умовам ТД.
Так, відповідно до пункту 1 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Замовник установлює вимогу щодо надання учасником довідки для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці учасник має надати документи, що свідчать про правові підстави володіння та/або користування цим обладнанням, матеріально-технічною базою та технологіями (документи на право власності, договори оренди, договори суборенди, договори про надання послуг тощо).
На виконання зазначеної вище вимоги, Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції надано довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 12.02.2023 № 02/04 (далі – Довідка МТБ), у якій зазначено 7 найменувань в кількості 10 одиниць власного та 1 одиницю орендованого обладнання, необхідного йому для виконання робіт за технічним завданням. В пункті 2 Довідки МТБ Переможцем зазначено про наявність автомобіля, що використовується на підставі договору про надання транспортних послуг.
Однак, копії договору або іншого документу, що підтверджує правові підстави користування вказаним автомобілем Переможцем у складі тендерній пропозиції не надано, чим не виконано вимогу пункту 1 Додатку 1 до ТД.
Також, відповідно до вимог пункту 3 Додатку 3 до ТД для учасників, які візьмуть участь у процедурі закупівлі «Свинина охолоджена 1 категорії» за класифікатором ДК 021:2015 – код 15110000-2 «М’ясо», «Свинина» – код 15113000-3 Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі своєї тендерної пропозиції технічного паспорта на автомобіль на право перевезення харчових продуктів та договір на санітарну обробку автомобіля до кінця 2023 року. Однак, у складі тендерної пропозиції Переможця копія технічного паспорта на автомобіль, зазначений в Довідці МТБ відсутня, чим не виконано вимоги пункту 3 Додатку 3 до ТД.
Крім того, відповідно до пункту 12 Додатку 3 до ТД Переможець у складі тендерної пропозиції має надати копію експертного висновку або протоколу випробувань перевірки питної води, що використовується учасником у своїй діяльності (документ повинен бути виданий на ім’я учасника не раніше місяця подачі тендерної пропозиції).
Також, відповідно до пункту 2 Додатку 3 Переможець надає експертний висновок, виданий лабораторією із наявністю відповідної ліцензії на виконання лабораторних досліджень на продукцію предмету закупівлі: а саме, на токсичні елементи (свинець, кадмій, мідь, цинк, ртуть, афлотоксин В 1), радіонукліди (цезій, стронції), МАФАМ, БГКП, лістерію. Документ виданий на ім’я учасника не раніше місяця подачі тендерної пропозиції.
З огляду на те, що тендерну пропозицію подано Переможцем у лютому поточного року вищевказані документи мають бути датовані не раніше лютого місяця поточного року.
Однак, у складі тендерної пропозиції Переможцем надано Протокол випробувань від 19.01.2023 № 35/218 та Експертний висновок від 27.01.2023
№ 000051 п/23, дата видачі яких не відповідає вимогам, встановленим Замовником, а отже не виконано вимогу пункту 12 Додатку 3 до ТД.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам ТД, а також у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону .
Таким чином, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Чокой Олена Володимирівни як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам ТД а також, вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним договір від 24.02.2023
№ 24/23-Т на суму 2 356 200,00 гривень.
Одночасно, вищевказане призвело до порушення пункту 48 Особливостей, відповідно до якого відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі якщо відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень:
20.03.2023 15:11 - 04.04.2023 01:00
Дата публікації висновку:
20.03.2023 15:11
Запити/Пояснення
Номер:
2aba35451cd44a1fa450b3486407908a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.02.2023 11:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.03.2023 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8d4bd0bd0c734f8d8ee7c6b94d1e6243
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
01.03.2023 13:06
Опис:
У відповідності до Вашого Запиту надаємо пояснення.
На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 року № 324 «Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства соціальної політики», де зазначено тип закладу: психоневрологічні інтернати, а також в межах затвердженого кошторису витрат на 2023 рік по Святошинському психоневрологічному інтернату від 13.01.2023 року для харчування 700 осіб інвалідів з психічними вадами, які постійно проживають в інтернаті та потребують повного забезпечення продуктами харчування, обґрунтовані обсяги закупівлі. До початку проведення закупівлі Святошинським психологічним інтернатом на підставі «Порядку проведення моніторингу цін для здійснення закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти», затвердженого Наказом Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 25.01.2022 №14, згідно зазначеної методикибув проведений моніторинг цін у торгівельних мережах м. Києва (не менше трьох).
- закупівля товару здійснюється на підставі розрахунку за добовими нормами споживання;
- було розраховано очікувану вартість закупівлі, а саме – 2416932,00 грн. (Двамільйоничотиристашістнадцятьтисячдев'ятсоттридцятьдвігрн. 00 коп.), що підтверджено чеками на товари в торгівельних мережах м. Києва не менше трьох та Довідкою про результати підсумкового моніторингу цін від 19 січня 2023р.
На виконання вимог Розпорядження Київради (КМДА) №1036 (зі змінами) «Про вдосконалення порядку здійснення внутрішнього фінансового контролю підприємств, установ та організацій комунальної форми власності міста та районів міста Києва, а також державних підприємств, що перебувають у сфері управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.09.2009 р.» та Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 (зі змінами) «Про ефективне використання державних коштів» п.1 ч.4 «органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;»,всі вище зазначені ціни, найменування та кількість товару були описані в обґрунтуванні доцільності закупівлі та тендерній документації і опубліковані 06лютого 2023 року на офіційному сайтіКиїваудит з дотриманням процедури та термінів опублікування. Тобто вимоги Розпорядження № 1036 виконано, а саме з моменту оприлюднення всієї інформації про закупівлю на офіційному сайті Київаудит минуло 10 робочих днів. За цей період зауважень стосовно закупівлі на офіційну поштову скриньку Святошинського ПНІне надходило:https://kyivaudit.gov.ua/mail/03188777.nsf .
Надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/2346C509454897D0C225893C004247D2
Номер:
4cc8035701d04e79a719c2b1d5d1620e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.03.2023 16:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2023 00:00
Опис:
Надати підтверджуючі документи, що свідчать про аналіз ринкових цін.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
65bedcf90e764f3e9936361e20e14945
Назва:
М'ясо (свинина охолоджена)
Дата опублікування:
23.03.2023 11:44
Опис:
Святошинський психоневрологічний інтернат надає роз'яснення щодо Вашого запиту у доданих файлах