-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги (цілодобова фізична охорона території та майна)
Завершена
432 545.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 163.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 163.00 UAH
Номер:
0680fecb41a0493c8346db77224574f8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-09-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.10.2023 00:00
Період моніторингу:
09.10.2023 16:59 - 30.10.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
06.10.2023 № 202
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 06.10.2023 № 202
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
2 UA-2023-01-26-010847-a
26.01.2023 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ "ЛІЦЕЙ "БОРИСФЕН" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 41 Особливостей.
За результатами моніторингу відповідності пропозиції ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" умовам тендерної документації встановлено порушення підпункту 1 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону № 922.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства шляхом розірвання договору на надання охоронних послуг від 17.02.2023 № 2, зокрема, шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 зі змінами (далі Постанова №710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ "ЛІЦЕЙ "БОРИСФЕН" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі Замовник) ID: UA-P-2023-01-26-003381-a на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.01.2023 зі змінами (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" (далі ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.02.2023, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 08.02.2023, договір на надання охоронних послуг від 17.02.2023 № 2.
За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Особливостей встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог законодавства у сфері закупівель, а саме: в пункті 3 розділу «V. Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив підстави відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають вимогам пункту 41 Особливостей в редакції, що діяла на дату оголошення досліджуваної закупівлі.
За нормами пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: послуги; назва предмета закупівлі «Код ДК 21:2015 – 79710000 – 4 «Охоронні послуги»» та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступну номенклатурну позицію щодо послуги, яка є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 79713000-5 «Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону №922 у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Так, відповідно до даних пошуково-аналітичної системи https://prozorro.gov.ua/tender у процедурах закупівель за кодом ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги, зокрема, за ID: UA-2023-02-06-012003-a, UA-2023-01-26-010847-a, UA-2022-12-13-013022-a, UA-2022-12-02-007681-a, UA-2022-12-09-008365-a, UA-2022-11-30-006363-a, UA-2023-02-14-015160-a, UA-2022-12-14-018820-a, учасниками торгів були ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", ПП "СКОРПІОН - ОХОРОНА", ПП "СКОРПІОН - ГАРАНТІЯ", які мають одних і тих самих працівників за трудовими договорами, а саме: Савінов Віктор Михайлович, Столпніков Віталій Анатолійович, Столпніков Валентин Анатолійович, Овчинников Руслан Сергійович. При цьому з усіма замовниками укладено договори про надання послуг охорони на 2023 рік. Виконавцями послуг охорони є саме ці працівники. Також слід зазначити про місцезнаходження об'єктів охорони в межах Дніпропетровської області.
Згідно Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до тендерної документації Замовником зазначено вимогу, що на підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники мають надати інформаційну довідку про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для організації послуг, обов’язково знаходяться у постійних трудових відносинах (надати копії підтверджуючих документів) та будуть виконувати трудові обов’язки на території Замовника (за зразком №1). Кількість працівників учасника повинна бути достатній для забезпечення надання послуг та відповідати вимогам чинного трудового законодавства України. Тривалість робочого часу персоналу охорони Учасника повинна відповідати нормам Кодексу законів про працю в Україні. Копія сертифікату, або свідоцтва, або диплома про проходження охоронниками навчання у відповідному навчальному закладі з присвоєнням (підвищенням) робітничої кваліфікації не менше ІІ розряду (надається на працівників учасника, зазначених у інформаційній довідці, підготовленій учасником у відповідності до пункта 2.1. цього додатку).
ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід б/д, б/н (файл «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації та підтверджуючі документи».pdf 03 лютого 2023 10:19), у якій зазначено перелік наявності працівників в кількості 5 охоронців.
Також у складі тендерної пропозиції ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" завантажено скан - копії трудових договорів за 2015 – 2021 роки з невизначеним терміном, на охоронців, які зазначені в довідці б/д, б/н (файл «Трудові договори. pdf 03 лютого 2023 10:19).
Східним офісом Держаудитслужби надіслано запит до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо надання інформації кількості штатних працівників та працівників за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до відповіді Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА" кількість працівників за цивільно-правовими договорами, за яких сплачено єдиний внесок за період 2021 – 2022 роки та І, ІІ квартали 2023 року, становить 1 працівник.
Отже, учасником закупівлі у складі поданої пропозиції подано документи, що не відповідають умовам Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до тендерної документації.
Згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922 Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Однак, Замовник, перевіряючи пропозицію ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", у складі якої наявні трудові договори за 2015 – 2021 роки з невизначеним терміном, не скористався власним правом щодо підтвердження інформації, наданої учасником.
Отже, на порушення вимог підпункту 1 пункту 41 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП "СКОРПІОН - БЕЗПЕКА", у зв’язку із тим, що учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів та уклав із ним договір на надання охоронних послуг від 17.02.2023 № 2 на суму 277 236,00 гривень.
Згідно з абзацом першим частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
На запит Східного офісу Держаудитслужби від 23.10.2023 щодо надання пояснення з питань, які були предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, Замовником в порушення частини п’ятої статті 8 Закону № 922 через електронну систему закупівель, відповідні пояснення (інформація, документи) не надані.
Період усунення порушень:
30.10.2023 15:37 - 14.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.10.2023 15:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальний заклад освіти "Ліцей "Борисфен" Дніпропетровської облас-ної ради» , повідомляє, що 31 жовтня 2023 року усі виявлені порушення усунуто, шляхом укладання відповідної додаткової угоди про розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та з урахуванням п.6.4. Договору від 17.02.2023 №2.
Дата публікації звіту:
03.11.2023 18:55
Запити/Пояснення
Номер:
13c5935136764880bca06d7a6e609e98
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
23.10.2023 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.10.2023 00:00
Опис:
Питання до пояснення додаються у файлі
Номер:
814d940849f54d5eaa15871fe47ae1a8
Назва:
Питання щодо укладання договору до кінця 2023 року після розірвання попереднього договору
Дата опублікування:
06.11.2023 14:22
Опис:
Доброго дня, просимо надати розяснення, щодо укладання договору на охоронні послуги до кінця 2023 року, тобто на 1 місяць. Яку процедуру закупівлі обрати Замовнику після розривання основного договору №2 від 17.02.2023р. на підставі висновку про порушення?
Номер:
c9d80e0b22784f659dc9b3a0c41049e7
Назва:
Про надання роз'яснення
Дата опублікування:
20.11.2023 16:04
Опис:
На Ваше звернення за роз’ясненням щодо укладання договору на охоронні послуги до кінця 2023 року, повідомляємо, що відповідно до пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 із змінами, Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Згідно із частиною п’ятою статті 65 Господарського кодексу України Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
З аналізу наведених норм можливо встановити, що саме Керівник вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами цього підприємства.