• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

М'ясо (свинина охолоджена)

Завершена

2 416 932.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 084.66 UAH
Номер: 9765823fd7574ff5909b6dbdcb7898fe
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-22-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.02.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 22.02.2023 16:22 - 16.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.02.2023 № 53 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 21.02.2023 № 53 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2023-02-06-004757-a 06.02.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 187-40-99, ele.ele@ex.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону , що призвело до порушення пункту 3 частини 1 статті 5 Закону , підпункту 2 пункту 41 Особливостей , що призвело до порушення пункту 48 Особливостей . За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 березня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі Закон) з урахуванням Особливостей (далі – Особливості) здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.01.2023 № 6-П, тендерну пропозицію ФОП Чокой Олена Володимирівни (далі – Переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.02.2023 № 22/1, повідомлення про намір укласти договір від 16.02.2023, договір від 24.02.2023 № 24/23-Т, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 01.03.2023 та 06.03.2023. Моніторингом встановлено невідповідність ТД вимогам Закону. Відповідно до п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 28 вказаних Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, пунктом 16 Додатку 3 до ТД Замовником встановлено вимогу стосовно надання Учасником відкритих торгів в статусі «Оцінка» («Кваліфікація переможця») протягом 1-ї доби, після закінчення аукціону, Замовнику в паперовому вигляді: тендерну пропозицію за результатом аукціону; гарантійний лист, щодо відповідності якості та кількості товару згідно ДСТУ, документи, що засвідчують якість продукції згідно Додатку 3 до ТД, лист-згоду на перевірку наданого продукту на відповідність державного стандарту в акредитованих установах України за рахунок Учасника, документи на автомобілі з холодильною установкою з відповідною санітарною обробкою. Однак, відповідно до частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Таким чином, встановлена в тендерній документації вимога щодо надання документів в паперовому вигляді суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та може свідчити про недотриманням принципів визначених пунктом 3 частини 1 статті 5 Закону , зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Крім того, моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ФОП Чокой Олена Володимирівни умовам ТД. Так, відповідно до пункту 1 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Замовник установлює вимогу щодо надання учасником довідки для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці учасник має надати документи, що свідчать про правові підстави володіння та/або користування цим обладнанням, матеріально-технічною базою та технологіями (документи на право власності, договори оренди, договори суборенди, договори про надання послуг тощо). На виконання зазначеної вище вимоги, Переможцем у складі своєї тендерної пропозиції надано довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 12.02.2023 № 02/04 (далі – Довідка МТБ), у якій зазначено 7 найменувань в кількості 10 одиниць власного та 1 одиницю орендованого обладнання, необхідного йому для виконання робіт за технічним завданням. В пункті 2 Довідки МТБ Переможцем зазначено про наявність автомобіля, що використовується на підставі договору про надання транспортних послуг. Однак, копії договору або іншого документу, що підтверджує правові підстави користування вказаним автомобілем Переможцем у складі тендерній пропозиції не надано, чим не виконано вимогу пункту 1 Додатку 1 до ТД. Також, відповідно до вимог пункту 3 Додатку 3 до ТД для учасників, які візьмуть участь у процедурі закупівлі «Свинина охолоджена 1 категорії» за класифікатором ДК 021:2015 – код 15110000-2 «М’ясо», «Свинина» – код 15113000-3 Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі своєї тендерної пропозиції технічного паспорта на автомобіль на право перевезення харчових продуктів та договір на санітарну обробку автомобіля до кінця 2023 року. Однак, у складі тендерної пропозиції Переможця копія технічного паспорта на автомобіль, зазначений в Довідці МТБ відсутня, чим не виконано вимоги пункту 3 Додатку 3 до ТД. Крім того, відповідно до пункту 12 Додатку 3 до ТД Переможець у складі тендерної пропозиції має надати копію експертного висновку або протоколу випробувань перевірки питної води, що використовується учасником у своїй діяльності (документ повинен бути виданий на ім’я учасника не раніше місяця подачі тендерної пропозиції). Також, відповідно до пункту 2 Додатку 3 Переможець надає експертний висновок, виданий лабораторією із наявністю відповідної ліцензії на виконання лабораторних досліджень на продукцію предмету закупівлі: а саме, на токсичні елементи (свинець, кадмій, мідь, цинк, ртуть, афлотоксин В 1), радіонукліди (цезій, стронції), МАФАМ, БГКП, лістерію. Документ виданий на ім’я учасника не раніше місяця подачі тендерної пропозиції. З огляду на те, що тендерну пропозицію подано Переможцем у лютому поточного року вищевказані документи мають бути датовані не раніше лютого місяця поточного року. Однак, у складі тендерної пропозиції Переможцем надано Протокол випробувань від 19.01.2023 № 35/218 та Експертний висновок від 27.01.2023 № 000051 п/23, дата видачі яких не відповідає вимогам, встановленим Замовником, а отже не виконано вимогу пункту 12 Додатку 3 до ТД. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам ТД, а також у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону . Таким чином, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Чокой Олена Володимирівни як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам ТД а також, вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним договір від 24.02.2023 № 24/23-Т на суму 2 356 200,00 гривень. Одночасно, вищевказане призвело до порушення пункту 48 Особливостей, відповідно до якого відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі якщо відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень: 20.03.2023 15:11 - 04.04.2023 01:00
Дата публікації висновку: 20.03.2023 15:11

Запити/Пояснення